F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio do Brasil 200721 października
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Felipe Massa (Ferrari) po raz drugi w karierze zapewnił sobie pierwszą pozycję startową do domowego wyścigu o Grand Prix Brazylii na torze Interlagos, pokonując o 0,15 sekundy głównego faworyta w walce o tytuł mistrzowski – Lewisa Hamiltona (McLaren). Z drugiego rzędu do ostatniego wyścigu sezonu wystartują pozostali kierowcy mający szansę na tytuł – Kimi Raikkonen (Ferrari) i Fernando Alonso (McLaren).

Massa, który jako jedyny kierowca z czołówki nie ma już nawet matematycznych szans na mistrzostwo dzisiejsze kwalifikacje rozpoczął od uzyskania zdecydowanie najlepszego czasu w pierwszym 15-minutowym bloku. Drugi Alonso stracił wówczas do Brazylijczyka blisko 0,6 sekundy, będąc jednocześnie nieznacznie szybszym od Raikkonena i Hamiltona. Oprócz Massy bardzo dobrą formę podobnie jak podczas porannego treningu zaprezentował także Mark Webber (Red Bull), zajmując piątą pozycję, a tuż za Australijczykiem uplasował się Robert Kubica (BMW Sauber), który zdołał na szczęście uniknąć wymiany silnika po kłopotach technicznych w końcówce sesji treningowej.

W pierwszej dziesiątce znaleźli się także drudzy kierowcy z zespołów Red Bull i BMW Sauber – David Coulthard i Nick Heidfeld, a także Jarno Trulli (Toyota) i Giancarlo Fisichella (Renault). Trulli i Fisichella mieli już ponad sekundę straty do Massy. Ponadto do drugiej części kwalifikacji zdołali awansować kierowcy z zespołów Toro Rosso i Honda, a także Nico Rosberg (Williams) i Ralf Schumacher (Toyota). Największym rozczarowaniem był tymczasem zaledwie siedemnasty czas Heikkiego Kovalainena (Renault), któremu do awansu do Q2 zabrakło 0,024 sekundy. Fin na ostatnim okrążeniu popełnił błąd w zakręcie nr 12 i stracił sporo czasu.

Nieznacznie wolniejszy od Kovalainena okazał się Takuma Sato (Super Aguri), który wraz z Finem wystartuje z dziewiątego rzędu. Debiutujący w kwalifikacjach F1 Kazuki Nakajima (Williams) musiał zadowolić się 19 pozycją, mimo że podczas porannego treningu nie ustępował zbytnio Rosbergowi, jednak tym razem stracił do niego 0,7 sekundy. Z ostatnich miejsc wystartują Anthony Davidson (Super Aguri) i kierowcy Spykera – Adrian Sutil i Sakon Yamamoto. Sutil ze względu na problemy z ciśnieniem paliwa zaliczył tylko jeden przejazd.

W drugim bloku kwalifikacji najszybszy okazał się Raikkonen, pokonując Hamiltona o 0,1 sekundy i swojego zespołowego partnera o kolejną 0,1 sekundy. Najwolniejszy z czołówki był tym razem Alonso, którego strata do Raikkonen wyniosła blisko pół sekundy. Minimalnie wolniejszy od dwukrotnego mistrza świata (o 0,004 sekundy) był Kubica, a tuż za Polakiem znalazł się Webber, nadal utrzymując bardzo dobre tempo. Drudzy kierowcy z zespołów Red Bull i BMW Sauber także załapali się znowu do pierwszej dziesiątki, choć Heidfeldowi niewiele zabrakło, aby został w ostatnim momencie zepchnięty na 11 miejsce. Szybsi od niego okazali się Rosberg, Trulli i Coulthard.

Barrichello kwalifikacje do domowego wyścigu zakończył na nienajgorszym 11 miejscu i choć z pewnością wolałby awansować do Q3, do czego zabrakło mu 0,044 sekundy, to jednak będzie mógł przynajmniej wystartować z dowolną ilością paliwa i pierwszy raz od Grand Prix Europy okazał się szybszy w kwalifikacjach od Buttona (P16). Wraz z Brazylijczykiem z szóstego rzędu wystartuje Fisichella, natomiast w siódmym rzędzie ustawią się kierowcy Toro Rosso – Vettel i Liuzzi. Ralf Schumacher swój ostatni wyścig w bawarach Toyota rozpocznie z 15 pozycji.

W trzecim bloku kwalifikacji warte odnotowania były trzy fakty. Przede wszystkim Raikkonen na swoim ostatnim okrążeniu pomiarowym trafił w czwartym zakręcie na Hamiltona, który chwilę wcześniej wyjechał z boksów. Z tego powodu Fin pojechał zbyt szeroko, tracąc trochę czasu i być może właśnie przez to nie zdołał pokonać kierowcy McLarena. Nie wydaje się jednak, aby Hamilton celowo próbował utrudnić życie rywalowi, którego zresztą przeprosił po kwalifikacjach, a Ferrari nie złożyło formalnego protestu.

Drugi fakt to świetna piąta pozycja startowa Webbera, która daje szansę Red Bull na pokonanie Williamsa w klasyfikacji konstruktorów, zwłaszcza że Coulthard także zdołał pokonać Rosberga i wystartuje z dziewiątej pozycji. Natomiast trzeci fakt wart odnotowania to niestety nienajlepszy ostatni przejazd Kubicy, który w efekcie okazał się nieznacznie wolniejszy od Heidfelda i wystartuje z czwartego rzędu, wraz z Trullim.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
andrzej45, 20.10.2007 20:46[!]
..........", a Hamilton przeprosił kierowcę Ferrari." No tak i wszystko jest ok, przeprosił za zrujnowanie czasu. Jeżeli Hamiltona nie ukarają dosadnie za blokowanie kierowcy na szybkim kółku to mamy następny pasztet FIA.
Snake Plissken, 20.10.2007 21:02[!]
nie ukarają
82TOMMY82, 20.10.2007 21:12[!]
jestem przeciwko hamiltonowi i kibicuje kimiemu juz od wielu lat ale szczerze powiem ze z w transmisji w polsacie nie zauwazylem aby hamilton go przyblokowal, a wrecz przeciwnie, az sam bylem mile zaskoczony ze tak ladnie go puscil....:/ dziwne, moze na innych serwisach napisza cos dokladniej
Tak czy owak trzeba sie jutro o cud modlic...mialem nadzieje ze Robert cos namiesza w pierwszej czworce i wypchnie anglika, ale badzmy szczerzy - jak FIAmilton nie odpadnie z wyscigu to jest juz po plackach
Szu, 20.10.2007 22:26[!]
Wcześniej go przepuścił ale na ostatnim przejeździe go przyblokował
villy, 20.10.2007 22:42[!]
Wydawało mi się że lekko go przyblokował tzn niewiele stracił, ale stracił. Ciekaw jestem czemu Ferrari nie składa protestu, skoro rok temu udało im się na Monzie gdzie wymyślili sobie że Alonso blokował. Może dlatego że wiedzą że i tak to nic nie da. Swoją drogą myślałem wtedy że to Alonso.
Nkh, 20.10.2007 22:42[!]
Jak Hamilton będzie jechał w wyścigu na którejś z dalszych pozycji, to pewnie zacznie się nakładanie kar i wykluczanie kierowców jadących przed nim pod byle pretekstem...
ART, 20.10.2007 23:15[!]
To będzie bardzo dziwne jak fenomenalny na tym torze Felipe Massa nie odniesie zwycięstwa! zaraz za nim niech bedzie kimi a FIAmilton i Alonso sie zderzą:) - marzenia
Iwan, 20.10.2007 23:37[!]
Massa na 1 zakręcie z poświęceniem wylatuje razem z FIAmiltonem, pozostaje już tylko uczciwa walka między Alonso i Raikkonenem o tytuł, muahaha ;D
Siux, 21.10.2007 00:17[!]
Ja widzę to inaczej, Lewis i Kimi "spikną się" na pierwszym zakręcie, Alonso dojeżdża spokojnie na drugim miejscu za Massą :)))
Revolver, 21.10.2007 08:21[!]
Niech lepiej Kimi z Hamiltonem się nie łupną bo Dennis naciśnie guzik i z silnika Alonso pójdzie dym, ja liczę na jakiegoś outsidera, parę groszy pod stołem od czerwonych i Ham idzie na bandę.
gnt3c, 21.10.2007 10:04[!]
nie przyblokował go...nie przesadzajcie...dajcie se siana s tą nagonką bo już nie idzie tego czytać...
Uho, 21.10.2007 10:16[!]
Massa pięknie pojechał bez obciązen i presjii. Wielkie gratulacje chociaz wiadomo ze chciałbym zeby sie potoczyo zupełnie inaczej;) Brawa dla RedBulla! nie moge sie doczekac wyscigu
villy, 21.10.2007 11:13[!]
@gnt3c
Ja uważam że przyblokował, może nie wyraźnie, ale na pewno jakiś ułamek sekundy stracił być może na wagę 2 pola i nie zmienię zdania. I tak w ogóle nie jestem fanatycznym przeciwnikiem Hamiltona.
gregoff, 21.10.2007 11:16[!]
Wiecie za co dostał Alonso karę w zeszłym roku na Monzie... więc jak by się ktoś uparł to na pewno Lewisowi też można było coś wlepić. Ale Ferrari nie zgłosiła formalnego wniosku o ukarania a z urzędu to ciężko znależć przyczynydla którego warto było by się tym zająć. NIe popadajmy w paranoję, Lewis dobrze mu zjechał:)
tomekzzar, 21.10.2007 11:30[!]
realnie patrzącna przebieg kwalifikacji uważam że nie ma innej możliwości niż wygrana raikonena,nie wszyscy doceniaja alonso i napewno tanio skóry nie sprzeda,ciężki i długi wyścig mogą zawodnicy odpadać jak muchy,duża niepewność co do wygranej hamiltona który bedzie musiał jezdzic z podwójna ostrożnością przez co bedzie tracił czasy,jesli alonso wleciza masse jakims cudem to bedzie po hamiltonie..
Maraz, 21.10.2007 11:31[!]
No muszę przyznać, że początkowo sam podszedłem zbyt krytycznie do Hamiltona, ale po obejrzeniu przed chwilą powtórki poprawiłem trochę koniec opisu kwalifikacji.
sylweq, 21.10.2007 15:15[!]
"[...] Robert Kubica (BMW Sauber), który zdołał na szczęście uniknąć kary za wymianę silnika po kłopotach technicznych w końcówce sesji treningowej."
Czyli jednak uszkodzenie wymagało wymiany silnika. To czemu Robert nie został ukarany? - Nie rozumiem.
Maraz, 21.10.2007 16:44[!]
Źle sformułowałem, uniknął wymiany.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca