F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200713 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 65
Pełny dystans: 302,449 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kwalifikacje do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii zapewniły nam sporą dawkę emocji. Wystarczy powiedzieć, że w ostatnim bloku dwóch najszybszych kierowców rozdzieliła różnica zaledwie 0,03 sekundy. Pole position po raz szósty w karierze wywalczył Felipe Massa, pokonując aktualnego mistrza świata Fernando Alonso przed jego własną publicznością.

Po ostatnich testach na torze Catalunya wydawało się, że zespół Ferrari wykonał duży krok naprzód, jednak w ten weekend już od pierwszych treningów bardzo szybki wydawał się także McLaren i ostatecznie podczas kwalifikacji obydwie stajnie zaprezentowały bardzo zbliżony poziom. Wielu fanów F1 przyjęło to zapewne z dużą ulgą, gdyż nadal nie mamy do czynienia z wyraźną dominacją jego z zespołów i powinna nas jutro czekać zacięta walka o zwycięstwo.

Massa w pierwszym bloku kwalifikacji uzyskał drugi czas na twardych oponach, ulegając najszybszemu wówczas Lewisowi Hamiltonowi o ponad 0,2 sekundy. Kiedy jednak w drugim bloku kierowcy z czołowych zespołów założyli średnie opony z białym paskiem, Brazylijczyk znalazł się na szczycie tabeli czasowej i już tam pozostał, przy czym jego najbliższym rywalem w trzecim i zarazem ostatnim bloku kwalifikacji był już drugi kierowca McLarena – Alonso.

Pomimo przegrania walki o pole position na własnym podwórku, Alonso podczas konferencji prasowej wyraził zadowolenie z zakwalifikowania się w pierwszym rzędzie, zwłaszcza że tylko nieznacznie uległ najszybszemu z kierowców Ferrari i jutro powinien mieć mimo wszystko szansę na odniesienie zwycięstwa. Tymczasem Kimi Raikkonen już po raz trzeci z rzędu uległ swojemu partnerowi z zespołu Ferrari podczas kwalifikacji i do Grand Prix Hiszpanii wystartuje z trzeciej pozycji.

Wraz z Finem w drugim rzędzie ustawi się na starcie Hamilton, który okazał się od niego wolniejszy o zaledwie 0,062 sekundy. Niewykluczone, że obaj kierowcy mieli więcej paliwa w bolidach od swoich zespołowych partnerów podczas trzeciego bloku kwalifikacji, bowiem obaj stracili po około 0,3 sekundy. Przy sprzyjających okolicznościach mogą więc nawet jutro powalczyć o zwycięstwo, zwłaszcza że Hamilton potrafi bardzo dobrze startować.

Miłą niespodziankę sprawił nam dzisiaj Robert Kubica, który po raz pierwszy w tym sezonie pokonał podczas kwalifikacji swojego partnera z zespołu BMW Sauber – Nicka Heidfelda i do wyścigu w Hiszpanii wystartuje z piątej pozycji. Polak rozpoczął kwalifikacje na torze Catalunya od wywalczenia siódmego czasu w pierwszym bloku na twardych oponach. W drugim bloku poprawił się o jedno miejsce, jednak nadal był za swoim partnerem. Dopiero w trzecim bloku udało mu się końcu pokonać Heidfelda, który uległ także Jarno Trullemu z Toyoty, a więc czeka go jutro start z siódmej pozycji.

O ile Trulli po raz czwarty z rzędu zdołał się załapać do finałowego bloku kwalifikacji, jednocześnie zapewniając sobie najwyższą pozycję startową w tym sezonie, o tyle jego zespołowy partner Ralf Schumacher nie zdołał nawet przejść do drugiego bloku, mając ponad półtorej sekundy straty do najszybszego kierowcy. Tymczasem w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Renault – Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella. Dla Kovalainena jest to najlepszy jak dotąd występ w kwalifikacjach Formuły 1, tak więc Fin może być zadowolony ze swojej postawy, zwłaszcza że po raz pierwszy pokonał też swojego bardziej doświadczonego partnera.

Kierowców Renault rozdzielił David Coulthard, który podobnie jak Kovalainen po raz pierwszy w tym roku dostał się do finałowego bloku kwalifikacji. Mimo to Szkot był zawiedziony, gdyż liczył na wyższą od dziewiątej pozycję startową, jednak miał problemy z podsterownością na nowych oponach, co utrudniało mu jazdę. Tymczasem drugi kierowca Red Bull Racing – Mark Webber ze względu na problemy z hydrauliką przejechał zaledwie jedno okrążenie pomiarowe podczas dzisiejszych kwalifikacji i musiał zadowolić się zaledwie 19 pozycją.

Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Nico Rosberg, kwalifikując się do Grand Prix Hiszpanii na 11 pozycji. Niemiec będzie więc tuż za pierwszą dziesiątką i będzie miał tę przewagę, że będzie mógł wystartować z dowolną ilością paliwa. Tym niemniej z uwagi na obecną formę zespołów Toyota, Renault i Red Bull raczej trudno będzie mu jutro zdobyć punkty. Tymczasem drugi kierowca Williamsa – Alex Wurz swój dzisiejszy występ określił jako mała katastrofa, a wszystko z powodu tłoku na torze w pierwszym bloku, który przyrównał do korków na drodze M25 w Londynie. W rezultacie Austriak po raz drugi w tym sezonie nie wyszedł z pierwszego bloku i do wyścigu wystartuje z 18 pozycji.

Odpowiednio na pozycjach 12 i 14 uplasowali się kierowcy Hondy – Rubens Barrichello i Jenson Button, a rozdzielił ich Takuma Sato (Super Aguri). Japończyk w drugim bloku zaliczył tylko jedno okrążenie pomiarowe, zanim problemy z pompą paliwową zmusiły go do pozostawienia bolidu na torze. Jeszcze mniej szczęścia miał jego partner Anthony Davidson, który z powodu silnego wiatru popełnił błąd w dziewiątym zakręcie i wypadł na chwilę z toru. Ostatecznie nie udało mu się ustanowić czasu w drugim bloku, jednak sam fakt przejścia obydwu kierowców Super Aguri do drugiego bloku należy uznać za sukces.

W drugim bloku czasu nie ustanowił także Vitantonio Liuzzi, jednak w tym przypadku było to spowodowane awarią skrzyni biegów. To samo przytrafiło się również drugiemu kierowcy Toro Rosso – Scottowi Speedowi, który z kolei nie wykręcił szybkiego kółka w pierwszym bloku. Obaj kierowcy wystartują więc odpowiednio z pozycji 16 i 22. Ostatni uczestnicy dzisiejszych kwalifikacji – Adrian Sutil i Christijan Albers z zespołu Spyker zakwalifikowali się kolejno na pozycjach 20 i 21.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
m3, 12.05.2007 20:34[!]
Ja mówię, że Massa ma mniej paliwa od Ferdka, jestem tego wręcz pewien...zobaczymy jutro.
Snake Plissken, 12.05.2007 20:38[!]
Jutro Ferdek maksymalnie 3 miejsce - zobaczysz (ma majmniej paliwa - oby to była prawda;)
jacek2601, 12.05.2007 21:32[!]
Zgadzam się. Chciał sie pokazać przed swoją publiką na PP. A tak niewiele zabrakło 0,03s. ups :)

Ps. Trulli mnie zadziwił - opary pewnie.
Kolumb84, 12.05.2007 22:31 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Moge sie mylic ale tez uwazam ze Alonso ma mniej paliwa niz Felipe. Wkoncu startuje przed wlasna publicznoscia - chcial pokazac ze stac go na zdobycie PP i sadze ze byl slabo dotankowany. Chyba byl pewien ze zablysnie a tu niespodzianka...Massa pojechal pieknie! Jutro trzymam kciuki za czerwonych :]
A jesli chodzi o walke NH-RK to patrzac na roznice czasowe miedzy nimi na poczatku Q3 to Robert rzeczywiscie moze miec wiecej paliwa. Oby tak bylo i Kubica mogl 'odżyc'.
DarkArt, 13.05.2007 10:46[!]
Na pudle beda dwa McLareny. Trzecie miejsce pewnie przypadnie dla ktoregos BMW. Byloby ciekawie, gdyby David powalczytl o pierwsza trojce;) Trzymam kciuki, zeby Czerwoni byli jak najdalej :)
d'Angelo, 13.05.2007 11:15[!]
Pierwsze dwa miejsca dla FERRARI trzecie miejsce dla Kubicy! Trzymam kciuki aby makówy były jak najdalej !!!
DarkArt, 13.05.2007 11:19 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Jesli ferrary beda prowadzily, to wylaczam TV i ide na spacer:)
Kori, 13.05.2007 11:29[!]
Milosc miedzy fanami Ferrari, a fanmai McLarena po prostu nie zna granic ;)
dawo, 13.05.2007 12:17[!]
"Trzymam kciuki aby makówy były jak najdalej !!!"
____ghost____, 13.05.2007 13:16[!]
a ja trzymam kciuki za dobre widowisko (i troche za to zeby alonso byl jak najdalej xD)
leon, 13.05.2007 17:17[!]
Brawo Filipek , miał być beztalenciem a wygrywa kolejny wyścig !
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca