F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200727 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:36,612--12
2.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:36,7390,1270,12713
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:36,7670,1550,02815
4.3Giancarlo FisichellaRenault R271:36,7840,1720,01716
5.19Scott SpeedToro Rosso STR21:36,9540,3420,17015
6.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:37,0200,4080,06616
7.4Heikki KovalainenRenault R271:37,2140,6020,19415
8.16Nico RosbergWilliams FW291:37,3880,7760,17415
9.7Jenson ButtonHonda RA1071:37,4420,8300,05412
10.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:37,4630,8510,02114
11.15Mark WebberRed Bull RB31:37,7321,1200,26913
12.5Felipe MassaFerrari F20071:37,9971,3850,26512
13.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:38,1211,5090,12414
14.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:38,1801,5680,05917
15.14David CoulthardRed Bull RB31:38,3021,6900,1226
16.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:38,4631,8510,16113
17.17Alex WurzWilliams FW291:38,8762,2640,41314
18.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:38,8992,2870,02318
19.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:38,9352,3230,03614
20.11Ralf SchumacherToyota TF1071:40,6774,0651,74217
21.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:41,1084,4960,4318
22.12Jarno TrulliToyota TF1071:43,4176,8052,30922
107% najlepszego czasu: 1:43,375

Adrian Sutil uzyskał niespodziewanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na szybko wysychającym torze podczas sobotnich treningów w Monako, których przebieg zakłóciły opady deszczu. Kierowca Spykera pokonał o 0,1 sekundy Kimiego Raikkonena (Ferrari), Lewisa Hamiltona (McLaren) i Giancarlo Fisichellę (Renault).

Godzinna sesja rozpoczęła się przy mokrej nawierzchni toru, chociaż deszcz w tym momencie nie padał. Mimo to kierowcy nie kwapili się do przejechania pełnego okrążenia pomiarowego. Tymczasem warunki zamiast ulegać poprawie jeszcze bardziej pogorszyły się, gdy zaczął padać ulewny deszcz. Trwało to jakieś 10 minut i kiedy w końcu przestało padać w połowie sesji, tylko czterech kierowców miało ustanowione czasy (najszybszy był Ralf Schumacher z Toyoty).

Od tego momentu warunki zaczęły ulegać poprawie i na torze zrobiło się tłoczno, a kolejność kierowców zmieniała się z każdą minutą, jako że nawierzchnia stawała się coraz bardziej sucha. W posiadaniu najlepszego czasu znajdowali się między innymi Mark Webber (Red Bull), Anthony Davidson (Super Aguri), Hamilton, Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), Raikkonen i Jenson Button (Honda). Nie brakowało przy tym licznych błędów, poślizgów i wizyt w bocznych uliczkach, co było następstwem poszukiwania limitów przyczepności na śliskiej nawierzchni. O dziwo nie doszło do żadnej stłuczki.

Po Buttonie na szczycie tabeli czasowej pojawił się aktualny mistrz świata Fernando Alonso (McLaren), którego następnie pokonał najpierw Fisichella, a w samej końcówce także i Sutil, doprowadzając tym samym szefa zespołu Spyker do istnej euforii. Na okrążeniach pomiarowych było jeszcze kilku kierowców, jednak ani Raikkonen ani Hamilton nie byli w stanie poprawić wyniku Sutila uzyskanego zapewne z bardzo małą ilością paliwa. Alonso ostatecznie musiał zadowolić się szóstą pozycją, natomiast poza pierwszą dziesiątką znaleźli się między innymi Felipe Massa (Ferrari) i kierowcy z zespołów BMW Sauber oraz Toyota.

Prognoza pogody przewiduje możliwość opadów deszczu zarówno podczas dzisiejszych kwalifikacji, jak i jutrzejszego wyścigu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 26°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Mokro

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jędruś, 26.05.2007 20:00[!]
Sato nie jest raczej specjalistą od torów ulicznych. Więc raczej teraz nie zobaczymy go w pierwszej 10.
Thunder Bolt, 27.05.2007 16:02[!]
hawaj teraz to fajne zdjęcie ma inny numer
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca