F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200727 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zespół McLaren zdominował kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Monako, zapewniając sobie po raz pierwszy od kwalifikacji na torze Spa-Francorchamps w 2005 roku pierwszy rząd startowy. Dla Fernando Alonso, który pokonał swojego partnera Lewisa Hamiltona o blisko 0,2 sekundy jest to jednocześnie pierwsze pole position zdobyte w barwach stajni z Woking. Z drugiego rzędu jutrzejszy wyścig rozpoczną Felipe Massa (Ferrari) i Giancarlo Fisichella (Renault), dla którego czwarta pozycja startowa jest najlepszym osiągnięciem w tym sezonie.

Po mokrych porannych treningach, po południu tor był już suchy przez cały czas trwania sesji i chociaż nadal istniała groźba wystąpienia opadów deszczu, to jednak skończyło się tylko na kilku kroplach, co raczej nie zakłóciło przebiegu kwalifikacji. Kierowcy McLarena okazali się najszybsi we wszystkich trzech blokach, przy czym w pierwszym najlepszy czas uzyskał Hamilton, jako jedyny schodząc poniżej jednej minuty i 16 sekund. Z rywalizacji po pierwszym bloku odpadli tymczasem kierowcy z zespołów Super Aguri (P17 i P21) i Spyker (P19 i P22), a także Scott Speed (Toro Rosso) i Ralf Schumacher (Toyota), a więc nie było specjalnych niespodzianek.

Drugi blok rozpoczął się od dramatu Kimiego Raikkonena, który po uderzeniu w bandę uszkodził przednie zawieszenie w swoim Ferrari F2007 jeszcze przed ustanowieniem czasu i w dodatku zatrzymał się dokładnie w tym samym miejscu toru co Michael Schumacher w ubiegłym roku. Oczywiście tym razem nie było już mowy o celowym działaniu, gdyż Fin po prostu nie był w stanie pokonać wirażu Rascasse z uszkodzonym zawieszeniem, ale w końcu udało mu się powrócić do boksów. Niestety naprawa samochodu okazała się zbyt czasochłonna i to był koniec szans Raikkonena na wywalczenie dobrej pozycji startowej.

Nie była to jedyna niespodzianka w drugim bloku, bowiem oprócz Raikkonena bez czasu pozostał także jego dawny partner – David Coulthard. Kierowca Red Bull nie miał jednak problemów ze swoim bolidem, wręcz przeciwnie – wszystko wskazywało na to, że przejdzie do trzeciego bloku. Tak by się stało gdyby nie fakt, że pod koniec drugiego bloku przyblokował Heikkiego Kovalainena (Renault). Stewardzi nie zastanawiali się długo i postanowili ukarać Szkota nie dopuszczając go do Q3 pomimo uzyskania ósmego czasu. Ponadto obniżyli jego pozycję startową o dwa miejsca i w efekcie kierowca Red Bull do wyścigu będzie musiał wystartować z 13 pozycji. Tymczasem Kovalainen wraz z Raikkonenem wystartuje z ósmego rzędu.

Warto dodać w tym momencie, że w zeszłym roku to Coulthard został przyblokowany przez jednego z kierowców Renault (Fisichellę), który został za to ukarany anulowaniem trzech najlepszych czasów, przy czym miało to wówczas miejsce w trzecim bloku. Po dzisiejszych kwalifikacjach Coulthard próbował zapewnić, że nie chciał popsuć okrążenia pomiarowego Kovalainenowi – był święcie przekonany, że Fin nie jedzie w tym momencie szybkiego kółka. Mimo to zaakceptował karę i stwierdził na koniec, że po prostu nie dogadał się ze swoim zespołem przez radio.

Tymczasem w drugim bloku Robert Kubica uzyskał rewelacyjny czas 1:15,576, tracąc zaledwie 0,1 sekundy do Alonso, co pozwalało przypuszczać, że Polak będzie mógł powalczyć o drugi rząd startowy w ostatniej części kwalifikacji. Oprócz Roberta do Q3 z łatwością przeszedł także drugi kierowca BMW – Nick Heidfeld (czwarty czas), a na kolejnych sześciu pozycjach uplasowali się Massa, Fisichella, Nico Rosberg (Williams), Mark Webber (Red Bull) i obydwaj kierowcy Hondy – Rubens Barrichello i Jenson Button (ten ostatni awans do trzeciego bloku zawdzięczał karze nałożonej na Coultharda). Z dalszej rywalizacji oprócz Raikkonena i Coultharda odpadli Alex Wurz (Williams), Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), Jarno Trulli (Toyota) i Kovalainen. Dla Liuzziego 12 pozycja startowa to zdecydowanie najlepszy wynik w tym sezonie.

W trzecim bloku największym rozczarowaniem okazała się postawa kierowców BMW, którzy musieli zadowolić się zaledwie czwartym rzędem startowym. Wygląda na to, że zespół obawiając się deszczu zatankował trochę za dużo paliwa przed ostatnią częścią kwalifikacji i to odbiło się na czasach. Obaj kierowcy są jednak zadowoleni z poprawy osiągów bolidu od czwartkowych treningów i mimo wszystko liczą na udany wyścig. Tymczasem zespół Renault zgodnie z wczorajszymi deklaracjami był dzisiaj w stanie powalczyć o drugi rząd startowy, jako że Fisichella zakwalifikował się na czwartej pozycji. Poza Włochem szybciej od Heidfelda (P7) i Kubicy (P8) pojechali także Rosberg i Webber (trzeci rząd startowy), natomiast pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie kierowcy Hondy, którzy po raz pierwszy w tym sezonie awansowali do Q3.

Jutrzejszy wyścig zapowiada się bardzo interesująco, zwłaszcza że prognoza pogody na niedzielę przewiduje aż 80-procentową szansę na deszcz.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
joz84, 26.05.2007 17:51[!]
zapewne czasy kierowców mclarena były by jeszcze bardziej podkręcone gdyby nie byli blokowani.
ciekawe ile mają paliwka.
robi, 26.05.2007 18:04[!]
Czy jest szansa że BMW jedzie na jeden pitstop?
szugher, 26.05.2007 18:08[!]
Zastanawiam się tak.... a może beemki jadą na jeden pit? To by dało im szanse na niezłe miejsca
RaceMaster, 26.05.2007 18:20[!]
Na jeden pit sie chyba nie da ze wzgledu na paliwo ale chyba normalnie wiekszosc jedzie na 3 stopy wiec BMW pewnie na 2.
sower, 26.05.2007 18:33[!]
RaceMaster dlaczego sadzisz ze wszystcy jada na 3 pit'y ? Nie jestem na 100% pewny ale wydaje mi sie ze dystans tego GP jest dosc krotki (270 km chyba) i 2 pit'y calkowicie powinny wystarczyc.
Ra77, 26.05.2007 20:22[!]
Heidfeld pojedzie na dwa pidstopy a Robert może na jeden,wQ2 było widać że BMW były bardzo szybkie-dziwne założenia oby przyniosły efekt.
dejacek, 26.05.2007 21:33[!]
jeżeli spadnie deszcz to można jechać na 1 pitstop ale po suchym opony nie wytrzymają- 2 najmiększe mieszanki na mój rozum są najmniej trwałe
Maraz, 26.05.2007 21:57[!]
Opis zmieniony ze względu na wyjaśnienie pozycji startowej Coultharda (wystartuje z P13).
Piter, 26.05.2007 22:02[!]
To nie postawa kierowców BMW była rozczarowująca lecz ich pozycje po kontrowersyjnej strategii.
cypek2, 26.05.2007 22:06[!]
Witam!
Ja tez tak mysle "dejacek" moim zadaniem licza na deszcz i jazde na 1 pitstop. To dosc duze ryzyko ale gdyby to wypalilo maja szanse na b. wysokie miejsce. Rozne prozy pogody dla Monaco mowia o mozliwych opadach.

Tak przy okazji Kimi Raikkonen wygrywajac w 2005 GP Monaco jechal na 1 pitstop. Mozna to sprawdzic na tym portalu. B duzo kierowcow wybiera strategie 1 pitstopu
...:::GodFather:::..., 26.05.2007 22:21[!]
Nie chcę tu nić głośno mówić (czyt. kubicomaniak) ale w zeszłym sezonie Heidfeld jechał na jeden pit-stop co prawda Villeneuve jechał na 2 ale patrząc na dzisiejszą strategię to bardzo możliwy jest jeden stop.
temal, 26.05.2007 23:50[!]
Moim zdaniem powinni atakować.

...ale jest wiele możliwości na których mogą skorzystać tą taktyką, prawdopodobieństwo że przeciwnicy popełnią jutro błędy jest ogromne, deszcz to również sprzymierzeniec. Oby nie zostali po starcie za Williamsami.
Szkoad że nie wykorzystali dzisiaj słabego tępa Ferrari i nie zaatakowali, mogło być podium.
Jankes, 27.05.2007 00:20[!]
czy Ferki są tępe to bym polemizował, ale tempo faktycznie mieli wolne ;)
marrcus, 27.05.2007 01:25[!]
BMW powinno zastosowac ewentuaalnie 2 rózne strategie, w zależności jak by sie wyscig ułożył, 1 z nich powinnien powalczyć o podium.
pjcarp, 27.05.2007 02:15[!]
Ferari tez moze mialo wiecej paliwa jak Macki i dlatego tez takie czasy mieli , ale przypuszczam ze spadnie deszcz i wszystkie plany i strategje wezma w leb , pojawi sie SC ze dwa razy i sprawa zalatwiona, ten co jedzie ostatni moze byc pierwszy. Monako ma to do siebie ze to jest tez loteria.Rok temu MSch startowal z boksow dojechal na piatym miejscu na jeden pit, tak samo moze byc jutro i z Kimim.Milego ogladania . pozdrowienia dla wszystkich.
temal, 27.05.2007 09:31[!]
Dzięki Jankes czasami ustrzelę byka na oślep
troni, 27.05.2007 11:46[!]
massa nie daje rady w 100% wykorzystac bolid ferrari,raikonen to sami widzielismy i dlatego mclaren jest na 2 pierwszych mijescach......
brt, 27.05.2007 13:58[!]
HONDA dostanie wkońcu pkty ! :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca