F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200823 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Kimi Raikkonen (Ferrari) odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie, wygrywając po starcie z drugiej pozycji dzisiejszy wyścig o Grand Prix Malezji na torze Sepang. Drugie miejsce wywalczył tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber), który po pechowym występie tydzień temu w Australii uzyskał swój najlepszy rezultat w karierze. Podium uzupełnił kierowca McLarena – Heikki Kovalainen.

Początkowo liderem wyścigu był zdobywca pole position Felipe Massa (Ferrari), który po odparciu ataku zespołowego partnera tuż po starcie na pierwszej pozycji jechał aż do pierwszej rundy postojów. Wcześniejszy o jedno okrążenie zjazd do boksów w porównaniu do Raikkonena kosztował go jednak utratę prowadzenia, a jakby tego było mało, Brazylijczyk w połowie wyścig wpadł w poślizg, kończąc jazdę z tylnymi kołami F2008 w żwirze.

Raikkonen po znalezieniu się na prowadzeniu kontrolował już przebieg wyścigu aż do samej mety, odnosząc tym samym 16. zwycięstwo w karierze i to dokładnie pięć lat po swoim pierwszym triumfie w Formule Jeden, który miał miejsce 23 marca 2003 roku właśnie na torze Sepang. Nie mniej zadowolony z przebiegu dzisiejszego wyścigu był Kubica, który podczas startu skorzystał z pojedynku pomiędzy Jarno Trullim (Toyota) i Nickiem Heidfeldem (BMW Sauber) w pierwszym zakręcie, co ułatwiło mu awans na trzecią pozycję.

Polak jechał później równym i zarazem szybkim tempem, niemal cały czas powiększając swoją przewagę nad rywalami. Co więcej, okazało się, że miał jeden z najcięższych bolidów na starcie wyścigu, bowiem do boksów na pierwsze tankowanie paliwa zjechał jako ostatni kierowca z czołówki, tak więc jego wynik z kwalifikacji (szósty czas) był całkiem niezły. Po odpadnięciu Massy, Kubica awansował na drugiej miejsce i dzięki późniejszym postojom od Raikkonena przejechał kilka okrążeń na prowadzeniu, by ostatecznie linię mety przekroczyć niespełna 20 sekund za aktualnym mistrzem świata.

Kovalainen także pojechał bardzo dobry i zarazem bezbłędny wyścig. Fin po starcie z ósmej pozycji, co było wynikiem kary za spowolnienie Heidfelda i Fernando Alonso (Renault) podczas kwalifikacji znalazł się za Markiem Webberem (Red Bull), zespołowym partnerem Lewisem Hamiltonem i Trullim na siódmej pozycji. Całą trójkę udało mu się jednak przeskoczyć już podczas pierwszej rundy postojów, dzięki opóźnionemu zjazdowi do boksów oraz kłopotom Hamiltona, którego pierwszy postój trwał blisko 20 sekund ze względu na problemy z wymianą koła. Tym samym Kovalainen awansował na czwarte miejsce, a błąd Massy zapewnił mu drugą w karierze wizytę na podium, a pierwszą w barwach McLarena.

Czwarte miejsce zajął Trulli, który gdyby nie potyczka z Heidfeldem tuż po starcie, miałby szansę na podium, bowiem był dzisiaj bardzo szybki. Włoch spadł początkowo na szóste miejsce, a podczas pierwszej rundy postojów przeskoczył Webbera i Hamiltona, ale jednocześnie musiał uznać wyższość Kovalainena. Późniejszy awans na czwarte miejsce był oczywiście zasługą błędu Massy, jednak końcówka wyścigu była nieco nerwowa dla kierowcy Toyoty, bowiem w szybkim tempie zbliżał się do niego Hamilton. Ostatecznie Brytyjczykowi zabrakło okrążeń na choćby jedną próbę ataku i musiał zadowolić się piątym miejscem. Gdyby nie problemy podczas postoju i kara po kwalifikacjach, Hamilton byłby zapewne drugi, jednak w tej sytuacji zdobył tylko cztery punkty.

Na pozostałych miejscach punktowanych finiszowali Heidfeld, Webber i Alonso. Heidfeld spadł początkowo na dziesiąte miejsce, jednak na czwartym okrążeniu udało mu się w efektowny sposób wyprzedzić za jednym razem Alonso i Coultharda na ostatniej prostej. Po pierwszej rundzie postojów był nadal ósmy, ale później skorzystał z problemów Massy i udało mu się przeskoczyć Webbera. Na koniec Niemiec wykręcił najszybszy czas wyścigu, udowadniając tym samym, że BMW Sauber F1.08 jest trzecim najszybszym bolidem w stawce.

Po dwóch wyścigach sezonu liderem mistrzostw jest nadal Hamilton (14 punktów), mając trzy punkty przewagi nad Raikkonenem i Heidfeldem. Czwarty jest Kovalainen z 10 punktami na koncie, a na piąte miejsce wskoczył Kubica. W klasyfikacji konstruktorów nadal prowadzi McLaren przed BMW, Ferrari i Williamsem, który po świetnym występie w Australii wyraźnie odstawał od czołówki i w Malezji nie zdobył ani jednego punktu. Nico Rosberg po kolizji z Timo Glockiem (kierowca Toyoty od razu zakończył jazdę) na pierwszym okrążeniu i wymianie przedniego skrzydła zajął dopiero czternaste miejsce. Kolejny wyścig za dwa tygodnie w Bahrajnie.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Muniek8960, 23.03.2008 17:23[!]
Bart2005----->tak, Massa nie potrafi jeździć, jednak posiada umiejętności na poziomie F1, ale nie nadzwyczjne.Ma fart, że jeździ w Ferrari.Ale i tak go lubie.

* Massa nie potrafi jeździć bez TC.Ale faktem jest to ,że jak by jeździł bez nadziejnie to by nie trafił do Ferrari, więc przesadziłam,że ma fart,że tam jeździ. Fellipe-wracam honor.
lukimaster, 23.03.2008 20:23[!]
znalazl ktos moze link do filmiku jak Massa spina skręcił w wyścigu na 8 zakręcie?? :>
kLc!, 24.03.2008 11:31[!]
cośtam przez chwilę było na youtubie, ale FOM większość takich filmików każe kasować
sabat, 24.03.2008 12:31[!]
woytekpe, 24.03.2008 17:05[!]
massa to przeciętniak tylko na razie autko jeździ
grissley, 24.03.2008 19:28[!]
"Na koniec Niemiec wykręcił najszybszy czas wyścigu, udowadniając tym samym, że BMW Sauber F1.08 jest trzecim najszybszym bolidem w stawce."

hehe - no faktycznie, jedno z drugiego bezsprzecznie wynika ;)
gnt3c, 24.03.2008 20:44[!]
co sądzicie o pseudonimach artystycznych dla poniższych kierowców:

Lewis "LC" Hamilton
Heikki "PitLane" Kovalainen
Felipe "TC" Massa

:)
Lord Paweł, 24.03.2008 22:45[!]
Felipe może być z tą ksywą ;] ale reszty nie rozumiem... :/
gnt3c, 25.03.2008 09:38[!]
Lewis "LC" Hamilton - przycisk kontroli startu w Interlagos, Heikki "PitLane" Kovalainen - przycisk pitlane w Australii...mam nadzieję że to pomoże :D
Lord Paweł, 25.03.2008 17:21[!]
Tak, wiem, co to znaczy :P ale chodzi mi o to, że zdarzyło im się to tylko raz ;] więc już od razu nie musi być ksywą xD
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca