F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20086 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Felipe Massa przełamał pecha prześladującego go od początku sezonu i wygrał we wspaniałym stylu dzisiejszy wyścig o Grand Prix Bahrajnu, pokonując już na starcie zdobywcę pole position – Roberta Kubicę (BMW). Polak w początkowej fazie rywalizacji uległ również drugiemu kierowcy Ferrari – Kimiemu Raikkonenowi i musiał zadowolić się najniższym stopniem podium, ale tak czy inaczej pojechał bardzo dobry wyścig, mając na mecie niespełna pięć sekund straty do zwycięzcy.

Dla Massy, który kontrolował przebieg wyścigu przez wszystkie 57 okrążeń jest to już druga z rzędu wygrana na torze Sakhir, a w sumie szósty triumf w karierze. Tymczasem Raikkonen finiszując na drugiej pozycji zapewnił sobie prowadzenie w klasyfikacji kierowców, bowiem dotychczasowy lider mistrzostw – Lewis Hamilton po bardzo pechowym występie zajął dopiero trzynaste miejsce. Kierowca McLarena po bardzo słabym starcie spadł z 3 na 10 pozycję, a następnie najechał na tył bolidu Fernando Alonso (Renault) podczas walki z Hiszpanem i po wymianie przedniego skrzydła nie odegrał już istotnej roli w tym wyścigu.

Kolejność pierwszej ósemki na mecie ustaliła się już właściwie na pierwszych trzech okrążeniach wyścigu. Za Kubicą na czwartej pozycji dosyć szybko znalazł się drugi kierowca BMW – Nick Heidfeld, wyprzedzając już na starcie Hamiltona, a niedługo potem drugiego kierowcę McLarena – Heikkiego Kovalainena. Jarno Trulli (Toyota) także skorzystał z bardzo słabego startu Hamiltona i awansował na szóste miejsce. Heidfeld, Kovalainen i Trulli na swoich pozycjach utrzymali się już do końca wyścigu, tracąc je tylko na krótko podczas dwóch rund postojów w boksach.

Bardzo dobra postawa zarówno Kubicy, jak i Heidfelda spowodowała, że zespół BMW Sauber objął prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów i ma obecnie jeden punkt przewagi nad Ferrari. Tymczasem McLaren spadł na trzecie miejsce, ale na pocieszenie Kovalainen ustanowił pod koniec wyścigu najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia. Tak czy inaczej stajnia z Woking przegrała w Bahrajnie zarówno z Ferrari, które odniosło pierwsze podwójne zwycięstwo w tym sezonie, jak i z BMW.

Na pochwałę zasługuje natomiast kolejny dobry występ Trullego i Toyoty. Nawet Timo Glock miał dzisiaj szansę na punkty i choć finiszował na dziewiątej pozycji, to jednak wygrał pojedynek z Alonso, który musiał zadowolić się dziesiątym miejscem. Tymczasem o dwie ostatnie pozycje punktowane (7 i 8) stoczyli dzisiaj walkę Nico Rosberg (Williams) i Mark Webber (Red Bull). Początkowo na siódmej pozycji jechał Rosberg, jednak wcześniejszy o kilka okrążeń pierwszy postój kosztował go utratę jednego miejsca i kierowca Williamsa zdobył ostatecznie tylko jeden punkt.

Oprócz Hamiltona pecha mieli dzisiaj także dwaj inni kierowcy z Wysp Brytyjskich: David Coulthard (Red Bull) i Jenson Button (Honda). Obaj kierowcy uszkodzili swoje bolidy już na pierwszym okrążeniu i musieli pojawić się w boksach. Jakby tego było mało, obaj zderzyli się ze sobą na 19 okrążeniu podczas walki o 19. pozycję. Button po kolejnej wizycie w boksach w końcu wycofał się z wyścigu, a Coulthard finiszował na przedostatniej pozycji. Oprócz Buttona do mety nie dojechali ponadto Nelson Piquet Jr (Renault) i Sebastian Vettel (STR) – obaj ze względu na problemy techniczne.

Kolejny wyścig odbędzie się za trzy tygodnie na torze Catalunya w Hiszpanii, a poprzedzą go testy właśnie na barcelońskim obiekcie w dniach 14-16 kwietnia.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
radzio_z, 06.04.2008 19:45[!]
Ja się odniosę do Hamiltona.

Już w którymś GP widać ze gdy tylko Hamiltonowi cos pujdzie nie tak, i nie ma przed sobą pustego toru, odrazu się gubi i nie potrafi skutecznie się ścigać. Słusznie stwiedzono w studio Polsatu ze Hamilton nie jest wielkim zawodnikiem, takim jak Schumacher i inni których pamietamy. Pamiętam ostatni wyścig Schumachera gdy po rozerwaniu opony, powolnym powrocie do boksu na wymiane kół wyladował na końcu stawki. Po tym rzucił się w pogoń za Alonso co chwila łykając kolejnego zawodnika. To była walka.

Hamilton natomiast zachował się jak rozkapryszony jedynak któremu wszystko się należy. Po sezonie w którym faworyzowany przez Rona Denis-a w zespole i przez FIA w całej rywalizacji, gdy wszyscy szli mu na rękę aby tylko wygrał mistrzostwo, chyba nie może zrozumieć systuacji gdy musi jak równy z równym rywalizować z innymi.
kinio2024, 06.04.2008 20:05[!]
brawo Robert!! brawo Ferrari!! wspaniały wyścig :) tylko wiece co ?? mimo wszystko że lubię Kubice i dobrze mu życze to trochę denerwuje mnie ta cała nagonka na niego. Wszyscy nasi komentatorzy dostają orgazmu jak tylko zobaczą jego bolis, a to bywa wkurzające jak tylko o nim gadają. Inna sprawa że komentując popełniają dużo błędów. Ale to i tak nie jest w stanie popsuć radości z oglądanie królowej sportu ;)
piotrek74, 06.04.2008 20:33[!]
jeszcze trzeba pochwalić Fisicele jest dobrym kierowcą , niech Briatore teraz ściska!!!a lider Szumiego coś cieniutko(vettel)
SpeedKing, 06.04.2008 22:09[!]
Jeszcze kilka podium dla Roberta, to może nauczą się prawidłowo wieszać Naszą flagę państwową
RubiKub, 06.04.2008 22:14[!]
Odnośnie zachowania Hamiltona:
Tak zachowują się czasem gracze komputerowi w czasie gry :-)
Falarek, 06.04.2008 22:39[!]
Alonso też lubiał machać łapami podczas manewrów wyprzedzania a "dżentelmen" DC nawet pokazał kiedyś "***a" Szumiemu
stanson1980, 07.04.2008 07:53[!]
Czy ktoś umie logicznie wytłumaczyć zachowanie Hamiltona odnośnie machania rękami do wyprzedzanych (a nie dublowanych!) zawodników?
Szkot, 07.04.2008 08:08[!]
Sądzę że ze strony Roberta więcej nie dało się osiągnąć. Przed wyścigiem stawiałem, że będzie trzeci i... udało się :) BRAWO!
stanson 1980: FIAmilton'kowi wreszcie na całego sodówka do główki uderzyła. Po Australii ostatnią nadzieją było to że go właśnie pycha dopadnie :) Może właśnie tym można tłumaczyć udawanie przez niego wiatraka? :D
Z "punktowanego" towarzystwa (P 1-8) nie powinno być w tym gronie jedynie Rosberga, który też nieźle po Australii w piórka obrósł. Szkoda mi Glocka, że na miejsce Niko'sia nie wskoczył.
Martol, 07.04.2008 09:16[!]
Nie wiem czy zwrociliscie uwage ale nasza flaga zle wisiala bo najpierw byl czerwony, a potem bialy trzeba zwrocic uwage organizatorom nastepnych wyscigow bo sie przyzwyczaja i Robercik bedzie z Monako , a nie z Polski :)
Szkot, 07.04.2008 12:05[!]
Martol: albo z Indonezji :D
Martol, 07.04.2008 15:11[!]
@Szkot: za malo egzotycznie wyglada Robercik jak na indonezyjczyka :)
SpeedKing, 07.04.2008 18:10[!]
do Martol
Czytałeś mój post?

SpeedKing
OttoPilotto, 07.04.2008 19:23[!]
dajcie spokoj z ta flaga, zarowno finska jak i brazylijska byly obrocone w prawo, wiec dlaczego polska mialaby wisiec inaczej... akurat FIA tam zwaza na nasze lokalne ustawy, wcale sie nie dziwie ze nie, zreszta przy dwoch pozostalych obroconych w prawo nasza obrocona w lewo wtedy wlasnie wygladalaby na monaco/indonezje. imho teraz jest dobrze i niech nic nie zmieniaja. a juz szczytem przesady (zeby nie powiedziec idiotyzmu) i szukania sensacji na sile sa tytuly artykulow (na onecie, a jakze) pt. "F1. Skandal z polska flaga".
Stefan, 08.04.2008 13:24[!]
kinio2024 - masz rację, ja już nie mogę czytać informacji o Kubicy. Nie z powodu że go nie lubię ale dziennikarze zaczynają przesadzać - piszą o Robercie nie mając za grosz pojęcia o wyścigach F1. Chcą zrobić z niego Małysza, oby im nie wyszło.
gnt3c, 08.04.2008 14:35[!]
Chciałem tylko parę słów odnośnie tego czy Ferrari pokazało pełny potencjał...wg mnie Raikkonen zawsze chce wygrywać i na pewno jechał na 100%, poza tym nikt, jeśli ma o wiele lepsze auto nie pozwala sobie na przewagę minimalną - w tym przypadku 3sekundy....przez ostatnie okrążenia, ponieważ w takim przypadku jeden błąd kosztuje miejsce.Wg mnie strata bmw w bahrainie odzwierciedlała faktyczną przewagę ferrari nad nimi, co sądzicie?
Khelinubril, 11.04.2008 08:44[!]
@gnt3c
No cóż nie mogę się z tym zgodzić. Przypomnij sobie ostatnie 10 okrążeń wyścigu i zobaczysz że na początku robert zbliżał się do kimasa 1s na okrazenie a jak już się zbliżył na 3s to Kimas zaczął lekko mu uciekać. Moim zdaniem Ferki są szybsze o jakieś 0,3s na okrażenie może troche więcej.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca