F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
ING Australian Grand Prix 200929 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z pole position do pierwszego wyścigu sezonu 2009 Formuły 1 wystartuje Jenson Button. Kierowca Brawn GP potwierdził świetną formę zespołu z testów i treningów i nie dał szans rywalom, ustanawiając czas 1:26,202. Obok niego z pierwszej linii wystartuje drugi kierowca Brawn GP – Rubens Barrichello. Robert Kubica po pokazaniu dobrej formy w Q2 wystartuje z czwartego miejsca, tuż za Sebastianem Vettelem.

Jak by nie patrzeć, zespół Brawn GP jest Hondą o zmienionej nazwie, jednak oficjalnie jest to zupełnie nowy zespół, co oznacza, że po raz pierwszy od 1954 roku debiutujący zespół zdobył w swoim pierwszym grand prix pole position. Dla Buttona jest to tymczasem czwarte pole position w karierze.

Q1

Najszybsi w pierwszej części kwalifikacji byli kierowcy Brawn GP, którzy podzielili między siebie dwa pierwsze miejsca. Rubens Barrichello przejechał swe najszybsze okrążenie w czasie 1:25,006, a Jenson Button – 1:25,211.

Kierowcy nie kwapili się szczególnie do wyjazdu na tor w tej części kwalifikacji i pierwszy z kierowców wyjechał z boksów dopiero po upływie około dwóch minut. Jako pierwszy pełne okrążenie przejechał Giancarlo Fisichella w czasie 1:28,840. Później kolejne coraz to szybsze czasy posypały się lawinowo.

Klasyfikacja zmieniała się nieustannie i jeszcze w połowie sesji nikt nie mógł być pewny dostania się do Q2. Najdłużej z wyjazdem na tor zwlekali kierowcy BMW Sauber i uczynili to dopiero po upływie 10 minut, lecz nie przeszkodziło im to w awansie do Q2. Roszady następowały nieustannie, a różnice były naprawdę minimalne.

Z pewnością sporym zawodem była postawa Force India, którego kierowcy pokazywali w czasie treningów naprawdę przyzwoitą formę. Oprócz Fisichelli i Sutila do drugiego bloku kwalifikacji nie przeszli też Sebastien Buemi, Sebastien Bourdais i Nelson Piquet. W czasie tej sesji nie doszło do żadnych incydentów oprócz kilku drobnych wyjazdów poza tor.

Q2

Druga część kwalifikacji również należała do Brawn GP. Po raz kolejny najszybszym zawodnikiem na torze był Rubens Barrichello z czasem 1:24,783, a tuż za Brazylijczykiem – tak jak w Q1 – uplasował się Jenson Button. Warto zauważyć, że tylko tej dwójce udało się zejść z czasami poniżej minuty i dwudziestu pięciu sekund.

Jako pierwsi pojawili się na torze kierowcy Ferrari i Toyoty. Wszyscy korzystali z bardziej miękkiego ogumienia, a mający przed sobą pusty tor Kimi Raikkonen ustanowił czas 1:25,380. Na odpowiedź rywali nie trzeba było długo czekać – i tak jak w Q1 walka była niesamowicie zaciekła.

Po raz kolejny w boksach najdłużej pozostawali kierowcy BMW Sauber, którzy wyjechali na 6 minut przed końcem. Robert Kubica popisał się bardzo dobrym czasem i od razu awansował na trzecią pozycję z czasem 1:25,152. Jego kolega z zespołu Nick Heidfeld, który mimo iż miał na pokładzie swego bolidu system KERS, był sporo wolniejszy od Kubicy.

Tak jak w Q1 ostateczna gonitwa o pozycje w pierwszej dziesiątce rozpoczęła się na trzy minuty przed zakończeniem Q2 i to właśnie wtedy ustanowione zostały wszystkie najlepsze rezultaty. Zaskakująco dobrze w czasie pierwszych dwóch części kwalifikacji prezentował się RBR i obaj jego kierowcy awansowali pewnie do Q3.

Z pewnością największym zawodem tej części byli kierowcy McLarena, którzy zajęli dwie ostatnie pozycje. Lewis Hamilton nie wystartował wcale, ponieważ po raz kolejny pojawiły się tajemnicze problemy z tyłem bolidu, a Heikki Kovalainen był po prostu zbyt wolny, by móc walczyć o zakwalifikowanie się do Q3. Oprócz Kovalainena i Hamiltona odpadli też Alonso, który popełnił błąd podczas ostatniego przejazdu, Nakajima oraz Heidfeld.

Q3

Swoją dominację w kwalifikacjach kierowcy Brawn GP dobitnie przypieczętowali w finałowym bloku kwalifikacji. Obaj kierowcy tego zespołu wystartują z pierwszej linii, jednak tym razem szybszy okazał się Button i to Brytyjczyk wystartuje z pole position.

W Q3 nikt nie miał czasu na ociąganie się i już po niecałych trzech minutach na torze pojawiła się cała czołowa dziesiątka kwalifikacji. Jako pierwszy okrążenie pomiarowe wykonał Jenson Button – 1:26,600 i jak się okazało po pierwszej serii przejazdów, był to najlepszy czas. Po wykonaniu jednego lub dwóch szybkich okrążeń kierowcy zjeżdżali do boksów na kosmetyczne poprawki ustawień i po nowe opony.

Na około trzy minuty przed końcem ponownie zawrzało na torze, gdy wszyscy rzucili się by zadać ostateczny cios rywalom. Kierowcy Brawn GP odparli jednak ataki rywali i utrzymali swoje pozycje z pierwszego przejazdu. Chwile grozy przeżył wtedy Felipe Massa, któremu zdawało się, że przebił oponę. Skończyło się na zjeździe do boksów i wymianie opon. Brazylijczyk jak i całe Ferrari nie pokazało dziś nic szczególnego. Wicemistrz świata z zeszłego sezonu zajął 7 miejsce, a Kimi Raikkonen miejsce 9.

Z pewnością również Nico Rosberg zawiódł nieco swoich fanów po tym, jak zdominował wszystkie trzy sesje treningowe, a w kwalifikacjach był dopiero piąty. Tak jak w poprzednich sesjach, czasy były do siebie bardzo zbliżone i cała dziesiątka zmieściła się w nieco ponad sekundzie. Ta część kwalifikacji również przebiegła bezproblemowo i wszyscy w całości dotarli do boksów. Wyścig już jutro o godzinie 8 czasu polskiego, który zmieniamy tej nocy na letni.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 20%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Speeder, 28.03.2009 10:22[!]
Wszystko okaże się gdy zobaczymy ilość paliwa poszczególnych zespołów... Czy brawn jest po prostu W S P A N I A Ł Y czy może jeżdżą na oparach w co wątpie. Gdyby jeździli na oparach i szukali sponsorów nie prezentowali by tak wysokiej formy w Q2 gdzie wszyscy jeździli na oparach
marcinp, 28.03.2009 10:30[!]
Brawn to musi jutro pokazać że dojedzie do mety potem można mu gratulować geniuszu.
Andre180, 28.03.2009 10:56[!]
Brawn GP i tak wygra.Właściwie to Brawn GP już dzisiaj ma ten wyścig wygrany
virescens, 28.03.2009 11:07[!]
Barrichello ma chyba bardziej zatankowany bolid i to On jutro będzie pierwszy o ile nie będzie niespodzianek.
Amalio, 28.03.2009 11:34[!]
Nudny będzie ten sezon. Nic się nie zmieniło - Brytyjczyk jest pierwszy, a Brazylijczyk drugi :P
FlyeThemoon, 28.03.2009 11:40[!]
Amalio

Być może a wszystko przez KERS, ciągle o tym pisano :P.

marcinp Popieream :D, jeszcze nie wygrał wyścigu aby świadczyć że można mu gratulować geniuszu.
byczek_1988, 28.03.2009 12:51[!]
To co zrobili juz zasluguje na mistrzostwo swiata.. Feniks, ktory powstal z popiolow:> Mam nadzieje, ze nie zobaczymy sytuacji z przed dwoch lat - Magny Cours, GP2 :)
kemek, 28.03.2009 13:30[!]
byczek - dobre. [;
Hondzie trzeba pogratulować wyczucia :D
Huckleberry, 28.03.2009 13:33[!]
kemek - czekam na doniesienia o zbiorowym harakiri w zarządzie Hondy ;)
leon, 28.03.2009 15:11[!]
Może zdawali sobie sprawę co ich silnik był wart i se dali spokój .
TheWolf, 28.03.2009 18:20[!]
Może tak dobre rezultaty to wynik właśnie silników Mercedesa, a nie aero, czy super-talentu kierowców.
Button całkiem nieźle w ten weekend. Hamilton już nie będzie takim bohaterem w kraju...
MacF1, 28.03.2009 21:30[!]
Jak by nie patrzeć, zespół Brawn GP jest Hondą o zmienionej nazwie, jednak oficjalnie jest to zupełnie nowy zespół, co oznacza, że po raz pierwszy od 1954 roku debiutujący zespół zdobył w swoim pierwszym grand prix pole position.

wcale nie bo po raz pierwszy od 1970 roku kiedy to March zdobył pole position w swoim debiucie
leon, 29.03.2009 12:28[!]
..trochę smiesznie ;Honda z silnikiem Mercedesa
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca