F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 200930 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,930 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Giancarlo Fisichella wygrał zupełnie zwariowane kwalifikacje na torze Spa-Francorchamps, które przyniosły dość nieoczekiwaną kolejność startową do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Belgii i to pomimo tego, że tor przez całe kwalifikacje był suchy i nie spadła ani jedna kropla deszczu.

Niskie temperatury sprawiły problem wielu zespołom i w takich warunkach o czołowe miejsca walczyli kierowcy z zespołów Force India, BMW Sauber i Toyota. Nick Heidfeld i Robert Kubica zapewnili sobie najlepsze pozycje startowe w tym sezonie, kwalifikując się odpowiednio na miejscach 3 i 5. Tymczasem do Q3 nie weszli obydwaj kierowcy McLarena, Fernando Alonso, a także aktualny lider mistrzostw Jenson Button, który do jutrzejszego wyścigu wystartuje dopiero z 14 pozycji.

Q1

W pierwszej części kwalifikacji jako pierwsi na tor wyjechali Fisichella, Alguersuari i kierowcy Ferrari. Autorem najlepszego czasu po pierwszych przejazdach był jednak Rosberg – 1:47,237, za którym uplasowali się Grosjean, Raikkonen i Nakajima. W szóstej minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Glock i Trulli, których rozdzielił następnie Rosberg, poprawiając się na 1:46,571. Kolejne okrążenia Trullego i Glocka przyniosły czasy 1:45,974 i 1:46,023, zatem Toyota ponownie zajmowała dwa czołowe miejsca, ale tylko przez chwilę, bowiem lepsze czasy uzyskali następnie Heidfeld (1:45,566), Sutil, Vettel Buemi.

Kubica po pierwszym okrążeniu pomiarowym zajmował trzynaste miejsce, ale na kolejnym kółku wskoczył do pierwszej dziesiątki z czasem 1:46,062. W międzyczasie Barrichello awansował na drugie miejsce z czasem 1:45,654, a na czwartej pozycji pojawił się Hamilton, wykręcając 1:45,767. Pierwszą piątkę pięć minut przed końcem Q1 zamykał Button (1:45,801). Następnie na drugiej pozycji pojawił się Raikkonen, poprawiając się na 1:45,579.

W końcówce sesji Trulli powrócił na pierwsze miejsce z czasem 1:45,331. Sutil wskoczył na drugie miejsce, ale już po chwili na czele klasyfikacji byli obaj kierowcy Toyoty po tym, jak Glock wykręcił 1:45,450. Kolejność kierowców zmieniała się jednak bardzo szybko i ostatecznie najszybszym kierowcą w Q1 okazał się Fisichella, wykręcając na twardszych oponach 1:45,102 (przejazd z trzema okrążeniami pomiarowymi).

Na kolejnych miejscach sklasyfikowani zostali Trulli, Barrichello, Sutil, Webber, Vettel, Glock, Rosberg, Heidfeld, Raikkonen, Kubica, Kovalainen, Alonso, Button i Hamilton, który jako ostatni przeszedł do Q2. Z dalszej rywalizacji odpadli tymczasem Buemi, Alguersuari, Nakajima, Grosjean i Badoer, który rozbił swój bolid w ostatnich sekundach sesji w Les Combes. Włoch wyprzedził chwilę wcześniej jednego z kierowców Red Bulla, jednak wjechał zbyt szybko w zakręt, stracił panowanie nad bolidem na trawie i uderzył tyłem bolidu w bandę.

Q2

W drugiej części kwalifikacji jako pierwszy czas ustanowił Kubica – 1:45,496. Polak dość szybko spadł na dziewiąte miejsce, podczas gdy na czele klasyfikacji znaleźli się Trulli (1:44,766), Raikkonen i Glock, jednak po kolejnym okrążeniu Polak wspiął się na drugie miejsce, wykręcając 1:44,933. Przed kierowcą BMW znalazł się następnie Webber (1:44,927), a za – Vettel (1:44,989). Sześć minut przed końcem sesji pierwszą dziesiątkę zamykali Barrichello, Raikkonen, Glock, Hamilton, Button i Fisichella. Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli Sutil, Alonso, Kovalainen, Heidfeld i Rosberg.

W końcówce Q2 Raikkonen wykręcił 1:44,953 i przesunął się na czwarte miejsce. W chwilę później Glock i Heidfeld wykręcili 1:44,877 i 1:44,891, awansując na miejsca 2 i 3. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się ponownie Fisichella z czasem 1:44,667. Szybciej od kierowcy Force India zdołali jednak na koniec pojechać Trulli, Kubica i Vettel, uzyskując odpowiednio czasy 1:44,503, 1:44,557 i 1:44,592.

Fisichella musiał zadowolić się czwartą pozycją, a na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce Q2 ukończyli Heidfeld, Barrichello, Glock, Webber, Raikkonen i Rosberg, który w ostatnim momencie zapewnił sobie awans do Q3. Z dalszej rywalizacji po dość zwariowanej i zarazem nieprzewidywalnej sesji odpadli tymczasem Sutil, Hamilton, Alonso, Button (!) i Kovalainen.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji jako pierwszy czas ustanowił Raikkonen – 1:47,218. Tymczasem pozostali kierowcy stwierdzili, że warunki na torze pasują teraz innym oponom, niż mieli założone na pierwszy przejazd, zatem powrócili do boksów bez ustanowienia czasu po inną mieszankę. Heidfeld po zmianie opon uzyskał czas 1:46,895 i wskoczył na pierwsze miejsce. Następnie szybciej od Niemca pojechali Trulli, Kubica i Vettel, a tuż przed końcem Q3 w posiadaniu najlepszego czasu (1:46,308) znalazł się Fisichella!

Co więcej, nikt nie zdołał już poprawić wyniku kierowcy Force India, zatem to właśnie on wystartuje jutro z pole position. Druga pozycja Trullego oznacza, że cały pierwszy rząd startowy utworzą w niedzielę włoscy kierowcy. Heidfeld i Barrichello wystartują z drugiego rzędu, a za nim ustawią się na starcie Kubica, Raikkonen, Glock, Vettel, Webber i Rosberg.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Belgii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fagaldo, 29.08.2009 15:37 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
ogółem - coś pięknego :D
gnt3c, 29.08.2009 15:40[!]
Trulli Rekord toru!!!
Kubecks, 29.08.2009 16:07[!]
Ooo faktycznie :D Rekord toru Trullego :D Brawo Jarno :D
JordanF1, 29.08.2009 16:14[!]
Życie jest piękne tyle tylko powiem
mai, 29.08.2009 16:45[!]
dobry wyścig się zapowiada i czy pogoda ustawi jego przebieg , force india może otwierać szampana a fisico jutro niespodziewanie będzie faworytem :) kubica widocznie ma dobrze bolid ustawiony na spa
f1Fan, 29.08.2009 17:01[!]
Badoer obiecywał że się poprawi a tu znowu P20
Mick3y, 29.08.2009 17:19[!]
@gnt3c, Kubecks: Zdaje się, że rekord toru to najszybsze kółko w trakcie wyścigu - czasy z kwalifikacji i treningów nie są chyba brane pod uwagę.
Falarek, 29.08.2009 17:23[!]
No to Kimi ma jutro sznasę na zwycięstwo
kemek, 29.08.2009 17:23[!]
Jest rekord toru, ale taki układ ostatniej szykany jest dopiero od czterech lat.
Co nie zmienia faktu, że docisk jest już prawie na poziomie zeszłorocznym. Do tego slicki i mamy lepsze czasy.
latak, 29.08.2009 18:04[!]
oO sorki za off top. Webber dostał reprymende? (chyba dobre udało mi sie zczaic) za blokowanie kierowcy. czy to nie chodzi przypadkiem o "incydent z Badoerem? bo po wyprzedzaniu któregos z Red Bulli własnie skasował tył.
wojtekwjp, 29.08.2009 18:08[!]
Kubica 649kg
Heidfeld 655kg
Robin Hood, 29.08.2009 20:58[!]
Wspaniałe kwalifikacje-dawno już nie było takich emocji.Wyścig będzie super i wierzę,że pomyślny dla Pana Roberta.Dzisiaj napisałem na TVN24 krótki komentarz o tym,że jak już lepiej poszło Panu Robertowi to nie ma prześmiewczych i obelżywych tytułów artykułów w TVN24 i życzyłem tym redaktorom,by osiągnęli chociażby ułamek tego,co Pan Robert.Pewnie nawet go nie wyemitowali.Nie pojmuję skąd u tych ludzi tyle nienawiści w pisaniu artykułów-brak ogłady,kultury,rozeznania w temacie tego sportu lub zwyczajna zazdrość i zawiść.
Ave, 29.08.2009 22:49[!]
"zupelnie zwariowane" kwalifikacje - czy ja wiem ? raczej typowe - pogoda dopisala, kroliki nie biegaly podczas, flagami poza wylotem L.Bad. nie machano, przerw nie spowodowano, temperatura jednakowa dla wszystkich, specyfikacja toru rowniez. a ze sezon w koncowce staje sie coraz mniej przewidywalny w kontekscie formy poczczegolnych zespolow na konkretnych torach, to juz inna para kaloszy. i oby tak do konca :)
McLuke, 30.08.2009 00:03[!]
brawo Fisi, brawo Force India! CZegoś takiego bym się w życiu nie spodziewał, więc po zakończeniu Q3 byłem w wielkim szoku ;)
Trzymam jutro kciuki za Giancarlo i całe FI - pierwsze punkty muszą dzisiaj byc! :)
pawlok1, 30.08.2009 00:52[!]
Najbardziej mnie cieszy, że pozycje od 1 do 4 to starzy wyjadacze i gościowie powyżej 30! :)
raafal, 30.08.2009 01:09[!]
Zauważyliście, że dziś w pierwszej trójce są sami oldtimerzy?
Adakar, 30.08.2009 04:18[!]
raafal, najzwyczajnie oldboy'e walczą o stołki na przyszły sezon. Dodatkowo Fisichella CHCE ten kokpit od Badoera na Grand Prix Włoch na Monza .............

A na potwierdzenie mojego tekstu o Toyocie. Choroba ich znowu dorwała. W tych Toyotach nie przeprowadzono ŻADNEJ zmiany aero w stosunku do wyścigu z poprzedniego tygodnia ......... tam walczyli poza TOP 10 .......... tutaj, z palcem w .... SĄ grubo w TOP 10 ... Efekt jojo czy jak ;-)
- czyli ... JUTRO obie Toyotki fabryczne zapunktują.

Mam nadzieje że FORCE INDIA nareszcie otrzymało ten promyk szczęścia od niebios ... że tym razem NIC nie nawali, nikt nikogo nie wypchnie, nie urwie spojlera ani w dupke nikomu nie wjedzie ......... Sutil znajduje sie na "tym drugim" pole postion. Jako pierwszy wybierał ilość paliwa ... więc wyglada to BAAAAARDZO dobrze dla Force India.

Giancarlo i Adrian byli PIEKIELNIE SZYBCY w Q1 i Q2 wiec ... to nie jest sprawa jakiegos cudu. Ten bolid naprawde jest tak zajebiaszczo szybki w Spa ...... i kropka :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca