F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20095 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 31
Pełny dystans: 171,833 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z pole position do drugiego wyścigu sezonu 2009 Formuły 1 wystartuje Jenson Button. Kierowca Brawn GP osiągnął czas 1:35,181 w Q3, lecz również do niego należy najszybszy czas weekendu z Q2 – 1:33,784. Z pierwszej linii wraz z Anglikiem wystartuje Jarno Trulli. Robert Kubica uplasował się na pozycji ósmej w Q3, tracąc do najszybszego kierowcy 0,925 sekundy, ale dzięki karom dla Sebastiana Vettela (P3) i Rubensa Barrichello (P4) wystartuje jutro z szóstej pozycji.

Pogoda była największą niewiadomą dzisiejszych kwalifikacji, jednak ostatecznie nie sprawiła żadnych niespodzianek i do samego końca było sucho. Największym zaskoczeniem była z pewnością słaba postawa Ferrari. Felipe Massa nie zdołał w ogóle zakwalifikować się do Q2, a Kimi Raikkonen zakończył dzień na miejscu dziewiątym, ale dzięki karom dla innych wystartuje z siódmej pozycji. Kierowcom McLarena udało się co prawda zakwalifikować do Q2, jednak podobnie jak w Australii nie mieli tempa pozwalającego na awans do Q3.

Q1

Pierwsza część kwalifikacji rozpoczęła się pod znakiem groźby opadów, jednak nie wszyscy wzięli to do siebie i część kierowców zwlekała z wyjazdem na tor. Jako pierwszy mierzone okrążenie wykonał Kazuki Nakajima (1:38,014). Czasy poprawiały się jednak szybko z każdym okrążeniem ukończonym przez zawodników.

W połowie sesji na pierwszym miejscu był Jenson Button ze znakomitym czasem 1:35,058. Za nim plasował się jego kolega z zespołu – Rubens Barrichello (+0,4s). Między duet Brawn GP wcisnął się jeszcze Kazuki Nakajima. Po przejechaniu kilku mierzonych okrążeń kierowcy wrócili do boksów na ostatnie poprawki i po nowe opony.

Wtedy zaczęła się ostateczna rozgrywka. Najpierw czasem 1:34,745 popisał się Trulli, lecz chwilę później poprawił go Barrichello, uzyskując 1:34,681. Robert Kubica i Nick Heidfeld zdołali uratować awans do Q2 rzutem na taśmę, kręcąc czasy dające im 9 i 10 pozycję, ponieważ przed ostatnim wyjazdem na tor znajdowali się w strefie spadkowej.

Ostatecznie odpadli jednak Felipe Massa, którego zespół popełnił błąd, chcąc oszczędzić komplet miękkich opon i nie wysłał Brazylijczyka na tor, a także Nelson Piquet Jr, Giancarlo Fisichella, Adrian Sutil oraz Sebastien Buemi, który popełnił błąd na ostatnim okrążeniu i w ten sposób zaprzepaścił swoje szanse na awans do Q2.

Q2

Ponownie pierwszym kierowcą, który pojawił się na torze był Kazuki Nakajima. Już na początku Q2 wszyscy poprawiali swoje rezultaty z pierwszego bloku kwalifikacji. Świetnym czasem, jak wydawało się w tym momencie, popisał się Jarno Trulli (1:34,250) jednak szybko padały rekordy kolejnych sektorów i kwestią czasu była poprawa tego czasu.

Po siedmiu minutach zaczęła się seria zjazdów do boksów. Trzeci czas w tym momencie należał do Jensona Buttona (1:34,298) i co ciekawe Brytyjczyk dokonał tego na bardziej twardych oponach, a oznaczało to, że jest jeszcze miejsce na poprawę rezultatu. Wszyscy mieli wtedy w swoich bolidach nowe komplety opon oraz minimalną ilość paliwa.

Ostatnia seria wyjazdów rozpoczęła się na 5 minut przed końcem bloku. Niesamowity czas wykręcił wtedy Jenson Button, schodząc jako jedyny poniżej minuty i trzydziestu czterech sekund – osiągnął rezultat 1:33,784. Był to najlepszy rezultat weekendu i pozwolił mu pozostać już do końca Q2 na pierwszej pozycji.

Do trzeciego bloku kwalifikacji nie zakwalifikowali się Nick Heidfeld, Kazuki Nakajima, Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen oraz Sebastien Bourdais. Zaskoczeniem dla niektórych osób może być obecność w tej grupie obu kierowców McLarena, lecz najlepiej odzwierciedla to obecne tempo tegoż zespołu. Sesja przebiegła spokojnie, bez incydentów.

Q3

W trzecim bloku kwalifikacji tempo znacznie spadło ze względu na zatankowane na wyścig paliwo w bolidach. Od samego początku widać było jednak, że o pierwszą linię walczyć będą kierowcy Brawn GP oraz Toyoty – i tak tez było. Prawdziwa walka o pozycje zaczęła się już na samym początku Q3, jednak do rozstrzygnięć ponownie doszło w ostatnich sekundach kwalifikacji.

Z walki tej zwycięsko wyszedł Jenson Button, pokonując Jarno Trullego, który wystartuje z drugiej pozycji, oraz pozostałych zawodników, którzy mieli już nieco większą stratę do niego. Trudno określić jednak, czy pozycja Buttona jest zasługą świetnych osiągów jego bolidu przy pełnym baku, czy może małej ilości paliwa w jego bolidzie, choć wyniki z Australii raczej wskazują na to pierwsze.

Najbardziej zaciekła walka toczyła się jednak w środku stawki do samego końca Q3 i dopiero przekroczenie mety przez Jarno Trullego, który jako ostatni kończył swe szybkie okrążenie dało nam ostateczny obraz stawki. Włoch miał szanse nawet na pole position, jednak ostatecznie uplasował się na drugim miejscu ze stratą niespełna 0,1 skundy.

Za nim uplasowali się Vettel, Barrichello, Glock, Rosberg, Webber, Kubica, Raikkonen i Fernando Alonso, który zmaga się od początku tego weekendu z infekcją ucha. Odpowiedź na pytanie, kto zawdzięcza swoją pozycję masie zatankowanego paliwa poznamy jeszcze dziś, gdy podane zostaną masy poszczególnych bolidów po kwalifikacjach. Start wyścigu jutro o godzinie 11.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Malezji
•  Kolejność startowa do wyścigu o Grand Prix Malezji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 04.04.2009 13:28[!]
kiedy można sie spodziewać masy bolidów?
Maraz, 04.04.2009 13:30[!]
Tydzień temu było dość późno podane, ale może teraz wcześniej będzie.
Morgul, 04.04.2009 14:33[!]
to sie nazywa konkretna odpowiedz ;p
Maraz, 04.04.2009 14:36[!]
Niecierpliwi mogą co chwilę tu sprawdzać: http://www.fia.co.../Pages/on_event.aspx :)
Angulo, 04.04.2009 14:36[!]
Zrozumcie, zważenie 20 aut z dokładnością do mg nie jest takie szybkie i proste.
ari2k5, 04.04.2009 15:21[!]
Masy już są.
Button Brawn BGP 001-Mercedes – 660,0
Jarno Trulli Toyota TF109 – 656,5
Timo Glock Toyota TF109 – 656,5
Rosberg Williams FW31-Toyota – 656,0
Webber Red Bull RB5-Renault – 656,0
Kubica BMW Sauber F1.09 – 663,0
Räikkönen Ferrari F60 – 662,5
Alonso Renault R29 – 680,5
Barrichello Brawn BGP 001-Mercedes – 664,5
Heidfeld BMW Sauber F1.09 – 692,0
Nakajima Williams FW31-Toyota – 683,4
Hamilton McLaren MP4-24-Mercedes – 668,0
Vettel Red Bull RB5-Renault – 647,0
Kovalainen McLaren MP4-24-Mercedes 1- 688,9
Bourdais Toro Rosso STR4-Ferrari – 670,5
Massa Ferrari F60 1- 689,5
Piquet Renault R29 – 681,9
Fisichella Force India VJM02-Mercedes – 680,5
Sutil Force India VJM02-Mercedes – 655,5
Buemi Toro Rosso STR4-Ferrari – 686,5
Master, 04.04.2009 15:23[!]
Button – 660,0 – 22 laps
Trulli – 656,5 – 20 laps
Glock – 656,5 – 20 laps
Rosberg – 656,0 – 20 laps
Webber – 656,0 – 20 laps
Kubica – 663,0 – 23 laps
Räikkönen – 662,5 – 23 laps
Alonso – 680,5 – 30 laps
Barrichello – 664,5 – 24 laps
Heidfeld – 692,0 – 35 laps
Nakajima – 683,4 – 31 laps
Hamilton – 668,0 – 25 laps
Vettel – 647,0 – 17 laps
Kovalainen - 688,9 – 33 laps
Bourdais – 670,5 – 26 laps
Massa - 689,5 – 34 laps
Piquet – 681,9 – 31 laps
Fisichella – 680,5 – 30 laps
Sutil – 655,5 – 20 laps
Buemi – 686,5 – 33 laps
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca