F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200912 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber zdobył pierwsze pole position w karierze podczas kwalifikacji do Grand Prix Niemiec na torze Nurburgring, gdzie dużą rolę odegrały zmienne warunki pogodowe, szczególnie w trakcie drugiej części "czasówki". W Q3 było już jednak sucho i wtedy Australijczyk pokonał obydwu kierowców Brawna – Rubensa Barrichello i Jensona Buttona, a także kolegę z Red Bulla – Sebastiana Vettela.

Trzeci rząd na starcie zapewnili sobie kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen, natomiast z siódmej pozycji do domowego wyścigu ruszy Adrian Sutil, który świetnie wykorzystał nadarzającą się okazję do zapewnienia sobie i zespołowi Force India pierwszego awansu do Q3 w historii. Tymczasem Robert Kubica nie wszedł nawet do Q2 i czeka go jutro start z 16 pozycji.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się przy suchej nawierzchni toru. Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Vettel – 1:33,413. Webber i Nakajima uzyskali gorsze czasy, ale szybciej od Vettela pojechali Hamilton (1:31,743), Alonso, Massa, Sutil, Button, Heidfeld, Raikkonen i jeszcze kilku kierowców. Vettel poprawił się na kolejnym kółku na 1:32,552, a następnie na 1:32,089 i 1:31,430, by po pierwszych przejazdach zająć ostatecznie pierwsze miejsce.

Hamilton był drugi, a za nim plasowali się Rosberg, Button, Alonso, Raikkonen, Nakajima, Massa, Barrichello i Kovalainen. Heidfeld na drugim przejeździe poprawił się na 1:31,771 i awansował na piąte miejsce. Kubica był tymczasem dopiero dziewiętnasty po pierwszym przejeździe, ale na drugim wykręcił 1:32,190, co dało mu 14 miejsce. W 13 minucie Webber wykręcił 1:31,257 i wskoczył na pierwsze miejsce. Za Australijczykiem pojawił się Alonso z czasem 1:31,302, trzeci był Vettel, a pierwszą piątkę zamykali Hamilton i Barrichello.

Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji na pięć minut przed końcem Q1 byli Kubica, Buemi, Fisichella, Glock i Bourdais. W 15 minucie Button uzyskał czas 1:31,568 i znalazł się na szóstej pozycji. W końcówce sesji zaczęły pojawiać się krople deszczu i stało się jasne, że nikt nie zdoła już poprawić czasów. Tym samym Webber wygrał pierwszą część kwalifikacji, a miejscami startowymi 16-20 musieli zadowolić się Kubica, Buemi, Fisichella, Glock i Bourdais. Tymczasem deszcz przybierał na sile i zanosiło się na to, że Q2 zostanie rozegrane na mokrym torze.

Q2

W drugiej części kwalifikacji wszyscy kierowcy wyjechali od razu na tor na wypadek, gdyby deszcz miał przybrać na sile. Tor był miejscami bardzo śliski i wielu kierowców nie uniknęło poślizgów – między innym Nakajima i Massa. Szybko okazało się, że slicki nie nadają się do jazdy w takich warunkach i kierowcy wrócili od razu do boksów po przejściowe opony. Wyjątek stanowił Webber, który próbował przejechać jeszcze jedno okrążenie na slickach, ale w końcu także dał za wygraną.

Jako pierwszy czas okrążenia w Q2 ustanowił na przejściowych oponach Alonso – 1:43,931. Szybciej od Hiszpana pojechali Hamilton, Sutil, Heidfeld, Piquet, Massa i Raikkonen – czas Hamiltona wyniósł 1:42,325. Następnie najlepsze czasy uzyskali kierowcy Red Bulla – Webber (1:38,083) i Vettel (1:39,504). Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się kierowcy Ferrari – Raikkonen i Massa, a piąty był Heidfeld. Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji w połowie Q2 byli Piquet, Rosberg, Button, Kovalainen i Barrichello.

Warunki uległy wyraźnej poprawie i Barrichello już na slickach wykręcił 1:34,469, plasując się na pierwszej pozycji. Deszcz kropił jednak w kilku miejscach i warunki ulegały ciągle zmianie. Ślisko było szczególnie w ostatnim sektorze, gdzie w poślizg wpadł Alonso, a kłopoty z utrzymaniem bolidu na torze miał także Raikkonen. Po zakończeniu drugiej części kwalifikacji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Barrichello, Piquet, Sutil (pierwszy awans do Q3 w karierze), Webber, Button, Hamilton, Vettel, Kovalainen, Massa i Raikkonen. Odpadli tymczasem: Heidfeld, Alonso, Nakajima, Trulli i Rosberg.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji kierowcy wyjechali na tor na slickach, jako że warunki znowu uległy poprawie i w dodatku wyglądało na to, że deszcz nie będzie już padał. Jako pierwszy czas ustanowił Barrichello – 1:32,797. Wolniej o blisko pół sekundy pojechał Webber, którego po chwili rzucił z drugiego miejsca Vettel, wykręcając 1:33,182. Czwarty był Raikkonen, a piąty Massa. Sutil wykręcił następnie 1:34,316 i wskoczył na czwarte miejsce! Dziesiątkę zamykali Kovalainen, Piquet, Button i Hamilton.

W końcówce Q3 Hamilton wykręcił 1:32,616, Barrichello 1:32,655, a Button 1:32,745. Następnie na szczycie tabeli znalazł się Webber z czasem 1:32,230 i to właśnie Australijczyk zdobył pole position – po raz pierwszy w karierze zresztą. Barrichello i Button ostatecznie uplasowali się na miejscach 2 i 3, natomiast Vettel przed własną publicznością musiał zadowolić się czwartą pozycją startową.

Z trzeciego rzędu do GP Niemiec ruszą kierowcy McLarena – Hamilton i Kovalainen, mając za sobą Sutila, kierowców Ferrari – Massę i Raikkonena, a także zamykającego pierwszą dziesiątkę Piqueta. Nieco przemieszana stawka w stosunku do poprzednich kwalifikacji, co jest głównie zasługą zmiennych warunków pogodowych na Nurburgringu, powinna zapewnić nam jutro emocjonujący wyścig.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Niemiec

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 5,3 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartekws, 11.07.2009 15:41[!]
Tu też muszę jeszcze raz podzielić się swoją radością z sukcesu Marka i drugie miejsca Rubensa! Brawo panowie! Mam nadzieję, że Mark jeszcze pokaże Sebastianowi, że nie jest taki najlepszy :D

Chciałbym oglądać więcej tak emocjonujących kwalifikacji! Było extra!

Fajnie by było jakby wyścig zakończył się jutro podobnie - przynajmniej jesli chodzi o miejsca 1,2 oraz 7 :D Życzę poprawienia pozycji też Piquetowi i oczywiście Robertowi!

Piquet zasłużył na punkty, bo od jakiegoś czasu jeździł całkiem solidnie w wyścigu!
woyteck, 11.07.2009 15:47[!]
Ja też kibicuje obecnie właśnie Weberowi i Bariczowi. Strasznie się dziś ucieszyłem. Jutro będa emocje! :))
Winner, 11.07.2009 15:48[!]
woyteck--->ja też
benethor, 11.07.2009 15:51[!]
eee tam... dla mnie bohaterem dnia jest Sutil! Brawo Adrian! :D
Berlesi27, 11.07.2009 15:52[!]
Ja też sie bardzo ciesze że Mark zdobył PP, bo należało mu sie to od dawna, jednak podejrzewam że ma najmniej paliwa z czołówki bo sie coś za bardzo nie cieszył po czasówce.
Metalpablo, 11.07.2009 15:55[!]
No ale według mnie to najwieksze zaskoczenie,że McLaren tak ładnie :D zwłaszcza Lewis i oczywiście Sutil są w TOP 10.Niesamowite kwalifikacje.Wydaje mi się,że takie z deszczem(trochę większym:P niż dziś) ostatnio to chyba były w Japoni na Suzuce w 2005 roku,ale na 100% nie jestem pewien.Zapowiada się bardzoo interesujący wyścig:D.A Timo co wyprawia....no tragicznie jeździ i nerwowo,nic mu nie wychodzi w ten weekend i jeszcze jak blokował Alonso.
ctulu1, 11.07.2009 16:07[!]
a dla mnie najwiekszym zaskoczeniem to kovalainen,bo przeciez mowi sie ze mam zupelnie inne gorsze auto od lewisa a prosze P6...wiec on i sutil sa dla mnie bohaterami kwalifikacji,szkoda roberta ale wydaje mi sie ze to nie nick ale on powoli rozstaje sie z zespolem(mam taka nadzieje) pozdrawiam
ht-hubcio, 11.07.2009 16:10[!]
Ktoś wie czy Kova jechał szrotem czy zdążyli z częściami dla niego?
kusza, 11.07.2009 16:15[!]
Jechal w starej konfiguracji.
timo23, 11.07.2009 16:26[!]
Brawa dla Adriana Sutila za P7!!!
marrcus, 11.07.2009 16:36[!]
to że nowe częsci nie znaczy że lepsze
gnt3c, 11.07.2009 17:17[!]
Pomimo niechęci szacun dla McLarena, myliłem się co do ich formy jaką prezentowali na treningach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca