F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201014 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 6,299 km
Liczba okrążeń: 49
Pełny dystans: 308,405 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Adrian SutilForce India VJM031:56,583--18
2.8Fernando AlonsoFerrari F101:56,7660,1830,18318
3.11Robert KubicaRenault R301:57,0410,4580,27519
4.7Felipe MassaFerrari F101:57,0550,4720,01419
5.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:57,0680,4850,01319
6.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:57,1630,5800,09519
7.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:57,1940,6110,03119
8.4Nico RosbergMercedes GP W011:57,1990,6160,00515
9.6Mark WebberRed Bull RB61:57,2550,6720,05617
10.3Michael SchumacherMercedes GP W011:57,6621,0790,40716
11.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:57,7221,1390,06018
12.10Nico HulkenbergWilliams FW321:57,8941,3110,17220
13.5Sebastian VettelRed Bull RB61:57,9431,3600,04917
14.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:58,3991,8160,45613
15.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:58,7822,1990,38311
16.12Witalij PietrowRenault R301:58,8802,2970,09813
17.22Pedro de la RosaBMW Sauber C292:00,2503,6671,37018
18.23Kamui KobayashiBMW Sauber C292:01,3884,8051,13811
19.24Timo GlockVirgin VR-012:03,6807,0972,2928
20.19Heikki KovalainenLotus T1272:03,8487,2650,16821
21.18Jarno TrulliLotus T1272:03,9707,3870,12215
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-01---2
23.21Bruno SennaHRT F110---3
24.20Karun ChandhokHRT F110----
107% najlepszego czasu: 2:04,744

Adrian Sutil nieoczekiwanie okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej sezonu 2010. Kierowca Force India pokonał Fernando Alonso (Ferrari) o blisko 0,2 sekundy na wydłużonej wesji toru w Bahrajnie. Trzeci czas – ku zadowoleniu polskich fanów – uzyskał Robert Kubica (Renault).

Polak był konkurencyjny właściwie podczas każdej wizyty na torze, a ostatecznie jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła niespełna pół sekundy. Minimalnie wolniejszy od Kubicy okazał się drugi kierowca Ferrari – Felipe Massa, a pierwszą szóstkę zamknęli kierowcy McLarena – Jenson Button i Lewis Hamilton.

Poniżej jednej sekundy straty do Sutila zmieścili się jeszcze trzej kierowcy: jego zespołowy kolega Vitantonio Liuzzi, Nico Rosberg (Mercedes) i Mark Webber (Red Bull), do którego 0,4 sekundy straty miał zamykający pierwszą dziesiątkę Michael Schumacher (Mercedes). Z debiutantów najlepiej wypadł Nico Hulkenberg (Williams), plasując się za Jaime Alguersuarim (Toro Rosso) na 12 pozycji. Witalij Pietrow (Renault) był szesnasty (ponad 1,5s straty do Kubicy).

Tymczasem pozostali debiutanci w ogóle nie ustanowili czasu. Lucas di Grassi (Virgin) przejechał trzy okrążenia instalacyjne, Bruno Senna (HRT) – dwa okrążenia (wyjeżdżając na tor dopiero w 70 minucie sesji), a drugi kierowca hiszpańskiej ekipy – Karun Chandhok w ogóle nie pojawił się na torze Sakhir w pierwszej sesji. Najszybszym kierowcą z nowych zespołów okazał się Timo Glock (Virgin), mając już jednak ponad siedem sekund straty do Sutila. Tuż za Niemcem z podobną stratą znaleźli się obaj kierowcy Lotusa – Heikki Kovalainen i Jarno Trulli, ale przejeżdżając znacznie więcej okrążeń.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 17%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
kondi2111, 12.03.2010 10:48[!]
@ proPapinian -

Kovalainen musiał przerwać trening, ponieważ parzył się od temperatury panującej w kokpicie.
wilkxt, 12.03.2010 11:01[!]
pro-Papinian, 12.03.2010 11:04[!]
@kondi2111 - Dzięki!
Hideko, 12.03.2010 11:15[!]
@Sqtpepper,Dyfuzor mieli,Kubica chyba gdzieś o tym mówił,pewnie podłogę też(Nasz człowiek z Enstone mówił że MUSI być nowa podłoga do nowego dyfuzora),Borowczyk ponadto mówił że ktośtam z Reno wypowiadał się że jednak tych 40% nie mają,a samych zmian raczej na pierwszy rzut oka nie było widać.

"BTW...czemu Chandhoka nie ma w zestawieniu???",pewnie dlatego ze jego bolid nie był nawet poskładany do kupy;]w końcu dotarli ostatni.(Oprócz Kubicy xD),i ledwo Sennie zdążyli dać bolid:P
Sgt Pepper, 12.03.2010 11:21[!]
@Hideko Dzięki. No ja się teraz przyglądałem na powtóreczce i nic nowego moje oko nie mogło dostrzec :(
O tym, że mają na Bahrain ten dyfuzorek to wiem (sam RK o tym mówił w wywiadzie), ale czy z niego korzystali to już inna kwestia. I to mnie głównie nurtowało... ;)
akkim, 12.03.2010 11:27[!]
A Webber się nie chrzani i wali do źródła,
sprawdza czy legalne "kolanowe cuda"

http://www.autosp...hoto.php/id/13246521
Matti, 12.03.2010 11:33[!]
@akkim - miałem przytoczyć to samo zdjęcie : )
Kriss99, 12.03.2010 11:37[!]
@up
fotka niesamowita :) mała konsternacja u kierowców McL, a tylne rzędy mają ubaw :)
kliknijcie jedną fotkę dalej - ciąg dalszy inspekcji :)
Kubicomaniak, 12.03.2010 11:38[!]
No właśnie dla mnie ewidentnie nielegalne "kolanowe cuda"
No ale skoro są legalne no to wszyscy wprowadzą wcześniej czy później coś takiego. A to dodatkowe koszty.
mikolajpoznan, 12.03.2010 11:43[!]
kurka wodna,a ja nie moge wejsć na tą stronę-co jest?
Hideko, 12.03.2010 11:45[!]
Mi wchodzi bez problemu.
czarodziej_f1, 12.03.2010 11:57[!]
Ej, nie śmiejcie się z HRT!!! Oni się maskują, wg będą czarnym koniem tych MŚ!:) I ten V-max Senny z I treningu - 230 km/h!!! Toż Hamilton był o jedynie 80 km/h szybszy...

Oby nie mieli problemów z utrzymaniem sę za Safety Carem...;d I może pierwszy raz w historii zobaczymy dublowanie na kółku formującym!<lol>
PopaY-F1, 12.03.2010 12:03[!]
Gdzie można w sieci obejrzeć trening?????
czarodziej_f1, 12.03.2010 12:05[!]
bam, 12.03.2010 12:07[!]
Te nowe zespoły to jedna wielka żenada. Najlepszy Virgin miał ponad 7 sek. straty do Force India. Jeśli jechał na oparach i uzyskał czas ponad 7 sek. gorszy to już boje sie pomyslec co bedzię jak naleją do niego pełny bak. Pewnie grubo ponad 10 sek. straty na kółku!
bartekws, 12.03.2010 13:08[!]
Ależ Vettel narzeka na bolid - czyżby RedBull miał odstawać w Bahrainie?
Bart2005, 12.03.2010 13:21[!]
Patrząc po małym wyścigu pomiędzy Alonso i Vettelem około 12 minut przed końcem drugiego treningu to Ferrari lepiej się zachowuje w zakrętach, lepiej do nich dojeżdża, lepiej wyjeżdża a może po prostu Alonso lepiej prowadzi?
kovalf1, 12.03.2010 13:29[!]
Kurcze martwi mnie Sauber, mam nadzieje, że to jakaś zasłona dymna...
Jacobss, 12.03.2010 13:45[!]
Bart2005 - A może po prostu Vettel miał cięższy samochód?
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca