F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201014 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 6,299 km
Liczba okrążeń: 49
Pełny dystans: 308,405 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes GP Petronas

Nico Rosberg (P8/P1): „Na przestrzeni dzisiejszego dnia poprawiliśmy zachowanie samochodu, jako że na początku nie było ono najlepsze. Rano zmagaliśmy się z brudną nawierzchnią toru i musieliśmy rozwiązać kilka problemów z balansem, jednak po południu sprawy wyglądały już bardzo pomyślnie. Wciąż jest kilka aspektów, które możemy poprawić i dysponujemy już dobrymi punktami odniesienia, jeśli chodzi o mieszanki opon oraz długie przejazdy. Ogólnie mówiąc, dużo się dzisiaj nauczyliśmy, tak więc był to dla nas pozytywny początek weekendu”.

Michael Schumacher (P10/P3): „Po południu nasza praca przebiegała dobrze, po tym jak rano musieliśmy uporać się z problemami związanymi z balansem. Podczas drugiej sesji samochód sprawował się już znacznie lepiej, jednakże wciąż jeszcze brakuje mi nieco rutyny podczas krótkich przejazdów. Na dłuższych przejazdach samochód dawał dobre odczucia i kiedy tylko złapiesz odpowiedni rytm, obcowanie z nim sprawia bardzo naturalne wrażenie. Jestem zadowolony z naszej dzisiejszej pracy i czuję, że jestem gotowy na pozostałą część weekendu”.

(Michał Sulej)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P6/P2): „Trasa była bardzo gorąca, więc degradacja opon w obu mieszankach była dosyć duża. Jednakże myślę, że możemy sobie poradzić z degradacją, korygując swój styl jazdy i dopasowując go na każdym okrążeniu. Ciągle nie wiadomo, jaki jest docelowy czas okrążenia, gdy robisz długi przejazd. Im mniej ciśniesz na początku przejazdu, tym mocniej możesz cisnąć na koniec. Mimo to trudno jest wiedzieć dokładnie, jak to zrobić i staramy się to w dalszym ciągu zrozumieć.

Nowa sekcja toru wydaje się być bardzo wyboista, jednak każdy jest w takiej samej sytuacji. Nasz bolid z dużym ładunkiem paliwa jest dość trudny do wyczucia, nie chce się zatrzymywać gdy hamujesz, jednak na szybkich zakrętach wydaje się być dobrze zbalansowany. Po prostu ciężko jest zatrzymać bolid, również przy małym obciążeniu paliwem nie chce dobrze hamować. Ogólnie dzisiejsze odczucia nie są złe. Wciąż nie wiemy, gdzie są wszystkie zespoły względem siebie, ponieważ wszyscy jeździli z różnymi ładunkami paliwa. W związku z tym dzisiejsza tabela z czasami nie odwzorowuje dokładnie ogólnego tempa”
.

Jenson Button (P5/P4): „Dzisiejszy dzień nam pokazał, że dbanie o opony jest tutaj bardzo trudne, zwłaszcza na bardziej miękkiej mieszance. W związku z tym jedziesz z dużą nadsterownością przez większość przejazdu. Nowa sekcja toru jest bardzo wyboista. Zakręty szósty i siódmy są szczególnie trudne, ponieważ starasz się hamować najpóźniej, jak możesz i jeśli to zrobisz, samochód dobija do nawierzchni, podskakujesz przez cały zakręt i ciężko jest zobaczyć, gdzie jedziesz. Musisz więc hamować wcześniej i bardziej delikatnie, przez co przód nie nurkuje przez tę część okrążenia i jesteś w lepszej pozycji do następnego zakrętu.

Ciągle pracujemy nad naszymi ustawieniami i nie jest to coś, co możesz zrobić w drugiej sesji treningowej, ponieważ pracujesz nad porównaniem opon i na torze jest dużo bolidów. Wiemy, w jakim miejscu jesteśmy z bolidem i wiemy gdzie chcielibyśmy być, więc jest do wykonania praca tego popołudnia, by poprawić się przez noc. Myślę, że wykonaliśmy dzisiaj dobrą pracę. Możemy być dość zadowoleni z osiągów bolidu, jednakże wiemy gdzie są obszary, nad którymi musimy popracować. Podstawa bolidu działa dobrze, jednak nie jesteśmy jeszcze do końca zadowoleni z balansu”
.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P13/P5): „Cóż, pierwszy dzień pierwszego weekendu grand prix za nami. Niestety nie przejechaliśmy dzisiaj wielu kilometrów. Rano tor był wciąż brudny, zatem wszyscy jedynie sprawdzali swoje samochody. W drugim treningu miałem wymieniane hamulce, a Mark nie mógł jeździć przez całą sesję, zatem nie było idealnie. Chciałbym więcej czasu spędzić na torze, ale to nie święta i nie dostaniemy niczego w prezencie. Przed nami dużo pracy, jednak wiemy gdzie musimy się poprawić, zatem popracujemy nad tym”.

Mark Webber (P9/P17): „Dzień niezbyt udany i niewystarczająca liczba przejechanych kilometrów. Straciliśmy trochę dzisiejszego popołudnia; miałem problemy ze skrzynią biegów, więc zespół postanowił zapobiegawczo ściągnąć mnie do garażu, kończąc tym samym wcześniej drugi trening. Musimy się zreorganizować i wyciągnąć co się da z dzisiejszego dnia – w jutrzejszej sesji treningowej skupimy się na kwalifikacjach. Dzisiaj nadal poznawaliśmy pracę pewnych części, a Seb pracował nad oponami. Możemy już zobaczyć, że zanosi się na krwawą rywalizację w tym roku – to będzie dobra walka”.

(Michał Roszczyn)
 
AT&T Williams

Nico Hulkenberg (P12/P6): „Wciąż bardzo trudno stworzyć obraz konkurencyjności poszczególnych ekip. Jestem jednak usatysfakcjonowany, gdyż mieliśmy dobry dzień i udało nam się wykonać wszystko, co zaplanowaliśmy. Nasze ambicje pozostają bez zmian – chcemy być pewni, że możemy dostać się do Q3 i zakończyć weekend z dorobkiem punktowym”.

Rubens Barrichello (P15/P13): „Z powodu pomniejszych problemów w garażu nie mogliśmy przejechać takiego dystansu, jak chcieliśmy. Nie udało nam się wykonać programu, jednak jestem pewien, że jutro będzie lepiej i nadrobimy stracony czas. Wykonany został ogrom prac i wszyscy w Williamie sporo się natrudzili, by dotrzeć do tego momentu, za co im dziękuję”.

(Konrad Házi)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P4/P7): „Pracowaliśmy dużo nad poszukiwaniem odpowiedniego balansu w warunkach wyścigowych i nad porównywaniem dwóch typów opon, jeżdżąc z różnymi ładunkami paliwa, choć ani razu nie jadąc po szybki czas. Jestem dość zadowolony z tego, co dzisiaj widzieliśmy, nawet jeśli trudno jest uzyskać dokładny obraz tego, jak konkurencyjni jesteśmy względem innych. Z pewnością czeka nas nie lada wyzwanie ze strony wielu zespołów, ale przygotowywaliśmy się jak najlepiej do niedzielnego wyścigu, a jutro rano popracujemy nad kwalifikacjami. Dostałem dzisiaj małej gorączki, ale czuję się w pełni sił na start sezonu”.

Fernando Alonso (P2/P9): „Trochę inny piątek niż zwykle dla mnie, jako że był to mój pierwszy piątek z nowym zespołem. Skoncentrowaliśmy się głównie na porównaniu dwóch typów mieszanek opon, aby być możliwe najlepiej przygotowanym na niedzielny wyścig, starając się uzyskać równe tempo na długim dystansie. Oczywiście przy tak wysokich temperaturach degradacja opon była szybsza, zwłaszcza z tyłu. Z tego co mogliśmy zobaczyć, oznaki z testów potwierdziły się; cztery zespoły można uznać za faworytów, choć może być jeszcze kilka niespodzianek, przykładowo Force India. Nowa sekcja jest niezła; fajna, nawet jeśli jest tam kilka zbyt dużych nierówności, których nie zauważyłem podczas jazdy na rowerze”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Pedro de la Rosa (P17/P10): „Nie było łatwo. Udało nam się lepiej poczuć samochód w ciągu dnia, jednak na jutro musimy poprawić ustawienia tak bardzo, jak tylko się da. Ogólnie przyczepność jest tu bardzo niska i nowa część toru jest bardzo wyboista. Szczególnie jeden wybój przed zakrętem numer 7 jest dość niebezpieczny, ponieważ samochody mocno tam dobija. Ciepło w ogóle nie jest problemem. Mimo wszystko nie uważam tego toru za bardzo wymagający fizycznie”.

Kamui Kobayashi (P18/P11): „Po tym, jak rano straciliśmy trochę czasu z powodu przebitej opony, byliśmy w stanie ukończyć nasz program po południu. Teraz znów musimy spojrzeć na ustawienia. Mam wrażenie, że nowa, wyboista część jest dla nas dość trudna, jednak będziemy nad tym pracować. Nie mam żadnych zastrzeżeń co do ciepła. Zdecydowanie bardziej wolę to niż zimę w Europie”.

(Paweł Zając)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P1/P12): „W końcu po tak długiej przerwie nadszedł czas na ściganie! Poranny trening poświęciliśmy na sprawdzanie wszystkich systemów i ustawień, jakie wypracowaliśmy podczas testów, ale nie wiedzieliśmy, jak to będzie tutaj wyglądać. Naszym celem jest wejście z obydwoma samochodami do Q3 i myślę, że mamy bardzo dobrą podstawę, jeśli chodzi o samochód i docisk w porównaniu do ubiegłego roku. Z tym samochodem możemy w tym roku zakwalifikować się w czołowej dziesiątce i ja oraz Tonio dobrze ze sobą współpracujemy. Jeśli nam się to uda, to może to prowadzić do solidnej zdobyczy punktowej. Jest to jeden z naszych celów na ten sezon. Początek jest obiecujący”.

Vitantonio Liuzzi (P7/P14): „Ogólnie bardzo pozytywny dzień, podczas którego wykonaliśmy zaplanowany program. Przede wszystkim poszerzyliśmy widzę na temat zachowania się samochodu w gorących warunkach, czego nie udało się zrobić podczas zimowych testów. Samochód bardzo dobrze reaguje na zmieniające się obciążenie paliwem oraz różne mieszanki opon i możemy być zadowoleni z pierwszego piątku w sezonie. Myślę, że mamy dobrą pozycję wyjściową przed jutrem. Na pewno możemy poprawić czas przejazdu pojedynczego okrążenia, bo tempo wyścigowe jest dobre. Pozytywny początek weekendu”.

(Mateusz Grzeszczuk)
 
Renault F1 Team

Robert Kubica (P3/P15): „Dzisiejsze warunki były całkowicie inne od tych podczas testów, temperatura toru i otoczenia była wysoka. To było czymś nowym dla wszystkich i miało duży wpływ na opony. Dlatego też zrobiliśmy kilka przejazdów, by zobaczyć degradację opon i wprowadzić zmiany w ustawieniach. Podczas pierwszej sesji treningowej nowa część toru była dość brudna i śliska, jednak poprawiło się to w ciągu dnia. Dodatkowo liczę, że cały tor znacznie się poprawi w trakcie weekendu. Ogólnie był to całkiem dobry dzień”.

Witalij Pietrow (P16/P8): „Bycie po raz pierwszy w samochodzie dziś rano było wspaniałym uczuciem, jednak mieliśmy napięty program, więc musiałem skupić się na pracy. Mieliśmy małe problemy na początku, jednak w nocy będziemy ciężko pracować, by poprawić samochód. Moje pierwsze kwalifikacje w F1 będą bardzo interesujące”.

(Paweł Zając)
 
Scuderia Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P11/P16): „To był dobry dzień, podczas którego zrobiliśmy wszystkie okrążenia, jakie były możliwe i wypróbowaliśmy wiele rzeczy. Wydaje mi się, że poprawiliśmy się w ciągu dnia, jednak trudno powiedzieć, gdzie jesteśmy względem innych z powodu różnych ilości paliwa. Czuję, że osiągi są dobre i jeśli jutro będzie kolejny miły dzień, to będziemy w stanie dużo wycisnąć z samochodu. Tor był rano mało przyczepny, jednak po południu pojawiło się na nim trochę gumy. Nowa sekcja nie jest niczym specjalnym i jest bardzo wolna. To jednak wiem już z pracy na symulatorze, więc wiedziałem od razu gdzie skręcać i gdzie są punkty hamowania”.

Sebastien Buemi (P14/P23): „Jestem zadowolony z tego, że spędziłem wiele okrążeń w symulatorze, ponieważ po południu nie zrobiłem mierzonego okrążenia z powodu problemów z samochodem. Zmiany na torze były takie, jak się spodziewałem. W zakręcie szóstym jest duży wybój. W nowej sekcji nie ma miejsc do wyprzedzania, jednak tor jest dzięki niej dłuższy, a więc bardziej interesujący. Aby osiągnąć dobry czas okrążenia musisz być konkurencyjny w drugim sektorze, co oznacza, że trzeba znaleźć kompromis pomiędzy dużym dociskiem na tę wolną partię oraz niską siłą docisku w pierwszym i trzecim sektorze. Na szczęście będziemy mogli przeanalizować dane Jaime i zacząć jutro z lepszej pozycji. Jednakże strata większości piątkowych testów nie czyni życia łatwiejszym. Trzeba z tym żyć i skoncentrować się na tym, co będzie jutro”.

(Paweł Zając)
 
Lotus Racing

Mike Gascoyne, dyrektor techniczny: „Dobry dzień dla zespołu, po całonocnych przygotowaniach auta na dzisiejsze treningi. Każdy pracował bardzo ciężko i byliśmy usatysfakcjonowani tym, że jako pierwsi wyjechaliśmy na tor, prezentując niezłe osiągi przez cały dzień. Testowaliśmy poprawki w aerodynamice dzisiejszego popołudnia i podczas wieczornej odprawy przeanalizujemy uzyskane dane. Teraz nie możemy się już doczekać zaprezentowania kolejnych profesjonalnych osiągów podczas jutrzejszych kwalifikacji”.

(Bartosz Pyciarz)
 
Virgin Racing

Timo Glock (P19/P20): „Dzisiejszy dzień nie był takim początkiem weekendu, na jaki mieliśmy nadzieję. Wiedzieliśmy, że będzie trudno, jednak mieliśmy zbyt wiele problemów technicznych, które zabrały nam sporo czasu. Mamy za sobą już dwie ciężkie noce i obawiam się, że kolejna taka przed nami. Powinna ona jednak dać nam poczucie pewności siebie przed resztą weekendu. Z drugiej strony, jeśli uda nam się przezwyciężyć problemy to powinniśmy znaleźć się na odpowiednim miejscu, ponieważ mimo, iż nie jeździłem zbyt wiele to jednak czuję, że samochód nie jest zły. Mam nadzieję na to, że uda nam się jutro wykonać solidną pracę”.

Lucas di Grassi (P22/P21): „Mimo ciężkiego dnia możemy powiedzieć, że mieliśmy udaną popołudniową sesję, gdyż udało nam się uporać z wieloma rzeczami. Wszystko jest dla mnie nowe. Nie mogłem jeździć dziś rano, więc okrążenia wykonane po południu były kluczowe dla naszych osiągów i pomogą nam dobrze rozpocząć ten weekend. Mechanicy wykonali świetną pracę, przygotowując bolid i jak na razie wszystko zdaje się być w porządku. Teraz musimy już pracować tylko nad osiągami, których oczywiście nie byliśmy w stanie jak na razie zoptymalizować”.

(Konrad Házi)
 
HRT F1 Team

Bruno Senna (P23/P22): „Uczynienie historycznego kroku tego poranka było znaczną ulgą. Bolid wyjechał tak, jak było to zaplanowane i wszyscy są szczęśliwi i dumni. Ciągle jest przed nami wiele pracy. Trzy okrążenia rano i siedemnaście po południu to świetny start. Oczywiście nie mogliśmy wypróbować jazdy na limicie. Jestem pewien, że wykonamy kolejny krok do przodu i chciałbym pogratulować mechanikom, inżynierom oraz całemu zespołowi za ich niesamowitą pracę”.

Karun Chandhok (-/-): „Mój bolid został rano uruchomiony i miałem nadzieję, że będę w stanie wyjechać na tor nieco później od mojego kolegi zespołowego, ale nie było to możliwe. Wiemy, że wszystkie systemy pracują i biorąc pod uwagę fakt, że przed nami wciąż trzecia sesja treningowa, wciąż możemy patrzeć pozytywnie na nasz start w pierwszym wyścigu”.

(Łukasz Godula)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
BartyLA, 13.03.2010 03:54[!]
Tak naprawdę dzisiaj o 12 wszystko się już wyjaśni :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca