F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201010 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:32,585--23
2.6Mark WebberRed Bull RB61:32,6330,0480,04823
3.11Robert KubicaRenault R301:33,1290,5440,49623
4.14Adrian SutilForce India VJM031:33,6391,0540,51013
5.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:33,6431,0580,0049
6.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:33,6771,0920,03421
7.10Nico HulkenbergWilliams FW321:33,7071,1220,03024
8.3Michael SchumacherMercedes GP W011:33,7391,1540,03220
9.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:33,7911,2060,05223
10.4Nico RosbergMercedes GP W011:33,8311,2460,0409
11.7Felipe MassaFerrari F101:33,9291,3440,09825
12.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:34,0421,4570,11319
13.8Fernando AlonsoFerrari F101:34,1691,5840,12723
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:34,2711,6860,10219
15.12Witalij PietrowRenault R301:34,3731,7880,10224
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:34,3791,7940,00621
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:34,9912,4060,61226
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:35,6843,0990,69322
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:36,9494,3641,26525
20.24Timo GlockVirgin VR-011:37,3294,7440,38017
21.18Jarno TrulliLotus T1271:37,3884,8030,05923
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin VR-011:37,7785,1930,39023
23.21Bruno SennaHRT F1101:38,8146,2291,03628
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:39,4436,8580,62926
107% najlepszego czasu: 1:39,066

Za nami pierwsza sesja treningowa przed GP Japonii na torze Suzuka, podczas której najszybszy był Sebastian Vettel (1:32,585), przed swoim kolegą z zespołu Markiem Webberem, wyprzedzając Australijczyka o 0,048s. Tuż za nimi uplasował się Robert Kubica, który był jedynym kierowcą ze stratą mniejszą niż jedna sekunda do kierowców Red Bulla.

Japonia przywitała kierowców pochmurną pogodą, jednak od początku tor był suchy i zespoły mogły pracować zgodnie z planem. Po serii okrążeń instalacyjnych, pierwszym, który zdecydował się wykonać okrążenie pomiarowe był Sakon Yamamoto (HRT) i osiągnął czas 1:42,950. Wraz z Japończykiem na torze pojawili się też kierowca testowy Virgin – Jerome d'Ambrosio oraz Nico Hulkenberg z Williamsa, którego pierwszy czas był o ponad 6 sekund szybszy (1:35,789) od osiągnięcia Yamamoto. W tym momencie na tor wyjechali też inni kierowcy i już po kilku minutach czasy czołówki poprawiły się o kolejne dwie sekundy.

W 38 minucie gorące chwile przeżył Kamui Kobayashi, któremu przytrafił się uślizg w zakręcie Denger, jednak bez konsekwencji. O szczęściu nie może jednak mówić Lewis Hamilton, który w tym samym miejscu pojechał zbyt szeroko, co skończyło się uderzeniem w bandę i poważnym uszkodzeniem lewej strony przedniego zawieszenia. Kierowcy nic się nie stało, a tor został szybko uprzątnięty. Był to koniec treningu dla Brytyjczyka.

Na półmetku sesji najszybszym kierowcą był Sebastian Vettel z czasem 1:33,157 ustanowionym tuż przed wypadkiem Hamiltona. Na kolejnych miejscach, w pierwszej dziesiątce, plasowali się w tym czasie Sutil, Hamilton, Kubica, Webber, Heidfeld, Barrichello, Hulkenberg, Schumacher oraz Massa.

Po wizytach u mechaników kierowcy powrócili na tor i wraz z tym jak poprawiały się warunki na torze, poprawiały się też czasy. Najszybsi na torze byli kierowcy Red Bulla, którzy zajmowali dwie pierwsze pozycje. Na czele był wtedy Vettel (1:32,585) przed Webberem (+0,048). Jedynym kierowcą, który próbował im dorównać był Robert Kubica, który znajdował się na trzecim miejscu ze stratą ok 0,5s. Kolejni kierowcy mieli już ponad sekundowe straty.

Na 20 minut przed końcem ruch na torze stał się wyraźnie mniejszy, a na torze pozostało zaledwie kilka bolidów. Na torze pozostawał między innymi Jaime Alguersuari, który usiłując poprawić swój czas zablokował tylne koła podczas hamowania przed nawrotem (zakręt 11) i zaliczył wizytę na poboczu. Udało mu się powrócić na tor i kontynuować jazdę.

Ostatnie 10 minut sesji nie przyniosło żadnych zmian, a sekwencja Denger okazała się zdradziecka również dla drugiego kierowcy McLarena. Jenson Button po tym jak pojechał zbyt szeroko i wpadł w poślizg zatrzymał się kilka metrów przed bandą, unikając kontaktu. Zdołał mimo wszystko kontynuować jazdę. W końcówce na tor nie powrócił za to Nico Rosberg, nad którego samochodem pracowali w boksach mechanicy.

Nowe zespoły ukończyły sesję bez większych przygód i wszyscy kierowcy tych ekip zeszli z czasem poniżej minuty i czterdziestu sekund. Na koniec warto wspomnieć też o licznych zmianach aerodynamicznych dotyczących zwłaszcza przednich skrzydeł, które wprowadziły praktycznie wszystkie ekipy. Co ciekawe, według doniesień BBC, McLaren, który jest twórcą Kanału F, postanowił upodobnić swój kanał do systemu Red Bulla i przekierować strumień powietrza bardziej na górny płat tylnego skrzydła.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Pochmurno, Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 08.10.2010 06:47[!]
Algersuari jest dwa razy, osiemnasty i dwudziesty czwarty.

Red Bulle widać dyktują tempo na Suzuce, czego wszyscy się spodziewali, ale poczekajmy na kwalifikacje, wszyscy wiemy, jak przebiegał weekend w Singapurze. Może się okazać, że z PP wystartuje Alonso, Hamilton lub ktokolwiek inny.

Kobayashi o 0,4 s gorzej od Heidfelda :( Ale może się poprawi, Heidfeld zna ten tor w końcu całkiem nieźle.
rajnerGT, 08.10.2010 07:14[!]
To Tylko trening. W kwalu Ferrari pewnie będzie wyżej, Mcl może też, Kubica niżej kilka oczek.

a tak z innej beczki:
"Zespół Renault wzmocnił swój dział techniczny. Do ekipy z Enstone dołączył inżynier Daniele Casanova, który ostatnio w Red Bullu był szefem grupy ds. osiągów bolidu. "

"Zespół Renault pozyskał nowego sponsora. Tym razem na bolidach Roberta Kubicy oraz Witalija Pietrowa pojawi się nazwa rosyjskiego producenta wódki - Flagman. Francuski team pozyskanie nowego partnera biznesowego zawdzięcza oczywiście obecności w zespole Pietrowa. "

f1wm śpi?:p na takim dennym portalu jak wp to juz od wczorajszego popołudnia jest ;p a wiadomości, szczególnie pierwsza, jest raczej ważna i powinna być na takim portalu wzmianka.
Mariusz, 08.10.2010 08:22[!]
@ rajnerGT
f1wm.pl "nie śpi", choć ludzie też potrzebują snu, a my mamy wszystko już opracowane, ale mamy procedury i staramy się ich przestrzegać. Wkrótce będzie i u nas informacja na ten temat.

Barrichello miał rację - Williamsy są coraz szybsze!
francorchamps, 08.10.2010 09:03[!]
zapowiada się nudny wekend...

1 linia dla RBR itd... :(

obym się mylił...
aretzky, 08.10.2010 11:27[!]
francorchamps - jak nam juz doskonale zgrana ekipa RBR udowidnila kilkukrotnie, pierwsza linia moze znaczyc baaardzo niewiele ;P. oni sa jak gang olsena...
Nolo, 08.10.2010 20:33[!]
W tekście jest błąd- Denger zamiast Degner ( i to kilka razy).
Rekin, 08.10.2010 20:59[!]
no nie wiem jak wy ale ja czekam na deszcz
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca