F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201010 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:31,465--32
2.6Mark WebberRed Bull RB61:31,8600,3950,39529
3.11Robert KubicaRenault R301:32,2000,7350,34032
4.8Fernando AlonsoFerrari F101:32,3620,8970,16234
5.7Felipe MassaFerrari F101:32,5191,0540,15735
6.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:32,5331,0680,01428
7.12Witalij PietrowRenault R301:32,7031,2380,17032
8.3Michael SchumacherMercedes GP W011:32,8311,3660,12827
9.14Adrian SutilForce India VJM031:32,8421,3770,01126
10.10Nico HulkenbergWilliams FW321:32,8511,3860,00926
11.4Nico RosbergMercedes GP W011:32,8801,4150,02926
12.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:33,4712,0060,59131
13.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:33,4812,0160,0108
14.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:33,5642,0990,08316
15.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:33,6972,2320,13333
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:34,0052,5400,30832
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:34,0552,5900,05037
18.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:34,3102,8450,25533
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:36,0954,6301,78537
20.18Jarno TrulliLotus T1271:36,3334,8680,23833
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:36,6305,1650,29728
22.24Timo GlockVirgin VR-011:36,8345,3690,20428
23.21Bruno SennaHRT F1101:37,3525,8870,51833
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:37,8316,3660,47934
107% najlepszego czasu: 1:37,868

Sebastian Vettel i Mark Webber utrzymali Red Bulla na czele tabeli czasowej także podczas ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Suzuka, a ich najbliższym rywalem ponownie okazał się Robert Kubica (Renault).

Podobnie jak podczas porannej sesji, kierowcy Red Bulla dość szybko znaleźli się na czele klasyfikacji – Vettel wskoczył na pierwsze miejsce po 20 minutach od rozpoczęcia treningu i znajdował się na nim przez większą część sesji.

Tylko jego zespołowy kolega Webber, który wcześniej zdecydował się na założenie miękkich opon, był dzięki temu w stanie zrzucić na chwilę z pierwszej pozycji zeszłorocznego zwycięzcę Grand Prix Japonii po upływie godziny z czasem 1:31,860. Jednakże kiedy tylko Vettel założył takie same ogumienie i wykręcił 1:31,465, kolejność kierowców Red Bull wróciła do poprzedniego stanu i tak już zostało do końca sesji.

Kubica pomimo efektownego bączka przez żwirowe pobocze w sekcji zakrętów „S” zajął trzecie miejsce, tracąc do Webbera niewiele ponad 0,3 sekundy. Po wyciszonej pierwszej sesji, Ferrari po południu było już bardziej konkurencyjne. Fernando Alonso był początkowo najszybszy, zanim Red Bulle zaczęły dyktować tempo i ostatecznie zdołał zmieścić się poniżej jednej sekundy straty do Vettela, plasując się tuż za Kubicą na czwartej pozycji. Pierwszą piątkę zamknął Felipe Massa, będąc tylko nieznacznie wolniejszym do zespołowego kolegi.

Poranna kraksa Lewisa Hamiltona miała także duży wpływ dla kierowcy McLarena na drugą sesję, bowiem zespół zakończył naprawę bolidu dopiero kilkanaście minut przed jej końcem. Brytyjczyk zdołał więc przejechać tylko osiem okrążeń i uplasował się na 13 pozycji ze stratą ponad dwóch sekund do Vettela. Drugi kierowca McLarena – Jenson Button zajął szóste miejsce, a za aktualnym mistrzem świata znalazł się Witalij Pietrow (Renault).

Michael Schumacher uzyskał ósmy czas, plasując się trzy miejsca wyżej od kolegi z zespołu Mercedesa – Nico Rosberga. Schumacher pod koniec sesji pojechał bardzo szeroko w zakręcie Degner, ale zdołał wydostać się ze żwirowiska i w przeciwieństwie do Hamiltona uniknął uderzenia w bandę. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Adrian Sutil (Force India) i Nico Hulkenberg (Williams). Partner zespołowy tego ostatniego – Rubens Barrichello stracił sporo czasu ze względu na problemy z silnikiem i przejechał tylko 16 okrążeń, plasując się na 14 pozycji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 6,2 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
DamianF, 08.10.2010 14:33[!]
topor999 - w tym sezonie można bardzo dobrze określić kondycje danego zespołu po treningach. Myślę, że Robert śmiało może walczyć o podium.
topor999, 08.10.2010 14:45[!]
Oczywiście że może ale w Q3 wyjedzie na jedno krążenie żeby oszczędzać opony i będzie jak zwykle miejsce około 8.
m_grabarz, 08.10.2010 15:08[!]
Patrząc na prognozy pogody to może nie być żadnego Q3 :P
SkC, 08.10.2010 15:26[!]
A ja myślę że to nie przypadek te 3 miejsca roberta i jutro powalczy o P3 z Ferrari, na spa było tak samo więc czemu teraz ma być inaczej?
fisi, 08.10.2010 15:49[!]
Wy sie martwicie o opony a ja się martwie czy w ogóle kwalifikacje dojdą do skutku :P zapowiada się powtórka z roku 2004 r bodaj.
Vinc, 08.10.2010 16:16[!]
Q3, 3 minuty do końca, Robert wyjeżdża na tor i robi czas typu prącie, który plasuje go na 6-9 i dupa z podium ;)
Damian375, 08.10.2010 17:39[!]
Vinc... nie przesadzaj.
MairJ23, 08.10.2010 17:44[!]
Ferrari sie niezle pozbieralo dzisiaj po P1 i byli w czolowce juz w P2 wiec domyslam si eze jeszcze cos podkreca i wskocza jak nie przed RBR to tuz za nimi....
Mnie ciekawi gdzie skonczy jutro LH bo nie mial za duzo czasu aby poustawiac wszystko a kto sie spieszy to popelnia bledy.
Robert bez obrazania kogokolwiek mnie juz nie obchodzi do konca sezonu - czekam na 2011. Teraz licza sie mistrzostwa swiata. Z ogromna ciekawoscia bede obserwowal potyczki pierwszej 4ki kierowcow :)
Pozdro
dakor, 08.10.2010 17:49[!]
Mair - Ferka w tym sezonie zawsze ma taki plan treningów
w 1 jezdza z wieksza iloscia paliwa, a w 2 juz sprawdzaja tempo czasowki
wiec wyniki 2 moga byc juz miarodajne i moze tak byc, ze w kwalach z redbullami szans nie maja - pewnie bedzie minimalizowanie strat i walka o miejsca 3,4 z makami i kubica
MairJ23, 08.10.2010 21:03[!]
lol - kubica wszystkim szyki przestawia :)
christoff.w, 08.10.2010 22:23[!]
fisi - a co bylo w 2004roku? Qual sie nie odbyl czy jak bo nie pamietam?


A juz sprawdzilem.Jakis tajfun"Maon"sie pojawil i choc kilka kierowcow wyjechalo na tor to wszyscy skonczyli na poboczu a najbardziej spektakularnie pan Massa od Saubera.Wszyscy drive-rzy siedzieli sobie w jakiejs salce i ogladali tv ;) Nastepnie zdecydowano ze kwalifikacje odbeda sie w niedziele rano tuz przed samym wyscigiem.Oczywiscie pole zdobyl nie kto inny jak Schumacher ale w wyscigu doszlo do jednego z bardziej perfidnych TO bo Barichello stracil lewe przednie kolo walczac z Coulthardem w wejsciu na ostatniej szykanie i niby team nie wiedzial co dokladnie sie stalo? Rubens doczolgal sie do pitlane ale zespol Ferrari mial akurat obsugiwac "Mistrza" no i brazylijczyk wjechal sobie do garazu zamiast na zmiane kola,jesli to bylo tylko kolo bo moze zawieszenie tez poszlo wiec sam podjal decyzje ze nie bedzie kontynuowal? Jak dla mnie to chyba ktos mu kazal zakonczyc wyscig bo skoro dojechal do boksow to chyba nie bylo az tak zle z tym zawieszeniem,co sadzicie? Pytam bo nie znam historii dokladnie(przyznaje ze nie sledzilem wtedy az tak F1) Dodam ze wyscig wygral ten sam pan co zdobyl pole.Drugi byl jego braciszek jezdzacy w Williamsie a trzeci Button z Hondy(to on juz wtedy jezdzil w Hondzie i pozniej tyle lat az do zeszlego roku? Omg!) Ok,starczy tej historii bo zaraz bana dostane za ten smietnik choc w sumie pewnie polowa nie wie co wtedy sie dzialo tak jak i ja ;) Njalepiej niech kazdy posiada w swojej wideotece skroty wszystkich wyscigow przynajmniej od 1991roku kiedy pojawil sie Schumi,nieprawdaz? ;)

Co do jutrzejszych opadow deszczu to w sumie nawet bym chcial zeby stalo sie podobnie jak 6lat temu, bo pojutrze mielibysmy na goraco podwojne emocje.Czaicie, qual o 6.30 i tuz po nim wyscig!? (tzn pewnie za jakies pol godziny moze 15min przerwy by wszyscy mieli czas na odsapniecie itp) Albo nie,odrazu zjazd do boksow na zmiane gum itp i jazda!
Kto jest za? :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca