F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201024 października
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:40,887--15
2.11Robert KubicaRenault R301:40,9680,0810,08118
3.4Nico RosbergMercedes GP W011:41,1520,2650,18421
4.5Sebastian VettelRed Bull RB61:41,3710,4840,21918
5.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:41,9401,0530,56916
6.3Michael SchumacherMercedes GP W011:42,0221,1350,08225
7.6Mark WebberRed Bull RB61:42,2021,3150,18023
8.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:42,2931,4060,09118
9.10Nico HulkenbergWilliams FW321:42,6781,7910,38521
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:42,8831,9960,20523
11.12Witalij PietrowRenault R301:42,8962,0090,01322
12.7Felipe MassaFerrari F101:43,0542,1670,15825
13.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:43,3092,4220,25520
14.14Adrian SutilForce India VJM031:43,6022,7150,29318
15.8Fernando AlonsoFerrari F101:43,9283,0410,32621
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:43,9403,0530,01223
17.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:44,8874,0000,94721
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:45,1414,2540,25426
19.24Timo GlockVirgin VR-011:45,5884,7010,44720
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin VR-011:46,6135,7261,02517
21.19Heikki KovalainenLotus T1271:47,1156,2280,50222
22.20Sakon YamamotoHRT F1101:50,3479,4603,23229
23.21Bruno SennaHRT F1101:50,8219,9340,47415
24.18Jarno TrulliLotus T1271:51,70110,8140,88011
107% najlepszego czasu: 1:47,949

Za nami pierwszy oficjalny trening Formuły Jeden na koreańskim torze Yeongam, podczas którego najszybszy okazał się, mimo wcześniejszych problemów z tylnym skrzydłem w swym bolidzie, Lewis Hamilton, uzyskując czas 1:40,887. Tuż za nim znalazł się Robert Kubica ze stratą 0,081s, a czołową trójkę uzupełnił Nico Rosberg.

Korea przywitała kierowców słoneczną pogodą, jednak warunki na torze nie były łatwe ze względu na to, że nawierzchnia toru była bardzo brudna. Wszyscy kierowcy postanowili już na początku sesji wykonać okrążenia instalacyjne, które pokonywali bardzo powoli, niczym na mokrym torze, ze względu na kompletny brak przyczepności i dokuczającą wszystkim podsterowność.

Na początku sesji okrążenia pomiarowe postanowił wykonać jedynie Jamie Alguersuari, który najpierw ustanowił czas 2:20,611, a wkrótce poprawił go o 4,5s. Pozostali kierowcy pojawiali się na torze, by wykonać pojedyncze okrążenia, po czym wracali do garażów na dalsze regulacje. Po czasach pojedynczych sektorów kierowców takich ekip, jak McLaren czy Ferrari można było jednak wnioskować, że sytuacja na torze, mimo, iż nadal nie była idealna, zaczęła się poprawiać.

Po upływie około trzydziestu minut okrążenia pomiarowe zaczęli wykonywać kolejni kierowcy i na prowadzenie wysunął się Mark Webber z czasem 1:49,308, a za nim, ze stratą poniżej sekundy, plasowali się Sebastian Buemi i Michael Schumacher. Na torze zaczęła kształtować się linia wyścigowa, jednak poza nią przyczepność była nadal nikła i każdy wyjazd poza optymalny tor jazdy kończył wizytą na poboczu, o czym przekonali się między innymi Jarno Trulli, który określił tor mianem „najmniej przyczepnego toru, na jakim miał okazję jeździć”, oraz Felipe Massa i Sebastian Buemi.

Przez kolejne piętnaście minut na torze pozostawało około dziesięciu kierowców, a na prowadzenie wyszedł Nico Hulkenberg z czasem 1:44,509. Robert Kubica pozostawał w tym czasie wciąż w boksach, bez ustanowionego czasu, podobnie jak Button, Hamilton, Vettel, Alonso, Heidfeld i kierowca testowy Virgin Racing – Jerome d'Ambrosio.

Co ciekawe, przez długi czas najwolniejszym kierowcą na torze był Jaime Alguersuari, który mimo, iż wykonał podobną liczbę okrążeń co Sebastian Buemi, to jednak był o 15 sekund wolniejszy od swojego kolegi z zespołu i nie mógł zejść z czasem poniżej dwóch minut. Pod koniec sesji udało mu się ostatecznie poprawić. Tymczasem w czołówce cały czas następowały przetasowania i po upływie 60 minut treningu na prowadzeniu był Sebastian Vettel z czasem 1:43,599, który wyprzedzał Jensona Buttona, lecz kierowca McLarena wkrótce odpowiedział czasem o pół sekundy szybszym – 1:43,096. Na trzecim miejscu znajdował się reprezentany Saubera – Nick Heidfeld.

Bez ustanowionego czasu pozostawał wciąż Lewis Hamilton, którego bolid znajdował się w boksach ze zdjętą pokrywą silnika. Jak się później okazało, był to problem związany kanałem F i tylnym skrzydłem, które nie pracowało tak dobrze, jak w samochodzie Buttona i zostało ostatecznie wymienione.

Na 23 minuty przed końcem sesji pojawiła się na torze pierwsza żółta flaga, którą spowodował Bruno Senna. Brazylijczyk stracił panowanie nad bolidem, który obracając się wypadł z toru, wskutek czego uszkodzeniu uległo lewe tylne zawieszenie. Bolid został uprzątnięty z toru w miarę sprawnie i nie było konieczne przerywanie sesji. Warto wspomnieć też, że ze względu na małe doświadczenie lokalnych porządkowych, w ten weekend pomagają im Australijczycy.

Na kwadrans przed końcem na czele znajdowali się kierowcy Williamsa – na prowadzeniu był Nico Hulkenberg z czasem 1:42,678, a za nim ze stratą 0,2s Rubens Barrichello. Obaj kierowcy wykonali krótkie przejazdy z małą ilością paliwa. W końcówce na torze zrobiło się ponownie tłoczno – w boksach pozostawali jedynie Kobayashi, Buemi i Trulli, u którego w bolidzie awarii uległa skrzynia biegów. W ostatecznej rozgrywce najlepszy rezultat uzyskał Lewis Hamilton (1:40,887), a tuż za nim znaleźli się Robert Kubica i Sebastian Vettel.

Podsumowując, za nami zupełnie ciekawa sesja treningowa, dzięki której zarówno kierowcy, jak i kibice mogli lepiej poznać nowy tor, którego największym problemem jest wciąż wszechobecny kurz. Daje on się we znaki zwłaszcza na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, gdzie po najechaniu na tarkę bardzo łatwo o zblokowanie tylnych kół i uślizg, oraz w alei serwisowej, gdzie przyczepność jest równie niska, co powoduje, że łatwo przestrzelić swoje stanowisko serwisowe.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
makro, 22.10.2010 04:59[!]
Po ostatnich przejazdach w sesji widać, że jeszcze sporo z czasu okrążenia mogą urwać.
Z perspektywy widoku z bolidu tor bardzo ciekawy i trudny w drugiej części. Będzie się działo :-)
Bosman, 22.10.2010 05:15[!]
Widać że będzie ciekawie. Przecież całego tego syfu z toru nie "zjeżdżą" :)
maciejas512, 22.10.2010 06:45[!]
Widać ze ta sesja jest dosyć nie miaro dajna. Rosberg 2, Ferrari daleko ale to już reguła, oni zawsze tak mają na 1 trenie. 2 Sesja pokaże coś więcej...
Leo_kr, 22.10.2010 07:01[!]
Komentatorom nie chciało się nawet nagrać LT. Komentowali gorzej niż mój kot :)
vivon, 22.10.2010 07:30[!]
@up- ja Cie bardzo proszę... nie porównuj komentatorów do Twojego kota... okaż trochę szacunku zwierzakowi. a jak zieloni to przeczytają? przecież Ci go zabiorą za znęcanie się nad kocikiem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca