F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 20107 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:12,328--23
2.6Mark WebberRed Bull RB61:12,8100,4820,48228
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:12,8450,5170,03524
4.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:13,2670,9390,42224
5.11Robert KubicaRenault R301:13,3701,0420,10324
6.4Nico RosbergMercedes GP W011:13,5161,1880,14626
7.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:13,5461,2180,03026
8.3Michael SchumacherMercedes GP W011:13,6431,3150,09725
9.14Adrian SutilForce India VJM031:13,9181,5900,27526
10.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:14,0001,6720,08223
11.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:14,0041,6760,00423
12.10Nico HulkenbergWilliams FW321:14,1551,8270,15129
13.8Fernando AlonsoFerrari F101:14,2461,9180,09120
14.7Felipe MassaFerrari F101:14,2671,9390,02126
15.12Witalij PietrowRenault R301:14,3702,0420,10323
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:14,4872,1590,11726
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:14,6182,2900,13130
18.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:14,7342,4060,11629
19.18Jarno TrulliLotus T1271:15,6033,2750,86925
20.24Timo GlockVirgin VR-011:15,8603,5320,25720
21.19Heikki KovalainenLotus T1271:16,0573,7290,19726
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin VR-011:16,7074,3790,65028
23.20Christian KlienHRT F1101:16,8394,5110,13218
24.21Bruno SennaHRT F1101:17,3605,0320,52130
107% najlepszego czasu: 1:17,391

Kierowcy Red Bulla – Sebastian Vettel i Mark Webber uzyskali najlepsze czasy w pierwszej sesji treningowej na torze Interlagos. Rozdzieliła ich jednak dosyć znaczna różnica czasowa, wynosząca prawie pół sekundy. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasował się duet McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button, a pierwszą piątkę zamknął Robert Kubica, mając już ponad sekundę straty do Vettela. Tymczasem drugi kierowca Renault – Witalij Pietrow zaliczył kolejną kraksę.

Początek sesji

Poranna sesja rozpoczęła się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych i wykonali je od razu wszyscy kierowcy, niektórzy przejeżdżając nawet po dwa kółka. Z informacji uzyskanych przez dziennikarzy BBC wynikało, że Mercedes przetestuje w tej sesji jednopoziomowy dyfuzor szykowany na sezon 2011 (w przyszłym roku podwójne dyfuzory będą już zakazane). Inne zespoły, zwłaszcza te nie walczące o mistrzostwo także mogły poświęcić trochę czasu na sprawdzenie nowych rozwiązań.

Po kilku kolejnych okrążeniach instalacyjnych, poświęconych między innymi na testy aerodynamiczne, czas okrążenia jako pierwszy ustanowił Sebastien Buemi, wykręcając 1:27,979 po upływie 10 minut od rozpoczęcia sesji. Kierowca Toro Rosso powrócił jednak od razu do boksów i na kolejne okrążenie pomiarowe w tej sesji musieliśmy czekać do 28 minuty, a przejechał je znowu Szwajcar, poprawiając się na 1:21,025. W chwilę później szybciej o sekundę pojechał Witalij Pietrow, wykręcając 1:20,059.

Rosjanin poprawiał swój wynik na kolejnych okrążeniach, ustawiając ostatecznie poprzeczkę na 1:14,370 przed powrotem do boksów. Tuż za kierowcą Renault w tabeli czasowej plasowali się w tym momencie Jaime Alguersuari (+0,908s) i Christian Klien (+2,653). Z czołówki okrążenie pomiarowe przejechał jako pierwszy Felipe Massa, wykręcając 1:15,848 w 42 minucie. Na pierwsze miejsce wskoczył tymczasem inny Brazylijczyk – Rubens Barrichello z czasem 1:14,152. Wynik ten aż o pół sekundy poprawił Michael Schumacher, wykręcając 1:13,643. Odpowiedzią Barrichello był czas 1:13,546, który umożliwił kierowcy Williamsa powrót na pierwsze miejsce.

Red Bull i Kubica wkraczają do akcji

W połowie sesji do pierwszej piątki wskoczyli Mark Webber i Robert Kubica, plasując się na miejscach 3 i 5. Polak znalazł się następnie na pierwszej pozycji z czasem 1:13,462, pokonując Barrichello o 0,084. Odpowiedzią Webbera był czas 1:13,168 i na czele klasyfikacji po raz pierwszy w ten weekend znalazł się kierowca Red Bulla. Najdłużej z ustanowieniem czasów zwlekali kierowcy McLarena, którzy do tego momentu testowali różne skrzydła w swoich bolidach. Gdy skupił się już na przejeżdżaniu pełnych okrążeń, Lewis Hamilton szybko uplasował się na czele klasyfikacji z czasem 1:13,138 (jego przewaga nad Webberem wyniosła zaledwie 0,030 sekundy).

Trzydzieści minut przed końcem sesji Sebastian Vettel przywrócił Red Bulla na pierwsze miejsce, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 13 sekund (1:12,946). Hamilton powrócił na chwilę na pierwsze miejsce, zanim Vettel ustawił poprzeczkę na 1:12,351, pokonując kierowcę McLarena o blisko pół sekundy. Trzeci był Webber (+0,8s), czwarty Jenson Button (+0,9s), a pierwszą piątkę zamykał Kubica (+1,1s). Z kierowców Ferrari najszybszy był Fernando Alonso, plasując się na 20 minut przed końcem sesji na 12 pozycji (+1,9s). Massa był piętnasty, co jest potwierdzeniem ostrożnego podejścia włoskiej stajni do pierwszej sesji treningowej, z czym mamy do czynienia już od kilku weekendów GP.

Kraksa Pietrowa, problemy Alonso i Kobayashiego

Sytuacja w tabeli nie uległa znaczącej zmianie przez kolejne dziesięć minut. Vettel urwał ze swojego czasu 0,01 sekundy i nadal był pierwszy. Webber poprawił się nieznacznie na 1:12,810 i wskoczył przed Hamiltona na drugie miejsce. Kubica (P5) zmniejszył swoją stratę do Vettela do 1,042 sekundy, a Massa przesunął się na 14 miejsce. W 82 minucie Pietrow zaliczył kolejną kraksę z ciągu zaledwie kilku tygodni, tracąc kontrolę nad tyłem bolidu w siódmym zakręcie i uderzając bokiem w barierę z opon. Rosjanin, który zajmował w tym momencie 15 miejsce (+2,0s), wyszedł z tej kraksy bez szwanku, ale był wyraźnie zły na siebie z powodu kolejnego błędu (zespół później stwierdzi jednak, że przyczyną wypadku była awaria tylnego skrzydła).

W końcówce sesji w tarapatach znaleźli się także Alonso i Kobayashi. Ten pierwszy zatrzymał się na poboczu ze względu na spodziewaną awarię silnika, który był już na końcu swojego życia i miał być i tak wymieniony po pierwszej sesji. Tymczasem Kobayashi wypadł z toru w siódmym zakręcie, prawdopodobnie ze względu na pęknięcie opony, ale udało mu się uniknąć uderzenia w bandę. Sesja zakończyła się próbnymi startami kierowców na głównej prostej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 6,7 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jpslotus72, 05.11.2010 15:59[!]
Ja - szczerze mówiąc - też wyszedłem pod koniec ( niestety, musiałem)... Mój bratanek otworzył okno i krzyknął - "Zaczekaj, chcesz usłyszeć nowinę? Pietrow wylądował na ścianie opon!". Ja tylko rozłożyłem ręce i odkrzyknąłem - "Klasyka!".
Aeromis, 05.11.2010 16:07[!]
@akkim

Tuż przed walką Witek pedałuje na rowerze,
zwiedza gwiżdże kontempluje, marzy o karierze.
Gaz, hamulec, w prawo, w lewo, prosta, szachown... kraksa
Pewnie kochankiem jest tej renówki, pewnie to jego kochanka.
SkC, 05.11.2010 16:12[!]
http://www.youtub.../watch?v=OnPPvf1TOiU

jak tu można stracić panowanie na suchym, przy takich prędkościach właśnie aero działa najlepiej, rozumiem można wejść za szybko i wypaść na wyjściu ale nie wpaść w poślizg, mechanicy w garażach pewnie w myślach mówili sobie "szlak by to trafił nie będzie obiadu" :)
piesnapiwo, 05.11.2010 16:24[!]
Alonso pomyka już na zezłomowanych silnikach.Będzie mu ciężko dotrwać do końca.
Sanki, 05.11.2010 16:29[!]
Spokojnie, kwota jaką podano (10mln) to kwota netto. Brutto to kwota netto + naprawa bolidu. Tak czy siak reno ma wyjść 10mln na czysto. ave
pepsi-opc, 05.11.2010 16:30[!]
A potem Pietrow napisze książkę "101 band świata"
Vpawell, 05.11.2010 16:31[!]
Mechanik w garażu Renault po dzwonku Witka "oooooo, it is very nice to see that". Dalszy komentarz jest zbędny... pfffff
testauto, 05.11.2010 16:37[!]
Można odnieść wrażenie, ze Witia sprawdza wytrzymałość finansową sponsora. Jak dla mnie to już chyba nie ma go jak tłumaczyć, bo na takie bezmózgowie to może zabraknąć argumentów obronnych.
el_diablo, 05.11.2010 16:40[!]
Zaczekajmy z osądzeniem Witka bo sie okazuje ze prawdopodobna przyczyną spina była awaria kanału f ktora "okradła" Pietrowa z docisku.
Misiak, 05.11.2010 16:47[!]
No ja widzę, że tu są sami kierowcy wyścigowi, którzy o niebo lepiej od Pietrowa wiedzą jak poprawnie zachować się w takiej sytuacji.
Obejrzyjcie dokładnie film, a najlepiej zaczekajcie na jakieś wieści z Renault odnośnie tej kraksy, bo gadając takie głupoty się tylko ośmieszacie.
Sanki, 05.11.2010 16:47[!]
No tak kanał F, w Korei zajechane opony, w SPA mokra nawierzchnia na tarce, w Japonii Hulkenberg zle wystartował, potem Pietrow już go nie widział jak zjeżdżał... .
MairJ23, 05.11.2010 16:58[!]
usuniete linki :) - juz FOM sie za niego wstydzi :P
lol
testauto, 05.11.2010 19:56[!]
@misiak - nie chodzi o zachowanie się Pietrowa w "takiej sytuacji" tylko chodzi o to aby do takiej sytuacji nie dopuścić - to pierwsze a po drugie wątpię abyś Ty był kierowcą wyścigowym i abyś potrafił w takim fragmencie filmu określić czy to błąd Pietrowa czy nie, więc chyba sam się ośmieszasz. Wydaje mi się, że żadne tłumaczenie go już nie usprawiedliwi. Ja do tej pory nie wypowiadałem się na temat jego umiejętności ale dzisiejszy popis w jego wykonaniu przelał szalę goryczy, tym bardziej, że wypadek miał miejsce pod koniec sesji treningowej, więc po stokroć sprawdzany kanał F nagle się zepsuł?? dziwne, ze wszystko jemu się psuje. Powiedzmy sobie prawdę "rakieta z Wyborga" nie nadaje się do prowadzenia bolidów F1 i koniec - to przerasta chyba jego możliwości.

No ja widzę, że tu są sami kierowcy wyścigowi, którzy o niebo lepiej od Pietrowa wiedzą jak poprawnie zachować się w takiej sytuacji.
Obejrzyjcie dokładnie film, a najlepiej zaczekajcie na jakieś wieści z Renault odnośnie tej kraksy, bo gadając takie głupoty się tylko ośmieszacie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca