F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20104 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber (Red Bull) wywalczył pole position do wyścigu o Grand Prix Malezji, prezentując niebywałe tempo podczas bardzo mokrej, ostatniej części kwalifikacji na torze Sepang. Australijczyk pokonał aż o ponad sekundę Nico Rosberga (Mercedes) i zespołowego kolegę Sebastiana Vettela.

Bardzo dobrze spisali się także Adrian Sutil (Force India) i debiutant Nico Hulkenberg (Williams), kwalifikując się na miejscach 4 i 5. Robert Kubica (Renault) w pierwszych dwóch częściach kwalifikacji był jednym z najszybszych kierowców, a więc szósta pozycja startowa może wydawać się nieco rozczarowująca, ale tak czy inaczej daje szansę na kolejny dobry występ w wyścigu.

Tymczasem zespoły McLaren i Ferrari zaryzykowały czekanie na poprawę warunków w Q1, która nigdy nie nastąpiła i udział w kwalifikacjach zakończyły już na pierwszej sesji. Jenson Button zdołał co prawda jako jedyny uplasować się w pierwszej siedemnastce, ale zakończył jazdę na środku żwirowiska i to oznaczało, że nie będzie już mógł przystąpić do Q2. Kłopoty dwóch czołowych zespołów oznaczały, że pojawiła się szansa dla nowych ekip i doskonale wykorzystali ją Heikki Kovalainen (Lotus) i Timo Glock (Virgin), wchodząc po raz pierwszy do Q2, gdzie zajęli miejsca 15 i 16.

Q1

Prognozy się sprawdziły. Około 10 minut przed rozpoczęciem kwalifikacji zaczęło padać i tor momentalnie stał się mokry, aczkolwiek nie w całości. Na początku sesji na tor wyjechało sporo kierowców, jednak spośród przedstawicieli McLarena, Ferrari, RBR i Mercedesa uczynił to przed upływem 7 minut jedynie Sebastian Vettel.

Warunki panujące na torze sprawiały kierowcom spore problemy. Jako pierwsi przekonali się o tym Witalij Pietrow, który wykręcił bączka w 2 zakręcie oraz Buemi, który wypadł na pobocze przy ostatnim zakręcie. Z pewnością Lewisowi Hamiltonowi nie pomógł obrót w ostatnim zakręcie, a Fernando Alonso nie ułatwiły poprawy rezultatu widowiskowe obroty, które wykonał przy wyjściu na przeciwległą prostą będąc na szybkim okrążeniu.

Deszcz pojawiał się falami, a tor stawał się coraz bardziej mokry, zwłaszcza w ostatnim sektorze. Po upływie 10 minut najszybszy był Robert Kubica z czasem 1:46,283. Chwilę później w 6 zakręcie wypadł Bruno Senna, który utknął w żwirowej pułapce i był to dla niego koniec jazdy. Kilka minut później w tym samym zakręcie wypadli Jenson Button, który również utknął oraz Pietrow, któremu udało się wydostać ze żwiru.

Na 5 minut przed końcem kierowcy nadal próbowali szczęścia, by dostać się do Q2, a w strefie spadkowej znajdowali się: Trulli, Massa, Alonso, Chandhok, Senna, Hamilton oraz di Grassi. Taki stan rzeczy pozostał już końca. Do Q2 nie mógł wystartować również Jenson Button, który nie dotarł do boksów. Bardzo dobrze spisali się przedstawiciele nowych zespołów – Glock i Kovalainen, którzy awansowali do Q2.

Q2

Na początku drugiego bloku kwalifikacji deszcz przestał padać. Kierowcy powracając na tor wybierali różne mieszanki opon, jednak obie spisywały się porównywalnie. Po raz kolejny bardzo dobrze od samego początku prezentowali się kierowcy Renault, a na półmetku prowadził Pietrow z czasem 1:48,643.

Sucha linia powstawała na torze bardzo szybko, gdy deszcz nie padał. W dobrej sytuacji znaleźli się w tym momencie kierowcy jadący na oponach przejściowych. Na cztery minuty przed końcem na prowadzenie wysunął się Kubica, poprawiając nieznacznie czas Vettela. Niemiec jednak nie odpuścił i już na następnym okrążeniu po raz kolejny wyszedł na prowadzenie z czasem 1:46,828.

Na 3 minuty przed końcem w strefie spadkowej znajdowali się: de la Rosa, Webber, Buemi, Alguersuari, Glock, Kovalainen oraz Button. W tym czasie deszcz znów zaczął padać, jednak Webberowi udało się poprawić czas i awansować do Q3. Australijczyk wypchnął z dziesiątki Pietrowa. Pozostali kierowcy ze strefy spadkowej nie zdołali się poprawić.

Q3

Tuż przed rozpoczęciem Q3 znów zaczęło padać. Kierowcy co prawda wyjechali na tor zgodnie z planem, jednak opady nie słabły i okazały się na tyle intensywne, że na 7 minut i 17 sekund przed końcem sesja została przerwana na czas nieokreślony, zanim ktokolwiek ustanowił czas.

Kwalifikacje wznowiono o godzinie 17:10 czasu malezyjskiego. Deszcz w tym momencie nie padał, jednak na torze zalegały spore kałuże. Wszyscy kierowcy pojawili się od razu na torze, a po wykonaniu pierwszych okrążeń na prowadzeniu był Sutil, który wyprzedzał Kubicę i Hulkenberga.

Po chwili na pierwsze miejsce wysunął się Mark Webber, który nie oddał go już do końca, sukcesywnie poprawiając swe rezultaty. Co ciekawe Australijczyk jechał na oponach przejściowych, co najwyraźniej było optymalnym wyborem, gdyż jego rezultat był lepszy od rezultatu drugiego Nico Rosberga o ok. 1,3s. W końcówce na trzecie miejsce awansował Sebastian Vettel.

Za Niemcem uplasowali się kierowcy, którzy dyktowali tempo na początku trzeciego bloku – Sutil, Hulkenberg oraz Kubica. Po wczorajszych trudnościach były to z pewnością bardzo udane kwalifikacje dla Williamsa, ponieważ drugi z kierowców tego zespołu – Rubens Barrichello uplasował się na 7 pozycji. Dziesiątkę uzupełnili Schumacher, Kobayashi oraz Liuzzi.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Malezji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2.8m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Intensywne opady deszczu.

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
gesio, 03.04.2010 15:13[!]
@Jacobss nie bral pod uwage to tego nie wiesz. sam widzisz jak teamy zostaly stworzone: maclaren - dwoch brytyjczykow, bardzo medialnych, obecny i byly mistrz swiata. Mercedes dwoch Niemcow z czego jeden sciagniety pewnie w duzej mierze zeby F1 troszke "podniesc" po poprzednim sezonie. (afery, nudne wyscigi, ). Kubica nie jest taka marka zeby w niektorych krajach przyciagac widzow do F1, a Schumacher, Alonso, Button, Hamilton, Vettel maja to cos plus niektorzy z nich prowadza do zespolu jak Alonso poteznego sponsora (ING). Nikt nie mowi ze jest najlpeszy bo to tez trudno zerydikowac ze wzgledu na maszyny jakimi sie dysponuje, ale fachowcy co siedza w tym nie od wczoraj stawiaja go ciagle w czubie stawki.
martyna, 03.04.2010 15:21[!]
Kubica moim zdaniem trafił do zespołu w którym ma coś do powiedzenia i zimowe testy przełożyły sie na takie czasy > Nie to co było w np tamtym roku , i tak było z góry przesądzone ustawienia >
tylko czemu tak się dziko wrył ? Gdyby nie przerwali sesji to mógł by miec kare za coś takiego > Z drugiej strony nie wiem czy obecna dobra forma jest spowodowana deszczem , inne ustawienia bolidy czy tak juz mają .
Liczyłam na lepszy rezultat Schumiego , bo bolid ma potencjał ...
m3, 03.04.2010 15:22[!]
@Jacobss- Tak jak napisał gesio, marketing szeroko pojęty ma wpływ na dobór kierowców w każdym teamie z czoła stawki i to nie od wczoraj.
marco321, 03.04.2010 15:54[!]
Kubica w przyszlym roku ma jezdzic w ferrari podobno ma podpisana umowe,ciekawe na ile to prawda?
kondi2111, 03.04.2010 16:13[!]
Martyna @

nie dostałby za to kary. Takie "wrycie" jak to napisałaś jest jak najbardziej przepisowe (pamiętasz Kanadę 2008, gdzie Hamilton na szczęście wkleił się w Raikonnena a nie w Kubicę).
Moim zdaniem pięknie to zrobił, nie chciał mieć nikogo przed sobą, a tym samym mieć jakąkolwiek widoczność :)
Pozdrawiam i spokojnych Świąt życzę
Huckleberry, 03.04.2010 17:39[!]
hehe, Robert na wyjeździe z pit lane zapomniał że już nie jeździ BMW ;) Jako żywo mi ta sytuacja się skojarzyła z polskimi drogami gdzie się "cwaniakuje" z wyprzedzaniem na światłach po prawej stronie ;)
A tak na poważnie to cieszę się, że Robert walczy i "kombinuje" gdzie by tu urwać trochę dla siebie.
To było takie "schumacherowskie" - zachowanie z pogranicza przepisów :P Nie wiem czy teraz też ale stary dobry Schumacher nie zawahał by się przed zrobieniem tego co Robert dzisiaj.
Gibonlak, 03.04.2010 21:57[!]
Będzie bardzo ciekawie jutro, obstawiam przynajmniej jedno Ferrari na punktowanej pozycji. Można się spodziewać wyprzedzań, na brak których zwykło się narzekać, mam tylko nadzieje, że safety car, na który też lubimy narzekać nie wypaczy wyścigu. Po trzech kwalifikacjach najważniejszy jest fakt, że Robert ma solidną maszynę, którą może walczyć nawet o podium. Chyba dużo więcej oczekiwać nie mogliśmy. Właściwie mamy to co chcieliśmy.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca