F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefónica Grand Prix of Europe 201027 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,842 - Q2, Sebastian Vettel (STR), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.5S. VettelRed Bull RB621:38,324411:38,015811:37,587618
2.6M. WebberRed Bull RB661:38,549621:38,041921:37,662621
3.2L. HamiltonMcLaren MP4-2581:38,697551:38,158731:37,969517
4.8F. AlonsoFerrari F1051:38,472761:38,179941:38,075723
5.7F. MassaFerrari F1071:38,657631:38,046951:38,127722
6.11R. KubicaRenault R3011:38,132441:38,062861:38,137618
7.1J. ButtonMcLaren MP4-2531:38,360881:38,399871:38,210622
8.10N. HulkenbergWilliams FW32101:38,8431091:38,523881:38,428523
9.9R. BarrichelloWilliams FW3241:38,4491071:38,326891:38,428523
10.12W. PietrowRenault R30141:39,0049101:38,5526101:38,523621
11.16S. BuemiToro Rosso STR5161:39,0968111:38,5867---15
12.4N. RosbergMercedes GP W0191:38,7524121:38,6278---12
13.14A. SutilForce India VJM03151:39,0216131:38,8518---14
14.15V. LiuzziForce India VJM03111:38,9697141:38,8848---15
15.3M. SchumacherMercedes GP W01121:38,99410151:39,2349---19
16.22P. de la RosaBMW Sauber C29131:39,0038161:39,2648---16
17.17J. AlguersuariToro Rosso STR5171:39,1288171:39,4588---16
18.23K. KobayashiBMW Sauber C29181:39,3439------9
19.18J. TrulliLotus T127191:40,65811------11
20.19H. KovalainenLotus T127201:40,88211------11
21.25L. di GrassiVirgin VR-01211:42,08611------11
22.24T. GlockVirgin VR-01221:42,1409------9
23.20K. ChandhokHRT F110231:42,6009------9
24.21B. SennaHRT F110241:42,85110------10
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB6) - 1:37,587 w III bloku

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 26.06.2010 19:02[!]
Szczerze mówiąc oczekiwałem innych wyników, ale i tak nie jest źle. Na jutro nastawiam się na dublet RBR i podium dla Roberta, bądź Nando. Jeżeli tak będzie, będę cały happy.... :))
eggo, 26.06.2010 19:07[!]
Powoli powiniśmy przyswajać sobie zwrot "Pech Kubicy". Facet jeździ calkiem nieźle a poziomie najlepszych w stawce F1, a zawsze coś mu przeszkodzi w osignięciu lepszego rezulatu niż tylko podium:
- Walencia: najlepszy w 3 treningu, wygrany Q1, czwarty w Q2 można było się spodziwać przynajmniej P3 w Q3, a tu znów maszyna/opony się niespisały,
- Kanada: Dobra postawa w treningach, oraz kwalifikacjach ostatecznie ryzykowna stategia oponowa w efekcie P8 no i męczarnia z oponami podczas wyścigu. Na oslode FL
- Monako: najlepszy w 3 treningu, P1 w Q1 i Q2, w efekcie P2 w Q3. Zły start (sprzęgło) i w efekcie P3

2009:

Szumne zapowiedzi BMW o mistrzostwie świata... iiiiiiiiiii totalna klapa. Podejście do budowy bolidu zorietowane przede wszystkim na KERS-ie traktowane przez koncern z Monachium jako swoiste panaceum na MŚ.
Ciągłe awarie silników, fatalne aero i w wycofanie się zespolu z F1.

2008:

Facet jeździ na równym poziomie w czerwcu jest liderem klasyfikacji kierowców, a tu nagle BMW pokazuje mu ***a, i kieruje swe zainteresowanie na sierotkę Nickusia który biedactwo nie może poradzić sobie dogrzaniem opon.

2007:

Nie pamietam GP, ale prawdopodobnie Chiny. Wyścig pada deszcz, kierowcy powoli się wykruszają w efekcie RK jedzie na P1 i cooooooooooooooo, staje sobie na trawniku ponieważ rozysypał się jakto się ładnie mówi układ przeniesienia napędu.

Sorry, że nie w temacie. Poprostu od dłuższego czasu nie mogę pozbyć się wrażenia że Kubicy zawsze brakuje tej przysłowiowej "kropki nad i"
forza_f1, 26.06.2010 19:15[!]
Trzeba pogratulować RBR. I Vetel i Webber pobili rekord okrążenia kwalifikacyjnego VET z 2008 roku.Poza tym kierowcy Williamsa zadziwiająco równo w Q3, obydwaj mają taki sam czas 1:38,428 (jestem ciekaw czy to błąd, czy naprawdę udało im się tak pojechać). Ciekawe na jakiej podstawie wsadzili HUL na 8 miejsce, a BAR na 9-te, ponieważ Barichello był lepszy od Hulkenberga w Q1 i Q2. Jeśli zdecydowały dalsze części sekundy, to zwracam honor. Kubica słabo, po Q1 szczerze mówiąc miałem nadzieję na więcej. Z tego co na Polsacie mówili to miał problemy z dogrzewaniem opon (ale sam nie wiem czy można im w 100% ufać ). Wszyscy zmieścili się w 107% procent najlepszego czasu, także w następnym sezonie może to być tylko postrach 13. zespołu.
Sgt Pepper, 26.06.2010 19:45[!]
@ eggo Popatrz na dzisiejsze czasy w q1/q2/q3 W tym ostatnim był zaledwie o 0.1 sek wolniejszy niż w q2. Więcej z tego bolidu NIE DAŁO się chyba wyciągnąć i tyle. Przecież wszyscy przed nim mają f-duct. Chciałbyś by Kubica w kiepskawym aucie bez f-duct'a dokładał wszystkim ? Takie cuda to tylko w Erze. Miejsce 6 to miejsce które mu się w dniu dzisiejszym należało, no może 5, ale nie wyżej. Zobacz jakie czasy miały RBR. Kosmos ! RBR, długo, długo nic i reszta. Tak to na dzień dzisiejszy wygląda.
Huckleberry, 26.06.2010 20:04[!]
Chłopaki w Polsacie się napalili na PP zupełnie bez sensu. Obserwując trening w ogóle nie brali pod uwagę, że na takich torach nawierzchnia się robi lepsza z okrążenia na okrążenie. Bez sensu jest w związku z tym wyciąganie wniosków na podstawie końcowego rezultatu (już pomijam fakt że to trening i zespoły testują różnie rzeczy). I dlatego Borowczyk był święcie zdziwiony jak dobrze poszło McLarenowi, który przestał jeździć w połowie treningu chociaż w momencie jak jeździli mieli najlepsze czasy (przynajmniej Hamilton, Button - nie pamiętam)
Dae, 26.06.2010 20:16[!]
Może i ja coś dorzucę.
Ilu z Was w sezonie 2009 chciało by żeby było jak teraz.
Robert kolejne GP jeździ w Q3 co było szczytem marzeń w poprzednim zespole.
Ilu z Was marudziło, że bolid z poprzedniego sezonu.

Zespół po przejściach i niepewnej przyszłości na rok 2010, po przebudowie tunelu, a jednak pokazuje mały pazurek, może Renault nie do końca jest takie badziewne jak się wydawało.

Popatrzcie na sezon 2011, specyfikacja bolidu nie zmieniła się zbytnio po usunięciu KERS'a, na początku jeździli bez podwójnego dyfuzora, który będzie "zakazany" w 2011 co za tym idzie mają dość dużą bazę danych aby R30 było równie konkurencyjne jak teraz. Większość będzie musiała usunąć tzw. Kanał F.

Myślę że Renault z Kubicą czy bez Niego może w przyszłym roku dość dobrze się zadomowić w Top4
Sgt Pepper, 26.06.2010 20:53[!]
O PP można będzie sobie pomarzyć jeśli spełnione zostaną dwa warunki: 1) Renault będzie miało f-duct, 2) f-duct będzie dobrze opracowany. Do tego czasu PP to "wishful thinking" panów "znaffcuff" z Polsatu i co niektórych, którzy F1 oglądają od niedawna.
82TOMMY82, 27.06.2010 09:22[!]
eggo @ - hahha, dobre - taki wywod to mozesz do kazdego kierowcy w stawce przypisac (moze poza quciknickiem ;)) - to byc sporty motorowe i tu sie psuc maszyna od czasa do czasa. Przykllady ktore podales sa kiepskie, no ale cos w ty moze byc jednak - Kubicy rzeczywscie psuje sie jakby troche czesciej - albo po prostu wiecej narzeka.

Ja mam natomiast wrazenie ze Redbulle w Q3 w kazdym wyscigu wyciagaja jakiegos asa z rekawa i dokladaja te 2-3 dziesiate. Nie wiem o co chodzi ale zastanawiam sie czy to kwestia tego ze nie jada na 100% wczesniej czy maja mozej jakies specjalne "urzadzenie" ktore odpalaja na q3, a ktore trzymaja w tajemnicy. tylko n to 1-2 kolka zeby wygrac quala.
Tak bylo teraz, tsk bylo a Monaco i w kilku wyscigach wczesniej.

bo jakos nie chce mi sie wierzyc ze w kazdym wyscigu raptem ich olsniewa na ostatnich czasowkach i dostaja natchnienia od Boga....

Ciekawi mnie czy tez macie takie odczucia czy to tylko moje starcze urojenia :)
Huckleberry, 27.06.2010 09:47[!]
@82TOMMY82 - myślałem o tych redbulach w Q3 i ostatecznie doszedłem do wniosku, że oni są na tyle do przodu, że po prostu wcześniej oszczędzaja bolid i opony, a dopiero w Q3 pokazują 100%. Chociaż... kto ich tam wie, co jeszcze nielegalnego mają schowane gdzieś głęboko, poza wzrokiem ludzi z McLarena ;)
Sgt Pepper, 27.06.2010 10:07[!]
@82TOMMY82 Ja też mam nieodparte wrażenie od samego początku sezonu że RBR coś kombinuje i jeśli miałbym postawić kasę że mają jakiś nielegalny i nie łatwy do wykrycia "dynks" to bym postawił. Wloką się w treningach, a potem sruuuu i 0.5 sekundy przed wszystkimi. Te 0.5 sek przed resztą to przecież kosmos, wręcz niemożliwe do osiągnięcia i dla mnie tutaj coś śmierdzi... Wiem wiem, zaraz fani RBR i "geniuszu" Newey'a mnie tu ukrzyżują, ale każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii na forum, a moja jest akurat taka.
eggo, 27.06.2010 12:24[!]
@82TOMMY82 - Stary ... przykłady które przytoczyłem dotyczą szerszego kontekstu pojęcia "Pecha Kubicy" niż tylko poblemy techniczne....

Co do RBR to moim zdaniem kolejna teoria spiskowa.
Myślę że oni poprostu nie pokazują pełnego potencjału ani w treningach ani w Q1, Q2.
Do trzeciej części kwalifikacji chcą sie poprodu dostać, oszczędzjąc opony i silnik.
MairJ23, 27.06.2010 13:41[!]
czemu wszyscy podchodza do treningow tak jakby kazdy musial tam jezdzic najszybciej jak sie da....
NIE MA TESTOW wiec to sa ich testy - jada zawaleni po brzegi paliwem lub testuja cos tam jeszcze.... trening ma sie nijak do tego jak bedzie wygladalo tempo podczas qual (chodzi mi o nas - zwyklych widzow, bo przeciez telemetrii nam nie pokazuja i nie pokazujawszystkim swoich zestawow danych do przeanalizowania )
Red Bull sie nauczyl jak sie sciga w F1 i to wykorzystuja. A ze maja najszybszy bolid w stawce to chyba pewne.
Podniecacie sie czasowkami Kubicy na treningach jakby on tam walczyl o mistrzostwo swiata - ba nawet qual nie jest taki wazny jak sam wyscig - i tu sie okazuje kto ma jakie nerwy i jak jezdzi i Kubica jest jednym z najlepszych bo jezdzi jak maszyna, praktycznei bez bledow. Ale bolid nie ten. Jak przeczytalem na jakich stronach Polskich ze on celuje w PP wczoraj to az sie zasmialem - kto takie bzdety wypisuje ? i to w walencji - czy ktos zmysly postradal ? Przeciez to nei realne - tak jak nierealna byla wygrana Montreal 2008 ale zdarzyl sie "cud" i nagle byla wygrana ! Kierowca niewazne jak doskonaly nie wygra na byle osiolku. Wystarczy zobaczyc takiego Alonso ktory jest 2 krotnym mistrzem swiata i jego Ferrari nie spisuje sie najlepiej i "master" nie daje rady z McLarenami nawet - ba nawet z FI musza sie scigac teraz.
Pozdro
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca