F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20119 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:33,634--20
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:33,7250,0910,09118
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:34,0900,4560,36522
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:34,3720,7380,28224
5.2Mark WebberRed Bull RB71:34,4260,7920,05425
6.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:34,9371,3030,51123
7.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:35,5851,9510,64827
8.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:35,5901,9560,00525
9.7Michael SchumacherMercedes GP W021:36,0332,3990,44322
10.10Witalij PietrowRenault R311:36,3702,7360,33718
11.9Bruno SennaRenault R311:36,4872,8530,11718
12.14Nico HulkenbergForce India VJM041:36,7003,0660,21321
13.16Kamui KobayashiSauber C301:36,9483,3140,24824
14.15Paul di RestaForce India VJM041:36,9493,3150,00122
15.17Sergio PerezSauber C301:37,1033,4690,15429
16.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,1974,5631,09418
17.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:38,3314,6970,13411
18.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:38,4464,8120,1158
19.21Jarno TrulliLotus T1281:39,1685,5340,72210
20.20Karun ChandhokLotus T1281:39,9466,3120,77822
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:40,8727,2380,92613
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:41,0197,3850,14724
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:41,1067,4720,08725
24.23Narain KarthikeyanHRT F1111:41,7758,1410,66925
107% najlepszego czasu: 1:40,188

Najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii na torze Suzuka okazał się Jenson Button, którego najlepszy rezultat wyniósł 1:33,634. Drugi był Lewis Hamilton, natomiast trzeci Sebastian Vettel, który w końcówce sesji wypadł z toru w sekwencji Degnera i uderzył w bandę.

W piątek rano na torze Suzuka kierowców przywitała piękna słoneczna pogoda, zachęcająca wręcz do ścigania się. Sesję kierowcy rozpoczęli jednak typowo – od krótkich wyjazdów instalacyjnych, po których powracali do boksów, gdzie mechanicy zajmowali się ich bolidami. Tak wyglądała praca kierowców przez pierwszych dwadzieścia minut.

Sytuacja wkrótce się zmieniła, gdy pierwsze mierzone okrążenie tego weekendu przejechał Narain Karthikeyan (1:49,408), a na tor zaczęli wyjeżdżać też inni kierowcy, co zaowocowało szybką poprawą czasów. Nie zanosiło się tymczasem, by w najbliższym czasie na tor wyjechał Paul di Resta, w którego bolidzie pojawiały się wibracje podczas hamowania, co skłoniło zespół do podjęcia decyzji o wymianie klocków hamulcowych.

Warto wspomnieć również o Renault, które w tej sesji testowało dwie różne wersje nadwozia – w bolidzie Bruno Senny założone było takie jak w Singapurze, które sprawiało tam nieco problemów z przegrzewaniem się jednostki napędowej, natomiast Witalij Pietrow otrzymał zmienione, nieco powiększone nadwozie.

Najszybszym kierowcą na półmetku sesji był Jenson Button z rezultatem 1:33,648, który dopiero co wysunął się na czoło, wychodząc przed Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso. Swój udział w sesji zakończył za to kilka minut wcześniej Pasor Maldonado, który po tym jak wypadł na pobocze w szóstym zakręcie (ostatnim w sekwencji zakrętów „S”), zatrzymał się kilkadziesiąt metrów dalej w alejce technicznej.

O ile ruch na torze zelżał, o tyle sporo działo się w garażach, gdzie zespoły ciężko pracowały nad ustawieniami. Na tym etapie najwięcej pracy mieli chyba mechanicy Ferrari, którzy w bolidzie Felipe Massy zmieniali ustawienia tylnego zawieszenia, natomiast u Fernando Alonso pracowali nad rozkładem masy. Podobnie wyglądała też sytuacja w garażu Virgin. Wiele innych zespołów pracowało natomiast nad nowymi częściami aerodynamiki, a Team Lotus przyznał, że w bolidzie Jarno Trullego ponownie zamontowane zostało stare wspomaganie kierownicy, gdyż pojawiły się obawy, iż nowy system mógłby okazać się niewystarczający.

Na kwadrans przed końcem na czele pozostawał Button, wyprzedzając Hamiltona oraz Vettela, który wskoczył na trzecie miejsce. Ruch na torze był jednak niewielki – kilku kierowców wykonywało dłuższe przejazdy. Ciężko było też o poprawę rezultatów na tym etapie, ponieważ jedyny komplet opon z pośredniej mieszanki, którym dysponowali kierowcy w tej sesji, miał już swe najlepsze czasy dawno za sobą.

Wkrótce po raz kolejny natężenie ruchu na torze wzrosło, gdy niemal wszyscy opuścili swe garaże na 5 minut przed końcem. Jedynym kierowcą, który zdołał jeszcze poprawić swój czas był Jenson Button, który urwał ze swojego rezultatu setną część sekundy by umocnić się na prowadzeniu, na którym pozostał już do końca. Pechowo sesja skończyła się natomiast dla Sebastiana Vettela, który przesadził nieco w pierwszym zakręcie Degnera, by wypaść na pobocze i zatrzymać się dopiero na barierze z opon. Bolid Niemca nie uległ poważniejszym uszkodzeniom i z pewnością zobaczymy go w drugim treningu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,2m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 07.10.2011 05:18[!]
Ok , podoba mi sie, McLaren na czele.
nicker007, 07.10.2011 06:41[!]
Bardzo dobra sesja Jensona i Lewis. Oby było tak w Qual :))
marla, 07.10.2011 07:49[!]
Yeah, oby tak dalej McL! :))
jolly, 07.10.2011 07:51[!]
świetnie! i dublet w wyścigu, chociaż wolałabym żeby Hamilton wygrał :)
Adakar, 07.10.2011 08:03[!]
@jolly
"po co?"
Przecież Lewis już o nic nie walczy. On ma pomagać Jensonowi w zdobyciu vice-mistrza
konradosf1, 07.10.2011 08:03[!]
Glock na styku 107 procent, a reszta ''out''
jolly, 07.10.2011 08:07[!]
Cytat Adakar :
@jolly
"po co?"
Przecież Lewis już o nic nie walczy. On ma pomagać Jensonowi w zdobyciu vice-mistrza

już to widzę ;p
Hamilton nigdy się nie poddaje i chociaż nie walczy już o nic, jest jeszcze kilka wyścigów do wygrania :)
SoltyseQ, 07.10.2011 08:11[!]
chyba Chandhok na styku 107% Glockowi brakuje 0,7sek, naucz się liczyć!!
renegade, 07.10.2011 08:39[!]
@jolly, najpierw musi pokonac Buttona, a to proste nie bedzie...
m3nel23, 07.10.2011 10:54[!]
Boże czemu wy ludzie skreślaćie już Hamiltona z walki o vicemistrza?
Simi, 07.10.2011 14:38[!]
No właśnie... Warto najpierw spojrzeć na klasyfikację i podliczyć stratę...
MairJ23, 07.10.2011 15:04[!]
Tylko boga prosze w to nie mieszac, rusalki i duszki wodne nic tu nie zmienia
NEO86, 07.10.2011 18:10[!]
Również jestem zadowolony z wyniku McLarena i liczę na dublet w kwalifikacjach i wyścigu :)
adnowseb, 07.10.2011 18:44[!]
Mój ulubieniec Nico Hulkenberg szybszy od Paul di Resta.
Bardzo żałuję ,że ten kierowca jest tylko nr 3.
Vettel po wypadku strasznie pilnował przedniego skrzydła,żeby nie doszło do sytuacji jaką miał Mark,że pewne części ''zniknęły''
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca