F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 201127 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:13,392--35
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:13,5590,1670,16741
3.2Mark WebberRed Bull RB71:13,5870,1950,02841
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:13,5980,2060,01135
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:13,7230,3310,12538
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:13,7500,3580,02739
7.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:13,7870,3950,03736
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:13,8720,4800,08542
9.14Adrian SutilForce India VJM041:14,1440,7520,27241
10.15Paul di RestaForce India VJM041:14,8071,4150,66348
11.10Witalij PietrowRenault R311:14,8561,4640,04938
12.9Bruno SennaRenault R311:14,9311,5390,07537
13.17Sergio PerezSauber C301:14,9701,5780,03932
14.16Kamui KobayashiSauber C301:15,0191,6270,04945
15.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:15,2641,8720,24544
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:15,3881,9960,12441
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:15,6792,2870,29143
18.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:15,9032,5110,22440
19.21Jarno TrulliLotus T1281:16,2982,9060,39536
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:16,3382,9460,04048
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:18,0314,6391,69339
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:18,0514,6590,02045
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:18,3674,9750,31642
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:18,4765,0840,10942
107% najlepszego czasu: 1:18,529

Lewis Hamilton popisał się najszybszym czasem okrążenia podczas popołudniowej sesji treningowej na brazylijskim torze Interlagos, na którym w niedzielę wystartuje ostatni wyścig tegorocznego sezonu Formuły 1. Kolejne dwie pozycje zajęli Sebastian Vettel i Mark Webber.

Pierwsze minuty drugiego treningu przebiegały niezwykle aktywnie i po siedmiu minutach aż osiemnastu kierowców zdążyło już ustanowić swe czasy okrążeń i przejeżdżać kolejne kółka, próbując jak najlepiej przygotować się do ostatniego wyścigu sezonu. Po dziesięciu minutach najlepsze tempo prezentowali kierowcy McLarena – Button wyprzedzał Hamiltona o 0,383 sek.

Wszyscy kierowcy rozpoczęli sesję na twardszym ogumieniu, oszczędzając miękkie na końcówkę sesji, w której tradycyjnie zespoły skupiają się na porównywaniu mieszanek i konkretnym przygotowaniu do wyścigu. Bolidy Toro Rosso jak zwykle dominowały w punkcie pomiaru prędkości maksymalnych, osiągając 318 km/h. Bardzo ważnym aspektem tego weekendu będą bez wątpienia jednostki napędowe, które będą musiały dostosować się do pracy przy dość niskim ciśnieniu, występującym na wzgórzach Sao Paulo.

Dość mała długość toru prowokowała sytuacje spowalniania szybszych kierowców, czego częstą ofiarą padał Felipe Massa – Brazylijczyk już od pierwszego treningu często wymachiwał podniesioną ręką i z ubolewaniem kiwał głową. Tymczasem w przeciwieństwie do brazylijskich fanów, kamery jak ognia unikał były dyrektor sportowy McLarena – Dave Ryan, który przyleciał do Brazylii z zespołem Lotus Renault GP.

Na półmetku sesji czołówka prezentowała się następująco: Hamilton, Button, Webber, Vettel, Massa, a na szóstym – i nieco sensacyjnym miejscu – Kamui Kobayashi, który wyprzedzał duet Mercedesa: Schumachera i Rosberga. Powodów do radości nie mieli fani Barrichello i Senny. Obaj kierowcy zajmowali odpowiednio siedemnastą i osiemnastą pozycję z czasami odstającymi od liderów sesji o około trzy sekundy.

Pięćdziesiąt minut przed końcem sesji, na torze zaczęli pojawiać się pierwsi kierowcy na miękkiej mieszance, choć topowi kierowcy nadal poruszali się na twardszym i mniej przyczepnym ogumieniu. Po dziesięciu minutach trudno było ujrzeć na oponach inny kolor niż żółty. Rezultat Hamiltona przebił Schumacher, choć Brytyjczyk nie pozostał mu dłużny i po kilku minutach powrócił na szczyt, a na trzecią pozycję awansował Fernando Alonso.

Dobrą formą błysnęli także kierowcy Force India, którzy uzyskiwali czasy na poziomie pierwszej dziesiątki. Pomimo rozstrzygnięcia losów mistrzostwa, między Sauberem i Toro Rosso trwała ostra walka o siódmą lokatę w klasyfikacji konstruktorów. Bazując na czasach, w Brazylii w lepszej pozycji powinna znajdować się stajnia z Hinwil, która broniła nie tylko pozycji, ale olbrzymich bonifikat finansowych.

Ostatnie dwadzieścia minut zespoły poświęciły analizie, porównywaniu mieszanek i symulacji tempa wyścigowego. W końcówce pech dotknął Sergio Pereza, w którego samochodzie awarii uległa skrzynia biegów. Meksykanin zatrzymał się w newralgicznym miejscu, dlatego w okolicach zakrętów 13-14 dość długo wywieszone były żółte flagi.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 26.11.2011 11:02[!]
@katinka - trening, to trening. Pamiętam, że w 2009 roku najwięcej sesji treningowych wygrał... Nico Rosberg! W kwalifikacjach oraz wyścigach jednak nie miał szans na podobne rezultaty. Nie zakładaj od razu, że wynik z treningu przełoży się na qual. W kwalifikacjach mamy do czynienia z czasami, często lepszymi o prawie 2 sekundy! ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca