F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201222 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:16,595--27
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:17,0930,4980,49822
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:17,3700,7750,27721
4.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:17,3820,7870,01220
5.15Sergio PerezSauber C311:17,4130,8180,03128
6.12Nico HulkenbergForce India VJM051:17,5991,0040,18617
7.8Nico RosbergMercedes F1 W031:17,9151,3200,31627
8.6Felipe MassaFerrari F20121:17,9951,4000,08022
9.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:18,0201,4250,02520
10.10Romain GrosjeanLotus E201:18,1301,5350,11021
11.14Kamui KobayashiSauber C311:18,2261,6310,09622
12.1Sebastian VettelRed Bull RB81:18,3391,7440,11321
13.19Valtteri BottasWilliams FW341:18,4221,8270,08328
14.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:18,7092,1140,28730
15.9Kimi RaikkonenLotus E201:18,8312,2360,12214
16.11Jules BianchiForce India VJM051:18,9722,3770,14121
17.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:19,0392,4440,06734
18.21Witalij PietrowCaterham CT011:19,6743,0790,63524
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:19,9633,3680,28924
20.2Mark WebberRed Bull RB81:20,1223,5270,15927
21.25Charles PicMarussia MR011:20,1693,5740,04720
22.24Timo GlockMarussia MR011:20,5393,9440,37018
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:21,1384,5430,59924
24.23Dani ClosHRT F1121:21,7405,1450,60227
107% najlepszego czasu: 1:21,957

GP Niemiec przywitało nas w tym roku chłodną aurą z temperaturą powietrza na poziomie 17 stopni. Zawodnicy tradycyjnie zaraz po rozpoczęciu sesji wyjechali na okrążenia instalacyjne. Wielu z nich wybrało eksperymentalną twardą mieszankę Pirelli, którą włoska firma przywiozła na to GP.

Pierwszy czas okrążenia uzyskał Kamui Kobayashi, jednak był to wynik bardzo daleki od normalnego tempa. Kolejnym był Jenson Button, który już po 15 minutach rozpoczął testowanie poprawek w swoim McLarenie. Ekipa z Woking przywiozła do Niemiec bardzo dużo usprawnień, które mają przywrócić ich do zwycięskiej formy. Po kilku kółkach Button meldował się na pierwszej pozycji z czasem 1:16,595.

Po 25 minutach na kamerach pojawiły się krople deszczu, a Mark Webber potwierdził, że tor zaczyna być śliski, gdy w jednym z zakrętów wyjechał bardzo szeroko. Dyrektor wyścigu dał wszystkim komunikat o mokrym torze.

Na godzinę przed końcem treningu połowa stawki miała ustanowiony czas okrążenia, a na torze pozostawał tylko Jean-Eric Vergne. Reszta zawodników uznała, że trasa jest zbyt śliska, by ryzykować wyjazd. Po chwili deszcz nieco ustąpił i na tor ponownie wyjechała niemal cała stawka. Dzisiejszy dzień, dzięki testom nowej mieszanki zapowiadał się bardzo pracowicie dla każdego w stawce.

Pogoda nie rozpieszczała dziś zespoły, gdyż po kolejnych 5 minutach deszcz ponownie przybrał na sile i większość kierowców zjechała do garaży, a Sergio Perez zaliczył wyjazd na żwir. Udało mu się jednak wyjechać i wrócić do boksu.

Asfalt na torze Hockenheim nie pokrył się znaczą ilością wody, co pozwalało na kontynuowanie przejazdów na gładkich oponach, jednak kierowcy nie byli w stanie zbliżyć się do czasu Buttona, który został ustanowiony na początku treningu. Dziennikarze tymczasem skupili się na wyłapywaniu poprawek w bolidach. Okazało się, że nie tylko McLaren przywiózł nowe części. Ferrari, Red Bull i Lotus również mogli się pochwalić nowinkami. Szczególnie Lotus, który testował nowy "podwójny" DRS w bolidzie Kimiego Raikkonena.

Fin był jedynym kierowcą, który na 30 minut przed zakończeniem sesji nie miał na swoim koncie czasu okrążenia. Po kolejnej fali deszczu na torze pozostał jedynie Kobayashi na przejściowych oponach, który testował przepływ powietrza wokół tylnej lewej opony. 20 minut przed końcem na torze zapanowała cisza, która przerwał Kobayashi chwilę później, a dołączył do niego Perez.

Na 10 minut do końca ponownie na torze zrobił się mały tłok, gdyż większość zespołów zdecydowała się na kolejne przejazdy. Jak widać, ekipy były zdeterminowane, by przetestować poprawki zamontowane w bolidach podczas tego weekendu. W pitlane pozostawał tylko Timo Glock. Tak duża aktywność zwiastowała akcję w końcówce i zapewnił ją Valtteri Bottas, który wypadł z toru przy wjeździe na sekcję stadionu. Żółta flaga nie zniknęła do końca sesji i nikt już nie był w stanie pobić czasu Buttona.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Wilgotno

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FAster92, 20.07.2012 11:38[!]
Czasy Fernando są bardzo niezłe, uzyskiwane na twardej mieszance. Muszą poprawić III sektor (albo przed ALO jechał bolid HRT i okrążenie zepsute) myślę, że podczas tego GP Ferrari będzie wysoko;)
IceMan11, 20.07.2012 11:40[!]
@FAster92
A ja myślę, że nic nie wiesz. Button z przewagą 0.5 nad drugim Lewisem oznacza, że można zapomnieć o tym treningu.
ziom100, 20.07.2012 11:41[!]
@FAster92
Maksimum procent zablokowania ALO przez HRT to 50%, bo jeden z bolidów HRT jechał przed Hamiltonem.
IceMan11, 20.07.2012 11:43[!]
@ziom100
Ja sądzę, że max to 47,63% przyblokowania ALO przez HRT, ale może masz więcej danych, więc kłócił się nie będę.
ziom100, 20.07.2012 11:46[!]
@IceMan11
Może i masz rację, ale to nie jest najważniejsze. Najwyżej oni sprawdzą onboard ALO i się dowiedzą.
FAster92, 20.07.2012 11:49[!]
@IceMan11, @ziom100 Chciałam się odnieść do poszczególnych okrążeń. I chyba mogę mieć swoja opinie na temat postawy Ferrari podczas tego treningu?
@IceMan11 Fakt, że zawsze pierwszy trening nigdy nie przedstawia nam rozmieszczenia sił w stawce.
Pozdrawiam
katinka, 20.07.2012 12:16[!]
Ciekawe, czy te poprawki McLarena dadzą tyle, aby wrócili do walki o podia, przez tą pogodę nic nie mogą porządnie sprawdzić, podobnie jak na Silver. A trening jak zwykle pewno mówi tyle prawie co nic.
Czekam tez na wypowiedź Kimiego po treningach, ciekawią mnie wrażenia Fina po testowaniu tego nowego, podwójnego DRSu. Lotus i tak jest b.szybki, a jeśli to będzie działać prawidłowo, to może być w wyścigu bardzo ciekawie...
IceMan11, 20.07.2012 12:18[!]
@katinka
"Nie czuję dużej różnicy. Ważne, abyśmy zrobili wszystko jak najlepiej" xD
Aeromis, 20.07.2012 12:29[!]
@katinka
3 GP temu wygrali, dwa GP temu walka o podium była (choć nieudana), po prostu ostatni wyścig skopali. Chyba za wcześnie na słowo "powrót". Co innego, gdyby przez kolejne dwa wyścigi im źle szło. Póki co wcale bym się nie zdziwił, gdyby w niedziele to McLaren triumfował (i nie biorę tu pod uwagę tych wyników).
McLarenowi zaczyna brakować regularności - to fakt, a potęgują to problemy Buttona.
Kamikadze2000, 20.07.2012 13:12[!]
Nie wszystko stracone Jenson!!! :))
jpslotus72, 20.07.2012 13:12[!]
@FAster92 @IceMan11
Cytat IceMan11 :
A ja myślę, że nic nie wiesz. Button z przewagą 0.5 nad drugim Lewisem oznacza, że można zapomnieć o tym treningu.
A ja myślę, że obaj zapominacie, że trening jest właśnie (tylko) treningiem. Jeśli różnice czasowe mocno odbiegają od tych, jakich można się spodziewać w kwalifikacjach, to nie znaczy że trening nie spełnił swojej roli - bo celem pierwszego treningu nie jest wykazanie realnego tempa zespołu podczas danego GP (tylko pierwsze przymiarki do ustawień, testowanie modyfikacji itp.). Banał? Owszem - ale jak łatwo można o tym zapomnieć. :)

(Ja np. w pierwszym treningu zwracam większą uwagę na prawą stronę tabeli "wyników" - z liczą przejechanych okrążeń, które wskazują na intensywność pracy danego zespołu i konkretnych kierowców.)
Kamikadze2000, 20.07.2012 13:24[!]
Każdy, kto poważnie traktuje treningi, jest niepoważny. Poczekajmy do qualu, albo przynajmniej do 3. treningu. :)
Aeromis, 20.07.2012 13:28[!]
Przede wszystkim to dziś mieliśmy występy na nowej mieszance i to zdanie o niej (o ie się takowe pojawią) interesują mnie najbardziej.


@Kamikadze2000
Każdy kto niepoważnie traktuje treningi jest niepoważny :) Jeśli rozgrywany jest trening na sucho, w warunkach zbliżonych do wyścigu, to choć same czasy (i nie tylko najlepsze) nie są jeszcze wnioskiem, to postępy zachodzące podczas t2 i t3 są istotne i dobrze uzupełniają dane z t3.
Lukas, 20.07.2012 13:31[!]
@Kamikadze2000 tak samo jak niepoważny jest ten, który uważa że treningi nic nie mówią :) Przy normalnych warunkach można wiele z nich wywnioskować (głównie z fp2). FP1 stało się poligonem poprawek, więc faktycznie mało mówi, ale nie popadajmy w skrajność :)
adnowseb, 20.07.2012 13:45[!]
@Kamikadze2000
Ale ''dałeś po bandzie''.
Wiem chyba co miałeś na myśli,ale dobrałeś złe słowa, i wyszło jak wyszło:))
Tak, po piątkowych treningach, można wyciągnąć najwięcej wniosków.
Simi, 20.07.2012 13:49[!]
Twierdzenie, że treningi NIC nie mówią też może nie jest na miejscu. Wolę używać sformułowania - treningi są mało znaczące i nie należy się nimi kierować w ocenie sytuacji. Wiadomo przecież, że jakieś tam wnioski można wyciągać. Ale nie na tyle, by można było stwierdzić, że o P1 powalczy McLaren i Alonso, a RBR może mieć problemy z wejściem do Q3.
FAster92, 20.07.2012 14:00[!]
@Simi Trening to trening czasy tu są nie istotne, jednak zawsze są jakieś przypuszczenia ze strony użytkowników, że np. McLaren będzie walczył o P1 itp. Każdy zespół testuje co innego z innymi ustawieniami. Jednak po piątkowych treningach zespoły wyciągają dużo wniosków.
jpslotus72, 20.07.2012 14:07[!]
Nie chciałbym być w skórze zespołu, który nie traktowałby któregokolwiek z treningów na poważnie... Rzecz tylko w tym, żeby kibice i komentatorzy nie traktowali zbyt poważnie czasów osiąganych szczególnie w pierwszym treningu. Żeby wiedzieć tak naprawdę kto miał udaną sesję, musielibyśmy mieć dostęp do głów zespołowych inżynierów (albo przynajmniej do ich komputerów). W zależności od tego kto z jakim programem przystąpił do treningu, nieraz sesja jest bardziej udana ('zwycięska") dla kogoś, kto ustanowił wolniejszy czas przejazdu (bo nie było celem śrubowanie go), ale pełniej zrealizował program i uzyskał więcej danych - które decydują o tym, w jakim stopniu ekipa "panuje" nad bolidem w czasie konkretnego weekendu.
mbwrobel, 20.07.2012 15:21[!]
Cytat FAster92 :
Czasy Fernando są bardzo niezłe

Przesadzasz. Uważam, że czasy Fernando są bardzo nienajgorsze, ale nie lepsze niż trochę całkiem dobre. A poza tym on jest wyjątkowo trochę szybszym kierowcą niż wolnym i ma mniej więcej dokładnie taką pozycję w WDC, jak w stawce.

Bardzo lubię precyzyjne określenia.
Kamikadze2000, 20.07.2012 20:37[!]
Dziś warunki były, jakie były. I to chciałem zaznaczyc, heh... ;) Tor nawet nie zdążył się nagumowac. Zresztą spójrzcie na najlepszy czas. ;) Jak nic zostanie poprawiony z jakieś 1,5 sekundy. ;)

P.S. Zapomniałem dopisac "te treningi".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca