F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201222 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Williams

Pastor Maldonado (P9/P1): Z uwagi na dynamiczne warunki pogodowe, dla każdego była to bardzo wymagająca sesja treningowa. Starałem się dostosować do nich mój styl jazdy oraz samochód. Na mokrej nawierzchni mamy dobry balans samochodu, nawet na wilgotnym torze, a czas, jaki ustanowiłem w drugiej sesji pokazuje, że jeśli jutro popada, to będziemy konkurencyjni.

Bruno Senna (P--/P16): Za nami nieco frustrujący dzień. Pogoda była bardzo zmienna. Zaczęliśmy od pełnych deszczówek, ale tor szybko przesychał, więc zmieniliśmy je na przejściówki, na których zresztą prezentowaliśmy konkurencyjne tempo, co jest dobrym omenem. Niestety zabrakło nam przysłowiowego okienka, w którym moglibyśmy przejechać kilka porządnych kółek na suchym torze, ale ogólnie samochód spisuje się dobrze i z kilkoma drobnymi zmianami w ustawieniach, możemy mieć całkiem dobry weekend.

Valtteri Bottas (P13/P--): Niestety deszcz odbił się na tym, co dziś sprawdzaliśmy i musieliśmy dostosować się do pogody, ale pomimo tego udało się nam przejechać sporo okrążeń i zrealizować większość celów. Sesja zakończyła się dla mnie w nieco niefortunny sposób, gdy w sekcji stadionowej straciłem kontrolę nad tyłem samochodu próbując zahamować, ale zespół wykonał świetną robotę przygotowując bolid na popołudnie, gdy przyszła kolej na Bruna.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P7/P2): Dużo się dziś nauczyliśmy. Pracowaliśmy dziś w różnych warunkach, używając obu mieszanek przeznaczonych na deszcz – pełnych deszczówek i przejściówek. Bazując na tym sądzę, że jesteśmy dobrze przygotowani do weekendu, niezależnie co nas czeka. Po problemach na Silverstone zostałem zmuszony do wymiany skrzyni biegów w moim samochodzie. Szkoda, bo to mój domowy wyścig, ale będę mocno naciskał, aby odnotować dobry rezultat.

Michael Schumacher (P4/P23): Bez wątpienia nie zakończyłem drugiego treningu zgodnie z planem. Przepraszam za mój błąd, szczególnie chłopaków z zespołu, którzy będą musieli poświęcić teraz popołudnie na naprawę rozbitego samochodu. Po prostu delikatnie wyjechałem poza tor, próbując w tym samym czasie zmieniać ustawienia bolidu. To wszystko jest częścią gry. Ogólnie sesja przebiegła w porządku. Jutrzejsze kwalifikacje też powinny zostać rozegrane w deszczu, więc dzisiejsze zajęcia mogą okazać się bardzo pożyteczne. Teraz musimy jeszcze popracować w oparciu o zebrane dane i uzyskać spostrzeżenia płynące z dzisiejszych przejazdów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P12/P3): Nie mogliśmy się dziś zbyt wiele dowiedzieć, więc po prostu przyzwyczailiśmy się do warunków, ponieważ jutro być może też popada, tak samo w niedzielę. Prognozy nie wyglądają za dobrze. Milo byłoby pojeździć nieco na sucho, zwłaszcza po południu, by przetestować kilka rzeczy i sprawdzić jak się zachowuje bolid, ciężko jest zaleźć bazowe ustawienia, gdy warunki zmieniają się przez cały czas. Musimy zachować deszczowe opony na jutro i niedzielę więc oczywiście ograniczyliśmy jazdę na tych oponach.

Mark Webber (P20/P9): To było jak coś nierealnego. Nie spodziewaliśmy się takiego deszczu dzisiaj, jednak było momentami naprawdę ciężko i używaliśmy nawet deszczowych opon. To drugi wyścig z rzędu ze zdradliwymi warunkami. Nie jeździliśmy dziś dużo na sucho ale w niedzielę pogoda powinna być lepsza. Musimy sprawdzić jaka przyczepność panuje na orze, ponieważ mamy tu inny układ niż w Silverstone i inny asfalt. Wypróbowaliśmy dzisiaj kilka nowych części. Czasy okrążeń ciągle się poprawiały i było kilka incydentów, jednak wyciągnęliśmy co się dało z tej sesji.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Sergio Perez (P5/P4): Oczywiście mieliśmy nadzieję na nieco więcej jazdy w suchych warunkach, jednak dobrze, że przejechaliśmy trochę kilometrów na przejściowych i deszczowych oponach, ponieważ być może będziemy ich potrzebowali w kwalifikacjach. Naprawdę mam nadzieję, że uda nam się dobrze pojechać w czasówce, byśmy mogli mieć większe szanse w wyścigu. Jeśli chodzi o nową twardą mieszankę, którą mieliśmy rano, to ciężko mi było ją rozgrzać jednak ogólnie wydawała się dobra.

Kamui Kobayashi (P11/P13): Miałem dużo problemów na mokrej nawierzchni i zero przyczepności. Wydaje mi się, że było coś nie tak z moim bolidem i musimy to sprawdzić. Jutro nowy dzień i jestem pozytywnie nastawiony co do naszych szans na tym torze.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P10/P5): To była trudna sesja. Wygląda na to, że jutro również będzie mokro, więc dobrze, że mogliśmy dziś poczuć deszczowe i przejściowe opony. Mieliśmy kilka rzeczy, które chcieliśmy przetestować w suchych warunkach, jednak niestety nie udało się. Jeśli do niedzieli nie pojeździmy na suchej nawierzchni, to nit nie będzie miał pojęcia o degradacji opon i różnicach pomiędzy mieszankami., co może mi pomóc ponieważ będę startował z dalszej pozycji po karze. Ogólnie mamy dobre bazowe ustawienia i pomoże nam to odnieść niezły rezultat na koniec weekendu.

Kimi Raikkonen (P15/P10): Nie dowiedzieliśmy się dzisiaj zbyt wielu rzeczy z powodu warunków pogodowych. Było jak na Silverstone, gdzie również nie mieliśmy dobrej pogody. Wypróbowaliśmy kilku różnych rzeczy, które wszyscy chyba dostrzegli. Miło byłoby mieć nieco więcej suchych warunków, jednak nie możemy z tym nic zrobić. Tor wydawał się dość śliski gdy był mokry. Ogólnie był to całkiem normalny piątek, gdzie próbuje się różnych rzeczy i jeździ na tyle, na ile pozwala pogoda.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P6/P6): Kolejny piątek, gdy pogoda nadawała ton naszym pracom i odbiła się na liście naszych celów. Przed południem mieliśmy bardzo ograniczony czas na skorzystanie ze slicków, więc tak naprawdę nie wyczuliśmy rozwoju ogumienia. Nawierzchnia toru jest tutaj bardzo gładka, szczególnie na wilgotnych partiach. Po południu, wraz z opadami deszczu, wszystko czemu mogliśmy się poświęcić, sprowadzało się do zrozumienia deszczowych i przejściowych opon.

Paul di Resta (P--/P18): Bardzo krótki dzień z ograniczonymi przejazdami w deszczowej pogodzie. Na półmetku sesji tor przesychał w zaskakująco dobrym tempie i mało brakowało, a mogliśmy nawet spróbować naszych sił na slickach, ale później powróciły opady. Zrealizowałem jednak swój program na deszczową pogodę, więc po prostu zobaczymy, jak rozwinie się ona jutro i w niedzielę.

Jules Bianchi (P16/P--): Z powodu opadów deszczu poranna sesja nie należała do najłatwiejszych. Musieliśmy odpuścić i czekać na przeschnięcie trasy. Sam deszcz nie był szczególnie mocny, ale uczynił asfalt bardzo śliskim. Większość moich okrążeń pokonałem na pośredniej mieszance i z kółka na kółko poprawiałem swoje tempo. Swój najlepszy rezultat odnotowałem na ostatnim przejeździe, gdy warunki były najlepsze, a ja mogłem zbliżyć się do granicy możliwości samochodu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P14/P7): Ranna sesja poszła dobrze, wykonaliśmy dużo okrążeń. Sprawdzaliśmy nowe przednie skrzydło, porównując ze starym, by dać nieco danych chłopakom. Później przeszliśmy do typowych piątkowych zajęć i testowaliśmy średnią mieszankę, a nie twardą, która była dzisiaj dostępna. Biorąc pod uwagę ile okrążeń dzisiaj przejechaliśmy, to czas nie jest zły i mam nadzieje, że będziemy tu bardziej konkurencyjni niż na Silverstone. Popołudnie? Po prostu zablokowałem przednie koła i wjechałem w żwir. Nie było uszkodzeń i cieszę się, że nie uderzyłem w nic. Mokre przejazdy poszły dobrze i mogą być użyteczne, jeśli w kwalifikacjach spadnie deszcz.

Jean-Eric Vergne (P17/P11): W suchych warunkach bolid spisywał się całkiem dobrze, a czasy okrążeń niewiele znaczy, ponieważ jeździliśmy na nowej twardej oponie. Bolid był dobry w pierwszym treningu, co oznacza, że mamy niezłą maszynę na suche warunki. Później byłem zaskoczony jak dobrze się jechało na deszczowych oponach. Gdy zmieniliśmy je na przejściowe, nie mieliśmy dobrego balansu, jednak jestem pewny, że możemy to naprawić, z czego się będę cieszył jeśli będzie mokro w kwalifikacjach. Powinno być dobrze!

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P1/P8): Dziś udało nam się trochę pojeździć. Warunki nie były idealne, jednak prognoza pogody na jutro jest identyczna, więc były to pożyteczne sesje, podczas których zebraliśmy sporo danych. W naszym przypadku, zmuszenie opon do odpowiedniej pracy jest kluczową kwestią, więc sporo nad tym pracowaliśmy. Nie było idealnie, jednak, jeśli wszystko uda się zgrać, to nasze tempo jest dobre. Mami jeszcze sporo do zrobienia, jeśli mamy być szybcy na mokrym torze. Jeśli chodzi o nowe części to myślę, że możemy być zadowoleni. Większość z nich pracowała dobrze.

Lewis Hamilton (P2/P19): Ekipa w fabryce wykonała niesamowitą robotę przygotowując poprawki na ten weekend. To całkiem pozytywny krok naprzód. Ciężko powiedzieć jak duży, gdyż nie mogliśmy bezpośrednio porównać startych i nowych części, jednak na pewno jest lepiej. Jazda w deszczu jest tutaj dość ciężka. Jak po lodzie, jednak ogólne odczucia są pozytywne i myślę, że możemy powalczyć w ten weekend.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Felipe Massa (P8/P12): Podobnie jak miało to miejsce na Silverstone, Hockenheim również nie ułatwiało nam życia. Rano warunki zmieniały się bardzo szybko, więc trudno było przejechać serię czystych okrążeń i ocenić pracę nowych części. Po południu nie mieliśmy już nawet okazji, aby wyjechać na slickach, więc skupiliśmy się nad zrozumieniem zachowania samochodu na mokrej nawierzchni. Bolid reagował całkiem dobrze, więc jesteśmy umiarkowanie zadowoleni. Chcielibyśmy przejechać jutro nieco więcej okrążeń, jednak prognozy nie napawają zbytnim optymizmem.

Fernando Alonso (P3/P20): W sumie jestem całkiem zadowolony z tego, jak nam poszło. Jeździliśmy dziś w różnych warunkach, zaczynając od całkowicie suchego toru, przez wilgotny, a kończąc na całkiem mokrym. Jeśli chodzi o kwalifikacje, to jutro mogą być one rozegrane przy takiej pogodzie, jaką mieliśmy dziś. Samochód zachowywał się dobrze i byliśmy w stanie przyjrzeć się pracy ogumienia i momentu, w którym należało zmienić jego rodzaj. Nie mieliśmy jednak dość dużo czasu, aby ocenić wartość poprawek. Miejmy nadzieję, że uda nam się to zrobić jutro.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Charles Pic (P21/P14): To był dobry dzień dla mnie. Nie wykonaliśmy całego programu, jednak zdobyliśmy doświadczenie na mokrym torze, a kolejne dni też mają być takie. Rano zrobiliśmy kilka testów aerodynamicznych. Straciłem trochę czasu na początku sesji z powodu problemów z radiem, jednak gdy zacząłem jeździć to od razu odnalazłem tempo. Po południu wypróbowaliśmy obie opony na mokry tor, jednak nasilenie deszczu się zmieniało i nie mogliśmy dokonać żadnych porównań.

Timo Glock (P22/P15): Niestety pogoda spłatała nam dziś figla. Liczyłem na stabilniejsze warunki i generalnie było dość ciężko. W pierwszym treningu miałem problemy takie jak na początku weekendu w Anglii, więc walczyłem z niestabilnością i niestety dodatkowa usterka skróciła nasze jazdy. W drugiej sesji wyjechałem na deszczowych oponach, a samochód nadal był bardzo nerwowy i nadsterowny. Myślę, że mogłem być trochę szybszy, jednak niestabilność bardzo utrudnia jazdę. Musimy się temu przyjrzeć i miejmy nadzieję, że uda nam się rozwiązać problem przed jutrzejszymi jazdami.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P19/P17): Przejechaliśmy dziś niezłą ilość okrążeń, jednak wydaje mi się, że ciągle mamy trochę pracy do wykonania, głównie w poszukiwaniu przyczepności. Warunki w pierwszym treningu na początku były dobre i byliśmy w stanie wykonać większość programu dotyczącego aerodynamiki, włączając w to nawet kilka bardzo wolnych przejazdów na gładkich oponach, gdy zaczynało być naprawdę mokro! W drugim treningu początkowo jechałem na deszczowych oponach, a potem zmieniliśmy je na przejściowe, jednak nie mogliśmy znaleźć odpowiedniego balansu. Przyjrzymy się temu w nocy i upewnimy się, że jutro będziemy mogli cisnąć w trzecim treningu i kwalifikacjach.

Witalij Pietrow (P18/P21): Jestem całkiem zadowolony z dzisiejszego dnia. W takich warunkach najważniejsze jest niepopełnianie błędów, a dodatkowo mieliśmy wiele do zrobienia zarówno w pierwszym jak i drugim treningu i ważne było, byśmy przeszli przez nie bez problemów. Jeśli chodzi o bolid to próbowaliśmy kilku zmian w ustawieniach, by zaradzić podsterowności na gładkich oponach i zdecydowanie szliśmy w dobrym kierunku. Po południu spróbowaliśmy kilku rzeczy na deszczowych i przejściowych oponach i wykonaliśmy progres, ale ciągle dużo mamy do osiągnięcia.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Narain Karthikeyan (P--/P22): To nie był mój najlepszy dzień, ponieważ o poranku nie miałem szansy poprowadzić samochodu, a podczas drugiego treningu tor był bardzo mokry. Niezbyt produktywna sesja, ale jeśli jutro będzie sucho, będę musiał poradzić sobie z całkowicie nowymi warunkami. Wszystko wskazuje jednak na utrzymanie się dzisiejszej pogody, więc zebrane dane będą przydatne. Nie będzie łatwo, ale jestem gotowy na podjęcie tego wyzwania.

Pedro de la Rosa (P23/P24): Za nami nieco dziwny dzień, ale jestem zadowolony, że rano udało się nam przejechać trochę okrążeń na twardszej mieszance, a ostatni przejazd na przejściówkach. Jeśli w niedzielę nie będzie padało, mamy już jakiś pomysł. Z kolei jeśli jutro staniemy przed wizją deszczowych kwalifikacji, to będą one czymś w rodzaju drogi w nieznane. Mechanicy wykonali dobrą robotę poprawiając samochód, a teraz musimy popracować nad ustawieniami na jutro.

Dani Clos (P24/P--): To była interesująca sesja, która upłynęła głownie na jeździe po suchym torze, pomimo ciągle zmieniających się warunków. Po tym jak zaczął padać drobny deszcz, czasy mocno się skomplikowały. Jestem zadowolony z tego, jak mi poszło. Wykonaliśmy kawał dobrej roboty, a samochód spisywał się dobrze – taki był cel.

(Nataniel Piórkowski)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
katinka, 20.07.2012 21:39[!]
Cytat :
Musimy zachować deszczowe opony na jutro i niedzielę więc oczywiście ograniczyliśmy jazdę na tych oponach

To z wypowiedzi Seby wynika, że wyścig ma szansę być tez w deszczu. Chyba te 3 komplety opon deszczowych na cały mokry weekend GP, to jak widać troche mało, nawet jeśli na jednym komplecie w/g Pirelli mozna przejechać 60 okrążeń, ale w wyścigu chyba też robi różnicę czy opona jest używana, czy nowa. Najlepsza wyscigowa seria na świecie, a kierowcy nawet w deszczu przed GP nie mogą pojeździć ile by chcieli, by wyczuć bolid i taki mokry tor, bo trzeba oszczędzać gumy, fajne podejście :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca