F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201229 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Start Pit-stop 1 Pit-stop 2 Pit-stop 3 Pit-stop 4 Suma postojów
1.Hamilton Mu Pn (18) Pn (40)   2
2.Räikkönen Mu Mu (20) Pu (45)   2
3.Grosjean Mu Mu (19) Pu (39)   2
4.Vettel Mu Mu (17) Pn (38) Mu (58)  3
5.Alonso Mu Pn (17) Pn (43)   2
6.Button Mu Pn (15) Mu (34) Pn (45)  3
7.Senna Mu Pn (16) Pn (42)   2
8.Webber Pn Pn (20) Mn (39) Mu (55)  3
9.Massa Mu Pn (18) Pn (43)   2
10.Rosberg Mn Pn (16) Pn (40)   2
11.Hülkenberg Mu Pn (15) Pn (39)   2
12.di Resta Mn Pn (16) Pn (38)   2
13.Maldonado Mu Pn (15) Pn (41) DT (52)  3
14.Perez Mn Pn (21) Pn (47)   2
15.Ricciardo Mn Mn (14) Mu (34) Pn (47)  3
16.Vergne Mu Mn (12) Mu (30) Pn (46) Pn (64) 4
17.Kovalainen Mn Pn (17) Pn (36) Mu (56)  3
18.Kobayashi Mu Pn (8) Mu (40)   2
19.Pietrow Mu Pn (18) Pn (35) Pn (51)  3
20.Pic Pn Mn (20) Pn (39)   2
21.Glock Pn Mn (18) Pn (40)   2
22.de la Rosa Pn Pn (22) Mn (41)   2
Niesklasyfikowany
Karthikeyan Mn Pn (18) Mu (39)   2
Schumacher Mn Pn (1) DT (4) Pn (32)  3

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Ze względu na zmienne warunki w trakcie przygotowań do wyścigu, zespoły miały za sobą niewiele okrążeń na gładkich oponach przy dużym obciążeniu paliwem. Dlatego przed startem pojawiły się pewne znaki zapytania. Degradacja obu mieszanek okazała się być dobra, a różnica między miękkimi i pośrednimi oponami wynosiła tylko kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. To otworzyło przed zespołami szereg możliwości taktycznych i pozwoliło im zachować elastyczne podejście. Lewis Hamilton od razu po starcie uzyskał przewagę nad rywalami, choć w końcówce musiał mocno walczyć o jej utrzymanie. Jak zwykle wyprzedzanie na ciasnym Hungaroringu było trudne, przez co zespoły starały się zyskiwać pozycje dzięki strategii. Różnorodna taktyka zaowocowała kolejnym zaciętym finiszem, chociaż bliska jazda jeden za drugim zwiększa zużycie opon, które bardziej się w takiej sytuacji ślizgają. Mamy za sobą niezapomnianą pierwszą połowę sezonu 2012, jedną z najbardziej zaciętych w historii. Opony odegrały w tym dużą rolę i już nie możemy się doczekać pozostałej części sezonu”.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Dawid17, 29.07.2012 19:25[!]
Skąd wiadomo czy kapcie były nowe/stare ?
MattF1, 29.07.2012 21:00[!]
Od Pirelli, które po każdym wyścigu udostępnia raporcik informujący na jakich gumkach jechali kierowcy
DJ Malina, 29.07.2012 22:00[!]
Raikkonen 25 okrążeń na używanych gumach i tempo nie spadło jeszcze drastycznie... niesamowite
Karol24, 29.07.2012 22:37[!]
@DJ Malina W Niemczech zrobił to samo. Niesamowicie dobrze obchodzą się z oponami.
Aeromis, 30.07.2012 16:10[!]
@DJ Malina
Nie ma co patrzeć na ostatni przejazd Kimiego i jego tempo, bo jechał za Lewisem. Nie wiadomo co by było, gdyby nie musiał jechać za nim, ile mógłby jeszcze pocisnąć i czy to nie spowodowałoby zbyt dużego zużycia opon czy też nie.
MPOWER, 31.07.2012 00:47[!]
@Aeromis
No właśnie, skoro na miękkich mimo 25 kółek był w stanie poprawiać czasy (tempo mu nie spadło a na ostatnim kółku przed zmianą jeszcze poprawił czas, żeby wyprzedzić Groszka), to na średniej pewnie długo by mógł cisnąć.
Poza tym jadąc za Hamiltonem w nieczystym powietrzu opony mocniej dostają w kość.
Wydaję mi się, że gdy nie ten tor (trudny do wyprzedzania) to Raikkonen wygrałby ten wyścig z potężną przewagą nad drugim kierowcą - w tym wypadku Hamiltonem.
A szkoda, bo przez takie nudne tory tracimy widowisko. Groszek ze swoim tempem, Vettel czy Button - pierwsza piątka zrobiłaby nam takie widowisko, że bym nam szczeny poopadały.... Tylko ten tor....
Aeromis, 31.07.2012 03:16[!]
@MPOWER
Cytat :
Wydaję mi się, że gdy nie ten tor (trudny do wyprzedzania) to Raikkonen wygrałby ten wyścig z potężną przewagą nad drugim kierowcą - w tym wypadku Hamiltonem. (...) Tylko ten tor....

Popełnił błędy w kwalifikacjach i właśnie przez te błędy nie wygrał wyścigu, choć tempo mu na to pozwalało. Grand Prix to nie tylko wyścig. W q3 był w s2 i s3 wolniejszy o około 0,2 sek od Groszka, razem niemal 0,4 sek. Nie tor - on sam, więc nie zganiaj na tor.
Podobnie z własnej winy przerypał Vettel, który po zbyt ambitnym ataku na GRO spadł za Buttona (start) i sobie za nim pojeździł tracąc realne szanse na podium.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca