F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201229 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton potwierdził, że wczorajsze wyniki treningów nie były przypadkowe i bez problemów wywalczył pierwsze pole startowe do jutrzejszego wyścigu na Hungaroringu. Kierowca McLarena był jedynym zawodnikiem, który zszedł poniżej 1:21.

Obok Brytyjczyka ustawi się Romain Grosjean, który w samej końcówce pokonał Sebastiana Vettela. Fernando Alonso tym razem musiał zadowolić się dopiero szóstą pozycją. Nie zabrakło również niespodzianek, kiedy Webber, wraz z kierowcami Mercedesa, pożegnał się z czasówką w Q2, dzięki czemu w Q3 zobaczyliśmy Nico Hulkenberga oraz zawodników Williamsa.

Q1
Kierowcy nie śpieszyli się z wyjazdem na tor, jednak po trzech minutach w swoich garażach pozostawali tylko zawodnicy McLarena, Caterhama i Michael Schumacher. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejeżdżał Romain Grosjean, który wykręcił 1:27,333s. Pozostali kierowcy również spokojnie przejechali swoje pierwsze okrążenie i po 6 minutach na czele tabeli widniał Raikkonen z wynikiem 1:23,273s.

Kierowcy coraz bardziej podkręcali tempo, więc czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie. Na półmetku na czele tabeli znajdował się Hamilton z czasem 1:22,371s. Za jego plecami uplasował się Raikkonen, Grosjean, Button, Massa, Senna, Webber, Rosberg, Hulkenberg i Perez. Niedługo potem Vettel poprawił swój czas i awansował na piąte miejsce, a Senna wskoczył na drugą pozycję. Co ciekawe, na tym etapie oba Caterhamy wyprzedzały kierowców Toro Rosso. Na sześć minut przed końcem w boksie zameldowali się praktycznie wszyscy. W międzyczasie Hamilton podkręcił tempo ustanawiając 1:21,794s.

Ricciardo i Vergne jako pierwsi rozpoczęli przejazdy na miękkiej mieszance. Francuz dzięki temu wskoczył na czwarte miejsce, a Ricciardo na trzynaste, co sprawiło, że w strefie spadkowej znalazł się Paul di Resta, a zaraz przed nim plasował się Fernando Alonso. Obaj szybko jednak wskoczyli na pozycje w czołowej czwórce. Miękkie opony były dość mocno eksploatowane podczas pierwszej sesji, gdyż pojawiły się one w bolidach Ferrari, Williamsa, Mercedesa, Saubera i Jensona Buttona.

Ostatecznie po ostrej walce o ucieczkę ze strefy spadkowej z kwalifikacji odpadli Karthikeyan, de la Rosa, Glock, Pic, Pietrow, Kovalainen i Ricciardo.

Q2
Niektórzy kierowcy mocno zwlekali z opuszczeniem garażu i po trzech minutach na torze nie mieliśmy jeszcze zawodników Williamsa, Vergne, Raikkonena i Hamiltona. Jako pierwsi mierzone okrążenie przejechali kierowcy Mercedesa, jednak wykręcili czasy na poziomie 1:30. Pozostali już mocniej cisnęli i Massa, Hulkenberg oraz Button, zeszli poniżej 1:22, jednak żadnemu nie udało się pobić wyniku Hamiltona z Q1. Pierwszym, któremu udała się ta sztuka był Kimi Raikkonen – 1:21,614s.

Na półmetku to Fin znajdował się na czele tabeli, jednak za swoimi plecami miał Webbera, Grosjeana i Buttona. Kilka chwil później Hamilton przejechał szybkie okrążenie i z czasem 1:21,060 znalazł się na pierwszym miejscu. W końcówce tabeli trwała ostra walka o awans do Q3. Na pięć minut przed końcem sesji czołową dziesiątkę zamykał Alonso, jednak za nim znajdowały się oba Williamsy i oba Mercedesy.

W końcówce tylko Hamilton zdecydował się pozostać w garażu. Zawodnicy Ferrari podczas kolejnych przejazdów poprawili swoje czasy i awansowali na drugie i trzecie miejsce. Również Vettel przejechał szybkie okrążenie i wskoczył przed Alonso i Massę, awansując na drugą pozycję. Świetnym wynikiem popisał się Maldonado, który wskoczył na trzecie miejsce. Raikkonen był piąty – przedzielił kierowców Ferrari, za którymi na siódmym miejscu znalazł się Button.

Walkę o końcówkę pierwszej dziesiątki ostro toczyli Senna, Webber, Grosjean, Hulkenberg i di Resta. Po zakończeniu sesji okazało się, że to Hulkenberg wskoczył na ósme miejsce, przed Grosjeanem i Senną. Webberowi do awansu zabrakło mniej niż 0,02s. Również zawodnikom Mercedesa nie udało się awansować do Q3. Ostatecznie do dalszej części kwalifikacji nie przeszli Schumacher, Vergne, Kobayashi, Perez, Rosberg, di Resta i Webber.

Q3
Zaraz po rozpoczęciu sesji na tor wyjechał Nico Hulkenberg. Niedługo potem dołączyły do niego McLareny. Po dwóch minutach od rozpoczęcia sesji na torze brakowało Vettela i kierowców Ferrari. Kierowca Force India zjechał do boksu nie kończąc pomiarowego okrążenia, dlatego to Hamilton jako pierwszy ustanowił czas, jednak błąd w ostatnim sektorze sprawił, że nie był to zbyt dobry wynik. Również kierowcy Williamsa nie przejechali okrążenia pomiarowego.

Hamilton poprawił się na kolejnym okrążeniu i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:21,260s. Drugi był Grosjean z wynikiem pół sekundy gorszym, trzeci Button, czwarty Raikkonen. Vettel wyjechał na tor w połowie sesji, Ferrari nadal pozostawało w garażach. Urzędujący Mistrz Świata po swoim pierwszym okrążeniu wskoczył na drugie miejsce.

W końcówce sesji na torze pojawili się wszyscy kierowcy, jednak Vettel zjechał do alei serwisowej i nie walczył o poprawę swojego wyniku. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejeżdżał Maldonado, który wskoczył przed Buttona i Raikkonena. Kierowcy Ferrari poprawili czas Maldonado, jednak Mistrzowie Świata nie powiedzieli ostatniego słowa. Button i Raikkonen wskoczyli na czwarte i piąte miejsce, a Lewis Hamilton postawił kropkę nad i schodząc poniżej 1:21. W międzyczasie Romain Grosjean wyprzedził Vettela i wystartuje jutro z drugiego pola. Kierowcy Williamsa ostatecznie znaleźli się na 8 i 9 miejscu, zaraz za Felipe Massą, Hulkenberg zamknął czołową dziesiątkę.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Węgier

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,1m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
yaper, 28.07.2012 17:54[!]
McLaren potwierdza swoją dobrą formę z Niemiec i bezproblemowo zgarnia Pole Position. Button również elegancko, jest szansa na dublet :) Mam nadzieję, że Hamilton się w końcu przełamie i zaliczy jutro bezproblemowe GP.

Grosjean zaskakuje, ale nie jest to szokujące, bo Lotus na przestzeni całego sezonu pokazał, że ma konkurencyjny pakiet, tylko kierowcy nieregularni. Ciekawe, czy jutro uda mu się utrzymać na podium. Śmiem twierdzić, że nie.

Z RBR coś się ewidentnie dzieje. Restrykcje FIA zdają się podcinać im skrzydła, a gadkę szefostwa Puszek można sobie wsadzić do szulfady PR-owych kłamstewek i banałów. Vettel nadal utrzymuje status groźnego zawodnika podczas wyścigu, ale będzie mu niezwykle trudno.

Alonso coś nisko, ale to tylko odzwierciedla rzeczywiste tempo kwalifiikacyjne Ferrari. Dziś reszta przejechała bezproblemowe kółka, stąd miejsce takie, a nie inne. Dzisiaj geniusz nie wystarczył, nawet Massa blisko Hiszpana.

Ładny rezultat Willamsa, Hulkenberg znowu 'się odnalazł'. In minus zwłaszcza Sauber, bo Mercedes od jakiegoś czasu przejawia swoje słabości i to była kwestia czasu żeby nie weszli do Q3.

Tor nudny, zatem zapowiada się senne GP, ale nadal mam nadzieję, że będzie to wyścig z kategorii tych nieprzewidywalnych i wyjątkowych, jeśli chodzi o węgierskie zmagania. Do jutra! :)
katinka, 28.07.2012 18:19[!]
@MPOWER, no to nie wiedziałam, że Kimi jechał na twardszych gumach lepiej, chociaż faktycznie, teraz patrzę, że w Q3 na miękkiej czasu z Q2 nie poprawił, ale nie wiem czy to czas na tych twardszych oponach, bo tam przecież juz tez na miękkich jeździli. A ja popatrzyłam tylko na takie ogólne podsumowanie najlepszych czasów kierowców w sektorach z kwalifikacji.
No a Kimi, to wygadany nie jest, a tez własnie byłam ciekawa tego DDRS, tak jak ten dziennikarz ;) Tylko w sumie tak jak czytam, to te poprawki i DDRS maja byc dopiero w Lotusie na SPA. Ciekawe, że w jednym zespole, takie same bolidy, a jeden kierowca (Grosjean) jest szybszy na miękkiej mieszance, a drugi (Raikkonen) na tej twardszej, może to styl jazdy?
No fakt, Hami ma więcej punktów, może i w pewnym sensie na Niego postawili. Ale Button ostatnio troche odrobił i też chyba nie spisują Go juz na straty, bo szansa zawsze jest, tylko trzeba uwierzyć :)
IceMan11, 28.07.2012 18:31[!]
@katinka
Button tak naprawdę powinien być na P2, a jest dopiero na P4, więc nie dziw się nam. Pozdro :)
Petron@s F1, 28.07.2012 18:33[!]
pierwsza trojka w wyscigu...
HAM ALO, BUT [ kolejnosc dowolna ]
... 3:)
LH85, 28.07.2012 18:35[!]
Nie zapominajcie o Sennie, też dobrze śmigał na twardych :)

Hamilton pojechał chyba perfect lap, szybciej sie nie dało. Jako że był także szybki na twardych licze na hattricka :))
MPOWER, 28.07.2012 18:45[!]
@LH85
Hamiltonowi będzie ciężko wygrać, ponieważ sam Hamilton się boi Lotusów i Vettela. Tak powiedział dzisiaj w jednym z wywiadów.
Pakiet mają mocny ale Lewis obawia się, że degradację opon mają wyższą niż w/w zespoły i dlatego zwycięstwa nie jest pewien. Jedyna szansa to szybko odskoczyć i kontrolować w miarę możliwości przewagę.
My się tu wszyscy odnosimy do suchych warunków. A co jeśli będzie deszcz?
Po deszczu może się wszystko odwrócić do góry nogami.
Jeżeli będę jednak suche warunki - i Kimi połknie Jensona na starcie a Lewis da radę na początku wyścigu odjechać, to na podium będzie Hamilton i dwa Lotusy.
LH85, 28.07.2012 18:53[!]
Nawet jeśli spadnie deszcz to dużo to nie zmieni, tor jest nudny i najchętniej zamienił bym go na jakiś inny obiekt...
katinka, 28.07.2012 19:08[!]
@IceMan11, no przeciez ja sie nie dziwię, pewno tak samo bym sie cieszyła, gdyby to mój ulubiony kierowca po 2 latach wrócił do F1 i czekałabym bardzo na Jego zwycięstwo. Ale mysle, że jeszcze trochę czasu trzeba dac Kimiemu, by zgrał sie z bolidem, to świetny kierowca i sukcesy przyjdą, a i teraz przeciez nie jest tak źle, są podia i P4 w generalce. A i fajnie się czyta jak planujecie te strategie, starty, pit stopy i opony ;) Pozdr :)

@LH85, tez na hattricka Lewisa bardzo liczę, tak aby Fani Kimiego i Alonso nie słyszeli ;)
KaliberFL, 28.07.2012 19:15[!]
Moje 3-grosze to tyle ze jesli bedzie "mokry" wyscig to bedzie ciekawie
Pozdr .,@IceMan11>Jak zawsze sukcesywne i trafne wypowiedzi<xD
karrot, 28.07.2012 20:40[!]
Zadziwił mnie GRO.. Śmiem twierdzić, że jeśli na torze nie pojawi sie deszcz, i przy okazji na starcie nie skasuje się o Hamiltona lub wentyla to ma większe szanse na zwyciestwo od dzisiejszego zwyciezcy PP, bo ten chłopak potrafi robić w tym sezonie niesamowicie długie przejazdy w dobrym tempie. Gdyby startował z P5 lub P6 byłbym niemalże pewny jego kasacji, gdyż na starcie pcha się jakby na oślep do przodu. Z P2 ma mniej przeciwników przed sobą a to zapowiada niesamowicie ciekawy start. Moje oczekiwania na wyścig to brak deszczu, po 1 okr. HAM,GRO,BUT i takie tez chciałbym zobaczyć podium.. 4 ALO, 5 RAI.. ale patrząc na mozliwości SF, Ferdek nie podoła Kimiemu, ze względu na pozycje startowe. Wentyl ma problemy z bolidem podobnie jak WEB.. nie pozostaje nic innego jak liczyć na awarie, ktore jutro są bardzo możliwe u tych panów ^^
MPOWER, 31.07.2012 02:15[!]
Cytat Aeromis :
Rozdmuchałeś balonik formy Ferrari tak samo mocno jak i Kimiego, który znów przegrał z GRO i to bardzo wyraźnie (choć odbiło się to tylko w czasach, a nie pozycjach).

No rozdmuchałem :P Po wyścigu jak widać musisz mi przyznać rację. Kimi pokazał klasę i oznacza to, że nie kłamał z twierdzeniem, że dogadał się bolidem. Tylko te chol.erne kwalifikacje ;/
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca