F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201223 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 299,170 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Start Pit-stop 1 Pit-stop 2 Pit-stop 3 Pit-stop 4 Suma postojów 
1.Vettel Su Mn (10) Mn (33)   
2.Button Su Mn (14) Mn (33)   
3.Alonso Su Mn (11) Mn (29)   
4.Di Resta Su Mn (12) Mn (33)   
5.Rosberg Sn Mn (12) Mn (33)   
6.Räikkönen Su Mn (13) Mn (32)   
7.Grosjean Su Mn (14) Mu (33)   
8.Massa Su Mn (1) Mn (19) Sn (33)  
9.Ricciardo Su Mn (11) Mn (31)   
10.Webber Su Mn (8) Su (28) Mu (40)  
11.Perez Mn Mn (18) Sn (40)   
12.Glock Mn Sn (13) Mn (25)   
13.Kobayashi Mn Mn (14) Sn (30) Sn (50)  
14.Hülkenberg Mn Mn (18) Sn (40) Su (50)  
15.Kovalainen Sn Mn (12) Su (26) Su (45)  
16.Pic Mn Mn (16) Sn (32)   
17.De La Rosa Mn Su (18) Mn (30) Sn (40)  
18.Senna Sn Mn (10) Su (25) Mn (33)  
19.Petrov Sn Mn (1) Su (18) Su (30) Mu (40) 
Niesklasyfikowani
Vergne Mn Mn (12) Sn (24)   
Schumacher Sn Mn (11) Mn (33)   
Maldonado Su Mn (13) Su (29) Mn (33)  
Kartikeyan Sn Mn (19)    
Hamilton Su Mn (12)    
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.

S = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Wiele zależało od momentu ogłoszenia neutralizacji. Gdyby samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor podczas pierwszych 10 okrążeń, wszyscy zastosowaliby taktykę dwóch pit stopów. Tak się nie stało, więc Red Bull zamierzał wykonać trzy zjazdy, a rywale chcieli skopiować tę strategię – chociaż McLaren mógł próbować pojechać na dwa. Samochód bezpieczeństwa wyjechał później, w połowie wyścigu, i większość zespołów mogła wrócić do taktyki dwóch postojów. Tutaj szczególnie mocno obciążone są tylne opony, ze względu na trakcję przy wyjściach z wolnych zakrętów. Przy wyraźnej różnicy w tempie pomiędzy mieszankami – sięgającej półtorej sekundy, największej w sezonie – oraz wyrównaniu tempa i przewadze na korzyść miękkiej mieszanki po około 10 okrążeniach, styl jazdy odegrał ważną rolę w zarządzaniu ogumieniem, zwłaszcza na początku wyścigu, kiedy samochody miały w bakach dużo paliwa. Przy braku neutralizacji w pierwszej połowie zawodów zespoły musiały zachować elastyczne podejście do taktyki, stąd obserwowane przez nas różne zagrania strategiczne. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa do pewnego stopnia podyktował taktykę, bo kierowcy, którzy dwa razy zjeżdżali po świeże opony, musieli tak o nie zadbać, aby dojechać na nich do mety – w czym pomogła im druga neutralizacja. Kolejny raz byliśmy świadkami ciężkiego, widowiskowego i nieprzewidywalnego wyścigu w Singapurze, a strategia odegrała w nim ważną rolę. Gratulacje dla Paula di Resty, który zajął dla Force India czwarte miejsce, najlepsze w swojej karierze – a także dla ekipy Marussia, która dzięki 12. lokacie Timo Glocka także odnotowała swój najlepszy rezultat”.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca