F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20127 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB81:32,493--34
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:32,7070,2140,21432
3.1Sebastian VettelRed Bull RB81:32,8360,3430,12937
4.12Nico HulkenbergForce India VJM051:32,9870,4940,15130
5.5Fernando AlonsoFerrari F20121:33,0930,6000,10628
6.10Romain GrosjeanLotus E201:33,1070,6140,01435
7.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:33,3490,8560,24222
8.19Bruno SennaWilliams FW341:33,4991,0060,15035
9.6Felipe MassaFerrari F20121:33,6141,1210,11532
10.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:33,7501,2570,13613
11.8Nico RosbergMercedes F1 W031:33,8661,3730,11619
12.15Sergio PerezSauber C311:33,9031,4100,03736
13.14Kamui KobayashiSauber C311:33,9831,4900,08033
14.9Kimi RaikkonenLotus E201:34,2911,7980,30812
15.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:34,3001,8070,00933
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:34,8632,3700,56332
17.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:35,0802,5870,21734
18.20Heikki KovalainenCaterham CT011:35,7113,2180,63141
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:35,8703,3770,15937
20.24Timo GlockMarussia MR011:36,1943,7010,32432
21.25Charles PicMarussia MR011:36,6364,1430,44228
22.22Pedro de la RosaHRT F1121:37,3424,8490,70630
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:37,7015,2080,35935
24.11Paul di RestaForce India VJM05---2
107% najlepszego czasu: 1:38,968

Słońce postanowiło nie opuszczać kierowców Formuły 1 i podczas popołudniowej sesji treningowej, na torze ponownie panowały świetne warunki pogodowe. Zawodnicy postanowili nie tracić czasu, więc od razu wyjechali na tor w celu rozpoczęcia prac, przygotowujących ich konstrukcje do niedzielnego wyścigu.

W pierwszych minutach, z garaży postanowili nie wyjeżdżać kierowcy McLarena, Mercedesa oraz Ferrari. Zaledwie pięć minut trzeba było aby doszło do pierwszego wypadku – Paul di Resta uderzył w barierę z opon w zakręcie Spoon, w efekcie na torze pojawiła się czerwona flaga, a Szkot znacząco utrudnił sobie zadanie, ponieważ drugi trening jest kluczowym dla dobrego wyniku w wyścigu.

W momencie kiedy sesja została przerwana, na czele znajdował się Romain Grosjean przed Sebastianem Vettelem i Sergio Perezem, a czasy już wtedy nie odstawały znacząco od tych, prezentowanych podczas porannego treningu. Wynik Grosjeana po 5 minutach trwania sesji – 1:34.514.

Drugi trening został wznowiony o godzinie 14:12 czasu lokalnego – od razu na torze pojawiła się duża grupa kierowców. Alonso zmienił Francuza na czele po świetnym przejeździe w trzecim sektorze – w użyciu wciąż pozostawała twarda mieszanka ogumienia. Po dwudziestu minutach, za plecami Hiszpana znajdowali się Hamilton i Vettel.

Druga sesja – podobnie jak pierwsza – obfitowała w liczne wyjazdy poza tor. Niewiele brakowało, a los di Resty, podzieliłby reprezentant Saubera – Kamui Kobayashi. Nie najlepiej popołudniowe zajęcia zaczęły się dla Kimiego Raikkonena – w jego Lotusie awarii uległ KERS – w efekcie Fin musiał czym prędzej zjechać do alei serwisowej i w oka mgnieniu ewakuować się ze swojego kokpitu.

Po upływie 25 minut, na czele znajdował się Jenson Button – jego pozycja była zagrożona w momencie, kiedy Romain Grosjean pędził po pierwszy czas, uzyskując rekordy w dwóch pierwszych sektorach, ale szykana Casio Triangle okazała się zbyt dużym wyzwaniem dla Francuza – zakończyło się jedynie trzecim czasem.

Jako pierwszy, po upływie 30 minut, miękkie opony założył Witalij Pietrow. W momencie kiedy Caterham testował już zachowanie opcjonalnego ogumienia, Mercedes nadal pozostawał w boksach bez okrążeń pomiarowych na kontach swoich kierowców – Rosberg i Schumacher nie wyjechali nawet na instalacyjne kółka.

Miękkie ogumienie w bolidzie Buttona przesunęło go na pierwsze miejsce – Brytyjczyk poprawił się o 0.8s względem twardszych opon. Fantastycznie miękkie opony wykorzystał Grosjean – Francuz nie popełnił błędu z poprzedniego okrążenia i pobił wynik Jensona o 0.2s – wynik kierowcy Lotusa to 1:33.107. Taki stan utrzymywał się o godzinie 14:43 czasu lokalnego.

Porównywanie opon przy niewielkim obciążeniu paliwem zakończyło się na pół godziny przed końcem zajęć. Walka o jak najlepsze czasy stała się przełością, a rozpoczął się fragment weekendu, który może wydawać się nudny dla przeciętnego zjadacza chleba – nadeszła pora na przejazdy z bolidem zatankowanym niemal pod korek. Czołówka o godzinie 15:00 prezentowała się następująco: Webber, Hamilton, Vettel, Hulkenberg, Alonso, Grosjean.

Podczas długich przejazdów na miękkim ogumieniu, bardzo dobrze prezentował się Grosjean, który pokazał porównywalne tempo z Vettelem, ale Francuz jeździł zdecydowanie bardziej powtarzalnie. Niesamowicie równo jeździł Mark Webber, ale Australijczyk regularnie kręcił czasy o 0.5s gorsze od zespołowego kolegi. Lewis Hamilton notował czasy podobne jak Webber, ale nie był tak regularny. Kwadrans przed końcem, Schumacher uległ wypadkowi niemal identycznemu jak Paul di Resta, kończąc przedwcześnie swój występ w piątkowym treningu. Po zakończeniu sesji wiele szczęścia miał Witalij Pietrow, u którego oderwało się tylne skrzydło na prostej. Rosjanin na szczęście nie ucierpiał w wypadku.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MPOWER, 05.10.2012 17:41[!]
@Zomo
To źle rozumiesz :) Napisałem, że nikt nie jest geniuszem i nikt na niego nie zasługuję, bo każdy kierowca ma braki. Alonso "talent", Hamilton "emocjalne podejście - problemy zabiera do bollidu" a Kimi "I don't care. czyli byłem, pracowałem, pojechałem, do zobaczenia na następnym GP"
Nie wydaję mi się aby ktoś był wyżej w bolidzie Ferrari w tym sezonie. Pewnie każdy byłby z podobnymi punktami na dzień dzisiejszy.

@francorchamps
Nie łap mnie za słówka. Tutaj jest ograniczona ilość znaków i nie zawsze wszystko napisze poprawnie, gdy muszę skracać zdanie czy myśl. Jestem człowiekiem i mam prawo się mylić w napisaniu zdania. Bolid jaki Ci dadzą a nie taki nad jakim pracujesz i go rzeźbisz wg swojego widzimisia.

@Challenger
Kimi ma w kontrakcie zapis, że w tym sezonie w najgorszym przypadku ma skończyć sezon na 8 miejscu w generalce. Ja też coś czuję, że chyba dali sobie z tym spokój. Założenia osiągnięte, Kimi powinien zostać. (tak pewnie myśli zespół) Sponsorzy też pewnie się znaleźli.

Poczekajmy do końca sezonu i wszystko wyjaśni, bo zastało jeszcze czy też aż 6 GP.

Edit Kontrakt Raikkonena ma być ogłoszony w Jego urodziny czyli 17 października.
http://www.youtub...amp;feature=youtu.be
Challenger, 05.10.2012 20:01[!]
No to chyba wiemy dlaczego nie ma wynikow ostatnio, zal z jednej strony ze odpuscili ale pewnie nie spodziewali sie ze ma szanse walczyc o mistrza. Oki tak jak piszesz zalozenia osiagniete. Co prawda szkoda bo jeszcze 5 wyscigow.
MairJ23, 06.10.2012 00:13[!]
Chyba najbardziej ze wszystkich torow lubie Suzuka... moze na rowni ze SPA :)
Ale wkurza mnie ze to w Japonii i dla mnie ogladanie wyscigow i kwalifikacji to 1 i 2 w nocy :) ale czego sie nie robi dla F1.
Moim zdaniem na PP bedzie jutro McLaren. Moze Hamilton... bo Button nawet jak bedzie najszybszy to ma wymiane skrzyni wiec na PP nie bedzie.
Nastepnych kilka wyscigow to bedzie niezly thriller :) Zostalo nam 3 kandydatow w sumie : ALO, VET i HAM... kazdy z nich w tym sezonie jezdzi jak z nut. Zwlaszcza Alonso. Napraw2de jestem pod wrazeniem wystepow Hiszpana. Ale rozmowy o tym kto"zasluzyl" na tytul sa wg mnei bez najmniejszego sensu. Wg mni ezasluguje kazdy na tytul a kto go wygra to inna para kaloszy. Ja postawilbym kase na Alonso :)
A PP jutro - zostawiam Hamiltona na PP :)
MPOWER, 06.10.2012 00:45[!]
@Challenger
Jeszcze nie wszystko stracone. Lotus zakładał maksymalnie 4-te miejsce w generalce jako zespół. Mają szansę na 3 miejsce i wyprzedzić Ferrari. I na to Eric właśnie liczy i ostatnio o tym głośno mówi.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca