F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Santander 201213 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Williams

Pastor Maldonado (P1): Przez cały sezon bardzo ciężko pracujemy nad zrozumieniem tegorocznych opon, a aktualizacje przywiezione do Barcelony zagwarantowały nam solidny krok naprzód. Samochód prezentuje bardzo spójne tempo, zwłaszcza w wyścigach, więc nie mogę doczekać się niedzielnej rywalizacji. Przez cały sezon w zespole wywiązała się bardzo pozytywna atmosfera, a osiągnięty dziś rezultat jest dobry tak dla nich, jak i dla całej Wenezueli.

Bruno Senna (P17): To były dla mnie rozczarowujące kwalifikacje. Miałem pecha, ponieważ trafiłem na korek jadąc na miękkiej mieszance. Mam jutro wiele do zrobienia, jeśli chcę myśleć o zdobyciu jakichś punktów, ale wcześniej miewałem dobre wyścigi, a w ten weekend nasz bolid wygląda naprawdę konkurencyjnie.

Mark Gillan, główny inżynier operacyjny: Występ Pastora w kwalifikacjach zrobił ogromne wrażenie. Przez całą sesję notował bardzo dobre okrążenia, co pozwoliło nam zaoszczędzić komplet miękkich opon potrzebny do wywalczenia porządnej lokaty w Q3. Zakończenie czasówki z drugim polem jest wielkim impulsem dla całego zespołu i stawia nas w bardzo dobrym położeniu przed jutrzejszym wyścigiem, w którym mamy dzieję wywalczyć dużą ilość punktów, ofiarując Frankowi spóźniony prezent z okazji jego siedemdziesiątych urodzin. Szkoda że Bruno odpad już w Q1, ale oczekujemy, że pomimo startu z osiemnastego pola ciągle liczy się w walce o punkty.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P2): Trzecie miejsce nie jest tym czego się spodziewaliśmy. Liczyliśmy, że zrobimy krok na przód i będziemy z większą łatwością wchodzić do Q3, co nam się udało. Nie myśleliśmy jednak, że będziemy tak wysoko na starcie. Nie wiem czy ta pozycja realnie odzwierciedla nasze osiągi, gdyż niezbyt normalne jest to, że Red Bull i McLaren odpadają w Q2, a drugi Red Bull nie ma miękkich opon w Q3. Pewne jest jednak to, że nowe części pozwoliły nam zrobić krok we właściwym kierunku. Nie pozwala to jeszcze na walkę o czołowe pozycję, ale daje dobrą podstawę. Jutro będziemy się starali dobrze wystartować zwłaszcza, że moi główni rywale startują z dalszych pozycji, więc musimy to wykorzystać. Opony będą kluczowym czynnikiem. Musimy być ostrożni, gdyż prognoza pogody przewiduje inne temperatury i może być trochę niespodzianek.

Felipe Massa (P16): Gdy kwalifikacje są tak ciasne, to wszystko trzeba idealne zgrać, a ja nie miałem szansy by tego dokonać. Podczas mojego drugiego przejazdu w Q2, natrafiłem na siedem czy osiem samochodów, które przygotowywały opony na swoje okrążenia pomiarowe i na pewno straciłem trochę czasu. Szkoda, że muszę startować z siedemnastej pozycji, kiedy Fernando pokazał, że nasz samochód jest zdecydowanie lepszym pod względem osiągów. Nowe części aerodynamiczne dobrze się spisują. Mamy więcej przyczepności i trochę mniejszy opór, jednak mamy jeszcze sporo pracy do wykonania. Jutro strategia będzie kluczowa. Miejmy nadzieję, że uda mi się zdobyć punkty.

Stefano Domenicali, szef zespołu: Nareszcie udało nam się dostać do Q3 i mogliśmy pokazać swoją wartość, przynajmniej z jednym z kierowców. Fernando wykonał fantastyczną robotę wykorzystując pełny potencjał samochodu. Felipe również bardzo się starał, jednak na swoim okrążeniu w Q2 napotkał na korek i stracił kilka dziesiątych, które dałyby mu dziesiąte miejsce. Mamy wiele nowych części i celem było zmniejszenie straty pod kątem czystych osiągów. Wyścig będzie trudny do przewidzenia, a opony odegrają główną rolę. Również pogoda będzie ważna, gdyż widzieliśmy już, że kilka stopni może znacząco wpłynąć na układ stawki.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Romain Grosjean (P3): To były dobre osiągi całego zespołu, zwłaszcza po tym jak nie jeździłem w trzecim treningu z powodu problemu z ciśnieniem paliwa. Jeśli chodzi o ustawienia to zostaliśmy przy wczorajszych założeniach i dobrze to zadziałało. Wszyscy wykonali świetną robotę, by przygotować bolid do kwalifikacji po porannych problemach. Możemy być zadowoleni z tego co osiągnęliśmy. Oczywiście zawsze chcesz więcej, ale taki jest nasz dzisiejszy rezultat. Myślę, że mógłbym być nieco szybszy, ale niezbyt dużo. Jutro czeka nas długi wyścig, a nasze tempo na długich przejazdach nie wyglądało źle. Oczywiście będziemy musieli uporać się z degradacją opon.

Kimi Raikkonen (P4): Myślę, że mieliśmy szansę na czołową trójkę, jednak walczyliśmy nieco z ustawieniami. Zmieniliśmy w bolidzie dużo przed kwalifikacjami i był to dobry krok, jedynie kilka małych błędów w Q3 pozbawiło mnie lepszego czasu. Zobaczymy jak nam pójdzie jutro, ponieważ zazwyczaj nasz bolid był lepszy w niedzielę, a nie w sobotę, więc jeśli jutro też tak będzie to będę zadowolony. Dużo detali decyduje w wyścigu, a opony są oczywiście jednym z aspektów. Nasze długie przejazdy wyglądało wczoraj obiecująco, więc nie wyglądamy źle. Miejmy nadzieję na dobry start i później możemy powalczyć. Mamy dobry bolid, a to najważniejsza rzecz.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Sergio Perez (P5): Po treningach nie wszystko układało się po mojej myśli, jednak na kwalifikacjach samochód zachowywał się dobrze. Wydaje mi się, że takiego wyniku spodziewaliśmy się wcześniej, a może nawet nieco przerósł nasze oczekiwania. Konkurencja jest tak zacięta, że nawet jedna dziesiąta sekundy może zrobić dużą różnicę, zawsze myślisz, że mogłeś pojechać nieco szybciej. W tym względzie, szósta pozycja jest niemal frustrująca, ponieważ nieco lepsze miejsce startowe było w naszym zasięgu. Jednakże, wydaje mi się, że możemy być mocni w wyścigu. Wiele będzie zależało od degradacji opon, która na tym torze jest dość wysoka. Chcę mieć perfekcyjny wyścig z jak największą ilością punktów, a może nawet miłą niespodzianką.

Kamui Kobayashi (P9): Mieliśmy dziś naprawdę dobrą formę w kwalifikacjach i czułem, że nie wykorzystałem pełnego potencjału samochodu. W Q1 wpadłem na dość duży ruch na trze i również na moim najlepszym okrążeniu w Q2 było miejsce do poprawienia się. Wierzę, że mogłem walczyć o pozycję w czołowej piątce i tego oczekiwaliśmy po kwalifikacjach. Jednak wtedy, po ujrzeniu flagi w szachownicę po zakończonej drugiej części, zespół powiedział mi przez radio, że muszę zatrzymać samochód ze względu na problem hydrauliczny. Mimo to, zespół wykonał wspaniałą robotę z dwoma samochodami w Q3 i jestem bardzo optymistycznie nastawiony przed jutrzejszym wyścigiem.

Monisha Kaltenborn, dyrektor zarządzający: Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego rezultatu. Po testach w Mugello, które nastawiły nas optymistycznie, mieliśmy nadzieję na dostanie się do Q3 obydwu bolidów i dobrze, że udało się nam to osiągnąć. Szóste miejsce jest świetnym wynikiem dla Sergio. Przykro nam z powodu Kamuiego, który musiał zatrzymać bolid po zakończeniu Q2 ze względu na problem hydrauliczny, jednak jestem bardzo optymistyczna przed wyścigiem.

(Igor Szmidt)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P6): To była nieprzewidywalna sesja kwalifikacyjna, a siódma pozycja była wszystkim, co mogłem dziś osiągnąć. Wyzwaniem było znalezienie odpowiedniego ustawienia pod kątem opon i niektórzy zrobili to dziś lepiej od nas. Jednakże, z dobrą strategią jutro, mamy nadzieję, że uda się zyskać kilka pozycji. Do tej pory wyniki były bardzo różne w każdym wyścigu i interesujące są nowe zespoły, które pojawiają się na czele stawki.

Michael Schumacher (P8): Chcieliśmy dziś po południu oszczędzać opony, co było głównym powodem dla takiego, a nie innego rozegrania Q3. Nie wykonałem okrążenia pomiarowego i teraz wciąż mogę wybrać rodzaj opon, na jakim jutro wystartuję. Podobnie, lepiej było wystartować z dziewiątego, niż ósmego miejsca, ponieważ teraz znajduję się po czystej stronie toru. Oczywiste jest, że niektóre zespoły poczyniły krok na przód po trzytygodniowej przerwie. Powiedziałbym również, że stawka jest jeszcze bliżej siebie. Jutro zapowiada się ciasny wyścig, choć prognozy pokazują, że może być zimniej, interesujące będzie zobaczyć, czy nasze dzisiejsze wybory odpłacą się pod koniec wyścigu.

Norbert Haug, szef sportów motorowych: Kwalifikacje zostały zdominowane przez oszczędzanie opon, co zrobiło większość zespołów, a my nie byliśmy wyjątkiem. Niektóre sesje są bardzo zacięte, jak Q2, kiedy między piątym, a dziesiątym miejscem była różnica 0,048 sekundy, a inne nie, jak w Q3, gdy Lewis wygrał z przewagą ponad pół sekundy. W konsekwencji, bardzo prawdopodobne jest to, że pod koniec wyścigu pierwsza dziesiątka nieco się przetasuje. Naszym celem będzie zdobycie punktów przez obydwa bolidy, uzyskując równe czasy okrążeń, tak jak robił to Nico podczas dzisiejszej sesji treningowej.

(Igor Szmidt)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P7): Nieco inna sesja niż zawsze: było niesamowicie ciasno. Od Q1 zdecydowaliśmy się na używanie miękkiej mieszanki. Pierwszy przejazd w Q2 nie był wystarczająco dobry, więc musiałem wyjechać ponownie i wiedzieliśmy już, że jeśli uda nam wejść się do Q3 to nie będziemy mieli żadnego nowego kompletu miękkich opon. Moim zdaniem zrobiliśmy dziś wszystko, co było w naszej mocy pod koniec Q3, zaoszczędziliśmy trochę kompletów opon, co uważaliśmy za kluczowe, jednak nie mieliśmy dziś formy aby dostać się do czołowej piątki. Opony będą jutro ważne, więc zobaczymy, co uda się nam zrobić.

Mark Webber (P11): Jestem nieco zaskoczony tym wynikiem: zespół wykonał dobrą robotę z bolidem i pracowaliśmy bardzo mocno przez cały weekend. Byliśmy szybcy, jednak tor stawał się coraz szybszy, a nam nie udało się ustanowić nowego czasu. Moje pierwsze mierzone okrążenie w Q2 nie było wystarczająco dobre. Byłem na drugiej pozycji i naszym zdaniem, była ona wystarczająca, jednak ostatecznie okazało się inaczej. Nie użyłem dwóch kompletów opon w Q2, co okazało się błędnym wyborem. Powiedziano mi, abym nie wyjeżdżał na tor ponownie, jednak sposób, w jaki tor się poprawił, był dla nas wszystkich zaskoczeniem. Byliśmy bardzo mocni w pierwszych minutach Q2 i byłem zadowolony z mojego okrążenia. Czasami jednak tak się zdarza.

Christian Horner, szef zespołu: Trudna sesja, oczywiście wszyscy musieli skorzystać z miękkiej mieszanki już w Q1. W Q2 myśleliśmy, że zrobiliśmy wystarczająco z Markiem, wiedzieliśmy, że będzie ciasno, jednak wydawało się nam, że czas był wystarczający i zachowamy świeży komplet przed Q3, jednak nie udało się awansować. Wiedzieliśmy, że Seb musi wyjechać ponownie i jemu udało się wejść do kolejnej części, jednak zużył wszystkie swoje komplety miękkich opon, więc wtedy zaczęła się gra taktyczna. Mercedes był w tej samej pozycji, co my i tylko ich mogliśmy ewentualnie wyprzedzić. Wykonaliśmy okrążenie instalacyjne, aby upewnić się, że będziemy pierwszymi, którzy to zrobią, a następnie Seb zrobił okrążenie pomiarowe, jednak tracił w stosunku do Rosberga – jedynego, który korzystał z używanej mieszanki – więc zakończyliśmy okrążenie i zaczniemy wyścig z ósmego miejsca. Mamy cztery komplety nowych opon dla Marka i trzy dla Sebastiana, które mogą być niesamowicie cenne podczas wyścigu.

(Igor Szmidt)
 
McLaren

Jenson Button (P10): Spodziewałem się nieco więcej po kwalifikacjach, więc naprawdę nie wiem, co poszło nie tak. Samochód miał prędkość, co zaprezentował Lewis. Wczoraj byliśmy najszybsi na miękkiej mieszance i sądziłem, że dziś także będziemy szybcy. Nie był to jednak przypadek, tak naprawdę nie mamy pojęcia dlaczego tak się stało. Od wczoraj walczyłem z balansem samochodu. Przez całe kwalifikacje pojawiała się nadsterowność, a nagle, podczas ostatniego przejazdu wkradła się porządna dawka podsterowności! To nie był idealny dzień, ale mam nadzieję, że przez wieczór udało się nam poprawić balans bolidu.

Lewis Hamilton (P24): To wielkie rozczarowanie. Dzisiejsza sesja kwalifikacyjna była jedną z najlepszych w jakich brałem udział, samochód spisywał się po prostu bez najmniejszych problemów. Zespół wykonał fantastyczną robotę przygotowując pakiet poprawek na ten weekend, więc w tym miejscu chciałbym gorąco podziękować wszystkim chłopakom i dziewczynom z Woking, którzy ciężko pracowali nad przekazaniem nam nowych części na GP Hiszpanii. Na okrążeniu zjazdowym inżynier poprosił mnie o zatrzymanie się na torze, a ja nie wiedziałem dlaczego. Później dotarło do mnie że zostałem wykluczony z wyników kwalifikacji, co bez wątpienia było bardzo rozczarowujące. Teraz patrzę w przyszłość. Zdaję sobie sprawę, że przed nami trudny wyścig. Pomimo tego, będzie tak, jak zawsze powtarzam – nigdy się nie poddaję i daję z sobie wszystko. Chciałbym osiągnąć dobry wyścig, ponieważ jazda tutaj stanowi prawdziwą przyjemność, a wsparcie jakie otrzymuję od hiszpańskich kibiców jest wręcz niesamowite. Tak jak zawsze mówię i zawsze robię, niezależnie od pozycji z której startuję, wkładam w ściganie całe moje serce.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Nie będziecie zaskoczeni jeśli powiem, że sobota była bardzo rozczarowującym dniem dla całego McLarena. Jeśli jednak mogę powiedzieć o pozytywach, to zarówno w piątek jak i sobotę nasz bolid okazał się być szybki i stabilny, w rezultacie czego Jenson prezentował bardzo dobre tempo przedwczoraj, a Lewis – wczoraj. Kiedy jednak przyszedł czas na sesję kwalifikacyjną, Jenson i jego inżynier nie potrafili znaleźć idealnych ustawień i zoptymalizować pracy ogumienia, w rezultacie czego osiągnęli wynik na poziomie jedenastego miejsca. Lewis pojechał z kolei genialną Q3, kontynuując swą imponującą serię okrążeń kwalifikacyjnych w tym sezonie. Nie był jednak w stanie ukończyć okrążenia zjazdowego, a ponieważ sędziowie nie zgodzili się na przyjęcie naszej interpretacji siły wyższej, nie kwestionowaliśmy zasądzonej kary. Naszym celem jest teraz wywalczenie jak największej ilości punktów i możecie mieć pewność, że jak zawsze zarówno Jenson jak i Lewis podejdą do wyścigu w bojowych nastrojach.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Paul di Resta (P12): Jak dotąd był to trudny weekend jeśli chodzi o dogranie samochodu z torem. W zasadzie dopiero podczas mojego finałowego okrążenia w kwalifikacjach zmieniliśmy balans aerodynamiczny i poczułem naprawdę większą przyczepność. Znów jest bardzo ciasno w całej stawce, ale byliśmy dosyć agresywni z ustawieniami, a nasza forma na długich przejazdach wyglądała całkiem konkurencyjnie w ten weekend, co daje nam powód do optymizmu przez wyścigiem. Celem będzie nadrobienie kilku pozycji jutro, jednak uważam, że dużym osiągnięciem będzie jeśli zdobędziemy jakieś punkty.

Nico Hulkenberg (P13): Jestem całkiem usatysfakcjonowany moim okrążeniem w Q2, ponieważ nie sądzę bym mógł osiągnąć w tej sesji coś więcej. Po prostu to nasze miejsce jeśli chodzi o kwalifikacje. Wciąż próbujemy zrozumieć ulepszenia, które mamy w samochodzie, ale jasnym jest, że każdy wykonał krok naprzód i stawka pozostaje wciąż ekstremalnie ciasna. Wyścigi w tym roku pokazują, że pozycja w kwalifikacjach nie jest aż tak ważna jak zwykła być, wiele się dzieje w trakcie wyścigu i sądzę, że możemy mieć dobry wyścig mimo to.

Robert Fernley, zastępca szefa zespołu: Zespół wykonał świetną robotę w ciągu ostatnich kilku tygodni, by zdążyć z naszą paczką ulepszeń i mieć ją na samochodzie w ten weekend. Ale to wciąż początkowe dni i jestem pewien, że w nadchodzących wyścigach będziemy w stanie dostroić części jeszcze lepiej i wydobyć więcej potencjału. Mając to na myśli uważam, że możemy być zachęceni dzisiejszymi kwalifikacjami, a zarówno Nico, jak i Paul byli zaledwie kilka dziesiątych od przejścia do finałowego bloku kwalifikacji. Byliśmy zadowoleni z naszego zużycia ogumienia, a forma na dłuższych przejazdach wskazuje na całkiem konkurencyjny wyścig z naszej strony jutro.

(Karol Zając)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P14): Mam mieszane uczucia co do tych kwalifikacji, ponieważ z mojego punktu widzenia, wykonałem lepszą pracę niż w poprzednich kwalifikacjach w tym roku i po raz pierwszy pokonałem mojego partnera z zespołu. Z drugiej strony, myślę, że brakowało nam czegoś po stronie bolidu. Wszyscy w zespole ciężko pracowali, by wprowadzić poprawki w tym wyścigu, jednak inni też to zrobili i wygląda na to, że lepiej od nas. Ciągle mamy trochę pracy do wykonania, jednak pozytywnym aspektem jest to, że poprawiliśmy bolid w stosunku do wczoraj i wydaje mi się, że mamy dobre tempo na długich przejazdach, więc zobaczymy co się jutro wydarzy. Myślę, że punkty nie są celem nierealnym.

Daniel Ricciardo (P15): To nie była dla mnie idealna sesja. Od wczoraj poszukiwaliśmy lepszego balansu przedniej i tylnej osi bolidu, dlatego wykonaliśmy w nocy duże zmiany, jednak nie zadziałały one tak mocno jakbyśmy chcieli w kwestii poprawy czasu okrążenia. W Bahrajnie miałem świetną sobotę i słabą niedzielę, więc miejmy nadzieję, że teraz będzie odwrotnie. Nie zamierzam rozpaczać z powodu dzisiejszych osiągów. Po prostu jestem skupiony na przejechaniu możliwie najlepszego wyścigu.

Laurent Mekies, główny inżynier: Jasno wynika z dzisiejszej klasyfikacji, że pomimo poprawek wykonanych w nocy, nie były one wystarczające, by walczyć z chłopakami z przodu. To prawda, ze w tej części stawki jest bardzo ciasno, jednak nie byliśmy w stanie wejść do Q3 i jutro możemy oczekiwać równie wyrównanej walki w wyścigu. Tempo rozwoju jest bardzo szybkie, więc musimy naciskać jeszcze mocniej, by dogonić innych. Jeśli chodzi o wyścig, byliśmy już wcześniej w stanie coś osiągnąć startując z niższych pozycji, także miejmy nadzieję, ze jutro będzie tak samo i nasze tempo będzie lepsze.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Witalij Pietrow (P18): Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego występu. Poskładanie wszystkiego w jedną całość podczas kwalifikacji to świetne uczucie i chciałbym podziękować zespołowi za wykonanie świetnej roboty i pomoc w zrobieniu takiego okrążenia. Mogliśmy zrobić nawet lepszy czas, jednak popełniłem błąd w drugim sektorze, który mógł nas kosztować dwie, lub trzy dziesiąte sekundy. Jednakże, pomiędzy porannym treningiem a kwalifikacjami znaleźliśmy dobry balans na miękkiej mieszance oraz ustawienie KERS, które pomogło nam wycisnąć z niego wszystko, dobrze jest więc zobaczyć, że to wszystko opłaciło się. Jutro będziemy mieli interesujący wyścig. Myślę, że dużą rolę odegra korzystanie z tylnych opon i jak widzieliśmy wcześniej w tym sezonie, w niedzielę możemy walczyć z bolidami przed nami, więc mamy nadzieję na tak samo dobrą formę jutro, a potem kto wie co się wydarzy.

Heikki Kovalainen (P19): Nie jestem niezadowolony z dzisiejszych kwalifikacji, jednak zdecydowanie mogliśmy wycisnąć więcej z samochodu tego popołudnia. Popełniłem błąd w trzecim zakręcie, który kosztował mnie trochę czasu, jednak generalnie nie byłem w stanie znaleźć odpowiednich ustawień, z których byłbym zadowolony. Próbowaliśmy kilku różnych rzeczy, aby znaleźć odpowiedni balans, jednak z jakiegoś powodu nie mogliśmy znaleźć kompromisu przed dzisiejszymi kwalifikacjami. Zostawiamy to jednak za sobą i skupiamy się na jutrze, gdzie będziemy celować w taką formę wyścigową, jaką pokazaliśmy podczas pierwszych czterech grand prix sezonu. Jeśli uda się nam oszczędzać opony, mam nadzieję, że będzie dobrze.

Mark Smith, dyrektor techniczny: Myślę, że najprawdopodobniej byliśmy bliscy wyciśnięcia maksimum z naszych samochodów tego popołudnia. Nasi kierowcy może i byli w stanie znaleźć dodatkowe dziesiąte sekundy, jednak jestem zadowolony z ich występu i teraz skupiamy się na jutrzejszym wyścigu. Opony będą kluczowym czynnikiem w niedzielę. Pokazaliśmy już, że w wyścigach możemy walczyć z kilkoma samochodami i moim zdaniem ostrożne zarządzanie oponami oraz dobra strategia pit stopów powinna dać nam szansę na solidny wynik.

(Igor Szmidt)
 
Marussia

Charles Pic (P20): Szczerze mówiąc jestem całkiem szczęśliwy. Ogólnie była to dla mnie dobra sesja kwalifikacyjna. Zdołaliśmy poprawić pakiet na ten weekend, ale przerwa do samochodów z przodu tego nie odzwierciedla. Nie sądzę, byśmy wiedzieli jeszcze gdzie się znajdujemy, bo samochód nie był jeszcze w 100% swoich możliwości. Czuję, że z pewnością jest więcej do wyciśnięcia. Zawsze wydajemy się być lepsi w wyścigu od naszych konkurentów i mam nadzieję, że tak będzie jutro. Na tą chwilę jednak jestem zadowolony z rezultatu i nie mogę się doczekać wyścigu.

Timo Glock (P21): O wiele lepszy dzień niż wczoraj. Sądzę, że poradziliśmy sobie trochę z problemami i w 3. treningu miałem dobre odczucia. Niestety kwalifikacje nie były dla mnie dobre. Popełniłem błąd na moim pierwszym szybkim okrążeniu, które później już nie było takie szybkie, a na drugim szybkim okrążeniu miałem żółte flagi w 3. zakręcie, gdzie zatrzymał się jeden z bolidów HRT, tak więc nie mogłem wiele zdziałać na pierwszym komplecie opon. Na drugim komplecie ogumienia nie mogłem poskładać dobrego okrążenia. Pierwszy sektor dobry, w drugim natrafiłem na mały tłok, a w trzecim w jakiś sposób opony straciły przyczepność. Po prostu nie zgrało się trochę dzisiaj wszystko i będę musiał przysiąść i przeanalizować to mając nadzieję na lepsze rzeczy w jutrzejszym wyścigu.

John Booth, szef zespołu: Podeszliśmy do dzisiejszego 3. treningu w pewnym sensie z wahaniami. Przez dwa ostatnie weekendy wyścigowe odkryliśmy, szczególnie w samochodzie Timo, że dobry balans w piątek w jakiś sposób przekładał się na samochód, który nie zachowuje się tak jak powinien przez resztę weekendu. Wiele przeanalizowaliśmy w zeszłym tygodniu, a także podczas testów w Mugello i kilka nowych części, które przywieźliśmy wydają się rozwiązywać nasze problemy. Timo zgłosił o wiele lepszy balans dzisiaj, nawet w porównaniu do piątku. Biorąc to pod uwagę, nasza pewność siebie lekko się zachwiała po problemie mechanicznym w samochodzie Timo pod koniec sesji. Szybko zdiagnozowaliśmy usterkę, która była nową częścią i byliśmy w stanie naprawić ten problem oraz być w pełni przygotowani na kwalifikacje. Niestety Timo nigdy nie odnalazł właściwego rytmu w jego sesji kwalifikacyjnej, ale jestem pewny, że jutro wyciśnie wiele więcej. Z drugiej strony, Charles spisywał się świetnie, podobnie jak w zeszłym tygodniu, z pewnością przewyższając wszystkie pokładane oczekiwania, które mieliśmy w nim na tą część debiutanckiego sezonu. Faceci z przodu wciąż mają nad nami przewagę, więc być może nie będziemy jutro w stanie walczyć tak, jak mieliśmy nadzieję. Jednakże, ustanawiając jasny cel, jakim jest zbliżenie się do nich jak tylko możemy, będziemy przynajmniej w stanie nauczyć się więcej o tym, w którym kierunku ma podążyć nasza ścieżka rozwojowa.

(Karol Zając)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P22): Dzisiejszy dzień przebiegł bardzo dobrze, szczególnie po południu, więc jestem zadowolony z tego co osiągnęliśmy. Ukończyliśmy dwa bardzo dobre okrążenia w kwalifikacjach, w granicy 1:28, której nie udało nam się pokonać ani wczoraj ani dziś rano. Wiem, że nasza pozycja wydaje się być taka sama jak zawsze, ale pod względem osiągów zrobiliśmy postęp. Zawsze powtarzam, że mamy wiele rzeczy do poprawy, ale pod tym względem jesteśmy na dobrej drodze i to się liczy. Jutrzejszy wyścig nie będzie łatwy, ponieważ to trudny tor, a tylne opony bardzo szybko się zużywają. Musimy zaliczyć dobry początek, stoczyć niezłą walkę z kierowcami Marussii i ukończyć wyścig przed wszystkimi naszymi fanami.

Narain Karthikeyan (P23): Do tej pory jest to dla mnie bardzo pechowy weekend. Rano wszystko poszło gładko, ale po południu jazda na pierwszym komplecie opon była trudna i obróciłem się w trzecim zakręcie, co spowodowało, że spłaszczyłem oponę, dlatego też wróciłem do garażu. Mieliśmy zamiar wyjechać na drugim komplecie opon, ale pojawiło się kilka problemów i ze względów bezpieczeństwa zdecydowaliśmy nie wracać na tor. Wydaje mi się, że mój pech trwa nadal podczas tego weekendu i choć jestem rozczarowany, że nie mogę nic więcej zrobić, to jednak jestem w stanie zachować mój najlepszy strzał.

Toni Cuquerella, szef techniczny: Pedro był w stanie kontynuować swój program i udało nam się potwierdzić, że wszystko działa poprawnie. Jak przewidywaliśmy, poprawki działały tak jak powinny. Nie możemy jednak zatrzymać rozwoju, musimy nadal robić progres. Podczas kwalifikacji balans samochodu nieco się poprawił i Pedro ukończył dwa dobre okrążenia. Celem Naraina podczas trzeciej sesji treningowej było przejechanie jak największej ilości kilometrów i zrobił fantastyczną robotę, ale nie miał szczęścia podczas kwalifikacji, ponieważ obrócił się na pierwszym komplecie opon i nie był w stanie ustanowić dobrego czasu. Kiedy miał wyjeżdżać na drugim komplecie opon, musieliśmy go zatrzymać, ponieważ uszkodzeniu uległo mocowanie kamery pokładowej, co było zbyt niebezpieczne, abyśmy mogli powrócić na tor. Nie dał rady pokonać bariery 107 %, ale po osiągach jakie reprezentował rano sądzę, że nie będzie miał problemu z wystartowaniem w jutrzejszym wyścigu.

(Mateusz Szymkiewicz )


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 12.05.2012 17:00[!]
znając Romaina to po starcie będzie za Hamiltonem a Kimi za Alonso ale przed Maldonado
ari2k5, 12.05.2012 21:15[!]
@michal132 Wróżysz mu odpadnięcie z wyścigu na starcie?
Aeromis, 12.05.2012 21:20[!]
@ari2k5
W obliczu obecnych faktów tak to wygląda ;)
robertunio, 13.05.2012 09:59[!]
Zostalismy ograbieni z Q3 przez Pirelli. Kiedys zespoly zawsze staraly sie dokonac dwoch przejazdow w Q3 - teraz jada jeden albo wcale, a wszystko dlatego ze oszczedzaja opony na wyscig. Nie takie Q3 chce ogladac - to ma byc show. Uwazam ze ci ktorzy wejda do Q3 powinni dostawac dodatkowy komplet szybszych opon, ktory moga wykorzystac tylko w Q3 (zeby nie zostawiali go sobie na niedziele) i mysle ze to zalatwiloby sprawe.
SilverX, 13.05.2012 10:03[!]
@robertunio
Dokładnie, tak powinno być ale opony wypaczają widowisko. Dzisiaj będzie ciekawie, ten kto wczoraj ustawił bolid na niższe temperatury wygra wyścig, temperatura zapowiada się podobna do tej z Chin co wróży wysoką formę Mercedesa...
Speedster, 13.05.2012 10:06[!]
powiem Wam tyle - Romain dojrzał wreszcie do F1 i jest naprawde dobrym partnerem zespołowym dla Kimiego, będzie go regularnie 'podgryzał' i wyprzedzał ;) i dobrze, niech sie Kimi stara bo znów mu się znudzi
adnowseb, 13.05.2012 10:19[!]
@Aeromis
Już nieaktualne - Wypowiedz McLarena została zamieszczona.
lukaas97, 13.05.2012 10:37[!]
Mclaren robi wszystko, aby nie wygrac tych mistrzostw. Maja dobry bolid, to wszystko inne robia hu***.
derwisz, 13.05.2012 12:02[!]
Moje wymarzone podium:
1.ALO
2.RAI
3.WEB
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca