F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Santander 201213 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Jenson Button (P4/P1): Pozytywne popołudnie. Pokonałem dobre kółko na miękkiej mieszance, samochód spisuje się dobrze, a nasze poprawki wydają się działać tak jak powinny, choć nadal musimy jeszcze poświęcić trochę czasu na pracę. Miękka mieszanka jest nieco łatwiejsza, ponieważ łatwiej ją dogrzać. W drugim treningu rozpoczęliśmy także proces zrozumienia twardszego ogumienia, ale w dalszej części sesji nie potrafiłem już wrócić do osiągniętego wcześniej złotego środka. Jeśli uda się nam rozwiązać ten problem to sądzę, że rysuje się przed nami bardzo konkurencyjny weekend. Oczywiście inne zespoły wcale nie są wolne, ale sądzę że mamy bardzo dobry samochód pod kątem aerodynamiki. Musimy tylko dojść do zgody z czterema kawałkami gumy trzymającymi nas na torze.

Lewis Hamilton (P8/P4): Samochód zachowuje się znacznie lepiej niż podczas ostatniego wyścigu. Wprowadzono do niego dobre poprawki. Moje dłuższe przejazdy były bardzo satysfakcjonujące, ale wciąż potrzebujemy spędzić nieco więcej czasu w samochodzie. Walczyłem dziś trochę z ustawieniami. Były trochę niespójne, więc trudno jest nam znaleźć obszar do polepszenia. Przejrzymy dziś jednak dane szukając najważniejszych obszarów i jestem pewien, że przez noc jesteśmy w stanie dokonać poprawek. Pakiet, który przywieźliśmy z sobą na ten wyścig wydaje się działać dobrze i rzeczywiście prezentujemy bardzo obiecujące tempo na dłuższych przejazdach. Chłopaki z fabryki wykonali kawał dobrej roboty. To był pozytywny dzień i jestem przekonany, że liczymy się w walce.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P2/P2): Nie było dziś najgorzej – mamy jednak jeszcze wiele do zrobienia. Mieliśmy dziś kilka nowych części do wypróbowania, co nie jest niczym dziwnym w Barcelonie. Jestem całkiem zadowolony: zrobiliśmy wiele okrążeń i dobrze wykonaliśmy nasz program na dziś. Wiatr odgrywał dziś dużą rolę, można było zobaczyć samochody wyjeżdżające poza tor, a temperatura asfaltu była bardzo wysoka, co również mogło przyczynić się do wielu uślizgów. Jest podobnie do zeszłego roku i raczej zobaczymy dość sporo pit stopów podczas niedzielnego wyścigu.

Mark Webber (P13/P7): Chwilę zajmuje tutaj znalezienie dobrego balansu. Widzieliśmy pod koniec popołudniowego treningu, że trzeba złożyć wszystko, aby wykonać idealne okrążenie. Będziemy mieli jeszcze jutro szansę, aby popracować nad krótkimi przejazdami. Próbowaliśmy kilku rzeczy w tych treningach i zobaczymy jutro z czym nowym przybył Adrian i chłopaki. Nie wiem ile pit stopów będzie w niedzielę, ale z pewnością będzie ich kilka. Na miękkiej oponie przyjemniej się jeździ – jednak strategia doboru opon będzie tu bardzo ważna.

(Igor Szmidt)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P14/P3): Ogólnie rzecz biorąc wszystko poszło dziś zgodnie z planem, jednak nadal mamy kilka znaków zapytania po dwóch sesjach treningowych. Zarządzanie oponami będzie ponownie dużym wyzwaniem w ten weekend – będzie stanowiło klucz do sukcesu. Mamy mnóstwo rozwiązań do sprawdzenia przez tą noc, aby znaleźć idealne ustawienie bolidu na te warunki na sobotę i niedzielę.

Michael Schumacher (P6/P8): Dzisiejsza sesja treningowa zademonstrowała nam to, że testy na Mugello były bardzo wartościowe, więc ponownie jestem zadowolony z tego, że mieliśmy tą możliwość. Oczywiście było dziś bardzo ciepło i dlatego tor był dość śliski, jednak spodziewaliśmy się tego. Nasze ogólne nastawienie do weekendu jest dobre po wszystkim, czego nauczyliśmy się podczas tych dwóch sesji treningowych, przeanalizujemy teraz dokładnie zebrane dane, aby móc dokładnie przygotować się do kwalifikacji i wyścigu na podstawie dzisiejszych przejazdów.

(Igor Szmidt)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P9/P5): Nie było żadnych problemów z samochodem i wszystko było dziś w porządku. Testowaliśmy inne przednie skrzydło, jednak w bolidzie nie można ocenić, czy sprawia ono dużą różnicę; dlatego inżynierowie sprawdzają dokładnie zebrane dane. Czułem się komfortowo i myślę, że praca wykonana na Mugello oraz w tunelu aerodynamicznym przyniosła oczekiwane efekty. Musimy zobaczyć jak szybko będą jeździli inni kiedy przyjdą kwalifikacje i wtedy zaczyna się poważne jeżdżenie. Do tej pory byliśmy szybcy na każdym torze i nic nie wskazuje na to, aby to miało zmienić się tutaj.

Romain Grosjean (P7/P6): Był to całkiem dobry dzień. Pogoda jest wspaniała, samochód spisuje się dobrze, a czasy okrążeń są obiecujące, jestem szczęśliwy. Balans wydaje się być solidny na obydwu rodzajach opon i byliśmy w stanie ukończyć długie przejazdy, które dały nam ważne informacje dotyczące opon przed niedzielnym wyścigiem. Jestem zadowolony z prędkości samochodu nawet wtedy, gdy opony są już dość zużyte, co jest dobrym sygnałem. Oczywiście, stawka jest bardzo ciasna, więc kwalifikacje będą interesujące. Nie mogę doczekać się jutra.

(Igor Szmidt)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P3/P9): To był dobry dzień dla nas. Wydaje mi się, że moje najlepsze okrążenie na miękkich oponach powinno być nieco lepsze, jednak niewystarczająco cisnąłem na nim. Długie przejazdy wyglądają dobrze zarówno na twarde i miękkiej mieszance. Jednakże uważam, że na kwalifikacje powinniśmy poprawić balans bolidu. Mieliśmy bezproblemowy dzień i z niecierpliwością czekam na jutro.

Sergio Perez (P15/P12): Rano balans bolidu nie był dobry i musieliśmy dokonać dość dużych zmian przed popołudniową sesją. Pracowaliśmy w dobrym kierunku, ponieważ dało to poprawę i był to naprawdę produktywny dzień. Zauważyłem, że obie mieszanki na długich przejazdach ulegały dość znacznej degradacji, jednak zobaczymy co będziemy w stanie zrobić, by ją zmniejszyć.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P10/P10): Zrealizowaliśmy nasz program zgodnie z planem, a początkowe rezultaty wydają się całkiem obiecujące. Najważniejszym zadaniem była kontynuacja procesu zrozumienia poprawek, które znalazły się w moim samochodzie podczas obu sesji, a także praca nad ustawieniami. W czasie przerwy dokonaliśmy kilku zmian i jestem zadowolony z tego, co udało się nam dziś osiągnąć. Jak zwykle jest jeszcze wiele do zrobienia, ale założenia na dzisiejszy dzień zostały zrealizowane.

Paul di Resta (P--/P15): To była dla mnie całkiem normalna popołudniowa sesja, podczas której starałem się jak najlepiej pracować z ogumieniem i idealnie zbalansować samochód. W moim samochodzie znalazły się nowe części które wydają się nie najgorsze, ale jest jeszcze zbyt wcześnie by mówić o naszym miejscu w szeregu, ponieważ nie wiemy jakie programy realizowały konkurencyjne zespoły i z jakim obciążeniem paliwa jeździli ich kierowcy. Sądzę że przed nami kolejny bardzo wyrównany weekend, a przed nami jeszcze wiele do zrobienia, aby znaleźć się w idealnym położeniu przed sesją kwalifikacyjną.

Jules Bianchi (P18/P--): O poranku jeździłem tym samym samochodem którym ścigaliśmy się w Bahrajnie, ponieważ zespół chciał porównać go z poprawioną wersją. Sesja przebiegła bez problemów, przejechałem dwadzieścia jeden okrążeń na twardej mieszance, a program pozwolił nam na zebranie dużej ilości danych, które zostaną przeanalizowane przed kwalifikacjami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Felipe Massa (P12/P11): To był bardzo gorący dzień, który dał się we znaki oponom. Dużo pracowaliśmy z poprawkami, które tu przywieźliśmy i na pierwszy rzut oka rezultat wydaje się być pozytywny. Zwłaszcza rano, gdy skupiliśmy się na porównaniu różnych konfiguracji, podczas gdy po południu pracowaliśmy głównie nad ustawieniami i zachowaniem opon.Niemożliwym jest porównywanie wyników do testów zimowych, ponieważ nawierzchnia toru jest zupełnie inna, gdyż temperatury jest o wiele wyższa niż w zimę. Teraz musimy wszystko poskładać, by jutro wyciągnąć maksimum i przygotować się do kwalifikacji oraz wyścigu. W niedzielę jeśli będzie tak gorąco jak dzisiaj, będzie to dla nas jeszcze trudniejszy wyścig, zwłaszcza ze względu na degradację opon.

Fernando Alonso (P1/P14): Dobrze jest wrócić do ścigania się przed własną publicznością. Od czwartku wieczora mogę niemal poczuć ciepło fanów, którzy są teraz również fanami Ferrari. Mieliśmy dzisiaj napięty program, z wieloma nowym rzeczami do wypróbowania i ważnym było, by uważnie je rozwijać. Pierwsze odczucia są pozytywne, niektóre części zadziałały tak jak oczekiwaliśmy, inne mniej, jednak ogólnie to potwierdza tendencję, którą widzieliśmy w Mugello, a to oznacza, że dane z tunelu aerodynamicznego potwierdziły się na torze. Dzisiaj warunki oczywiście były zupełnie inne od tych, które zastaliśmy tu w zimę, jest zdecydowanie bardziej gorąco, przez co nawierzchnia znacząco się zmieniła. Próbowaliśmy przystosować ustawienia bolidu do tych warunków, jednak nie jesteśmy jeszcze całkowicie zadowoleni, ciągle mamy pracę do wykonania. To był inny piątek niż normalnie, z czasami jeszcze bardziej pomieszanymi niż w poprzednich wyścigach. Opony? Bez niespodzianek, znamy je dość dobrze po ilości kilometrów, które przejechaliśmy w zimę i pierwszej części mistrzostw. Miękka mieszanka wydaje się szybsza, a twarda bardziej stała w osiągach, więc to nic nowego.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P17/P13): Zrealizowaliśmy nasz dzisiejszy program a po południu opony pracowały całkiem nieźle. Świadomość wykonania tutaj dużej ilości testów pomaga, ale teraz warunki na torze są całkiem inne niż zimą, więc musimy spędzić trochę czasu nad analizą danych. Czuję się bardzo pewnie, ponieważ jest to jeden z moich ulubionych obiektów.

Bruno Senna (P--/P18): Po południu mieliśmy dobrą sesję, podczas której udało się mi pokonać wiele okrążeń. Teraz przyszedł czas na przyjrzenie się zebranym danym i poprawienie ustawień samochodu z myślą o dłuższych przejazdach oraz kwalifikacjach.

Valtteri Bottas (P5/P--): Catalunya to pierwszy tor w sezonie który znam z własnego doświadczenia, więc miło było się dziś skupić na samej jeździe. Samochód zachowywał się dobrze, ale nadal istnieją pewne obszary nad którymi będziemy musieli popracować tego popołudnia. Ogólnie zebraliśmy dziś sporą ilość danych a ja pojechałem produktywną sesję, co napawa mnie radością.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P11/P16): Tego poranka kontynuowaliśmy tą samą pracę nad aerodynamiką, którą rozpoczęliśmy podczas testów na Mugello. Po południu, pracowaliśmy głównie pod kątem wyścigu i czujemy, że znaleźliśmy właściwe rozwiązania. Teraz musimy zacząć myśleć o kwalifikacjach i poprawie balansu bolidu, jednak do tej pory sprawy nie mają się najgorzej. Jeździłem zarówno na twardej, jak i miękkiej mieszance i tak jak się tego spodziewamy, miękka daje dużą przewagę w czasie jednego okrążenia, natomiast twarda ma dłuższą żywotność, jednak bardzo interesujące będzie zobaczyć, jaka taktyka dotycząca opon okaże się w niedzielę najlepsza. Nowe części? Ciężko powiedzieć, jakie udogodnienia wprowadziły, ponieważ inne zespoły również rozwijały swoje bolidy.

Daniel Ricciardo (P16/P17): Próbowaliśmy kilku różnych ustawień docisku tego ranka i nie byliśmy zbytnio przekonani naszym tempem. Zdecydowaliśmy się więc na wprowadzenie kilku zmian przed popołudniową sesją względem naszego pakietu aerodynamicznego. Dało to nieco lepsze uczucie podczas prowadzenia samochodu, jednak wciąż musimy ciężko popracować nad ustawieniem bolidu i spróbować znaleźć dodatkowe sekundy, jeśli chcemy liczyć się w walce o Q3 w sobotę. Mam kilka pomysłów dotyczących tego co zrobić, a inżynierowie, którzy są prawdopodobnie nieco mądrzejsi ode mnie, z pewnością mają jakieś rozwiązania w zanadrzu.

(Igor Szmidt)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P--/P19): Całkiem standardowy piątek. Na początku drugiego treningu wprowadziliśmy kilka zmian w ustawieniach co poprawiło balans i myślę, że ukończyliśmy dzisiejszy dzień będąc blisko stanu w którym chcielibyśmy być. Oszczędzanie ogumienia będzie tutaj bardzo ważne, szczególnie w niedzielę. Musimy popracować nad degradacją, ale jeśli uda się nam ją zmniejszyć, to sądzę że sobota i niedziela powinny przebiegać w porządku.

Witalij Pietrow (P19/P20): Jestem umiarkowanie zadowolony z dzisiejszego dnia, ale za nami nieco dziwne sesje. Rano wykonaliśmy wszystkie przejazdy na twardym ogumieniu i nie mogliśmy znaleźć balansu. Z kolei po przerwie na lunch udało się nam uwolnić od podsterowności pojawiającej się na obu mieszankach, ale w jej miejsce pojawiła się nadsterowność. Sądzę że podobnie jest w większości zespołów, ale nie jest to coś czego spodziewaliśmy się po Bahrajnie i testach na Mugello. Dziś popracujemy nad tym i jestem pewien że znajdziemy rozwiązanie na trzeci trening i kwalifikacje.

Alexander Rossi (P21/P--): Jestem niezmiernie zadowolony z porannego treningu. Zrealizowaliśmy wszystkie założenia i szybko zaaklimatyzowałem się w Formule 1 z zespołem z którym współpracuję zresztą nie pierwszy raz. Dziś nie chodziło o najszybsze okrążenia, mogłem spokojnie pojechać jakieś osiem dziesiętnych sekundy szybciej, ale priorytetem było powiększenie zapasu wiedzy, przekazanie inżynierom ważnych informacji zwrotnych i nie popełnienie błędów. Zrobiliśmy to więc myślę, że była to prawie idealna sesja.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Timo Glock (P20/P21): Szczerze mówiąc mieliśmy dziś dwie dość trudne sesje, ponieważ mieliśmy problem z balansem bolidu. Był nerwowy na obu mieszankach opon, więc jest to lekkie rozczarowanie. Musimy się dobrze przyjrzeć danym i zobaczyć co możemy poprawić jutro.

Charles Pic (P22/P22): Jestem dość szczęśliwy z tego jak dzisiejszy dzień się ułożył. Wykonaliśmy progres podczas dwóch sesji i czuję poprawę dzięki nowym częściom. Myślę, że jest jeszcze miejsce na poprawę w nocy, byśmy byli przygotowani do kwalifikacji, jednak ogólnie zapowiada się dobry weekend. Wydaje mi się, że to dobry start.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P23/P23): Dzisiaj testowaliśmy pakiet aerodynamiczny, który tu przywieźliśmy, więc wyjeżdżaliśmy na krótkie przejazdy, by zobaczyć jak zmienia się zachowanie bolidu. Było to interesujące, ponieważ bolid zdecydowanie przeszedł krok naprzód, jednak potrzebujemy jeszcze większego kroku, zwłaszcza na tak trudnych torach jak ten, gdzie mamy wiele szybkich zakrętów i musisz tu poprawić balans. Ciągle jest dużo do zrobienia i wiele danych do przeanalizowania, by lepiej zrozumieć bolid i wyciągnąć jak najwięcej z poprawek.

Narain Karthikeyan (P--/P24): Jestem rozczarowany tym, że nie przejechałem dzisiaj żadnych okrążeń. Zdecydowanie nie tak chciałem zacząć weekend w Barcelonie. Jutro będzie ciężko, ponieważ mamy tylko godzinę rano, by przygotować bolid do kwalifikacji, więc naprawdę musimy zakasać rękawy i wziąć się do roboty. Na szczęście mamy jeszcze trochę czasu, by nadrobić dzisiejsze stracone sesje.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca