F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Santander 201213 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:23,168--13
2.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:23,3360,1680,16819
3.14Kamui KobayashiSauber C311:23,3500,1820,01419
4.2Mark WebberRed Bull RB81:23,5780,4100,22816
5.15Sergio PerezSauber C311:23,7420,5740,16422
6.5Fernando AlonsoFerrari F20121:23,8070,6390,06515
7.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:23,8330,6650,02614
8.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:23,9090,7410,07613
9.9Kimi RaikkonenLotus E201:23,9360,7680,02716
10.8Nico RosbergMercedes F1 W031:24,0700,9020,13424
11.6Felipe MassaFerrari F20121:24,1791,0110,10916
12.12Nico HulkenbergForce India VJM051:24,3231,1550,14417
13.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:24,3311,1630,00815
14.19Bruno SennaWilliams FW341:24,4091,2410,07818
15.11Paul di RestaForce India VJM051:24,5991,4310,19015
16.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:24,7781,6100,17915
17.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:24,8251,6570,04717
18.21Witalij PietrowCaterham CT011:25,9112,7431,08620
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:26,5873,4190,67620
20.25Charles PicMarussia MR011:27,4694,3010,88218
21.24Timo GlockMarussia MR011:27,6894,5210,22016
22.23Narain KarthikeyanHRT F1121:28,2075,0390,51824
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:28,3735,2050,16613
24.10Romain GrosjeanLotus E20---2
107% najlepszego czasu: 1:28,990

Sebastian Vettel przed Pastorem Maldonado, tak wyglądał układ dwóch najszybszych kierowców podczas sobotniej sesji treningowej przed GP Hiszpanii.

Przez większość sesji na czele tabeli widzieliśmy kierowców, których ciężko uznać za faworytów do wygranej w niedzielę, jednak ostatecznie obecny mistrz świata, Vettel wprowadził nieco rutyny i na ostatnim okrążeniu wykręcił najlepszy czas.

Przez większość poranka prowadził Sergio Perez, ustanawiając swój najlepszy czas na twardych oponach w pierwszej połowie treningu, a później przed niego wskoczyli Nico Rosberg, a następnie Jean-Eric Vergne, a stało się tak ponieważ wymieniona dwójka postanowiła założyć miękkie opony.

Gdy na podobny ruch zdecydował się Perez, powrócił na czoło stawki z czasem 1:23,742. Stan ten utrzymywał się do ostatnich dwóch minut, gdy jego partner zespołowy, Kamui Kobayashi wskoczył na pierwsze miejsce, a za nim zrobił to Mark Webber. Jednak zanim dotarli oni do boksów, zostali pokonani przez Maldonado, który ustanowił czas 1:23,336.

Mimo to Wenezuelczyk nie pozostał tam na długo, gdyż na kilka sekund przed końcem sesji przeskoczył go Vettel, który pojechał swoje kółko o 0,168 sekundy szybciej.

W związku z tym układ za Vettel prezentował się następująco: Maldonado, Kobayashi, Webber i Perez. Za nimi znalazł się Fernando Alonso, Vergne i Jenson Button. Lewis Hamilton był na bardzo szybkim okrążeniu i wyglądało na to, że to on będzie pierwszy, jednak w ostatniej szykanie trafił na duży korek co ostatecznie uniemożliwiło mu poprawę czasu i dało 16 miejsce.

Romain Grosjean nie wykonał żadnego okrążenia pomiarowego z powodu problemu z ciśnieniem paliwa, przez co zatrzymał swojego Lotusa w 10 zakręcie, podczas gdy Timo Glock zaparkował swój bolid przy wyjeździe z pit lane, po problemie, który wystąpił u niego w ostatniej szykanie.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
PatrykW, 12.05.2012 12:16[!]
Ale blokowanie było pod koniec . Jeszcze ten Glock nie miał gdzie się zatrzymać i końcówka nie dała nam obrazu stawki przed Q . Wy też mieliście na początku transmisji żółte bolidy itd. ?
Zykmaster, 12.05.2012 12:18[!]
Te bolidy wraz z oponami aż tak się spowolniły w stosunku do ubiegłego roku ? 3 Trening z zeszłego roku czas 1.21.7, a w Q3 1.20.9 :/
kemek, 12.05.2012 12:27[!]
Raczej bolidy. Po prostu widać, ile dawał dmuchany dyfuzor.
IceMan11, 12.05.2012 12:28[!]
@Zykmaster
Nie ma nadmuchu. Na takich szybkich torach nadmuch dawał bardzo dużo. Kiedyś nadmuchu nie było, ale była świetna aerodynamika. Teraz nie ma i tego i tego.
MarcinPuz, 12.05.2012 12:32[!]
Tak ja mialem żółte bolidy i inne rzeczy:) Myślałem, że TV sie zepsuł.
LH85, 12.05.2012 12:33[!]
@IceMan11 No i bardzo dobrze, przynajmniej jest ciekawiej
adnowseb, 12.05.2012 12:34[!]
W tej chwili można zobaczyć trening na RTL-dla wszystkich którzy ''przegapili''trening na Polsacie SE
IceMan11, 12.05.2012 12:34[!]
@LH85
Oczywiście. Nie zmienia to faktu, że bolidy są strasznie wolne :/
kurcjusz, 12.05.2012 12:35[!]
ktos mi powie co sie stalo z Romain Grosjean - em ?
Artello96, 12.05.2012 12:36[!]
@kurcjusz

Ciśnienie paliwa spadło i wyłączył się silnik.
Dante, 12.05.2012 12:40[!]
@LH85 - A bo ja wiem czy ciekawiej - kiedyś cała stawka mieściła się czasami w jednej sekundzie a teraz naprawdę ciężko o takie wyrównanie wyników.
LH85, 12.05.2012 12:42[!]
@IceMan11 czy ja wiem, stwierdzenie strasznie wolne jakoś tu mi nie pasuje... Ja wole oglądać bolidy wolniejsze o 3 sekundy od tamtego sezonu niż 3 sekundy szybsze, a i dużo więcej sie dzieje przy wolniejszych :)

@Dante Chodzi ci o rok 2009? jak dotąd najlepszy sezon od kiedy oglądam F1, nie mam wątpliwości że ten będzie ciekawszy:P
Lukas, 12.05.2012 12:43[!]
@kurcjusz warto czytać opis :)
IceMan11, 12.05.2012 12:49[!]
@LH85
Gwarancji nie masz, że kolejne sezony będą ciekawe tak jak ten do tej pory. Za to masz pewność, że bolidy będą coraz wolniejsze. Później wejdzie jeszcze słabsza V6 i bolidy już całkiem stracą na swej "wielkości" względem innych serii. Za chwilę F1 stanie się serią GP2.
kurcjusz, 12.05.2012 12:57[!]
faktycznie, gdy juz pojawil sie opis, pytanie stalo sie niepotrzebne :), ale wpierw byla tylko tabela a wtedy pytalem.
Kamikadze2000, 12.05.2012 13:00[!]
Nie dośc, że barwa wpadała w różowy, to jeszcze dowiedziałem się, iż Seba "lubi" czasem pojeździc pod francuską flagą, natomiast Maldonado i kilku innych używa jakieś zupełnie nieznanej mi flagi... ;]

Tak układ w qualu by mi odpowiadał, ale troszeczkę ulegnie to zmianie. ;)

***w żółty rzecz jasna... ;]
kemek, 12.05.2012 13:01[!]
Właściwie dopiero w tym sezonie bolidy mają taką aerodynamikę (poza DRS), którą "powinny" mieć w sezonie 2009.
L00Kass, 12.05.2012 13:56[!]
Hmm, myślałem, że czasy z testów przedsezonowych będą do pobicia
http://www.f1wm.p...p?sezon=2012&dzial=1
jednooki_cyklop, 12.05.2012 13:58[!]
Często na testach są lepsze czasy niż podczas weekendu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca