F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201313 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Sebastian Vettel
Red Bull 53 okr. 1h26m49,301
2.
Mark Webber
Red Bull 53 okr. +0:07,129
3.
Romain Grosjean
Lotus 53 okr. +0:09,910
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.11Sebastian VettelRed Bull RB9531h26m49,3012
2.12Mark WebberRed Bull RB953+0:07,1293
3.18Romain GrosjeanLotus E2153+0:09,9102
4.43Fernando AlonsoFerrari F13853+0:45,6052
5.47Kimi RaikkonenLotus E2153+0:47,3252
6.111Nico HulkenbergSauber C3253+0:51,6152
7.712Esteban GutierrezSauber C3253+1:11,6302
8.29Nico RosbergMercedes F1 W0453+1:12,0234
9.15Jenson ButtonMcLaren MP4-2853+1:20,8213
10.54Felipe MassaFerrari F13853+1:29,2633
11.114Paul di RestaForce India VJM0653+1:38,5722
12.518Jean-Eric VergneToro Rosso STR8521 okr. (1 okr.)3
13.319Daniel RicciardoToro Rosso STR8521 okr. (02,188)3
14.815Adrian SutilForce India VJM06521 okr. (11,746)2
15.46Sergio PerezMcLaren MP4-28521 okr. (00,118)3
16.116Pastor MaldonadoWilliams FW35521 okr. (02,209)2
17.417Valtteri BottasWilliams FW35521 okr. (00,582)2
18.220Charles PicCaterham CT03521 okr. (60,271)3
19.123Max ChiltonMarussia MR02521 okr. (19,207)2
Niesklasyfikowani
10Lewis HamiltonMercedes F1 W047kolizja z Vettelem2
21Giedo van der GardeCaterham CT030kolizja z Bianchim0
22Jules BianchiMarussia MR020kolizja z van der Garde0
Najszybsze okrążenie: Mark Webber (Red Bull RB9) - 1:34,587 na 44 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 212,484 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 13.10.2013 11:21[!]
To już piąte zwycięstwo Vettela z rzędu... zrobiono jednak wszystko, aby to Niemiec wygrał. Mark mógł śmiało dojechać na tych oponach, choć zawsze mogłoby dojść do tego, że na ostatnich okrążeniach (a zostało dużo, w kontekście długości i krętości toru) i tak mógłby przegrać z Vettelem. Kangur chyba miał problemy z KERSem, bo nie mógł sobie poradzić z Romkiem. W przeciwnym razie ta strategia nie byłaby zła - nie tracił wcale tak dużo do Niemca i był szybszy na szybszej przecież mieszance. W każdym razie jednak Mark ma prawo czuć niedosyt i zawiedzenie. Bardzo cieszy mnie postawa Sauberów - Esteban wreszcie na punktach. Mam nadzieje, że utrzyma posadę - zasługuje na drugą szansę, natomiast Sirotkin potrzebuje doświadczenia, by jeździć w F1. W przeciwnym razie ów debiut nie ma kompletnie sensu, a talent chłopak ma. :) Mam nadzieje, że Sauber wyprzedzi Force India. :))

Najbardziej cieszy jednak kolejny świetny wyścig Grosjeana - znowu lepszy od Kimiego. :))
adnowseb, 13.10.2013 11:25[!]
Brawo Esteban :)) Jest za co go chwalić.
TommyYse, 13.10.2013 11:33[!]
Cytat Kamikadze2000 :
Bardzo cieszy mnie postawa Sauberów - Esteban wreszcie na punktach. Mam nadzieje, że utrzyma posadę - zasługuje na drugą szansę, natomiast Sirotkin potrzebuje doświadczenia, by jeździć w F1.

Zwróć uwagę na to, że wyższa forma Gutierreza (Hulka też) ostatnimi czasy jest spowodowana wysoką formą Saubera. Odważę się porównać to do Red Bulla i Vettela, który podobno wszystko wygrywa z powodu najlepszego auta.
djescape, 13.10.2013 11:44[!]
Forma Sauberów ostatnio wzrosła a to chyba dobry prezent dla Petera Saubera który obchodzi swoje urodziny. Gutierrez może nie jest tak dobry jak Hulkenberg, ale już pokazał w innych seriach że stać go na dobre wyniki, zawodziła go głównie regularność, a to przychodzi z czasem.

Grosjean od 2010 roku pokazywał że należy mu się dobre miejsce w F1 i teraz wyrasta na bardzo dobrego kierowcę. Jeżeli utrzyma taką formę do końca sezonu a Lotus zbuduje mu dobry bolid na sezon 2014 to będzie w stanie walczyć o mistrzostwo.

Co do reszty wyścigu nie będę się odnosił gdyż niestety nie mogłem go zobaczyć na żywo, czekam na jakieś powtórki.
gumek73, 13.10.2013 12:58[!]
Dziś Weber pokazał jak miernym jest kierowcą. Vetelowi starczyło jedno podejście do wyprzedzania, ładnie ustawił sobie Grosjeana przed ostatnią szykaną, żeby ten nie mógł z niej szybko wyjechać i na prostej było po sprawie. RBR promuje Vetela, bo Weber i tak mistrzostwa by nie zdobył, chyba że samochód byłby szybszy o 5sek. na okrążeniu.
Kamikadze2000, 13.10.2013 13:16[!]
@TommyYse - tak jakbym o tym nie wiedział. W ich przypadku zmiana opon przyniosła korzystny obrót, w przeciwieństwie np. do Force India. Nie martw się - biorę to pod uwagę. :)
corey_taylor, 13.10.2013 13:34[!]
'Jak już tak jedziecie po RBR, to zwróćcie uwagę na to, że Vettel zaskakująco szybko poraził sobie z Grosjeanem'

Dokładnie, to było N I E S A M O W I T E!
Po prostu jak zobaczyłem ten manewr, to pomyślałem sobie 'o k****!!!!' Vettel wyprzedził Grosjeana! Zaskakująco szybko!

'Webber musiałby na twardych oponach przejechać aż 28 okrążeń, więc w końcówce pewnie traciłby naprawdę sporo.'

Ano właśnie. Po co ryzykować, skoro można dowalić dodatkowy pit stop? W RBR jednak mają głowę na karku :)

' Swoją drogą wydawało mi się, że Webber mógł wyprzedzić Grosjeana tylko przez to, że był on przyblokowany przez maruderów.'

Inaczej bym to ujął. Mógł go wyprzedzić tylko i wyłącznie dzięki DOBREJ TAKTYCE.
pozdrawiam.
seba97, 13.10.2013 16:22[!]
Powiem tak.......... RBR coraz bardziej obrzydza mi ten sport.
derwisz, 13.10.2013 18:13[!]
Kolejny jakże emocjonujący wyścig.
djescape, 13.10.2013 18:50[!]
@seba97 A jak Schumacher wygrywał i dominował to ekscytowałeś się walką, ciekawa sprawa...
marrcus, 13.10.2013 19:13[!]
jak szumacher wygrywal to go na swiecie nie było
Kamikadze2000, 13.10.2013 19:56[!]
@djescape - przecież to rocznik '97... ;)
Challenger, 13.10.2013 20:57[!]
Webber miał szanse dojechać na tych oponach - mogli spokojnie zaryzykować 28 okrązeń, na pustym bolidzie idzie przejechąc. Pamiętajmy że miał ponad 13 sekund przewagi na 11 okrązeń przed koncem. To dawało mu szanse.

TommyYse - może wie lepiej, ile razy tak było, że wiedziałeś o czymś o czym ekipy potem mówiły że popełniły błąd? Mnie się już parenaście razy zdarzyło. Nie jestem jasnowidzem, ale potrafię zrozumieć, żę nie należy np w Q3 wyjeżdżać za wcześnie jak to robi Lotus z np Kimim wczoraj. Na 90% jest tak, że każdy następny będzie miał lepszy czas. Nie wiem dlaczego tak jest bo super uczonym nie jestem - jakbym był to bym się tam zatrudnił ale takie rzeczy da się wyczuć. Po kilku wyścigach też mozna wyczuć po samych tylko czasach kiedy ktoś powinien zjechać po opony. Wiele razy już w tym sezonie było tak że ktoś kto został na torze wyjechał za kimś kto był przed nim i zjechał. Takie rzeczy może sobie nawet zapalony kibic uświadomić.

Kamikadze - kiedy jeszcze GRO był lepszy od Raikkonnena? Gdyby Fin nie zawalił po raz kolejny Quali to i pewnie groszek znów by z nim przegrał. Nie ma co się wypisywac o postawie w Q bo liczą się punkty. Jeśli Fin będzie kwalifikował się wyżej będzie też na 90% przed Groszkiem.
Oy_ciec, 13.10.2013 22:06[!]
Vettel zdobył tyle punktów co całe Ferrari, na miejscu Webbera nie startowałbym w reszcie wyścigów. Tak naprawde Vettel mógłby sam obsługiwać oba bolidy. Jak ? To proste. Startowałby jednym bolidem, wyrabiał by sobie taką przewagę, że wyścig kończyłby po 45 minutach. Potem szybko znów na start drugim RBR i gonienie reszty stawki. I tak sam móglby zdobywać 43 punkty. A Mark ? Chyba wziął sobie do serca słowa Dietricha Mateschitza, że aby wykorzystać pełny potencjał RB9, trzeba jechać na 10 pit stopów :-).
seba97, 13.10.2013 22:15[!]
@marrcus Część jego zwycięstw pamiętam a reszte sobie poszukałem ;P a poza tym gdzieś już pisałem, że pierwsze wyścigi które pamiętam to 2001 ;)

Ale wtedy była walka, nie było jakiś wymysłów związanych z DRS, nie było przepisu mówiącego, że kierowca broniąc sie może dwa razy zmienić kierunek jazdy, było dwóch producentów opon, było tankowanie...............
villy, 13.10.2013 22:33[!]
Japonia 2013=Hiszpania 2009
Inni aktorzy, ale historia taka sama :-(
modlicha, 13.10.2013 23:39[!]
@MairJ23
Nie wiem kto tutaj napisał takie zdanie (szczerze to zdawało mi się, że to byłeś ty, ale teraz mniejsza z tym)

Cytuje troszkę przerobione: "A teraz wyobraź sobie, że w R130 nie ma asfaltowego pobocza tylko 50 cm trawy i betonowy murek ...... "
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca