F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201313 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:34,157--19
2.9Nico RosbergMercedes F1 W041:34,4870,3300,33019
3.1Sebastian VettelRed Bull RB91:34,7680,6110,28124
4.2Mark WebberRed Bull RB91:34,7870,6300,01920
5.4Felipe MassaFerrari F1381:35,1260,9690,33914
6.3Fernando AlonsoFerrari F1381:35,1540,9970,02816
7.8Romain GrosjeanLotus E211:35,1791,0220,02515
8.7Kimi RaikkonenLotus E211:35,3641,2070,18517
9.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:35,4501,2930,08627
10.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:35,6351,4780,18519
11.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:35,8681,7110,23322
12.11Nico HulkenbergSauber C321:35,9001,7430,03218
13.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:36,0661,9090,16620
14.15Adrian SutilForce India VJM061:36,1652,0080,09919
15.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:36,1782,0210,01312
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:36,3402,1830,16223
17.14Paul di RestaForce India VJM061:36,3992,2420,05918
18.12Esteban GutierrezSauber C321:36,7602,6030,36122
19.20Heikki KovalainenCaterham CT031:37,5953,4380,83522
20.22Jules BianchiMarussia MR021:37,6293,4720,0348
21.21Giedo van der GardeCaterham CT031:38,0253,8680,39615
22.23Max ChiltonMarussia MR021:38,7634,6060,73818
107% najlepszego czasu: 1:40,748

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu przed GP Japonii. Czołową trójkę uzupełniliNico Rosberg oraz obecny lider mistrzostw świata, Sebastian Vettel.

Jako pierwszy na torze pojawił się Mark Webber, korzystający po pożarze na Yeongam z podwozia, jakiego używał już w trakcie tegorocznego Grand Prix Węgier. Inauguracyjny rezultat weekendu, po dwudziestu minutach od startu zajęć, uzyskał Pastor Maldonado. Wenezuelczyk z Williamsa pokonał pętlę Suzuki w tempie 1:36,969 sek.

Po trzydziestu minutach od startu sesji na czele tabeli znajdował się już Sergio Perez, który pierwsze trzy okrążenia swego przejazdu poświęcił testom aerodynamicznym, po czym zaczął walczyć z czasem. Tymczasem z drugim zakręcie Degner z toru wypadł Jules Bianchi. Francuz stracił panowanie nad tyłem samochodu i sunąc po żwirze uderzył w barierę z opon niszcząc przednie zawieszenie . Uprzątnięcie wraku Marussi zajęło służbom porządkowym około czterech minut, po czym w końcówce pierwszego sektora zniknęły żółte flagi.

Krótko po tym na drugie miejsce w tabeli awansował Webber. Kolejne mierzone okrążenie dało Australijczykowi awans na pierwszą lokatę. Pięć minut przed półmetkiem, czołową piątkę uzupełniali Perez, Raikkonen, Ricciardo oraz Hulkenberg. Swych rezultatów wciąż nie odnotowała wtedy jeszcze ósemka kierowców, w tym najpoważniejsi gracze sezonu: Vettel, Alonso a także Hamilton. W międzyczasie mechanicy Williamsa wymieniali podłogę w samochodzie Pastora Maldonado. Z kolei Felipe Massa w drodze po awans na czwarte miejsce bardzo agresywnie przejechał szykanę Casio Triangle testując wytrzymałość zawieszenia Ferrari F138.

Kolejne kółko – pokonane w czasie 1:35,126 sek. – przeniosło kierowcę z Sao Paulo na pierwsze miejsce. Niedługo po tym liderem tabeli został Nico Rosberg, który urwał z wyniku zawodnika Ferrari 0,26 sek. Drugie miejsce zajmował Vettel. Niemiec tracił do swego rodaka z Mercedesa niecałe dwie dziesiętne sekundy i toczył z nim korespondencyjną walkę o poprawę najlepszego rezultatu. Potrójny mistrz świata trafił jednak na pierwszym zakręcie jednego z okrążeń na Paula di Reste, który wyraźnie przeszkodził mu w odnotowaniu lepszego wyniku.

W tym samym czasie mechanicy Ferrari zepchnęli do garażu samochód Felipe Massy by przyjrzeć się, z jakiego powodu wydobywał się z niego biały dym. Tymczasem Romain Grosjean wyjechał poza obręb toru w zakręcie Spoon, zgłaszając Lotusowi duże problemy z tyłem swego samochodu. W tym samym momencie na pozycję lidera wysunął się z czasem 1:34,251 sek. Lewis Hamilton. Na pół godziny przed końcem zajęć, trzeci Sebastian Vettel, który wtedy śledził akcję na torze przebywając w alei serwisowej, tracił do Brytyjczyka ponad sześć dziesiętnych sekundy.

U końca stawki najlepsze tempo prezentował Heikki Kovalainen, który na czas sesji przejął stery bolidu Caterhama od Charlesa Pica. Za Finem plasował się Bianchi, który odpadł z sesji po uderzeniu w barierę, a kolejne dwa miejsca zamykające tabelę należały do van der Garde oraz Chiltona. Na dwadzieścia trzy minuty przed końcem sesji, po najechaniu na nierówność na asfaltowym poboczu zakrętu Spoon, z bolidu Maldonado odpadło niepoprawnie przymocowane lewe tylne koło. Dokładnie w tym samym momencie, idąc w ślady Bianchiego, w Degner 2 wypadł z toru van der Garde.

Dziesięć ostatnich minut upłynęło pod znakiem stagnacji w czasach czołówki. W tej nie doszło do żadnych zmian. Co jakiś czas któryś z kierowców wyjeżdżał poza tor, jednak powracał na niego bez żadnych problemów korzystając z asfaltowych poboczy bądź pasów sztucznej trawy wyłożonych bezpośrednio przy krawężnikach.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 11.10.2013 06:07[!]
Vettele już testują na przyszły sezon.
marios76, 11.10.2013 06:58[!]
Ładnie poukładana czołówka- układ parami pokazuje że jednak między zespołami jest różnica w szybkości i żaden geniusz sekundy nie wyciśnie, nawet jadąc na 110% :/
christoff.w, 11.10.2013 08:19[!]
marios76- wyjales mnie to z ust!
rno2, 11.10.2013 08:27[!]
Dobra, dobra. Hamilton osiągnął czas 1.34.1. Vettel w tamtym roku zrobił czas na PP 1:30.8. Po prostu w pierwszym treningu nikt nie cisnął, a to że stawka tak się ułożyła to czysty przypadek/podobna praca kierowców z tego samego zespołu nad swoimi samochodami.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca