F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201313 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:33,852--35
2.2Mark WebberRed Bull RB91:34,0200,1680,16835
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:34,1140,2620,09436
4.7Kimi RaikkonenLotus E211:34,2020,3500,08817
5.8Romain GrosjeanLotus E211:34,4110,5590,20930
6.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:34,4420,5900,03136
7.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:34,4730,6210,03130
8.4Felipe MassaFerrari F1381:34,6980,8460,22535
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:34,9121,0600,21434
10.3Fernando AlonsoFerrari F1381:35,0871,2350,17532
11.12Esteban GutierrezSauber C321:35,0891,2370,00236
12.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:35,1091,2570,02034
13.11Nico HulkenbergSauber C321:35,1821,3300,07334
14.14Paul di RestaForce India VJM061:35,2751,4230,09335
15.15Adrian SutilForce India VJM061:35,3411,4890,06625
16.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:35,7091,8570,3688
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:36,1362,2840,42741
18.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:36,7222,8700,5866
19.20Charles PicCaterham CT031:37,6303,7780,90831
20.21Giedo van der GardeCaterham CT031:37,9054,0530,27536
21.23Max ChiltonMarussia MR021:38,1214,2690,21633
22.22Jules BianchiMarussia MR02----
107% najlepszego czasu: 1:40,422

Sebastian Vettel okazał się najszybszy podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii. Kierowca Red Bulla wyprzedził o 0,168s swojego partnera zespołowego – Marka Webbera.

Druga sesja treningowa również przywitała kierowców idealnymi warunkami. Już na samym początku wiadomo było, że Jules Bianchi nie pojawi się na torze po porannej kraksie, gdyż uszkodził podwozie.

Jako pierwszy na torze pojawił się Maldonado, dwie minuty po rozpoczęciu zajęć, który od razu przejechał okrążenie pomiarowe i otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:36,722s.

Oczywiście jego rezultat został jednak bardzo szybko pobity i po pierwszych piętnastu minutach na czele znajdował się Sebastian Vettel (1:34,487) przed Nico Rosbiegiem i Lewisem Hamiltonem. Na torze mieliśmy już wszystkich, oprócz Bianchiego oczywiście, jednak Alonso nie odnotował jeszcze czas okrążenia.

W użyciu były twarde opony, które sprawiały kierowcom trochę problemów, jednak największe z nich miał Pastor Maldonado, który wypadł na wyjściu z dziewiątego zakrętu i pozostawił swój bolid w barierach. Kilka chwil później w podobny sposób McLarena unieszczęśliwił Sergio Perez. Meksykanin najechał na sztuczną trawę na dohamowaniu do zakrętu Spoon, bolid od razu postawiło bokiem i spotkanie z barierami stało się nieuniknione. W tym przypadku również kierowcy nic się nie stało i wystarczyła tylko żółta flaga.

Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na założenie pośrednich opon był Valtteri Bottas na nieco ponad godzinę przed końcem sesji. Fin po mierzonym okrążeniu na bardziej miekkich gumach awansował jednak tylko na szesnaste miejsce. Przez żółte flagi w czasach czołówki nie wiele się zmieniło – Webber wskoczył na trzecie miejsce, a Fernando Alonso po swoim mierzonym okrążeniu był szósty.

Kierowca Red Bulla kilka chwil później ubrał szybsze opony, które pozwoliły poprawić mu czas o ponad sześć dziesiątych sekundy i zająć pierwsze miejsce. Inni kierowca także rozpoczęli pracę z tą mieszanką, jednak Alonso trochę utrudnił sobie życie, kiedy zbyt mocno zaatakował tarki w zakręcie Degner i kręcił się na torze. Hiszpanowi udało uniknąć barier i mógł dzięki temu kontynuować jazdę.

Pół godziny przed końcem pierwsze miejsce okupował Vettel z wynikiem 1:33,852s – jedyny czas poniżej 1:34. Webber był blisko pokonania tej granicy, jednak ostatecznie nie udała mu się ta sztuka. Nico Rosberg był trzeci i taka sytuacja utrzymała się aż do flagi w szachownicę, gdyż na tym etapie większość pracowała już nad długimi przejazdami i miała w swoich samochodach spore ilości paliwa. W międzyczasie do kierowców pokonanych przez Suzukę dołączył Kimi Raikkonen, który wypadł na wyjściu z zakrętu z Dunlopa i zakopał się w żwirze.

Podczas jazdy na dystansie przewaga Red Bulla nadal była widoczna. Może nie jakaś szczególnie duża, no i nie znamy obciążenia paliwem, ale Vettel i Webber notowali wyraźnie lepsze czasy niż reszta. Drudzy w kolejce plasowali się zawodnicy Mercedesa, którzy mogą zaliczyć drugi dobry weekend z rzędu. Wolniejsza jazda z dużą ilością paliwa przełożyła się też na mniejszą ilość błędów. Co prawda kilku zawodników zwiedzało pobocza, jednak nikt nie został na nich na stałe.

Ostatecznie czasy również się nie zmieniły, więc piąty był Romain Grosjean, a dalej Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo i Felipe Massa. Dziesiątkę uzupełnili Jenson Button i Fernando Alonso.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 11.10.2013 08:46[!]
O kurde!

Podobno Maria de Villota nie żyje :/
Arturo_R30, 11.10.2013 08:52[!]
Niestety to prawda, zmarła w Madycie w wieku 33 , RIP :(
SkC, 11.10.2013 09:03[!]
Możliwe ze było to samobójstwo...

EDIT: Ten scenariusz został już wykluczony.
rno2, 11.10.2013 09:50[!]
Cytat :
Drudzy w kolejce plasowali się zawodnicy Mercedesa, którzy mogą zaliczyć drugi dobry weekend z rzędu.


Nie powiedziałbym, że weekend w Korei był dobrym weekendem dla Mercedesa :-)
SilverX, 11.10.2013 13:36[!]
Cudów nie ma, Vettel odjedzie od wszystkich jak zawsze. Nie wiem co tu zrobić jak już nawet modlitwy nie pomagają...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca