F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201324 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Nico RosbergMercedes F1 W041:27,306--11
2.1Sebastian VettelRed Bull RB91:27,5310,2250,22510
3.2Mark WebberRed Bull RB91:27,5920,2860,06118
4.7Heikki KovalainenLotus E211:28,1290,8230,53713
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:28,1470,8410,0189
6.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:28,4051,0990,25811
7.4Felipe MassaFerrari F1381:28,5401,2340,1358
8.11Nico HulkenbergSauber C321:28,5601,2540,02019
9.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:28,7931,4870,23319
10.8Romain GrosjeanLotus E211:28,8911,5850,09812
11.3Fernando AlonsoFerrari F1381:28,9281,6220,03710
12.12Esteban GutierrezSauber C321:29,0491,7430,12117
13.14Paul di RestaForce India VJM061:29,1741,8680,12511
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:29,7172,4110,54313
15.15Adrian SutilForce India VJM061:30,0932,7870,3766
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:30,4253,1190,33215
17.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:30,7483,4420,3238
18.22Jules BianchiMarussia MR021:31,0613,7550,31318
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:31,1183,8120,05716
20.20Charles PicCaterham CT031:31,1653,8590,04715
21.23Max ChiltonMarussia MR021:31,2113,9050,04619
22.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:41,64614,34010,4355
107% najlepszego czasu: 1:33,417

Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed GP Brazylii, rozegranej w deszczowych warunkach. Kolejne dwa miejsca zajęli kierowcy Red Bulla – Vettel i Webber. Z dobrej strony zaprezentował Heikki Kovalainen z Lotusa, który popołudniowe zajęcia na Intergos ukończył z czwartym rezultatem.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się na mokrym torze – nie dziwiło więc, że żaden z kierowców nie kwapił się do opuszczenia alei serwisowej. Po pięciu minutach garaż Marussi opuścił Max Chilton, w którego bolidzie znalazły się deszczowe opony. Po opuszczeniu porannych zajęć Brytyjczyk starał się zyskać pewność na wilgotnej nawierzchni.

Jako pierwszy czas okrążenia odnotował jednak Heikki Kovalainen. Fin początkowo legitymował się osiągnięciem na poziomie 1:31,648 sek., które chwilę później zbił do 1:30,537 sek. Kierowca Lotusa przyznał jednak swojemu inżynierowi, że opady stają się coraz mocniejsze i coraz częściej spotyka się ze zdradliwym zjawiskiem aquaplaningu. Mimo tego, w miarę upływu czasu na torze pojawiało się coraz więcej zawodników. Po pół godzinie od startu sesji na czele tabeli znajdował się Mark Webber z czasem 1:29,088 sek. Trzecie miejsce należało do van der Garde, czwarte do Bianchiego.

Chwilę później na pozycję lidera wysunął się Rosberg. Niemiec nie spędził jednak zbyt dużo czasu poza aleją serwisowa, dając do zrozumienia swemu inżynierowi, że po potwierdzeniu porannego tempa nie ma większego sensu ryzykowanie pozostawaniem na torze. Na półmetku sesji swych boksów wciąż nie opuścili tacy kierowcy jak Vettel, Alonso, Massa czy Hamilton.

Na pozycjach znajdujących się w bezpośredniej bliskości z czołową trójką tasowały się nazwiska Grosjeana, Ricciardo oraz Hulkenberga, który uskarżał się na podsterowność podczas przejeżdżania szybkich zakrętów. Z kolei Ferrari napisało na swoim Twitterze, że biorąc pod uwagę panujące na torze warunki bezsensowne jest wyjeżdżanie na niego na deszczowych oponach.

U progu ostatnich trzydziestu minut sesji, Alonso wyjechał z garażu na przejściowych oponach i bardzo szybko awansował na trzecie miejsce. Nieco wcześniej Bianchi zgłaszał jednak swemu zespołowi, że wciąż jest jeszcze za wcześnie na taki ruch. Na około piętnaście minut przed zakończeniem zajęć boks Red Bulla opuścił Sebastian Vettel. Chwilę później na tor wyjechał także Jenson Buton. W międzyczasie Mark Webber dowiedział się, że w jego samochodzie awarii uległ KERS.

Pierwsze pomiarowe okrążenie świeżo upieczonego, czterokrotnego mistrza świata dało mu awans na piątą lokatę. Po drugim Niemiec znajdował się już na drugim miejscu, tracąc do pierwszego Rosberga 0,066 sek. Tymczasem Mark Webber z ogromnymi trudnościami przejechał zakręt Juncao prowadzący ku prostej startowej. Australijczyk szybko zażyczył wykonania korekty przedniego skrzydła. Z kolei krótko po obrocie w piątym zakręcie, Hamilton plasował się już na drugim miejscu. Na krótko liderem tabeli był jeszcze Vettel, jednak ostatecznie dzięki odnotowaniu rekordów w pierwszym i drugim sektorze sesję z jedyną przy nazwisku ukończył Rosberg.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zajkos, 22.11.2013 18:40[!]
WoW Heikki 4! :D Słabiutko Sergio! :( W ogóle to McLAREN słabo.. Ale Nico R. staję się faworytem do zwycięstwa ! :D
artur_fan_f1, 22.11.2013 19:05[!]
Button pocisnął...
ManiakF1, 22.11.2013 20:14[!]
Fajnie, że Rosberg wygrał oba treningi. Jest nadzieja, że zwycięży także w kwalifikacjach i wreszcie ktoś przełamie passe Vettela.

Czekam na opinię użytkownika 'Aeromis', który po 2 treningu 'potrafi' zweryfikować układ w wyścigu, taki z niego ekspert. :) A może to nie znawca, tylko jakiś wróżbita albo jasnowidz.
iceneon, 22.11.2013 20:27[!]
Jutro raczej nie będzie padać, ale w niedzielę są spore szanse, więc ponownie może to być najciekawszy wyścig sezonu.
Venio, 22.11.2013 23:51[!]
A w tym sezonie padało w jakimś wyścigu ?, bo nie sięgam pamięcią, albo nie oglądałem tego wyścigu.
ManiakF1, 23.11.2013 00:10[!]
W Malezji popadało, ale później już wróciło do normalnych warunków. Ogółem sezon o wiele gorszy niż poprzedni, no ale podsumowania to po Brazylii. :p
Kamikadze2000, 23.11.2013 14:27[!]
Każdy sezon jest inny. W każdym mamy różne sytuacje, rozkład stawki i inne sprawy. W 2012 roku wpływ na przebieg sezonu miało zakazanie nadmuchu dyfuzora, który tak mocno osłabił RBR. W tym roku nadrobili straty i zgodnie z oczekiwaniami ten sezon ponownie zdecydowanie należy do nich. Tylko dzięki oponom Pirelli mieliśmy na początku zaciętą walkę. ;)

W Malezji padało przed wyścigiem i stąd tor był wilgotny i mokry na brzegach. Ale tak ogólnie było deszczowych wyścigów. Były za to deszczowe kwalifikacje - Australia, Malezja, Belgia... coś pominąłem?? :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca