F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201324 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel okazał się najszybszy i wygrał emocjonujące Grand Prix Malezji. Podium uzupełnili Mark Webber i Lewis Hamilton.

Ostra walka w końcówce przyniosła sporo kontrowersji, gdyż pozycje na podium rozstrzygały się pomiędzy zespołowymi partnerami. Lotus stracił tempo i tutaj nie liczył się w walce o czołowe pozycje, jednak inne zespoły zaliczały jeszcze większe wpadki i same pozbawiały się dobrych wyników.

Pirelli dobrze dało o sobie znać, gdyż czołówka jechała na aż cztery postoje, a Fernando Alonso większość wyścigu obejrzał z boksów. Można powiedzieć, że Malezja znów zaserwowała nam dobry wyścig.

Mokry początek

Przed startem wyścigu pojawiły się niewielkie opady, które sprawiły, że część toru była mokra. Przez to wszyscy kierowcy zdecydowali się na opony przejściowe. Na starcie Vettel utrzymał swoje pierwsze miejsce, dobrze ruszył Alonso, który znalazł się zaraz za Niemcem. Hiszpan spóźnił jednak hamowanie przed drugim zakrętem i uderzył w tył bolidu Red Bulla uszkadzając swoje przednie skrzydło. Świetnie wystartował także Webber, którzy przeskoczył na trzecie miejsce.

Podczas pierwszego okrążenia było sporo przetasowań pozycji i m.in. Button przeskoczył Massę i Rosberga. Na prostej startowej Webber zaatakował Alonso, jednak ten manewr nie miał większego znaczenia, gdyż skrzydło w bolidzie Ferrari całkiem się urwało posyłając Hiszpana w żwir pierwszego zakrętu. Na trzecim okrążeniu Rosberg odzyskał czwarte miejsce wyprzedzając Buttona, a dwa kółka później Hulkenberg pokonał Pereza w walce o siódme.

Już na szóstym okrążeniu Vettel rozpoczął zjazdy do boksów po opony przeznaczone na suchą nawierzchnię. Do 9 okrążenia u swoich mechaników pojawili się już praktycznie wszyscy kierowcy. Podczas zjazdów Hamilton pomylił stanowiska i pojawił się przed mechanikami McLarena, a w Toro Rosso zagapiono się przy wypuszczaniu Jeana-Erica Vergne i doszło do kolizji ze Charlesem Pikiem. Także w Force India były problemy – jedno z tylnych kół w bolidzie Sutila nie chciało się dokręcić. Po dziesiątym okrążeniu prowadził Webber, przed Vettelem, Hamiltonem, Rosbergiem, Buttonem, Hulkenbergiem, Massą, Perezem, Grosjeanem i Raikkonenem.

W drodze do kolejnego pit stopu

Na kolejnych okrążeniach niezbyt wiele się działo, Grosjean wyprzedził Pereza na prostej startowej i wskoczył na ósme miejsce. Później podobny manewr przeprowadził Raikkonen, a w międzyczasie Maldonado zwiedzał pobocze. Kolejna runda postojów została otwarta przez Webbera na dwudziestym okrążeniu i cała czołówka zjawiła się u swoich mechaników w przeciągu kolejnych czterech kółek. Force India powtórzyło problemy z poprzedniej zmiany, jednak tym razem doszło do nich w obu bolidach, które ostatecznie wycofano.

Po pit stopach sytuacja się nie zmieniła, jednak zaraz po wyjeździe Vettel próbował naciskać Marka Webbera. Na 31 okrążeniu trzecią serię postojów otworzył Hamilton. Później mechaników odwiedzili Webber, Rosberg, Vettel (który stracił w boksach pozycję na rzecz Hamiltona), Massa, Perez. 35 kółko to awans Webbera na pierwsze miejsce po wyprzedzeniu Buttona, który chciał jechać na trzy pit stopy. W tym czasie do boksów jeden za drugim zjechali Hulkenberg i Raikkonen, jednak mimo ostrej walki na wyjeździe Niemiec utrzymał się z przodu.

Kierowca McLarena pojawił się w boksie na 36 okrążeniu, jednak Brytyjczyk nie miał okazji sprawdzić strategii trzech postojów, gdyż mechanicy nie dokręcili mu prawego przedniego koła. Buttona trzeba było pchać przez pit lane, co zaowocowało stratą okrążenia. Zaraz potem opony zmienił Grosjean, który wrócił na szóste miejsce.

Prawie Team Orders w końcówce

Na 39 okrążeniu Vettel powrócił na drugie miejsce wyprzedzając Hamiltona, a dwa kółka później Raikkonen wskoczył na ósmą pozycję po walce z Hulkenbergiem. Ostatnia kolejka zjazdów znów rozpoczęła się od Hamiltona na 42 okrążeniu. Potem opony zmieniali Vettel, Rosberg i Webber, który już przy wyjeździe musiał ostro bronić się przed Vettelem. W podobnej sytuacji był Hamilton, na którego mocno naciskał Rosberg. Na 46 kółku, po zaciętej walce koło w koło, Niemiec znalazł lukę w czwartym zakręcie i wysunął się na prowadzenie. Walka w Mercedesie trwała w najlepsze i Rosberg próbował załatwić sobie awans poleceniem zespołowym, jednak Hamilton nie zamierzał odpuszczać.

Na 47 okrążeniu Maldonado zakończył wyścig na barierze. Kółko później Massa zdecydował się na pit stop, co było świetną decyzją, gdyż mimo straconego czasu udało mu się dogonić i wyprzedzić oba Lotusy. Tymczasem Raikkonen poradził sobie z Perezem i wskoczył na siódme miejsce. W samej końcówce także Hulkenberg poradził sobie z kierowcą McLarena i awansował na ósmą pozycję. Okrążenie przed metą brytyjska ekipa zdecydowała się wycofać Jensona Buttona, jednak powód nie jest znany, a Perez założył nowy komplet twardych opon, co jest dość dziwne, gdyż w żaden sposób nie wpłynęło to na pozycję.

Ostatecznie Vettel bez problemów oddalił się od swojego partnera zespołowego i wygrał wyścig. Hamilton utrzymał trzecie miejsce mimo ostrych ataków Rosberga. Massa był piąty, przed dwoma Lotusami, a dziesiątkę zamknęli Hulkenberg, Perez i Vergne.

Grand Prix Malezji dostarczyło nam sporo emocji i ostrej walki koło w koło. Poznaliśmy drugiego w tym roku zwycięzcę – Vettela. Jak będzie w Chiach za trzy tygodnie? Kto najlepiej poradzi sobie z oponami i ile zobaczy pit stopów? Tego dowiecie się śledząc Wyprzedź Mnie!

Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Malezji

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
sstass, 24.03.2013 20:18[!]
@maciejas512
To ze postoj trwał 24 sek nie oznacza ze zawodnik tyle dokladnie traci. Jesli zawodnik nie zjezdza do Pit Line to traci okolo 5-6 sek. zeby przejechac odcinek od wjazdu do wyjazdu. czyli realna strata na zjezdzie do boksow wynosi 18-19 sek. akurat na tym torze na innych te dane oczywiscie ulegna zmianie.Pozdro
IceMan11, 24.03.2013 20:25[!]
@Kamikadze2000
Ale za co szacunek? Za to, że stanął na podium i powiedział rzecz oczywistą, której nie wypadałoby nie powiedzieć? Trzeba było przepuścić Nico. Co za problem? Nie zrobił tego, a widział, że Niemiec specjalnie człapie się za nim. Nie przepuścił, bo miał to gdzieś, bo to on chciał stanąć na pudle i mieć więcej punktów. Powiedzieć każdy może, ale głód wygrania jakiejkolwiek walki jest ważniejszy.
Pokazał to dzisiaj i Vettel i Hamilton.
marios76, 24.03.2013 21:45[!]
@Adakar Co ty piszesz? Zastanów się - jeżeli TO jest po to by oba bolidy osiągnęły metę , to dlaczego Webber nie mógł dojechać przed Vettelem, a Rosberg przed Hamiltonem?? Było na torze trochę walki i mijanek z DRSem (bo wyprzedzaniem bym tego nie nazywał) ale dwa czołowe zespoły zepsuły widowisko.
Aha- Zobaczyć Lewisa w boksie McLarena - BEZCENNE ;)
Niesamowicie mi szkoda Buttona i kierowców FI... O ile w pierwszym przypadku to pech, to boję się że w drugim może to wynikać z oszczędności.
Kamikadze2000, 24.03.2013 22:43[!]
@IceMan11 - można i tak. Ale wiesz, jak to jest... ;) W każdym razie przynajmniej nie udawał ucieszonego. ;)
Szkot, 25.03.2013 11:44[!]
Ja tylko krótko: to co zrobił HAM przy zjeździe na pitstop przeszło moje najśmielsze oczekiwania... Monty Python by go pewnie teraz zatrudnił :D Wielki szacun dla mechaników McLarena za zimną krew i spokój grabarza :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca