F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201330 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,661 - Kimi Raikkonen (Lotus), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton przejechał genialne okrążenie w Q3 i ustawi się jutro na pierwszym polu startowym. Trójkę uzupełnili Nico Rosberg i Sebastian Vettel.

Czasówka od samego początku była bardzo zacięta. Niewiele brakowało, a Ferrari zakończyło by jazdę już po Q1. Jenson Button dobrze przewidział formę McLarena, który nie awansował do Q3.

Walka o pole position była niesamowicie zacięta i po kilkunastu rekordach sektorów w końcówce to Mercedes znów jest na czele.

Q1

Kierowcy nie widząc zagrożenia ze strony deszczu, nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Początkowo wyjechali jedynie zawodnicy, którzy nie byli pewni awansu do drugiej części kwalifikacji. Pierwszym kierowcą, który uzyskał czas był Nico Hulkenberg – 1:35.806. Rezultat ten szybko został poprawiony przez drugiego Saubera. Po pięciu minutach Q1 na czele znajdował się Romain Grosjean.

Od początku czasówki, bardzo dobre tempo prezentował Paul di Resta, który w połowie sesji rozdzielał znajdujące się na czele Lotusy. Mercedesy pojawiły się na torze na pośrednich oponach, w efekcie Grosjean spadł w klasyfikacji, ponieważ bolidy z Brackley pobiły czas Francuza o sekundę.

Dopiero na 8 minut przed końcem, na torze pojawiły się Red Bulle, a bez czasu pozostawali także Button i Van der Garde. Wśród najwolniejszych ekip, Pic szybszy od Bianchiego i Chiltona. Mark Webber na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu uzyskał trzeci rezultat, ale czas Australijczyka został uzyskany na twardej mieszance. Urzędujący mistrz świata wykręcił czwarty czas, także na twardej oponie.

Dobre czasy Webbera i Vettela sprawiły, że na siedemnastej, zagrożonej pozycji znalazł się Nico Hulkenberg, ale Niemiec poprawił swój rezultat, w efekcie na zagrożonej pozycji znalazł się Felipe Massa. Dopiero dwie minuty przed końcem, pierwsze okrążenie pmiarowe przejechał Jenson Button, ale Anglik bez problemu znalazł się w Q2. W samej końcówce, dobre okrążenia wykręcili kierowcy Lotusa – awansowali na trzecią i czwartą lokatę.

Borykający się z dużymi problemami Felipe Massa, ostatecznie awansował do drugiego segmentu kwalifikacji. Co ciekawe, Brazylijczyk wyprzedził Alonso, który zajął dopiero piętnaste miejsce. W konsekwencji do Q2 nie udało się zakwalifikować Bottasowi i Gutierrezowi. Dalej nie przeszli także kierowcy z najwolniejszych ekip – Pic przed Bianchim, Van der Garde i Chiltonem.

Q2

Mark Webber jako pierwszy wyjechał na tor w drugiej części kwalifikacji – Australijczykowi w przeciwieństwie do większości kierowców, założono twarde opony. Czas reprezentanta Red Bulla na używanym komplecie opon, 1:31.341, był lepszy niż wyniki Mercedesa z Q1. Długo w garażach pozostawali Raikkonen, Vettel oraz Hulkenberg.

Webbera na prowadzeniu zmienił Rosberg. Dobre okrążenia wykonali także Hamilton i Alonso, którzy uplasowali się odpowiednio na drugim i czwartym miejscu. Dobrej formy z Q1 nie potwierdziły Lotusy, plasujące się na ósmej i dziewiątej lokacie za di Restą, a przed Vergnem. Słabe okrążenie przejechał także Felipe Massa, który pokonał pętlę toru szybciej jedynie od Pastora Maldonado.

Sebastian Vettel pojawił się na torze dopiero po jedenastu minutach, kiedy większość kierowców miała już za sobą mierzone kółka. Wówczas, bez czasu pozostawali także Perez i Hulkenberg. Trzykrotny mistrz świata potrzebował 1:30.990, aby okrążyć tor Silverstone i zmienił na prowadzeniu Nico Rosberga.

Przed serią ostatnich okrążeń, na zagrożonych pozycjach znajdowali się Vergne, Button, Massa, Maldonado oraz Perez i Hulkenberg, którzy nie przejechali jeszcze kółka pomiarowego. W ostatnich sekundach, ku zdziwieniu wszystkich, na trzecią lokatę wskoczył Adrian Sutil, na czwarte Daniel Ricciardo. Kierowcy znajdujący się na zagrożonych pozycjach, pozostali na nich, więc do Q3 nie przeszli: Button, Massa, Vergne, Perez, Hulkenberg i Maldonado.

Q3

Jako pierwszy na tor wyjechał Daniel Ricciardo, któremu założono używany komplet średnich opon, ale zaraz po Australijczyku na torze pojawiła się reszta najszybszych kierowców świata, walczących o pole position. Pierwsza seria okrążeń, w przypadku wielu, to jazda na używanym komplecie opon średnich, a w przypadku Alonso i Sutila – na komplecie twardego ogumienia.

Pierwsze okrążenie zostało zdominowane przez Mercedesy – Hamilton przed Rosbergiem. Z tyłu zostały Red Bulle z Webberem na czele. Za ekipą z Milton Keynes znalazł się Grosjean przed Alonso i Ricciardo. Reprezentanci Force India oraz Kimi Raikkonen odpuścili walkę w pierwszej części Q3.

Finałowa batalia rozpoczęła się w momencie, kiedy nad torem powiewała już flaga w biało-czarną szachownicę. Żaden z kierowców nie postanowił odpuścić ostatniego kółka. Lewis Hamilton ostatnim przejazdem potwierdził dominację Mercedesa. Za Brytyjczykiem znalazł się Rosberg. Drugi rząd dla Red Bulla – Vettel przed Weberem. Na dalszych lokatach, niespodziewanie znaleźli się di Resta i Ricciardo, którym przypadła trzecia lina. W czwartej ustawi się Sutil obok Grosjeana. Dziesiątkę – ku zaskoczeniu wszystkich – zamknęli Raikkonen i Alonso.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 29.06.2013 15:11[!]
What a Lap !!!
MPOWER, 29.06.2013 15:11[!]
Brawo Lewis! Genialna czasówka.
Ricciardo - dostał wiatr w żagle i walczy mocno o angaż w RBR. To chyba życiówka :)
Słabo Lotus i Ferrari. Bardzo dobrze Force India. Kimi przegrał niewiele z Romkiem ale przegrał. Dalej między nimi różnice w bolidach? Alonso dopiero 10-te....
olek, 29.06.2013 15:11[!]
Jest Zając są błędy... zgłoszone!
SilverX, 29.06.2013 15:13[!]
Lotus? Ferrari? Red Bull? Eh nie, Mercedes! Widać jak na dłoni kto ma najszybszy bolid, pokonać Red Bulla na ich torze to naprawdę wyczyn godny podziwu...
Aeromis, 29.06.2013 15:16[!]
Padłem z wrażenia, to co zrobił Lewis było niewiarygodne. Czas kosmiczny, wczas względem ROS także miazga (w końcu to top 1 i top 2. Jeśłi dobrze usłyszałem "stubby Lewis job". Miło by było, gdyby w wyścigu... ale nie zapeszam ;-) Dziś Lewis był perfekcyjny. Pytanie - czy możliwe aby Merc stracił w wyścigu 1 sek przewagi nad pozostałymi? (poza RBR oczywiście)? To byłoby równie niewiarygodne.
Druga linia dla RBR, reszta patrząc po czasach bardzo daleko, szczególnie jeśli uwzględnić, że każdy z top 10 poprawił się w q3 względem q2.
MPOWER, 29.06.2013 15:16[!]
@SilverX
Punktów nie ma za sobotę, są dopiero za niedzielę. Ferrari już dawno nie ma tempa na kwale a w wyścigu jadą bardzo dobrym tempem. Podobnie Lotus.
MairJ23, 29.06.2013 15:21[!]
Paul di Resta - miazga :) podoba mi sie forma Sahara !
gnt3c, 29.06.2013 15:21[!]
Cytat MairJ23 :
What a Lap !!!

What a Cheat - speaking of the additional tests, Mercedes made.
MairJ23, 29.06.2013 15:24[!]
@gnt3c aj juz... po wszystkim... FIA przeciez wydala wyrok :) teraz na testy jedzie RBR :) (mam nadzieje) - kazdy cos kombinuje - THIS IS F1 !

Zna ktos taki Team jak McLaren ? - Paletaja sie w srodku stawki !
Viewer, 29.06.2013 15:29[!]
Ciekawa niedziela sie szykuje. Zycze Mercedesowi w koncu utrzymanai swoich pozycji z kwalifikacji w wyscigu :) No i licze, ze fajnie bedzie ogladac przebijanie sie RAI i ALO z dalszych pozycji do przodu. Start szykuje sie swietny!
MairJ23, 29.06.2013 15:34[!]
Ciakawe czy Rosberg uszanuje Hamiltona w T1,2,3 jak to zrobil Lewis w ostatnim wyscigu ?
Jak sie utrzymaja 15 okrazen przed red bullami to dojada na podium. Ale mi sie wydaje ze nie dadza rady. Oni sami sie tego obawiaja slyszac wypowiedzi HAM i ROS po KWAL

Ross Brawn mowil zreszta to samo - za duze zuzycie opon na tylnej osi :(
Kamikadze2000, 29.06.2013 16:50[!]
Słabsza forma w wyścigu wynika z mocnej w kwalifikacjach - właściwie to ich problem, a zarazem atut - mocne oddziaływanie zawieszenia na opony, zwłaszcza tylne. Pierwszy rząd do przewidzenia - jutro do przewidzenia porażka w walce o zwycięstwo. Ale zobaczymy...

@MairJ23 - teraz każdy powinien odbyć testy z Pirelli - i oby tak było. W przyszłym roku wracają testy w trakcie sezonu, więc sprawa rozwiązana. ;)
jpslotus72, 29.06.2013 17:14[!]
@SilverX
Cytat SilverX :
Widać jak na dłoni kto ma najszybszy bolid
- jak na razie, w "wyścigu" na jedno okrążenie...

Chociaż w sumie jestem za tym, żeby za kwalifikacje przyznawano jakieś małe punkty. W końcu jest to osiągnięcie sportowe, oparte na umiejętnościach kierowcy i możliwościach bolidu. W dodatku podniosłoby to motywację w czasach, kiedy wynik kwalifikacji nie ma tak decydującego (jak jeszcze niedawno) wpływu na wynik wyścigu. Oczywiście, wymagałoby to dodatkowych kompletów opon na kwalifikacje.

No a tak w ogóle, nie wypada nie pogratulować Lewisowi (PP na domowym obiekcie) i Mercedesowi (dubletu w qualu) - co niniejszym czynię. Nie byłoby źle, gdyby Mercedesy mogły rzeczywiście powalczyć z Red Bullami na dystansie całego wyścigu.
MairJ23, 29.06.2013 17:23[!]
Sprawa z testami pokazala ze sa one potrzebne... Testy byly zakazane ze wzgledu na oszczednosci ale po paru latach si eokazalo ze to zadne oszczednosci bo ekipy wydaja kupe kasy na sprawdzanie maszyn w tunelach i w fabrykach ktore (te pieniadze) mogli by wydac na testy i miec o wiele wiecej informacji a i mozna by bylo cos zarobic na transmisjach w internecie czy tez w TV.
Testowac kazdy musi i nie ma tu sekretu. Wiec ciesze sie ze FIA idzie po rozum do glowy i pozwala w koncu na testy. Brakuje naszemu Polskiemu rzadowi czasami takiej refleksji i zmiany strategii.

@jpslotus72 Lewis bedzie walczyl jak lew - ale i tak po zakrecie T3 to Rosberg bedzie na przedzie :) tak przewiduje i sokolim wzrokiem bede jutrzejszy start obserwowal. Czasami mysle ze fajne by bylo z kilkoma osobami stad wyscig zobaczyc... podzielic si ena zywo spostrzezeniami i podyskutowac. Szkoda tylko ze ja za oceanem sie kisze :)
adnowseb, 29.06.2013 17:41[!]
@MairJ23
Jak będziesz w kraju to zapraszam do siebie. Zabrze to fajne miejsce :))
jpslotus72, 29.06.2013 19:37[!]
@adnowseb
Cytat adnowseb :
Zabrze to fajne miejsce :))
Szczególnie dla kibiców Legii... :) Ale między kibicami F1 panują chyba lepsze obyczaje.
MairJ23, 29.06.2013 20:07[!]
@jpslotus72 bede sie pral z adnowseb jak tylko sie zobaczymy :)
adnowseb, 29.06.2013 21:31[!]
@jpslotus72
Nie jestem pseudokibicem:))
Kibice F1 są poza podziałami.
dejacek, 30.06.2013 08:15[!]
zanim Alonso przebije się z połowy stawki to pierwsza trójka będzie pół okrążenia z przodu... Ferrari musi coś zrobić z kwalifikacjami bo wygląda to tak jakby się poddali... Jest wręcz coraz gorzej
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca