F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201416 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:29,375--15
2.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:30,7661,3911,39120
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:30,8761,5010,11011
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:30,9191,5440,04313
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:30,9701,5950,05113
6.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:30,9781,6030,00816
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:31,1561,7810,17812
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:31,2511,8760,09522
9.11Sergio PerezForce India VJM07 1:31,6652,2900,41417
10.19Felipe MassaWilliams FW36 1:31,7232,3480,05820
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:31,9252,5500,20217
12.1Sebastian VettelRed Bull RB101:32,2552,8800,33014
13.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:32,4173,0420,16216
14.17Jules BianchiMarussia MR03 1:34,1844,8091,76715
15.99Adrian SutilSauber C33 1:34,1884,8130,00416
16.10Kamui KobayashiCaterham CT051:34,4135,0380,22519
17.4Max ChiltonMarussia MR03 1:34,7175,3420,30415
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:34,7545,3790,03715
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:36,1596,7841,40521
20.77Valtteri BottasWilliams FW36 ---2
21.21Esteban GutierrezSauber C33 ---2
22.8Romain GrosjeanLotus E22---4
107% najlepszego czasu: 1:35,631

Nico Rosberg popisał się najlepszym rezultatem w ostatniej sesji treningowej przed tegorocznym Grand Prix Australii, wyprzedzając w tabeli Buttona i Alonso.

Zajęcia rozpoczęły się w sprzyjających warunkach pogodowych, jednak przy stosunkowo wietrznej i pochmurnej aurze. Zaledwie pięć minut po ich starcie Esteban Gutierrez otrzymał od swojego inżyniera informację o zbliżających się opadach deszczu, które powinny pojawić się nad torem w przeciągu dziesięciu minut.

Po ponownym wyjeździe Meksykanin bardzo szybko zwolnił, czemu winny był problem ze skrzynią biegów. Bolid Saubera powoli toczył się do alei serwisowej.

Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Kevin Magnussen, chociaż bardzo szybko został on pobity przez osiągnięcie Daniła Kwiata. Chociaż Duńczyk miał szansę by powrócić na szczyt tabeli, wyjechał poza tor w dziewiątym zakręcie. Kilka chwil później dokładnie w tym samym miejscu w torze nie zmieścił się jego zespołowy kompan – Jenson Button, który następnie wykręcił najlepszy czas: 1:32,604s. Warto zauważyć, że początkowe minuty aktywnie wykorzystywali kierowcy Caterhama, pragnący nadrobić wczorajsze straty.

Po siedemnastu minutach na czele znalazł się duet Mercedesa. Najpierw Hamilton urwał osiem dziesiętnych sekundy z rezultatu Buttona, by następnie spaść na drugie miejsce 0,15s za Rosbergiem. Niemiec narzekał jednak na to, jak zachowuje się tył samochodu. Co więcej znalazł w swoim kokpicie luźną część z bolidu, natychmiast wyrzucając ją na pobocze toru, wprawiając tym w osłupienie przebywającego w garażu Nikiego Laudę. W międzyczasie Sauber poinformował, że Gutierrez nie pojawi się już na torze do zakończenia treningu z powodu awarii skrzyni biegów, a Grosjean narzekał na podejrzaną pracę jednostki napędowej w swym Lotusie E22.

Wbrew wcześniejszym doniesieniom, zespoły nie zamierzały odpuszczać trzeciego treningu. Na półmetku sesji, mniej niż pięć okrążeń przejechali tylko Bottas, Grosjean, Alonso, Raikkonen i Gutierrez. Z kolei Rosberg poinformował swoją ekipę, że opony w jego bolidzie „skończyły się”, po czym od razu zjechał do garażu. Najlepszy rezultat należał do Hamiltona (1:30,919s), za którym znajdowali się wspomniany wcześniej Rosberg oraz Felipe Massa, ze stratą do lidera zbliżającą się do pełnej sekundy. Dalej plasowali się Alonso oraz Vettel.

Dwadzieścia minut przed końcem na drugie miejsce wskoczył Hulkenberg. Niemiec uzyskał rekordy w dwóch pierwszych sektorach, jednak po ostatnim strata do Hamiltona wynosiła 0,059s. W tym samym czasie Massa po raz kolejny uniknął zderzenia ze ścianą na wyjeździe z dziesiątego zakrętu. Krótko po tym, jak Lotus założył do bolidu Maldonado miękką mieszankę, na podobny ruch zdecydował się Mercedes w przypadku Rosberga. Rezultat? Pierwsze miejsce z półtorasekundową przewagą nad Hamiltonem. Co ciekawe w tym samym czasie Button, także na miękkim ogumieniu, wykręcił czas o 1,3s gorszy. Alonso był wolniejszy o 1,5s.

Frustracja sięgała granic w przypadku Grosjeana. Po wyjeździe na tor Francuz podenerwowanym głosem przekazał swoim inżynierom, że „nic się nie zmieniło”, po czym skierował bolid do alei serwisowej. W tym samym czasie pozostali kierowcy próbowali zbliżać się do najlepszego czasu Rosberga, jednak bez powodzenia. Pomimo korzystania z opcjonalnej mieszanki Vettel nie był w stanie poprawić swego osiągnięcia. W rozmowie radiowej przekazał, że jego samochód zachowuje się tragicznie i ma problemy z przyspieszaniem. W ostatniej minucie sesji, Kobayashi awansował na szesnaste miejsce, wyprzedzając Pastora Maldonado, który zatrzymał swój samochód w przedostatnim zakręcie powodując wywieszenie żółtych flag.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
idylla, 15.03.2014 05:07[!]
Wydaje się że losy czasówki są już przesądzone, dwa Merce z pierwszej linii. Potem stawiam mix Williams/SF/FI/RBR. Dla Lotusa niestety czarna d... z każdym wyjazdem wydaje sie być coraz bardziej czarna. Nie widziałem czy MAS pojechał na softach?
Anderis, 15.03.2014 05:12[!]
Massa nie poprawił się na softach. Był na szybkim kółku kiedy Maldonado spowodował żółtą flagę.
idylla, 15.03.2014 05:16[!]
BOT + 5 za wymianę skrzyni biegów, GUT + 5 za to samo. Dodatkowo Lotus już wykorzystał limit dodatkowej pracy nad bolidem w "godzinach zakazanych;-)"(na ten weekend).
armi, 15.03.2014 05:27[!]
Zaskakujące było zdenerwowanie Grosjeana, bo nigdy bym go nie posądził o wybuchowy temperament.

Cytat idylla :
Wydaje się że losy czasówki są już przesądzone, dwa Merce z pierwszej linii. Potem stawiam mix Williams/SF/FI/RBR.


Nie skreślałbym też McLarenów ;)
idylla, 15.03.2014 05:34[!]
@armi
Nie ma co się GRO dziwić, na testach ilość przejechanych okrążeń mizerna, treningi też trudno inaczej skwitować.

"Roman baby, stay cool, we're bringing you the good car, stay cool, we're in a good position, ok?" inżynier do GRO gwoli podsumowania:-)
marios76, 15.03.2014 05:49[!]
@armi- Grosjean właśnie podsumował sezon 2014... nie dziw się;)
Huunreh, 15.03.2014 05:55[!]
Chyba w Ferrari dobitnie pokazują lidera...
Shirako, 15.03.2014 06:53[!]
Wiecie co może Rosberg wyrzucił z bolidu? Co to była za część taka chyba biała.
Sasilton, 15.03.2014 08:53[!]
Pewnie paczka koki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca