F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20145 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:35,461--27
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:35,6120,1510,15126
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:36,0370,5760,42519
4.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:36,5761,1150,53925
5.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:37,1871,7260,61119
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:37,3271,8660,14024
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:37,4662,0050,13927
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:37,6492,1880,18324
9.1Sebastian VettelRed Bull RB101:37,6862,2250,03726
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:37,7142,2530,02826
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:38,0122,5510,29822
12.38Max VerstappenToro Rosso STR91:38,1572,6960,14522
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:38,3242,8630,16710
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:38,5823,1210,2589
15.8Romain GrosjeanLotus E221:38,8513,3900,26921
16.99Adrian SutilSauber C33 1:39,0463,5850,19519
17.13Pastor MaldonadoLotus E221:39,0973,6360,05126
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:39,3183,8570,22118
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:40,0314,5700,71318
20.45Roberto MerhiCaterham CT051:41,4726,0111,44124
21.17Jules BianchiMarussia MR03 1:41,5806,1190,10810
22.4Max ChiltonMarussia MR03 1:41,7576,2960,17715
107% najlepszego czasu: 1:42,143

Nico Rosberg wykręcił najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed GP Japonii, utrzymując za sobą w tabeli Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso.

Chociaż początkowo Marussia poinformowała o tym, że w trakcie porannych zajęć za kierownicą bolidu MR03 zasiądzie Will Stevens, to ostatecznie z powodów formalnych związanych z uznaniem na czas dokumentacji jego kontraktu przez radę F1, nie doszło do tego.

Podczas pierwszego treningu na Suzuce w bolidzie Toro Rosso pojawił się Max Verstappen, zastępujący Jeana-Erica Vergne. W Caterhamie Kamui Kobayashi pauzował na rzecz Roberto Merhiego. Punktualnie o dziesiątej rano czasu lokalnego na torze pojawił się Daniel Ricciardo, w ślady którego szybko poszli inni kierowcy. Po kilku minutach jednym zawodnikiem bez okrążenia instalacyjnego był Max Chilton.

Po chwili przerwy Ricciardo ponownie wyjechał z garażu Red Bulla. Aleję serwisową opuścili także Merhi oraz Bottas, który jako pierwszy zakończył pomiarowe okrążenie osiągając 1:37,436s. Około dwadzieścia minut po starcie sesji junior Caterhama doprowadził do wywieszenia żółtej flagi, obracając swój samochód przeciwnie do kierunku jazdy. Po drobnym incydencie nowym liderem klasyfikacji sesji został Nico Rosberg (1:36,437s), który wyprzedzał w niej zespołowego kolegę – Lewisa Hamiltona.

Tradycyjnie już problemy sprawiał kierowcom zakręt Degner, w którym żwirowe pobocza sprawdzali Esteban Gutierrez a także Hamilton. Niezbyt optymistycznie sesja rozpoczęła się dla Jensona Buttona. Brytyjczyk najpierw narzekał na pracę ogranicznika prędkości w alei serwisowej po czym zgłosił McLarenowi niestabilność fotela w kokpicie MP4-29. Po trzydziestu minutach na torze ciągle nie pojawił się Chilton. Marussia nadal pracowała nad dostosowaniem samochodu, z którego według pierwotnych planów, dzisiejszego przedpołudnia miał korzystać Stevens.

Kolejna tura jazd, którą zainaugurował Sebastian Vettel, rozpoczęła się mniej więcej na półmetku treningu. Po dwóch okrążeniach czterokrotny mistrz świata przesunął się w tabeli na ósme miejsce, tracąc do Rosberga grubo ponad półtorej sekundy. Swoją pozycję poprawił także Kimi Raikkonen: Fin wskoczył na piąte miejsce, zaraz za plecy Fernando Alonso. Wkrótce poprzeczkę podniósł Rosberg, schodząc do poziomu 1:35,461s. Szybko zareagował Hamilton, jednak jego kółko nie wystarczyło do awansu na pierwszą lokatę. Chwilę po tym lider mistrzostw po raz kolejny wyjechał z toru w zakręcie Degner, przegapiając także punkt dohamowania do znajdującego się za nim nawrotu.

Pięć minut przed końcem pełnej godziny zajęć z alei serwisowej wyjechał Chilton. Tymczasem Verstappen zajmował jedenaste miejsce tracąc do swego przyszłorocznego partnera z Toro Rosso – Daniła Kwiata zaledwie trzy dziesiętne sekundy. Kierowcy i zespoły nadal przystosowywali się do pracy pod nową dyrektywą dotyczącą ograniczenia komunikacji radiowej. Najlepszym tego przykładem był Sergio Perez, który poprosił swojego inżyniera o przekazanie informacji dotyczących samochodu. Wypełniając nowe przepisy, ten nie był jednak w stanie mu ich udzielić.

Ostatnie minuty przebiegały nad wyraz spokojnie, a jednym incydentem było zatrzymanie się Verstappena w szóstym zakręcie, prawdopodobnie z powodu awarii jednostki napędowej.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piotr_del_grey, 03.10.2014 07:32[!]
Czyżby te poprawki o których mówił Caterham naprawdę miały przynieść skutek?
rno2, 03.10.2014 08:24[!]
Ładnie dzisiaj Alonso częstował winogronami :-)
marcin_114, 03.10.2014 16:03[!]
Jak Kobayashi dołoży sekundę, to będzie git.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca