F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20145 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): Różnice pomiędzy nami a naszymi rywalami zmieniają się z toru na tor, ale w ten weekend wszystko wygląda jak do tej pory bardzo pozytywnie. Suzuka to jeden z najbardziej wymagających torów jeśli chodzi o docisk, więc fakt bycia konkurencyjnym jest fantastyczny. To niesamowite, co udało się osiągnąć naszej ekipie. Tempo wygląda w porządku, ale obiekt ten jest wymagający dla opon, zwłaszcza tylnych. Bardzo ważna będzie sesja kwalifikacyjna, ponieważ wyprzedzanie nie należy tutaj do najprostszych. Nie wiemy z jaką pogodą będziemy musieli się mierzyć przez resztę weekendu. To bardzo wymagający tor, ale pokazaliśmy już, że w tym sezonie jesteśmy doskonale przygotowani do każdego weekendu.

Nico Rosberg (P1/P2): To był dla nas bardzo, bardzo dobry piątek. Ogromne podziękowania dla zespołu, który dał w nasze ręce tak doskonały samochód. Byliśmy szybcy na pojedynczym kółku i długich przejazdach. Jestem przekonany o tym, że możemy pojechać tu bardzo dobry wyścig. Przez noc czeka nas wciąż trochę pracy by znaleźć perfekcyjny balans, idealnie pasujący do tego klasycznego obiektu. Jazda po nim dzisiaj była czystą przyjemnością. Panuje tu wspaniała atmosfera. Na trybunach było dziś wielu fanów, którzy ciągle dzielą się z nami swoim wielkim entuzjazmem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P4/P3): Już od pierwszego okrążenia byłem zadowolony z balansu samochodu, więc pod tym względem dokonaliśmy porządnego kroku naprzód. Poprawki jakie przywieźliśmy do Japonii spełniają oczekiwania. To coś naprawdę pozytywnego. Jestem ciekawy co stanie się jutro, gdy kierowcy zaczną szukać limitów swoich samochodów. Chociaż Mercedes wciąż wygląda na pewnego lidera, to czeka nas dobra walka z Ferrari i Red Bullami.

Felipe Massa (P11/P14): Samochód wygląda tu na bardzo konkurencyjny. Valtteri potwierdził to plasując się dziś w ścisłej czołówce. Miałem dziś pewne problemy , a mojemu bolidowi brakowało przyczepności. Na pewno nie są temu winne nowe rozwiązania aero, ponieważ te pracowały tak, jak powinny. Jeśli uda nam się uporać z tą dziwną sytuacją, to powinniśmy jutro prezentować konkurencyjne osiągi. Nasza dzisiejsza praca skupiała się na przygotowaniach do kwalifikacji, gdyż wszystko wskazuje na to, że czeka nas deszczowy wyścig. Z całą pewnością prezentujemy mocne tempo na dłuższych przejazdach.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Jenson Button (P8/P4): Tradycyjnie w piątki brakuje nam tempa względem naszych rywali, więc miło było zobaczyć, że nasze tempo tutaj nie jest wcale takie złe. Oczywiście musimy jeszcze ciągle popracować nad pewnymi rzeczami, ale ogólnie po południu samochód spisywał się już lepiej niż rano. Pierwszy trening nie był taki zły, ale udało się nam po nim wprowadzić dobre zmiany. Większość z nich pozytywnie przełożyła się także na nasze tempo na długich przejazdach. Degradacja ogumienia jest tu dość wysoka. Mamy wiele zakrętów w których szybko zmieniamy kierunek jazdy. Suzuka zawsze była bardzo wymagająca dla opon. W pewnym sensie spodziewaliśmy się tego. Wyścigi tutaj nie należą do najprostszych. Z pewnością mamy tempo. Mam tylko nadzieję, że utrzyma się dobra pogoda.

Kevin Magnussen (P6/P8): Suzuka to prawdziwy tor wyścigowy. Duże prędkości i szukanie rytmu, który nie jest wcale taki łatwy do znalezienia. W dodatku nawet jeśli już go odszukasz, zawsze bardzo łatwo jest z niego wypaść. To bardzo fajny obiekt i jazda po nim dała mi dziś dużo radości, szczególnie że nasze osiągi są stosunkowo satysfakcjonujące. Po tym co dziś widzieliśmy, Q3 wydaje się celem do osiągnięcia. Ciągle musimy popracować nad zachowaniem samochodu na podstawowej mieszance, ale widzieliśmy że na opcjonalnej jest znacznie lepiej. Udało nam się poprawiać samochód przez cały dzień.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P9/P5): Zdecydowanie stać nas było na miejsce lepsze niż piąte, ale by zająć trzecią pozycję w tabeli musielibyśmy już naciskać mocno na limicie! Mercedesy są tu bardzo szybkie, ale myślę że stać nas na poprawę, zwłaszcza na krótkich przejazdach. Miło byłoby powalczyć w wyścigu z bolidami Srebrnych Strzał i zresztą kto wie, co stanie się gdy spadnie deszcz. Jeśli będzie sucho to prawdopodobnie czeka nas walka z bolidami Williamsa, McLarena i Ferrari.

Daniel Ricciardo (P7/P10): Popełniłem błąd w trakcie drugiego treningu. Staraliśmy się nieco obniżyć temperaturę ogumienia, w dodatku pojawiła się jeszcze żółta flaga i chciałem jak najbardziej opóźnić start kolejnego okrążenia, ale ogumienie było zbyt zimne. W takich sytuacjach trudno jest dobrze panować nad przepustnicą i straciłem kontrolę nad samochodem. Oczywiście nie jest to sytuacja, do której chcesz doprowadzić już w pierwszych dziesięciu minutach sesji, ale wyciągnę z tego wnioski. Sebastian wykonał jednak kawał dobrej roboty, dzięki czemu będziemy w stanie bazować na zebranych przez niego danych. Mercedesy były dziś naprawdę szybkie. Gdy wydawało się że zmniejszamy stratę, oni ponownie odskakiwali. Realistycznym celem będzie więc jutro trzecia pozycja startowa.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P5/P6): Dziś nie było łatwo. Brak przyczepności toru, szczególnie rano, na pewno nie pomagał. To bardzo szybki i wymagający tor, zarówno dla kierowcy jak i samochodu. Podczas pierwszego treningu koncentrowaliśmy się na testowaniu różnych ustawień na kwalifikacje i wyścig. Po południu wprowadziliśmy zmiany które przyniosły częściową poprawę jeśli chodzi o prowadzenie się bolidu. Z uwagi na wiele żółtych flag i usterkę techniczną wykonałem dziś tylko jeden przejazd na pośredniej mieszance. Przed nami cała noc pracy. Chcemy znaleźć ustawienia które sprawdzą się w każdych warunkach.

Fernando Alonso (P3/P7): Jazda po Suzuce zawsze daje wiele radości, w dodatku tutejsi fani są naprawdę fantastyczni. Pomimo wielu przerw w drugim treningu, udało się nam dziś zrealizować niemal cały program. Nie mieliśmy problemów i pracowaliśmy nad ustawieniami zarówno na suchy jak i mokry tor. Na tę chwilę niepewność pogodowa uniemożliwia podjęcie jakiejkolwiek decyzji, nawet jeśli chodzi o dobór ogumienia. Tutaj, w porównaniu do wielu innych torów, różnica pomiędzy obiema mieszankami jest minimalna, a och poziom osiągów bardzo zbliżony.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P10/P9): To był ciężki dzień, jednak bardzo podobała mi się pierwsza jazda po Suzuce i dość szybko mogłem nauczyć się toru. Miałem problemy z balansem, więc czeka nas trochę pracy. Jestem jednak pewny, że możemy się poprawić i mam nadzieję, że wyciągniemy wszystko z naszego auta podczas kwalifikacji i wyścigu.

Jean-Eric Vergne (P--/P11): Trudny piątek, z niewielką ilością jazdy. Brak pierwszej sesji na pewno nie pomógł, jednak muszę przyznać, że Max wykonał dobrą robotę. Po południu miałem kilka problemów, przez które nie pojeździłem tyle ile chciałem. Musimy sprawdzić dlaczego tak się stało i znaleźć rozwiązanie. Pozytywne jest to, że mamy dobre bazowe ustawienia, więc jestem pewny, że jutro będzie lepiej.

Max Verstappen (P12/P--): Dziś skupiałem się na zdobywaniu doświadczenia, szczególnie na tak trudnym torze jak Suzuka. Byłem pod wrażeniem mocy. Auto jest większe niż to, którym jeżdżę w F3. Jest więcej rzeczy do robienia i czuwania nad nimi podczas jazdy, więc musiałem nabrać pewności podczas pierwszych okrążeń i nie zbliżałem się do limitu starając się przejechać jak najwięcej kółek. Chciałem podziękować za szansę jazdy już w tym roku. Poczułem się dobrze w zespole od samego początku i lubię ludzi z którymi pracuje. Mam nadzieję, że podczas kolejnych rund również będę jeździł. Teraz wiem, co to znaczy jeździć autem F1.

(Paweł Zając)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P14/P12): Nawet pomimo tego że w trakcie drugiego treningu wielokrotnie pojawiały się żółte i czerwone flagi, możemy zaliczyć dzisiejszy dzień do udanych. Mamy jasne pojęcie o tym, co należy zmienić by przez noc udało się nam poprawić nasze tempo. Mamy nadzieję że korekta ustawień pomoże w znalezieniu lepszego balansu samochodu przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Tak naprawdę nie martwię się perspektywą silnych opadów deszczu. Poczekamy i zobaczmy. Gdy chodzi o pogodę to w końcu wszyscy znajdujemy się w tej samej sytuacji.

Sergio Perez (P13/P15): Za nami dość trudny dzień, ponieważ po południu straciliśmy wiele cennego czasu. Wykonałem tylko krótkie przejazdy na każdej z mieszanek, tracąc szansę na długi stint. Oczywiście jeśli w niedzielę będzie padać deszcz, to dzisiejsze problemy nie będą miały tak właściwie żadnego znaczenia, ale musimy uważnie śledzić prognozy. Moje pierwsze wrażenia sugerują, że nasz bolid dobrze prowadzi się na twardej mieszance, jednak ciągle potrzebujemy wykonać trochę pracy, by jak najlepiej wykorzystać potencjał pośredniego ogumienia.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean (P15/P13): E22 radzi tu sobie całkiem dobrze. Ogólnie jazda bolidem F1 po Suzuce jak zawsze daje olbrzymią satysfakcję. Spędziliśmy dziś rano trochę czasu próbując dobrze wyczuć pracę hamulców, ale popołudnie było już zupełnie gładkie. Ciekawi nas rozwój pogody, wiele mówi się w końcu o możliwym nadejściu tajfunu. Wydaje się, że nasze tempo nie jest złe i dziś nie mieliśmy dużej straty do czołowej dziesiątki. Zobaczmy, jak pójdzie nam w kwalifikacjach i co przyniesie tutejsza aura.

Pastor Maldonado (P17/P16): Jestem zadowolony z dzisiejszego dnia. Nie mieliśmy większych problemów z samochodem: tylko podczas drugiej sesji treningowej, na twardszej mieszance pojawiły się wibracje. Suzuka to cudowny tor i wydaje mi się, że dysponujemy tu dość sporym potencjałem. Stać nas ciągle na poprawę tempa, ale już teraz wygląda ono dość dobrze. W wyścigu nie będę miał łatwego zadania, bo wiem że na jego starcie zostanę cofnięty o dziesięć pozycji do tyłu z uwagi na użycie szóstego silnika w sezonie, ale jeśli utrzymamy naszą niezawodność to osiągnięcie zadowalającego rezultatu wciąż jest możliwe.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Adrian Sutil (P16/P17): Podczas porannej sesji mieliśmy problemy ze znalezieniem dobrego balansu bolidu, a opony wykonane z twardej mieszanki nie pracowały tak, jak tego oczekiwaliśmy. Mieliśmy bardzo niską przyczepność, przez co trudno było o dobry czas okrążenia. Przed FP2 wprowadziliśmy trochę zmian w ustawieniach, co poprawiło sytuację związaną z twardym ogumieniem, ale wtedy zaczęliśmy zmagać się z osiągami pośredniej mieszanki. Ogólnie nie mogę być zadowolony z balansu. Nasze największe problemy dotyczą jednostki napędowej. To coś rozczarowującego. Niestety nie widzę zbyt dużych szans, by coś zmieniło się przed jutrem.

Esteban Gutierrez (P18/P18): Niestety w trakcie drugiego treningu straciłem kontrolę nad moim samochodem przejeżdżając trzynasty zakręt. Biorąc pod uwagę występujące tam prędkości, uniknięcie uderzenia w bariery byłoby niemal cudem. Bardzo przepraszam mój zespół i wierzę, że dobrze poradzimy sobie w kwalifikacjach. Podczas porannych zajęć zmagaliśmy się z ustawieniami samochodu. Wydaje mi się jednak, że w tracie drugiego treningu znaleźliśmy dobry kompromis. Teraz przeanalizujemy zebrane dane i rozpoczniemy przygotowania do sobotnich sesji.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Marcus Ericsson (P19/P19): Jestem zadowolony. Rano wszystko poszło zgodnie z planem i sprawdzaliśmy nowe przednie skrzydło podczas ostatniego przejazdu na używanych oponach. Wydawało się dobre i na pewno mamy trochę użytecznych informacji. W drugim treningu używaliśmy starej wersji i też było nieźle. Przejechaliśmy wiele okrążeń, a auto dobrze się tu prowadzi. Mamy na czym oprzeć się podczas reszty weekendu i wygląda także, iż strata do zawodników przed nami jest mniejsza.

Kamui Kobayashi (P--/P22): To nie był dobry sposób na rozpoczęcie domowego GP, szczególnie kiedy musiałem odpuścić pierwszy trening. Straciłem lewy tył podczas pierwszego przejazdu i to był dla mnie koniec dnia, bo rozbiłem się. Szkoda, jednak przynajmniej mamy jutrzejszy trening, który musimy dobrze wykorzystać.

Roberto Merhi (P20/P--): Naszym celem na rano było przejechanie kolejnych kilometrów i przyzwyczajanie się do auta. Nie podejmowaliśmy zbędnego ryzyka, gdyż był to tylko trening. Jestem zadowolony ze swoich osiągów i cały czas się poprawiam. Suzuka jest niesamowita i naprawdę podoba mi się tutaj. Udało nam się także zakończyć jazdę przed naszymi rywalami, więc był to dobry dzień.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Jules Bianchi (P21/P20): Straciliśmy dziś rano trochę czasu z powodu problemów z niezawodnością samochodu, ale jeśli o nich na chwilę zapomnimy, to za nami pozytywny start weekendu. Już teraz możemy dostrzec postępy jakich udało nam się dokonać z naszym samochodem i wiemy, że wciąż mamy pewne pole do poprawy. Nad całym Grand Prix ciążą znaki zapytania dotyczące sytuacji pogodowe, ale trzymam kciuki abyśmy byli świadkami ekscytującego wyścigu. Miło jest wrócić na Suzukę. To wspaniały obiekt.

Max Chilton (P22/P21): Ogólnie za mną dobry dzień. Wraz z każdym przejazdem poprawialiśmy osiągi naszego samochodu, dysponując pod koniec dnia niemal optymalnym balansem. Jeśli chodzi o dalszą część weekendu to jestem ostrożnym optymistą. Oczywiście największą niewiadomą jest pogoda, ale niezależnie od niej będziemy kontynuowali realizację naszego programu i celowali w najlepsze możliwe wyniki.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca