F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20145 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:35,078--28
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:35,3180,2400,24027
3.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:36,2791,2010,96124
4.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:36,4091,3310,13028
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:36,4361,3580,02724
6.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:36,5291,4510,09319
7.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:36,6371,5590,10826
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:36,7141,6360,07731
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:36,9431,8650,22927
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:37,1862,1080,2433
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:37,2192,1410,03319
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:37,5042,4260,28516
13.8Romain GrosjeanLotus E221:37,5632,4850,05931
14.19Felipe MassaWilliams FW36 1:37,7002,6220,13718
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:37,7862,7080,0868
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:37,7982,7200,01227
17.99Adrian SutilSauber C33 1:38,0102,9320,21225
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:38,3653,2870,3559
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:39,0693,9910,70422
20.17Jules BianchiMarussia MR03 1:39,3064,2280,23720
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:39,3334,2550,02724
22.10Kamui KobayashiCaterham CT051:42,7607,6823,4273
107% najlepszego czasu: 1:41,733

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej, chaotycznej sesji treningowej przed GP Japonii, która stała pod znakiem kraks i niepewnych warunków pogodowych.

W przeciwieństwie do poranka to Max Chilton jako pierwszy opuścił aleję serwisową. Po sześciu minutach Romain Grosjean dysponował już czasem okrążenia na poziomie 1:38,440s. Chwilę później Kamui Kobayashi uderzył w bariery po utracie kontroli nad tyłem swojego Caterhama w trzecim zakręcie.

Gdy obsługa toru zakończyła prace nad usuwaniem z toru rozbitego bolidu, dosłownie trzy minuty później, najprawdopodobniej z powodu usterki technicznej, na poboczu zatrzymał się Jean-Eric Vergne. Dwadzieścia minut po starcie sesji, po zblokowaniu kół w ostatnim zakręcie w bariery uderzył ówczesny lider tabeli – Daniel Ricciardo. „Przepraszam, po prostu straciłem kontrolę nad tyłem” – powiedział Australijczyk po swojej kraksie. Z uwagi na mnogość incydentów, sesja została wstrzymana, a jej wznowienie nastąpiło dopiero o 14:36 czasu lokalnego.

Na torze bardzo szybko pojawili się kierowcy Mercedesa, a Lewis Hamilton już po swoim pierwszym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji z czasem 1:35,432s. Za Brytyjczykiem równie szybko znalazł się drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Nico Rosberg. Krótko po tym na torze po raz kolejny pojawiły się żółte flagi: tym razem spowodowane uderzeniem w bariery samochodu Estebana Gutierreza w zakręcie Spoon. Chwilę przed incydentem dwójkę kierowców Mercedesa zdołał przedzielić Kimi Raikkonen, mający już w swoim Ferrari szybszą, pośrednią mieszankę ogumienia.

Po uprzątnięciu rozbitego Saubera, na tor powrócił Jean-Eric Vergne. Od połowy sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury, a siła wiatru dostrzegalnie wzrastała na sile. Zgodnie z zapewnieniami FIA uważnie monitoruje sytuację pogodową związaną z tajfunem, jaki może realnie zagrozić dalszej części wyścigowego weekendu na Suzuce. Po tym jak Hamilton i Rosberg zaczęli korzystać z pośredniej mieszanki znacznie poprawili swoje osiągnięcia, z tym że pierwsze miejsce ciągle należało do mistrza świata z 2008 roku. Niemiec miał co prawda doskonałą okazję do awansu na pozycję lidera, jednak zmarnował ją błędem popełnionym w szykanie Casio. Na trzecim miejscu plasował się doskonale dysponowany jak do tej pory Valtteri Bottas z Williamsa.

Na krótko przed końcem pierwszej godziny zajęć, gdy większość kierowców skupiała się już na dłuższych przejazdach, mechanicy Force India czynili ostatnie przygotowania przed pierwszym popołudniowym wyjazdem na tor Sergio Pereza. Z kolei mechanicy Ferrari dokonywali wymiany tylnego skrzydła w bolidzie Kimiego Raikkonena. Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Perez zgłosił pierwsze, drobne opady w jedenastym zakręcie.

W ostatnich dziesięciu minutach opady przybierały na sile jednak nie na tyle, by kierowcy zdecydowali się na założenie do swych samochodów przejściowego ogumienia. Pogarszające się warunki w połączeniu z realizowanymi programami przyczyniły się do utrzymania stabilności w klasyfikacji generalnej. Praktycznym zakończeniem treningu było wywieszenie czerwonej flagi po tym, jak na prostej prowadzącej do zakrętu 130R, Jean-Eric Vergne po raz kolejny zatrzymał swój bolid z powodu awarii.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho/mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 03.10.2014 14:01[!]
Suzuka pokazuje możliwości W05 i jego przewagę nad resztą. Dobre 1,5 sekundy przewagi... absolutnie inna liga. ;)
mich909090, 03.10.2014 14:39[!]
Ciekawe, że Merc najwięcej zyskuje w 1 sektorze wiec W05 jest chyba perfekcyjnym bolidem.Ale i tak niedziela może być nie przewidywalna ze względu na warunki.
LH44fan, 03.10.2014 20:50[!]
Cytat :
Suzuka pokazuje możliwości W05 i jego przewagę nad resztą. Dobre 1,5 sekundy przewagi... absolutnie inna liga. ;)

Ale w ostatnich latach to Adrian Newey dzielił i rządził na Suzuce, aż 4 razy BRYTYJCZYK na tym torze zwyciężył. :)
marrcus, 03.10.2014 23:46[!]
a tera Toto Wolf
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca