F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20145 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:33,228--14
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:34,2100,9820,98210
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:34,4391,2110,22912
4.19Felipe MassaWilliams FW36 1:34,5641,3360,12512
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:35,0611,8330,49716
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:35,0861,8580,02513
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:35,2512,0230,16516
8.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:35,4942,2660,2438
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:35,5382,3100,04417
10.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:35,5492,3210,01116
11.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:35,7322,5040,18315
12.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:35,9952,7670,2635
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:36,3653,1370,3708
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:36,4073,1790,04222
15.1Sebastian VettelRed Bull RB101:36,4603,2320,0536
16.8Romain GrosjeanLotus E221:36,5583,3300,09819
17.13Pastor MaldonadoLotus E221:36,6173,3890,05912
18.99Adrian SutilSauber C33 1:36,6263,3980,00920
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:37,3674,1390,74112
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:37,8834,6550,51617
21.17Jules BianchiMarussia MR03 1:38,1024,8740,21915
22.10Kamui KobayashiCaterham CT051:38,7845,5560,68212
107% najlepszego czasu: 1:39,754

Szalejący na Pacyfiku tajfun nie wpłynął jeszcze na pogodę nad Suzuką, więc ostatnia godzina przygotowań przed Grand Prix Japonii rozpoczęła się w dobrych warunkach. Standardowo podczas trzeciego treningu zawodnicy nie zwlekali z wyjazdami na tor i choć część okrążeń była tylko wyjazdowa , to jednak Vergne i Gutierrez od razu zaczęli pracę.

Obaj rozpoczęli od pierwszy razów – Francuz otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:36,886s natomiast Meksykanin był pierwszym zawodnikiem, który zaliczył ostre ratowanie w zakręcie 130R – ostatecznie udało mu się uniknąć barier i pojechać dalej. Kilka chwil później na listę kierowców z kłopotami wpisał się Marcus Ericsson, który obrócił swój bolid w szykanie.

Po 10 minutach na czele znajdował się Jeonson Button, który z wynikiem 1:36:299s wyprzedzał Daniela Ricciardo i Kevina Magnussena. Starszy z zawodników McLarena długo nie zabawił na czele, gdyż jeszcze przed połową sesji na torze pojawiły się Ferrari, Williamsy i Mercedesy, które to właśnie wskoczyły na czoło po swoich pierwszych pomiarowych okrążeniach. – najpierw Rosberg znalazł się na czele z wynikiem 1:34,516s, a później Hamilton pojechał jeszcze szybciej i wpisał swoje nazwisko na czoło tabeli. W połowie treningu czołową trójkę uzupełniał Alonso przed Massą, Bottasem, Vergne, Riciardo, Buttonem, Raikkonenem i Magnussenem.

Jak na Suzukę przystało nie brakowało też kłopotów, choć nie było to nic spektakularnego i kończyło się na przestrzelonych zakrętach i lekkich wyjazdach poza tor. W użyciu cały czas były twarde opony i ten stan zmienił za sprawą Jeana-Erica Vergne, który jako pierwszy ubrał pośrednie opony, jednak nie był w stanie ich wykorzystać, gdyż po zaledwie trzech kółkach zjechał do garażu z powodu problemów z samochodem, które zakończyły jego jazdę.

Trzeci trening skończył się zbyt szybko także dla Vettela, w którego bolidzie pojawiły się kłopoty z turbo oraz dla Kimiego Raikkonena, który stracił moc w swoim aucie. Na 15 minut przed końcem rozpoczęły się szybkie kółka na miękkich oponach. Pierwszym z czołówki, który zdecydował się na taki krok był Ricciardo, jednak Mercedesy i tak były poza zasięgiem. Nico Rosberg podczas swojego szybkiego kółka poprawił się o ponad sekundę pomimo błędu w zakręcie Spoon. Podobna sztuka nie udała się jednak Hamiltonowi, który zbyt szybko wszedł w pierwszy zakręt i spotkał się z barierami.

Żółte flagi zniknęły na około trzy minuty przed końcem, umożliwiając zawodnikom walkę o lepszy czas, jednak ostatecznie Rosberg okazał się niepokonany. W międzyczasie również oba Lotusy zaliczyły wycieczkę na żwir w pierwszym zakręcie, jednak i Grosjeanowi i Maldonado udało się uniknąć barier. Ostatecznie za Rosbergiem znalazł się Hamilton, przed Alonso, Massą, Bottasem, Ricciardo, Magnussenem, Vergne, Kwiatem i Buttonem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 5,7 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca