F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 20149 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:12,764--30
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:12,9850,2210,22132
3.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:13,7230,9590,73839
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:13,7420,9780,01930
5.19Felipe MassaWilliams FW36 1:13,8111,0470,06928
6.38Max VerstappenToro Rosso STR91:13,8271,0630,01626
7.13Pastor MaldonadoLotus E221:14,0341,2700,20731
8.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:14,1141,3500,08032
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:14,1361,3720,02230
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:14,1971,4330,06127
11.99Adrian SutilSauber C33 1:14,4341,6700,23731
12.40Felipe NasrWilliams FW36 1:14,5221,7580,08822
13.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:14,6781,9140,15633
14.1Sebastian VettelRed Bull RB101:14,9022,1380,22424
15.8Romain GrosjeanLotus E221:15,1092,3450,20723
16.34Daniel JuncadellaForce India VJM07 1:16,0303,2660,92117
17.21Esteban GutierrezSauber C33 ---6
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 ---1
107% najlepszego czasu: 1:17,857

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas porannego, piątkowego treningu przez Grand Prix Brazylii. Na drugim miejscu uplasował się Hamilton, a na trzecim – Kwiat.

Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych, chociaż nad Sao Paulo wisiały ciemne chmury zwiastujące wysoce prawdopodobne w ten weekend opady deszczu. Jako pierwszy na torze pojawił się Lotus Pastora Maldonado.

Przejazd Wenezuelczyka pozwolił ujawnić problemy z działaniem DRS. Już od pierwszych minut niezadowolony z zachowania samochodu był Jenson Button. Inauguracyjny rezultat weekendu ustanowił Max Verstappen. Holender najpierw przejechał okrążenie Interlagos w czasie 1:19,999, by na kolejnym kółku zejść do poziomu 1:17,712s. Krótko po tym Adrian Sutil zaliczył szeroki wyjazd z szóstego zakrętu, jednak bez problemów powrócił do pełnienia swoich obowiązków na torze
Dwadzieścia minut po starcie sesji tabeli wyników przewodził już lider mistrzostw – Lewis Hamilton.

Na drugim miejscu plasował się Nico Rosberg, na trzecim – Fernando Alonso. Nienajlepiej pierwsze trzydzieści minut jazd zakończył Daniel Juncadella, który obrócił swój samochód przejeżdżając przez szósty zakręt. Krótko po tym na pierwsze miejsce awansował Nico Rosberg (1:15,002s). Niedługo później kierowca ekipy Srebrnych Strzał poprawił swój wynik na 1:14,001s, by następnie ponownie ustąpić miejsca prezentującemu w ostatnich tygodniach doskonałą formę Lewisowi Hamiltonowi.

Po pierwszych trzydziestu minutach, podczas których zespoły mogły korzystać z dodatkowych kompletów ogumienia, na torze zapadła cisza. Przerwał ją dopiero wyjazd z boksów Kevina Magnussena. Duńczyk szybko przesunął się na trzecie miejsce, uzyskując rezultat gorszy wyłącznie od kierowców Mercedesa. Krótko przed półmetkiem sesji zawodnik McLarena wrócił do garażu swego zespołu, a jego miejsce na torze zajął Kwiat, do którego po krótkiej chwili dołączył Verstappen.

Holender rozpoczął swój przejazd od mocnego akcentu awansując na drugie miejsce, ze stratą niecałych czterech dziesiętnych części sekundy do Hamiltona. Trzy minuty przed jedenastą czasu lokalnego, Rosberg przebił wynik Hamiltona ustanawiając 1:13,122s. Chwilę później, na dojeździe do ósmego zakrętu Juncadella stracił kontrolę nad swym bolidem VJM07 i uderzył w barierę ochronną uszkadzając jego zawieszenie. Sesja została wstrzymana, a porządkowi przystąpili do usuwania z poboczu samochodu i odłamków. Po pięciu minutach przerwy kierowcy mogli powrócić do jazdy.

Piętnaście minut przed końcem zajęć czasów okrążeń nie odnotowali tylko Button i Gutierrez. W ostatnich chwilach sesji Meksykanin wyjechał na tor, jednak po pokonaniu okrążenia wyjazdowego powrócił do alei serwisowej. Wcześniej na wysokie, czwarte miejsce wskoczył Pastor Maldonado (później Wenezuelczyk spadł na siódme miejsce za Alonso Massę i Verstappena). Z kolei zajmujący ósme miejsce Raikkonen obrócił swój samochód w szóstym zakręcie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 07.11.2014 14:38[!]
.    Sporo się działo, jak na praktykę – Sao Paolo to dobry tor (choć troszkę krótki… :))

.    Ja jednak o czymś innym – przez zmienione godziny brak transmisji na Novie i musiałem się przeprosić ze streamami i angielskim komentarzem – podpowie mi ktoś dobry, co znaczą częste „messejdis” w komentarzach? Ciągle nie mogę wyłowić kontekstu, a może tak się czegoś nauczę… :)



.    Korzystając z okazji – o co chodzi z tym wypuszczaniem wirtualnego Safety Cara? (może jakiś artykulik na f1wm?)
jogus48, 07.11.2014 15:02[!]
Lewsia Hamiltona.. litości, wy czytacie chociaż te newsy po utworzeniu??
ROOK, 07.11.2014 15:04[!]
@jogus48:
.    Nie przesadzaj – opis ukazał się równo z zakończeniem transmisji, a w końcu jest opcja zgłaszania błędów (i zapewniam, że działa).
Satch, 07.11.2014 15:06[!]
Cytat ROOK :
Ja jednak o czymś innym – przez zmienione godziny brak transmisji na Novie i musiałem się przeprosić ze streamami i angielskim komentarzem – podpowie mi ktoś dobry, co znaczą częste „messejdis” w komentarzach? Ciągle nie mogę wyłowić kontekstu, a może tak się czegoś nauczę… :)
Ten "messejdis" to Mercedes :) Mimo, jak mi się wydaje, całkiem dobrej znajomości j.angielskiego, również miałem z tym problemy, kiedy zacząłem ogladać streamy z Sky Sports...
ROOK, 07.11.2014 15:11[!]
@Satch:
.    Ha, ha, dobre, ale całkiem możliwe… :) .    Byłoby to kolejne uwzięcie się na Niemców — nazwiska Schumacher nie wypowiedzą inaczej, niż: „Shoe maker”. :))

.    Oczywiście dzięki za podpowiedź!
pro100, 07.11.2014 15:34[!]
Czy tor w Brazyli, na obecnym etapie przebudowy cały czas posiada tą samą długość?
Bo jeśli tak, to wygląda na to, że może zostać pobity rekord toru: Rubens Barrichello (Ferrari)
1:10,646
Dorel, 07.11.2014 23:21[!]
@ROOK proszę naucz się pisać linijkami, bo aż oczy bolą...
A to ''messejdis'' to tak wypowiadają Mercedes.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca