F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 20149 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:12,123--36
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:12,3360,2130,21336
3.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:12,6960,5730,36032
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:12,9560,8330,26024
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:13,0350,9120,07924
6.19Felipe MassaWilliams FW36 1:13,0990,9760,06427
7.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:13,1220,9990,02320
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:13,2541,1310,13235
9.1Sebastian VettelRed Bull RB101:13,3331,2100,07928
10.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:13,4791,3560,14633
11.13Pastor MaldonadoLotus E221:13,4971,3740,01833
12.8Romain GrosjeanLotus E221:13,7141,5910,21737
13.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:13,8821,7590,16832
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:13,9021,7790,02025
15.99Adrian SutilSauber C33 1:14,2042,0810,30236
16.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:14,2092,0860,00531
17.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:17,1715,0482,9625
107% najlepszego czasu: 1:17,172

Na Interlagos pogoda zawsze jest jednym z głównych tematów weekendu Grand Prix. Nie inaczej jest w tym roku, gdyż prognozy zapowiadają prawdziwie zmienne warunki. Jednak drugi trening rozpoczął się przy pięknej słonecznej aurze, co pozwoliło kierowcom na spokojne przygotowania do rywalizacji w kwalifikacjach oraz wyścigu.

Pierwszymi zawodnikami na torze byli Gutierrez z Grosjeanem. Meksykanin był też pierwszym kierowcą, który wykręcił czas okrążenia. Jego wynik został dość znacznie poprawiony przez Francuza w Lotusie, który zameldował się z wynikiem 1:16,001, co w dalszym ciągu było rezultatem dalekim od tych najlepszych z porannego treningu.

Gdy kolejne zespoły decydowały się na wypuszczenie swoich podopiecznych, by zaznajomili się z warunkami, Adrian Sutil wykręcił bączka w "eskach" Senny. Kolejnym pechowcem był Jean-Eric Vergne, który po awarii bolidu zatrzymał maszynę w czwartym zakręcie. Porządkowi dość nieporadnie próbowali usunąć Toro Rosso z jezdni, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Ostatecznie udało im się to bez uszkadzania maszyny Vergne'a i sesja została wznowiona.

Po wywieszeniu zielonej flagi na czoło tabeli wskoczył Raikkonen, a później Rosberg z czasem 1:14,681. Kolejne minuty przyniosły dość spore tasowanie na pozycji lidera, jednak Mercedesy ponownie udowodniły swoją dominującą formę. Co ciekawe, dzisiejsze rezultaty były bardzo zbliżone do tych osiąganych w 2012 roku (porównanie do 2013 roku niestety jest niemożliwe z powodu deszczowego weekendu).

Po przejazdach na pośrednich oponach, pierwsze miejsce okupował Lewis Hamilton z czasem 1:13,072. Za jego plecami plasował się Rosberg z wynikiem gorszym o 0,203 sekundy. Tymczasem pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Daniel Ricciardo. Australijczyk poprawił się o 0,6 sekundy, wskakując na pierwsze miejsce z przewagą 0,1 sekundy nad Hamiltonem. Dwójka walcząca o mistrzostwo szybko wróciła jednak na pierwsze dwa miejsca. Tym razem to Rosberg zameldował się na czele z wynikiem 1:12,123.

Za Mercedesami mieliśmy Raikkonena, dalej Ricciardo, a za nim oba Williamsy ze stratą niemal sekundy do prowadzącego Rosberga. Kolejny etapem treningu były przejazdy symulujące wyścig. Kierowcy kręcili kolejne kółka na miękkich oponach, które ulegały dość sporej degradacji. Początkowym wyborem Pirelli na ten wyścigi były twarde i pośrednie gumy, jednak po konsultacjach zmieniono je na miękkie i pośrednie. W tym czasie Alonso nagle zatrzymał bolid za "eskami", po czym jego Ferrari zapaliło się w okolicach wydechu. Hiszpan pobiegł po gaśnicę i próbował ratować jednostkę napędową, by uniknąć kar za nowe części. Sesję przerwano czerwoną flagą.

Sesja została wznowiona na 16 minut przed końcem i przy wyjeździe z pit lane ustawiła się kolejka oczekujących kierowców, chcących dokończyć swoje programy. Tymczasem jak wspominaliśmy, pogoda nad Interlagos zawsze jest niepewna i na potwierdzenie tego nad tor nadeszły ciemne deszczowe chmury. Mieliśmy też kolejnego pechowca. Tuż za wyjazdem z pit lane zatrzymał się Esteban Gutierrez po awarii swojego Saubera. Sesja ponownie została przerwana czerwoną flagą!

Tym razem sesję wznowiono na 9 minut przed końcem jazdy. Do czasu wywieszenia flagi w szachownicę nic wielkiego już się nie wydarzyło. Ekipy więc wykorzystały ostatnie chwile piątkowych jazd i rozpoczęły przygotowania do soboty, która najprawdopodobniej będzie mokra.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 53°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 07.11.2014 18:38[!]
.    Znowu się działo co niemiara – zupełnie nie jak praktyka z końca sezonu, tylko jak do pierwszego GP… :))

.    Button dziś słabo, Vettel słabo, Sutil słabo (trochę jakby im się już nie chciało), Kimi dziś nieźle wywijał – zamiast coraz lepiej w trakcie sezonu, to jakby coraz gorzej?

.    Wie ktoś, czy jutro będzie padać?
Lukas, 07.11.2014 18:41[!]
Tak, i to mocno :)
ROOK, 07.11.2014 18:51[!]
@Lukas:
.    THX. To pewnie testowali ustawienia na mokro… Ano, jutro zobaczymy! :)
Kamikadze2000, 07.11.2014 18:58[!]
Gdyby tylko główka Rosberga pracowała, jak należy...
enstone, 07.11.2014 19:33[!]
Vergne na limicie 107% ;))
mich909090, 07.11.2014 19:52[!]
Hamilton na dość mocno zużytym kompletcie miękkich opon jechał na rekord ale zjechał do boksu wiec to tylko treningi. Jutro ma padać, a w niedziele pogoda ma być zmienna.Raczej słoneczka nie będzie już w ten weekend.
exxxile, 07.11.2014 20:08[!]
Cytat ROOK :
Kimi dziś nieźle wywijał – zamiast coraz lepiej w trakcie sezonu, to jakby coraz gorzej?


Akurat czas zaliczył całkiem niezły, a spiny podczas treningu to żaden dramat. Nie żeby były powody do optymizmu dla Raikkonena i jego fanów, ale nie widzę też większych powodów do krytyki na tym etapie weekendu.

Lotus ponownie nie wygląda źle i wydaje się zdolny do walki z Force India i Sauberami, może znowu wpadną jakieś małe punkty.
Dorel, 07.11.2014 23:05[!]
Fajnie by było jakby pogoda w trakcie wyścigu uległa zmianie. Byłoby sucho i nagle lunąłby deszcz i wtedy masowe pit-stopy, zamieszanie, przetasowanie, loteria i walka każdego z każdym, takie Grand Prix są najlepsze :)
marrcus, 08.11.2014 01:59[!]
tak bylo 1996 niezły wyścig mocno mokro => dosyc sucho
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca