F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201527 września
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.26Daniił KwiatRed Bull RB111:48,277--6
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:48,3000,0230,0238
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:48,8530,5760,5538
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:49,0970,8200,24410
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:50,2681,9911,17119
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:50,3192,0420,05116
7.55Carlos SainzToro Rosso STR101:50,4182,1410,0996
8.33Max VerstappenToro Rosso STR101:50,5422,2650,1245
9.12Felipe NasrSauber C341:50,9682,6910,42610
10.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:51,5573,2800,5897
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:51,6743,3970,11711
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:51,8613,5840,1879
13.9Marcus EricssonSauber C341:51,9343,6570,07312
14.11Sergio PerezForce India VJM081:52,0703,7930,1368
15.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:52,5344,2570,4646
16.19Felipe MassaWilliams FW371:52,7654,4880,2316
17.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:55,2396,9622,47410
18.28Will StevensMarussia MR03B1:58,0599,7822,8206
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:59,41911,1421,3607
20.77Valtteri BottasWilliams FW37----
107% najlepszego czasu: 1:55,856


Daniił Kwiat uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego treningu przed Grand Prix Japonii, który podobnie jak poranne zajęcia odbył się na mokrym torze. W czołowej piątce klasyfikacji sesji znaleźli się jeszcze Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo oraz Sebastian Vettel.

Ze względu na utrzymującą się nad Suzuką deszczową aurę, podobnie jak miało to miejsce o poranku, wielu kierowców nie spieszyło się z opuszczeniem swych garaży. Dopiero pięć minut po zgaśnięciu czerwonego światła, aleję serwisową opuścił Kwiat, do którego następnie dołączyli Rosberg i Hulkenberg. W międzyczasie pochodzący z Ufy kierowca Red Bulla ustanowił czas 1:49,374s.

W powszechnym użyciu od samego początku były opony przejściowe – jedynym wyjątkiem był Rosberg, który na okrążeniu wyjazdowym skorzystał z deszczówek. Nawierzchnia toru przesychała w szybkim tempie, o czym mogły świadczyć coraz lepsze czasu i głosy kierowców o tym, iż tracą przyczepność przedniego ogumienia. Po piętnastu minutach liderem tabeli był już wspomniany wcześniej Rosberg, któremu udało się pokonać okrążenie japońskiego obiektu w czasie 1:48,300s.

Niedługo później na drugie miejsce awansował Hamilton. Z kolei Sainz donosił swojemu inżynierowi o podejrzanym odgłosie płynącym z tyłu bolidu. Z uwagi na wymagające warunki, wielu kierowców popełniało niegroźne błędy (jak na przykład Vettel, który musiał ratować się szerokim wyjazdem w pierwszym zakręcie). Faktem było jednak, że z minuty na minutę na asfalcie pojawiała się coraz lepiej widoczna sucha nitka. Blisko końca pierwszych trzydziestu minut jazd, Verstappen został jednak poinformowany o tym, iż kolejne opady deszczu powinny nadejść w ciągu 10 minut.

Na torze przebywało w tym czasie wielu kierowców starających się pokonać jak najwięcej cennych okrążeń, szczególnie, iż prognozy pogody przewidują suche kwalifikacje i wyścig. Po czterdziestu minutach czasów okrążeń nie ustanowili jedynie Alonso oraz Bottas. Kwiat nie tracił za to tempa i powrócił na pierwsze miejsce ustanawiając wynik 1:48,227s. Wtedy też na obiektywach kamer pokładowych zaczęły pojawiać się pierwsze krople spodziewanego przez zespoły deszczu.

W miarę narastania intensywności opadów, kierowcy byli ostrzegani przez swych inżynierów o tym, by nie podejmowali zbędnego ryzyka. Dopiero po 50 minutach od startu treningu, na okrążeniu instalacyjnym pojawił się Alonso. Po około godzinie przebywający na torze Nasr zaliczył widowiskowy uślizg w zakręcie Dunlopa. „Było blisko” – skomentował Brazylijczyk przez radio zespołowe.

Nad torem zapanowała cisza, którą po paru minutach przerwał wyjazd na tor Marcusa Ericssona. Szwed zakomunikował jednak swemu inżynierowi iż deszcz pada coraz mocniej, po czym powrócił do alei serwisowej. Trzy minuty po godzinie piętnastej czasu lokalnego, Alonso wyjechał na tor już na oponach deszczowych, ustanawiając rezultat na poziomie minuty pięćdziesięciu siedmiu sekund.

Na dwadzieścia minut przed końcem zajęć, na torze pracował wyłącznie Alonso. Po zjeździe Hiszpana, garaż Mercedesa opuścił Rosberg, ostrzeżony o zalegającej na asfalcie wodzie. W ślad za wiceliderem klasyfikacji generalnej poszli wkrótce Vettel i Hamilton. Niemiec szybko poinformował boks Ferrari o sporym aquaplaningu. W podobnym tonie wypowiadał się także powracający na krótko do jazdy Button. Tymczasem kierowcy Mercedesa koncentrowali się na wykonywaniu próbnych postojów oraz startów.

Końcowych pięć minut nie wpłynęło w żaden sposób na akcję na torze. Sesja spokojnie dobiegła do końca, a czasy osiągane w deszczu nie mogły wpłynąć na ustawienie w tabeli wyników.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 94%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca