F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 20151 listopada
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas Grand Prix Meksyku i poza pit stopami prowadził od startu do mety. Drugie miejsce przypadło Lewisowi Hamiltonowi, natomiast czołową trójkę uzupełnił Valtteri Bottas z Williamsa. Dramatyczny wyścig zaliczyło Ferrari, które nie tylko nie zdobyło ani jednego punkty, ale nawet nie zdołało dojechać do mety.

Dramat Ferrari

Zamieszania nie zabrakło już na starcie. Co prawda Srebrne Strzały utrzymały swoje pozycje, jednak Vettel najpierw stracił pozycję na rzecz Kwiata, a później, po kontakcie z Ricciardo, spadł na koniec stawki z przebitą prawą tylną oponą. W zamieszaniu Massa stracił pozycję na rzecz Bottasa i Verstappena, a niewiele także zabrakło by swoją szansę wykorzystał Perez.

W międzyczasie Alonso pożegnał się z rywalizacją już na pierwszym okrążeniu po problemach z silnikiem. Na kolejnych metrach sytuacja się uspokoiła, choć na czwartym okrążeniu Sainz pokonał Hulkenberga i wszedł na dziewiąte miejsce, a Kimi Raikkonen odrabiał straty i wyprzedzał kierowców końca stawki. Pierwszym, który zjechał po nowe opony (nie licząc Vettela na pierwszym kółku), okazał się Bottas – Fin zjechał po komplet pośrednich opon podczas dziewiątej rundy wokół toru braci Rodriguez.

Na kolejnych okrążeniach mieliśmy w boksach Massę, Hulkenberga, Maldonado, Grosjeana, Nasra i Sainza. W międzyczasie Raikkonen przeskoczył jednego z Lotusów, a Williamsy zaczęły wyprzedzać kierowców, którzy nie mieli jeszcze na swoim koncie pit stopów. Na 15. okrążeniu Vettel zaczął walczyć o wejście do czołowej dziesiątki, jednak pokonanie Sainza i Buttona nie miało większego znaczenia, gdyż błąd w eskach podczas siedemnastego kółka znów zepchnął go na dalsze pozycje.

Dwa lub jeden

Poza tasowaniem się kierowców mających pit stopy z tymi, którzy czekali na swoją wizytę niewiele się działo. Na 19. kółku Perez zjechał do swoich mechaników i wyjechał za Toro Rosso Carlosa Sainza. Pit stopy w czołówce zaczęły się na 22 okrążeniu, kiedy zjechał Kwiat. Nim jednak reszta odwiedziła swoich mechaników z rywalizacja pożegnał się Kimi Raikkonen – Fin zderzył się z Bottasem, kiedy walczył z nim o pozycję. Williams pojechał jednak dalej, a sędziowie stwierdzili, ze incydent nie wymaga ich dalszej interwencji.

Na 25. okrążeniu opony zmieniał Ricciardo, a zaraz po nim zjeżdżali kolejno Verstappen, Rosberg i Hamilton. Pit stopy jednak nic nie zmieniły w czołówce, a po zmianach Niemiec wyjechał prawie 3 sekundy przez Brytyjczykiem. Najbardziej straty okazał się jednak Ricciardo, który wrócił na tor za plecami obu kierowców Williamsa.

Z tyłu tymczasem Vettel męczył się z Pastorem Maldonado i po kilku nieudanych próbach ataku zjechał do boksu na 36 kółku i założył kolejny komplet pośrednich opon. Ferrari jednak nie do końca trafiło z pit stopem, gdyż Niemiec wrócił na tor jako dublowany – w dodatku pomiędzy Rosbergiem i Hamiltonem, którego niedługo potem musiał przepuścić. W międzyczasie Perez i Sainz zamienili się pozycjami – Meksykanin naciskał na Hiszpana, który przestrzelił zakręt broniąc swojego miejsca, jednak sędziowie nakazali mu przepuszczenie lokalnego matadora.

Kłótnia w Mercedesie i kolejny dramat Ferrari

Syn byłego mistrza świata był zresztą pierwszym kierowcą, który przy normalnej strategii zdecydował się na drugi pit stop. Miało to miejsce na 44. okrążeniu i co ciekawe trzy kółka później w boksach pojawił się Rosberg. Mercedes zdecydował się na bezpbłąd Verstappena ieczną zmianę opon u swoich zawodników. Hamilton dość mocno się opierał, jednak po dwóch okrążeniach wymiany zdań również zdecydował się podporządkować woli ekipy.

Dwa kółka później Ricciardo pokonał w równej walce Masse i przejął piąte miejsce, natomiast Perez wykorzystał błąd Verstappena. Kiedy wydawało się, że większość pozycji jest już rozdana, Sebastian Vettel popełnił kolejny błąd w siódmym zakręcie, jednak tym razem skończyło się na bliskim spotkaniu z barierami i neutralizacji. Za samochodem bezpieczeństwa opony zmienili Sainz, Kwiat, Ricciardo, Massa, Huleknberg, Nasr oraz Bottas, jednak on zrobił to okrążenie zbyt późno i spadł na czwarte miejsce – za Kwiata.

Podczas restartu Mercedesy zostały bez zmian, jednak Bottasowi udało się wrócić na trzecie miejsce po udanym ataku na Kwiata. Problemy w pierwszym wirażu miał Sainz, który poleciał prosto na zblokowanych kołach. W sekcji stadionowej problemy miał natomiast Felipe Nasr, który zgłosił problemy z hamulcami. Niestety poza tym nic się nie działo, nawet pomimo tego, że niektórzy kierowcy popełniali drobne błędy. Niewiele brakło, aby spotkanie z barierami zaliczyłby Maldonado, jednak kierowca Lotusa zdołał w ostatnich chwili opanować sytuację.

Ostatecznie jednak zmian układzie czołowej dziesiątki nie było Hamilton robił co mógł, aby wejść w strefę DRS, jednak ostatecznie nie dał rady. Red Bulle nie dogoniły Bottasa, podobnie jak Massa nie zbliżył się do Ricciardo. Siódmy Hulkenbergo oddalił się szybko od Pereza, który mimo bardzo zużytych opon obronił się przez Maxem Verstappenem. Niewiele brakło, aby doszło do zmian na dziesiątej pozycji, jednak ostatecznie Maldonado nie znalazł sposobu na Grosjeana.

Choć tor w Meksyku na pewno jest przyjazny kibicom, to jednak drugi wyścig w Ameryce nie okazał się tak dobry jak pierwszy. Do końca pozostały jeszcze dwie rundy – już za dwa tygodnie Grand Prix Brazylii, które prawie zawsze stawało się pamiętnym wyścigiem. Czy w tym roku będzie tak samo? Tego dowiecie się czytając Wyprzedź Mnie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 03.11.2015 01:36[!]
@Kamikadze2000 Wygrał, fakt. Ale znowu piernal, bo to chyba nie ten sam wiatr co ostatnio;) Dla dobra teamu wynik. Dzięki wpadce Vettela, w Brazylii będą się znowu ścigać, bo niemal pewne jest 2 miejsce Nico w mistrzostwach. Jakoś nie wierzę, że wygra pozostałe dwa wyścigi, bo jest niemal tak szybki jak Lewis.Webber wygrywal wyścigi z Vettelem, Barichello z Schumacherem, Berger z Senna, Patrese z Mansellem, Fisichella z Alonso, ale każdy wie ze drudzy z tych par byli tymi lepszymi ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca