F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 201515 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:12,385--42
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:12,8430,4580,45839
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:13,3450,9600,50241
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:13,5001,1150,15543
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:13,5851,2000,08539
6.77Valtteri BottasWilliams FW371:13,6031,2180,01837
7.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:13,6341,2490,03145
8.27Nico HulkenbergForce India VJM081:13,7101,3250,07643
9.26Daniił KwiatRed Bull RB111:13,8481,4630,13840
10.19Felipe MassaWilliams FW371:13,8701,4850,02242
11.11Sergio PerezForce India VJM081:14,0561,6710,18634
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:14,1241,7390,06842
13.12Felipe NasrSauber C341:14,1341,7490,01044
14.33Max VerstappenToro Rosso STR101:14,2261,8410,09235
15.55Carlos SainzToro Rosso STR101:14,3261,9410,10045
16.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:14,6442,2590,31837
17.9Marcus EricssonSauber C341:14,7722,3870,12838
18.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:15,1292,7440,35710
19.28Will StevensMarussia MR03B1:16,5014,1161,37235
20.53Alexander RossiMarussia MR03B1:16,7874,4020,28635
107% najlepszego czasu: 1:17,452


Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie drugiego treningu przed Grand Prix Brazylii. Czołową piątkę tabeli uzupełniły nazwiska Hamiltona, Vettela, Raikkonena oraz Ricciardo.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła u wyjazdu z alei serwisowej, na torze pojawili się kierowcy Saubera: Marcus Ericcson i Felipe Nasr, do których bardzo szybko dołączył Alex Rossi w bolidzie Marussi. Już po czterech minutach Carlos Sainz odnotował pierwszy po południu czas okrążenia: 1:15,445s. Wynik ten niemal natychmiast został przebity przez Verstappena (1:15,410).

Z kolei Romain Grosjean, który powrócił do jazdy po tym, jak w trakcie FP1 z jego bolidu korzystał Jolyon Palmer, donosił swemu zespołowi o problemach z działaniem układu hamulcowego. Wielu kierowców bardzo szybko przystąpiło do wytężonej pracy. Chociaż prognozy pogody nie przewidywały nadejścia sporych opadów, nad torem pojawił się bardzo lekki, niemal niedostrzegalny deszcz. Nie miał on jednak większego wpływu na pracę zespołów. Dziesięć minut po rozpoczęciu jazd, na pierwszym miejscu znajdował się już Nico Rosberg z rezultatem na poziomie 1:13,793s.

Podczas gdy Kimi Raikkonen narzekał na brak przyczepności tylnych opon, Lewis Hamilton awansował na drugie miejsce z jedną dziesiętną częścią sekundy starty do zespołowego partnera z Mercedesa (stajnia nie korzystała już z "kanału S"). Podobnie jak miało to miejsce w trakcie pierwszego treningu, także po południu na ekranach często pojawiały się sceny zblokowanych kół na dojazdach do najbardziej newralgicznych zakrętów, czy pełnych obrotów bolidów, do jakich dochodziło wskutek błędów kierowców. Pierwszy kwadrans zakończył się z Hamiltonem w roli lidera tabeli (1:13,634s).

Następnie nad torem zapanowała względna cisza: w garażach nie przebywali jedynie Grosjean oraz Kwiat. Dzięki czystemu okrążeniu Rosjanin przesunął się na piąte miejsce, tuż za swego zespołowego kolegę – Daniela Ricciardo. Blisko upływu pierwszych 30 minut treningu, korzystający z miękkiej mieszanki Bottas objął prowadzenie w klasyfikacji sesji z czasem 1:13,603s. Krótko po tym, z powodu usterki technicznej Fernando Alonso został zmuszony do zatrzymania swego bolidu McLarena na poboczu toru, powodując około dziesięciominutowe wstrzymanie jazd wywieszeniem na torze czerwonych flag.

Po krótkiej przerwie, jako pierwszy do realizacji programu powrócił Hamilton. Trzykrotny czempion już po pierwszym pomiarowym okrążeniu powrócił na pozycję lidera uzyskując 1:12,843s. Drugie miejsce zajmował chwilę po tym Vettel, a trzecie Raikkonen. Rsobergowi udało się jednak wtedy jeszcze bardziej wyśrubować najlepszy czas i zyskać półsekundową przewagę nad trzykrotnym mistrzem świata.

Max Verstappen po raz kolejny stracił kontrolę nad tyłem bolidu STR10 – tym razem przejeżdżając ósmy zakręt. Zaraz po niegroźnej przygodzie Holender powrócił do garażu Toro Rosso, pozostawiając na torze jedynie czwórkę kierowców: Grosjeana, Nasra, Ericssona a także Vettela. Niemiec wykorzystywał środek sesji na treningi postojów wraz z ekipą mechaników swego zespołu.

Po około godzinie od startu, Bottas wypadł z toru w zakręcie Pinheirinho – w tym samym czasie zespoły przygotowywały się już tradycyjnie do dłuższych przejazdów oraz porównywania osiągów i degradacji ogumienia. Nico Hulkenberg zgłaszał swojemu inżynierowi graining pojawiający się przy krawędziach opon w jego bolidzie. Lider tabeli, jakim w dalszym ciągu pozostawał Rosberg, po przejechaniu 14 okrążeń na zużytych oponach opcjonalnych miał coraz większe problemy z utrzymaniem się na torze. Prócz samej degradacji winne mogły być temu warunki pogodowe i lekko nasilające się opady deszczu.

W trakcie ostatnich pięciu minut na torze przebywało siedemnastu z dwudziestu kierowców. Pomimo silniejszej mżawki, nawierzchnia toru wciąż pozostawała wystarczająco sucha, by w kierowcy kontynuowali korzystanie ze slicków. W samej końcówce Button zjechał jeszcze na stanowisko McLarena, aby założyć do swojego bolidu nowe przednie skrzydło – podobnie jak w FP1 uczynił Fernando Alonso.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca