F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Emirates Japanese Grand Prix 20169 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Suzuka to jeden z ulubionych torów praktycznie każdego kierowcy w stawce. Zakręty na japońskim obiekcie sprawiają wyzwanie nawet największym tego sportu. Dodatkowo historycznie nie raz doświadczaliśmy tutaj niezwykle ciekawy zawodów. W wszystko lubi się wmieszać pogoda, co brzmi jak idealny przepis na ciekawe zawody. Czy tak było w tym roku? Musicie odpowiedzieć sobie sami. Na pewno nie było nudno, pomimo kolejnego zwycięstwa Mercedesa.

Spadek Hamiltona

Sam start odbył się bez dramatów, przynajmniej takich zakończonych kolizją. Jednak na pewno był dramatyczny dla zawodnika w bolidzie z numerem 44. Lewis Hamilton zaliczył niesamowicie słabe ruszenie z miejsca i po pierwszym zakręcie meldował się na ósmym miejscu. Na drugim biegunie był Perez, który wykorzystał idealnie sytuację na pierwszych metrach i wskoczył na trzecią pozycję. Oprócz Hamiltona na starcie straciły również Williamsy, które spadły za Toro Rosso.

Niestety dla Pereza, jego Force India miało znaczne problemy z tempem na pierwszych kółkach i łatwo wyprzedził go Vettel, przeskakując na trzecie miejsce. Wcześniej Niemiec uporał się bez problemu z Danielem Ricciardo, który również nie prezentował świetnej formy na prostej. Problemy z tempem miał również Hulkenberg, który musiał ustąpić pola Raikkonenowi i Hamiltonowi.

Pierwsze postoje

Pierwszą fazę postojów rozpoczął Fernando Alonso na 9. okrążeniu. Hiszpan założył twarde opony. Okrążenie później na podwójny pit stop zdecydował się Red Bull. Ta ryzykowana operacja przebiegła bez problemu i kierowcy wyjechali na szóstej i dwunastej pozycji. Kółko później zjechała czołówka w postacie Rosberga i Vettela, a wraz z nimi do alei serwisowej pojechał Perez i Raikkonen. Wszyscy założyli twarde opony. Hamilton poczekał jeszcze kółko i zjechał po 12 okrążeniu. Dobre kółko zjazdowe dało mu awans przed Raikkonena, który tymczasem uporał się z Perezem walcząc na prostej startowej.

Po postojach mieliśmy nieco walki na torze ze względu na różne strategie Williamsa, który dalej jechał na pośrednich oponach. Ostatecznie jednak Hamilton awansował na czwarte miejsce, jednak podium w tej chwili było daleko przed nim. Akcja do kolejnych postojów nieco się uspokoiła i przyszło nam czekać na kolejną turę walki w pitlane.

Decydujące zjazdy

Nadeszły one na 25 okrążeniu, gdy u mechaników pojawił się Raikkonen i Bottas. Obaj zawodnicy założyli twardą mieszankę, która była dziś obowiązkową wyznaczoną przez Pirelli. Tymczasem do Verstappena zbliżył się Vettel, co zmusiło Holendra do kolejnego zjazdu. Max założył miękkie opony, a tuż za nim Hulkenberg zdecydował się na pośrednie, tak samo jak Perez nieco później. Po 28 kółku do alei zjechał Rosberg, by nie ryzykować podcięcia przez Verstappena. Niemiec również założył twardą mieszankę.

Po kilku kółkach mieliśmy kolejne zmiany, tym razem Ricciardo postanowił założyć ostatni komplet opon, jednak opóźnienie przy prawym przednim kole sprawiło, że Australijczyk stracił około trzy sekundy. Na następnym kółku zjechał Hamilton, a Ferrari wezwało Vettela jeszcze okrążenie później. To okazało się kluczowe, gdyż Anglik po zmianie był przed Niemcem. Wprawdzie do bolidu Vettela założono miękką mieszankę, licząc że będzie w stanie pokonać mistrza świata na torze, jednak Ferrari nie było wystarczająco mocne, by tego dokonać, więc tym samym przegrało podium.

Tymczasem Hamilton niczym w transie kręcił bardzo dobre czasy okrążeń, w końcu zbliżając się do Verstappena na odległość ataku. Ostatecznie jednak Max powstrzymał Hamiltona, choć jego obrona na przedostatnim okrążeniu była zdecydowanie dyskusyjna. Tymczasem Anglik wprawdzie zminimalizował stratę po potwornie słabym starcie, jednak w dalszym ciągu Rosberg oddalił mu się na odległość, która będzie bardzo trudna do odrobienia.

Niestety nie sposób też nie wspomnieć o nieudanym wyścigu McLarena. Ekipa z Woking chciała się jak najlepiej pokazać na domowym torze swojego dostawcy silników, jednak teraz najpewniej chcą zapomnieć o weekendzie. Ani Alonso, ani Button nie posiadali dziś tempa, które chociaż mogłoby dać cień szansy na walkę o punkty. Tymczasem co ciekawe, do mety po raz drugi w tym sezonie dojechała cała stawka.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
LeftersBuster, 09.10.2016 12:14[!]
@bartoszcze

Akurat Ty nie powinieneś się wypowiadać na temat regulaminów, po ostatnim blamażu :D:


Dnia 23.08.2016 na blogu www.cyrkf1.pl, użytkownik znany jako @BARTOSZCZE, który powszechnie uważa się za eksperta w dziedzinie regulaminów F1, wygłosił tezę o ograniczeniach użytkowania superkomputerów przez zespoły. Stwierdził wtedy, że limitowana jest nie tyle co moc obliczeniowa, a ILOŚĆ PRZEPROWADZONYCH OPERACJI. Początkowo zasłaniał się regulaminowym wzorem na parametr totFLOPS, do którego przeprowadził nawet przykładowe obliczenia. Po obnażeniu bezsensowności otrzymywanych wartości, użytkownik @BARTOSZCZE zmienił stanowisko co do znaczenia tego parametru, twierdząc, że pełni on jedynie rolę raportową dla FIA. Choć tłumaczenie mogło być uznane jako spójne i wystarczające, to niestety użytkownik @BARTOSZCZE nie przewidział, że stracił tym samym jedyny dowód potwierdzający prawdziwość stwierdzenia o ISTNIENIU W REGULAMINIE SPORTOWYM F1 LIMITU NA ILOŚĆ OPERACJI. Co ciekawe do dnia dzisiejszego nie potrafi odpowiedzieć na pytanie: po co podał wzór na totFLOPS i przeprowadził przykladowe obliczenia, zaraz po ogłoszeniu regulaminowego limitu na ilość operacji - skoro rzekomo nie ma związku z ograniczeniem ?

Wniosek:
@Użytkownik BARTOSZCZE wszczął 35 dniową dyskusję, złożoną z kilkuset postów, zasłaniając się nieistniejącym limitem na ilość dozwolonych operacji. Dodatkowo w trakcie tej kłótni roszczeniowo wymagał podania dowodów od innego użytkownika. Jest to karygodna postawa, która powinna dać mu do myślenia, aby nie udzielał się w kwestiach regulaminowych z powodu braku merytorycznej wiedzy.
shaq, 09.10.2016 13:19[!]
Chciałem postawić 100 zł (ale nie postawiłem :D), że przynajmniej 1 kierowca nie przejedzie 1-ego okrążenia, a to chyba 6 wyścig w historii F1 gdzie wszyscy zostali sklasyfikowani.
bartoszcze, 09.10.2016 13:23[!]
O, fracky (tu pod pseudonimem scenicznym Leftersbuster) jednak postanowił się pochwalić swoją kompromitacją także tutaj.
http://bartoszcze...acky-zaoral-sie.html
(wiedziałem, że ten wpis się jednak przyda)
LeftersBuster, 09.10.2016 14:14[!]
@bartoszcze

Cytat bartoszcze :
(wiedziałem, że ten wpis się jednak przyda)

Samo stworzenia najdłuższego wpisu na swoim blogu dowodzi paniki i narastającej frustracji :D.
Jedyna osoba, która się zaorała to Ty dziecinko, bo kłóciłeś się o nie istniejący punkt regulaminu.

P.S. Po co podałeś wzór na totFLOPS i przeprowadziłeś obliczenia, skoro nie ma to związku z limitem na ilość operacji ? :D ( tego na Twoim blogu nie ma :D)
bartoszcze, 09.10.2016 15:39[!]
Cytat LeftersBuster :
kłóciłeś się o nie istniejący punkt regulaminu

Zgadza się! Kłóciłem się o ten nieistniejący punkt regulaminu, który Twoim zdaniem wprowadza limit mocy obliczeniowej komputera wykorzystywanego do CFD - i po pięciu tygodniach przyznałeś mi rację, że takiego nie ma.
Przyznałeś to wkrótce po tym, jak napisałem tę notkę :D
Pa.
LeftersBuster, 10.10.2016 14:45[!]
Niczego nie przyznałem :D. Nie możesz swoich insynuacyjnych, roszczeniowych życzeń przypisywać obligatoryjnie oponentowi. Limit na moc obliczeniową istnieję w regulaminie, podałem go i wyjaśniłem o co w nim chodzi, natomiast na dzień dzisiejszy z powodu strzału we własną stopę, nie ma limitu na ilość operacji jakie można wykonać :D. Musisz zrozumieć, że wszcząłeś kłótnię nie mając żadnych podstaw merytorycznych.

Po za tym jakby nie patrząc, to na chwilę obecną podważany jest Twój status eksperta w dziedzinie regulaminów i nieistotne jest, kompletnie, co napisałem wcześniej. Zostałeś przyłapany na wpadce i musisz znaleźć odrobinę wstydu i nie udzielać się już więcej w tym temacie, chyba, że jako uczeń chcący o coś zapytać :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca