F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Emirates Japanese Grand Prix 20169 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1/P1): Dzisiaj chodziło o znalezienie swojej drogi. Zaczęło się od dość dużej podsterowności i musieliśmy popracować nad ustawieniami, by znaleźć lepszy balans bolidu. Po południu pośrednia mieszanka nie była tak mocna jak w Malezji. Jednakże na miękkich oponach pokazaliśmy dobre tempo, balans jest już dobry, a na tym torze zawsze fajnie się jeździ. Wygląda na to, że jesteśmy przed Ferrari, jednak musimy poczekać na porównanie z Red Bullem.

Lewis Hamilton (P2/P2): To był naprawdę dobry dzień, bez problemów z bolidem. Przejechaliśmy wiele okrążeń, jednak mamy jeszcze trochę pracy do wykonania, by poprawić tempo. Miejmy nadzieję, że uda się tego dokonać przed niedzielą. Świetnie jest powrócić do Japonii i jestem podekscytowany przed ponownym wyjazdem na tor jutro.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P4/P3): Balans i odczucia płynące z jazdy bolidem wciąż są dalekie od ideału. Zmagałem się dzisiaj z podsterownością i prowadzeniem się samochodu, szczególnie w pierwszym sektorze. Nie było miło. Pod koniec zajęć wrażenia stały się nieco lepsze, więc jeśli bolid będzie spisywał się tak, jak tego oczekujemy, to powinniśmy dokonać sporych postępów na płaszczyźnie czasów okrążeń. Stać nas na lepsze czasy. Moje szybkie kółko nie było katastrofą. Jestem nawet lekko zaskoczony z osiągniętego przeze mnie wyniku. Liczę, że do jutra uda nam się dopracować wszystkie detale i poprawić odczucia z jazdy bolidem.

Sebastian Vettel (P3/P5): O poranku więcej uwagi poświęcaliśmy miękkiej mieszance ogumienia – po południu z kolei testowaliśmy możliwości najtwardszych opon. Balans bolidu wciąż nie jest zbyt dobry, więc musimy przyjrzeć się danym określić nasze miejsce w stawce, porównać osiągi na tle konkurencji i opracować plan działania na resztę weekendu. Chcemy poprawić szybkość boldu. Na tym torze zawsze chcesz dysponować lepszą przyczepnością – Suzuka jest wspaniała, gdy twój samochód dobrze radzi sobie w zakrętach. Wydaje mi się, że jest możliwość osiągnięcia tego poprzez korektę balansu. Powinniśmy być jutro w lepszej formie. Kimi pojechał dzisiaj szybsze okrążenie. Jak już powiedziałem, nie jestem jednak do końca zadowolony z ustawień.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P6/P4): Za nami jeden z najlepszych piątków w tym sezonie. Wszystko poszło po naszej myśli, bolid spisuje się bardzo dobrze i prezentowaliśmy mocne tempo na dłuższych przejazdach. Jesteśmy zadowoleni. Ten tor powinien być dla nas dość pozytywny. Dziś otrzymaliśmy dowód na to, że nie mamy zbyt dużej straty do ścisłej czołówki. Nie pokazały tego krótkie przejazdy, ponieważ dokładnie w chwili, gdy się do nich przygotowywaliśmy, na torze zarządzono wirtualną neutralizację. Nie mamy problemów z ogumieniem. Nawet na twardej mieszance nasze tempo wyglądało na bardzo solidne. To dobry znak przed dalszą częścią weekendu. Nadal nie mamy jednak pełnego obrazu sytuacji. Musimy wstrzymać się z prognozami, bo nie wiemy, z jakich trybów pracy silnika korzystały dziś Mercedesy. Tak czy owak, był to dla nas pozytywny piątek.

Daniel Ricciardo (P5/P12): Wydaje mi się, że był to dla nas całkiem udany dzień, całkiem udane popołudnie. Pomiędzy oboma sesjami wprowadziliśmy kilka poprawek, a dłuższe przejazdy wyglądały na całkiem solidne. Okrążenie, jakie musiałem porzucić ze względu na wirtualną neutralizację, mogło skończyć się na poziomie 1m32s, co uplasowałoby mnie tuż za Kimim. Ferrari wyglądało dziś na całkiem szybkie, ale jak na piątek my także prezentowaliśmy całkiem konkurencyjną formę. Jeśli uda nam się pojechać udane kwalifikacje, to w niedzielę możemy pokusić się o naprawdę udany występ – możemy być blisko Mercedesów, przed -mam nadzieję – bolidami Ferrari. Widzieliśmy jednak, że Kimi uzyskał dzisiaj solidny czas. Z reguły nie mamy większych problemów na mokrym torze, więc jeśli jutro popada, to mamy szansę powalczyć w czasówce o pierwszą linię. Jestem przygotowany na deszczową sesję. Lubię ten tor, daje wiele radości z jazdy niezależnie od pogody. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P8/P6): Zapowiada się obiecujący weekend patrząc na nasze dzisiejsze osiągi. Oczywiście warunki na torze były bardzo dobre i nigdy nie wiadomo, czy reszta się poprawi, jednak dzisiaj wszystko działało u nas jak należy. Wyglądamy na konkurencyjnych w większości warunków, z dużym i niskim obciążeniem paliwem oraz na wszystkich mieszankach opon. Ustawienia były bardzo dobre od początku dnia i nie zmienialiśmy ich za bardzo.

Nico Hulkenberg (P7/P7): Nie ma wiele do powiedzenia, ponieważ był to rutynowy dzień treningowy. Po prostu pracowaliśmy zgodnie z planem, bez dramatów i zebraliśmy informacji o różnych mieszankach. Wyglądamy na konkurencyjnych, jednak to tylko treningi, więc oczekiwałbym mocniejszego zbicia stawki w kwalifikacjach. Czuję się pozytywnie, ponieważ dobrze rozpoczęliśmy weekend i już jestem zadowolony z balansu bolidu.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P9/P8): Ogólnie był to ciężki dzień. Naszym głównym celem dziś było zrozumienie mieszanek opon na długich przejazdach i zrobiliśmy to. Niemniej jednak, nie jesteśmy jeszcze zadowoleni z ustawień i musimy wykonać więcej pracy po południu. Ciągle badamy sprawę porannego obrotu, wygląda na to, że mieliśmy problem z tylnym skrzydłem. Na szczęście nie uszkodziliśmy bolidu i mogłem wyjechać pod koniec pierwszego treningu. Musimy poszukać czegoś dodatkowego w nicy, miejmy nadzieję, że nie będzie padało w trzecim treningu, bo musimy sprawdzić zmiany, których dokonamy przed kwalifikacjami. Wejście do Q3 na chwilę obecną byłoby dość trudne.

Jenson Button (P13/P16): Na jednym okrążeniu bolid nie sprawuje się tak źle, po prostu nie pojechałem dobre kółka. Jednak jeśli uda się je poskładać, co mam nadzieję uda się jutro, możemy wejść do czołowej dziesiątki. Póki co większym problemem jest tempo na długim przejeździe, musimy się z tym uporać. Degradacja opon jest dość znaczna, brakuje nam nieco na tym polu i szukamy powodów. Coś nie jest w porządku, może to kwestia ustawień, jednak miejmy nadzieję poprawić to przed jutrem. Chciałbym żeby padało, to da nam szanse na dobry wynik.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P10/P9): Bezproblemowy piątek. Wszystko poszło zgodnie z planem i nie doświadczyliśmy żadnych większych problemów. Jestem zadowolony z balansu bolidu, ale wciąż musimy popracować trochę nad pracą ogumienia. Myślę, że kluczowe znaczenie będzie miała dla nas poprawa osiągów miękkich opon na pojedynczym okrążeniu. W kontekście dłuższych przejazdów musimy zadbać, by obie mieszanki w 100 procentach spełniały nasze oczekiwania.

Felipe Massa (P16/P11): To był zwyczajny piątek. Przez większość dostępnego czasu staraliśmy się zrozumieć ogumienie, różne obszary bolidu i wykonywaliśmy dłuższe przejazdy. Musimy teraz dokonać standardowej analizy i określić nasze położenie względem rywali. W trakcie tego weekendu czeka nas kolejna ciężka walka, ale mam nadzieję, że pojedziemy po dobry wynik.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P12/P10): To był wymagający dzień. Na torze takim jak Suzuka wszystko zależy zawsze od ustawień i kierowcy, ale dzisiaj naprawdę dobrze się bawiłem. Jazda po tym torze czyni z Grand Prix Japonii jeden z najbardziej ekscytujących weekendów w kalendarzu. Cieszyłem się każdym pokonanym okrążeniem – niezależnie od tego, czy wchodziło ono w skład krótszego, czy dłuższego przejazdu. Jestem zadowolony z tego jak nam dzisiaj poszło. Pokonaliśmy wiele okrążeń unikając problemów, a pod względem osiągów wydaje mi się, że prezentujemy tempo zbliżone do tego z Malezji. Za nami solidny piątek, ale wiemy, że nie będzie łatwo utrzymać nam ten poziom przez resztę weekendu. Damy z siebie wszystko, by zmaksymalizować potencjał pakietu.

Daniił Kwiat (P11/P14): Porządny piątek. Wykonaliśmy dobrą pracę. Po południu spędziłem na torze trochę mniej czasu, ale nadrobimy go w trzecim treningu. Wtedy też będzie mogli porównać nasze osiągi na tle konkurencji. Zebraliśmy dzisiaj sporo danych dotyczących ogumienia. Mamy sporo informacji do wieczornej analizy. Biorąc pod uwagę to, co stało się dzisiaj.... Na pewno zjem na kolację ośmiornicę!

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean (P14/P13): To zawsze świetny tor do jazdy, mamy z niej tutaj sporo frajdy. Oczywiście, mieliśmy dziś pewne problemy z hamulcami, które nie ułatwiły nam życia, ale w końcu udało nam się im sprostać. Mamy nadal sporo pracy na dzisiejszy wieczór, trzeba zyskać dobry balans samochodu. Jest to jedna z tych pętli, na których czasy okrążeń są bardzo do siebie zbliżone. Dwie dziesiąte sekundy mogą zrobić ogromną różnicę. Mam nadzieję, że uda nam się je zyskać.

Esteban Gutierrez (P17/P17): To był dość trudny dzień. Próbowaliśmy nieco eksperymentować, by móc znaleźć najlepszy kompromis w każdym obszarze bolidu. Mamy teraz całkiem dobry plan. Testowaliśmy kilka rzeczy, więc możemy być gotowi na jutrzejszy dzień. Niestety, popołudnie zakończyło się dla nas awarią, ale to nie wpłynęło to negatywnie na nasze przygotowania do kwalifikacji oraz realizacji programu poświęconego niedzielnemu wyścigowi.

(Natalia Musiał)
 
Renault

Kevin Magnussen (P19/P15): Przejechaliśmy dziś sporo kilometrów i wszystko poszło dość dobrze. Zakończyłem dzień na piętnastej pozycji, co jest zawsze miłe, jednak to tylko piątek i nieco zbyt wcześnie, by wyciągać jakieś wnioski. Bolid prowadzi się dobrze, mamy nieco pracy teraz, by przygotować się do jutra, jednak jak na razie wszystko idzie w dobrym kierunku.

Jolyon Palmer (P22/P18): Szkoda, że straciliśmy nieco czasu w pierwszym treningu, ponieważ nigdy tu nie jeździłem na poważnie. Później wszystko było dobrze, a tempo jest lepsze niż pokazuje to czas mojego okrążenia. To dość techniczny tor, więc muszę wstrzelić się w jego sekwencję nad czym muszę jutro popracować. Ogólnie wygląda na to, że mamy póki co takie tempo jak w Malezji. Mam dobre przeczucia przed resztą weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Felipe Nasr (P15/P19): To był pracowity dzień. W trakcie FP1 testowaliśmy głównie różne ustawienia bolidu, dążąc do poprawy jego balansu. Po południu w naszym programie znalazły się krótkie przejazdy na różnych mieszankach ogumienia, mające na celu przygotować nas nie tylko do kwalifikacji, ale także samego wyścigu. Teraz czeka nas analiza zebranych danych. Liczę, że pozwolą nam one wypracować kierunki zmian, dzięki którym osiągniemy poprawę przed resztą weekendu.

Marcus Ericsson (P18/P22): Za nami udany dzień. O poranku sprawdzaliśmy różne konfiguracje aerodynamiczne – pozwoliliśmy sobie na nieco głębszą ich analizę. Po południu, w trakcie drugiego treningu, mieliśmy lekkiego pecha z żółtymi flagami, więc trudno było mi wyrobić sobie opinię na temat pracy bolidu przy dużym zapasie paliwa. Dłuższe przejazdy na pośredniej mieszance wypadły w porządku, ale musimy bliżej przyjrzeć się zebranym danym.

(Nataniel Piórkowski)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P21/P20): Naprawdę nie mogłem się doczekać jazdy po tym torze. Nie jest to łatwy obiekt, jednak jestem jak na razie dość zadowolony i znacznie lepiej czuję się w bolidzie w stosunku do ostatniego wyścigu. Wygląda na to, że poszliśmy do przodu. To niesamowity tor, fantastyczne wyzwanie. Czuję się podekscytowany, mimo iż nie jest to układ w pełni pasujący do naszego bolidu. Najważniejszą rzeczą jest to, że znaleźliśmy odpowiednie ustawienia i poprawiamy się krok po kroku. Jestem również przekonany, że możemy wycisnąć z bolidu jeszcze więcej w trzecim treningu.

Esteban Ocon (P20/P21): Kocham fanów i tor w Japonii. Nie mogę się nacieszyć tym miejscem. Naprawdę podobał mi się dzisiejszy dzień, tor jest bardzo techniczny i wymagający.Uwielbiam szykany tak ogólnie, a tutejsze są naprawdę szybkie. Spróbowaliśmy kilku rzeczy z ustawieniami w dzisiejszych sesjach i mamy dobry kierunek przed jutrem. Nasze tempo na długim dystansie jest obiecujące. Ciągle mamy trochę pracy przed sobą, jednak jestem optymistycznie nastawiony.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca