F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Emirates Japanese Grand Prix 20169 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:32,250--35
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:32,3220,0720,07235
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:32,5730,3230,25126
4.33Max VerstappenRed Bull RB121:33,0610,8110,48829
5.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:33,1030,8530,04234
6.11Sergio PerezForce India VJM091:33,5701,3200,46737
7.27Nico HulkenbergForce India VJM091:33,8731,6230,30335
8.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:33,9851,7350,11237
9.77Valtteri BottasWilliams FW381:34,0281,7780,04333
10.55Carlos SainzToro Rosso STR111:34,0861,8360,05833
11.19Felipe MassaWilliams FW381:34,1271,8770,04133
12.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:34,1501,9000,02329
13.8Romain GrosjeanHaas VF-161:34,2411,9910,09133
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:34,3052,0550,06427
15.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:34,3392,0890,03436
16.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:34,3982,1480,05929
17.21Esteban GutierrezHaas VF-161:34,6432,3930,24511
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:34,7602,5100,11740
19.12Felipe NasrSauber C351:34,8242,5740,06426
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:35,2923,0420,46830
21.31Esteban OconManor MRT051:35,4003,1500,10837
22.9Marcus EricssonSauber C351:36,3184,0680,91826
107% najlepszego czasu: 1:38,708



Nico Rosberg popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas drugiego treningu przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Japonii, utrzymując za sobą w tabeli Hamiltona i Raikkonena.

Pierwszym bolidem, który wyjechał z alei serwisowej po rozpoczęciu zajęć był Haas VF-16 Romaina Grosjeana, który w trakcie porannej sesji zaliczył drobną kraksę w zakręcie Degner. Wkrótce do Francuza dołączyli pozostali kierowcy, a Sebastian Vettel szybko pokonał pomiarowe kółko na twardych oponach, ustanawiając czas 1:34,150s. Kilka minut po starcie treningu Kevin Magnussen spowodował wywieszenie żółtych flag w nawrocie, wskutek wyjazdu na żwirowe pobocze.

Po piętnastu minutach na czele klasyfikacji znajdował się już Nico Rosberg z wynikiem 1:33,758s, wykręconym na na pośrednich oponach. Kilka chwil po tym, jak Niemiec przejechał linię mety, jego czas poprawił o prawie 0,3s na twardej mieszance Lewis Hamilton. Krótko po tym Daniił Kwiat o mały włos nie rozbił swego bolidu wyjeżdżając na prostą startową. Kierowca Toro Rosso zahaczył o trawę, co doprowadziło do obrócenia się jego samochodu wokół własnej osi. Po przygodzie do jakiej doszło za szykaną Casio Rosjanin wrócił do garażu Toro Rosso, gdzie szybko został otoczony przez swoich mechaników. W międzyczasie Verstappen i Ricciardo awansowali ma odpowiednio trzecią i piątą lokatę.

Około pół godziny po rozpoczęciu popołudniowych jazd, Vettel powrócił na czoło tabeli z rezultatem 1:33,103s – w bolidzie czterokrotnego mistrza świata znajdowały się już jednak miękkie opony. Na trzecie miejsce awansował z kolei Perez, rozdzielając tym samym dwójkę reprezentantów Mercedesa. Wkrótce jednak w W07 Hybrid Rosberga pojawiły się oznaczone żółtym kolorem Pirelli PZero, a lider mistrzostw świata ustanowił wynik 1:32,250s, zapewniając sobie pozycję lidera. Na drugie miejsce wskoczył po chwili Raikkonen – Fin tracił jednak do zawodnika stajni z Brackley około 0,3s.

Na krótko przed półmetkiem sesji Esteban Gutierrez zatrzymał swój bolid pomiędzy zakrętami Dunlopa i Degner 1. Na wyjeździe z popularnych "esek" posłuszeństwa odmówił silnik w bolidzie Meksykanina. Po krótkiej akcji porządkowych dyrekcja wyścigu odwołała okres wirtualnej neutralizacji, a kierowcy powrócili do jazdy w wyścigowym tempie. Kilka minut obowiązywania VSC pokrzyżowało jednak szybki Danielowi Ricciardo, który stracił możliwość wykonania przejazdu na miękkiej mieszance. Podczas gdy Australijczyk przebywał w garażu, gdzie mechanicy Red Bulla przygotowywali już jego bolid do dłuższych przejazdów, Max Verstappen zaliczył awans na czwarte miejsce, pomiędzy Raikkonena i Vettela.

Początek symulacji tempa wyścigowego nie przebiegał po myśli Fina, który narzekał na problemy z prowadzeniem się bolidu: „Czuję się tak, jakbym nie miał przedniego skrzydła” – mówił Fin za pośrednictwem team radio. Rozpoczynając przejazdy z dużym zapasem paliwa wielu kierowców popełniało błędy zbyt mocno opóźniając hamowanie do niektórych zakrętów i mocno blokując opony – w gronie tym znajdowali się zarówno doświadczony Massa, jak i wschodząca gwiazda F1 – Verstappen. Mercedes tradycyjnie podzielił obowiązki związane z oceną pracy ogumienia: Hamilton korzystał z twardej, a Rosberg pośredniej mieszanki. Ciąg dalszy problemów z hamulcami przeżywał z kolei Romain Grosjean.

W końcówce sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury – nic nie wskazywało jednak na to, by przed końcem zajęć miał spaść z nich deszcz. Po zjeździe do boksu i wymianie opon na twarde Verstappen powrócił na tor w niefortunnym momencie, mając przed sobą wielu kierowców w wolniejszych bolidach. Na marudera (dokładnie Marcusa Ericssona), natrafił również Hamilton, który po chwili dekoncentracji zdecydował się na zaatakowanie Szweda w nawrocie, mocno blokując przy tym lewą przednią oponę. Chociaż na pojedynczym okrążeniu Rosberg i Hamilton dysponują znaczącą przewagą nad rywalami,to sugerując się czasami okrążeń z dłuższych przejazdów można jednak sugerować, że pod względem tempa wyścigowego Mercedes może czuć na swoich plecach oddech Red Bulla.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca