F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Emirates Japanese Grand Prix 20169 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:32,092--14
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:32,3940,3020,30210
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:32,7310,6390,33713
4.33Max VerstappenRed Bull RB121:32,7840,6920,0539
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:33,0110,9190,22712
6.19Felipe MassaWilliams FW381:33,2711,1790,26013
7.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:33,2841,1920,01312
8.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:33,6391,5470,35513
9.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:33,6391,5470,00010
10.27Nico HulkenbergForce India VJM091:33,6461,5540,00711
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:33,7141,6220,06812
12.21Esteban GutierrezHaas VF-161:33,7871,6950,07316
13.77Valtteri BottasWilliams FW381:33,8651,7730,0789
14.11Sergio PerezForce India VJM091:33,9211,8290,05611
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:34,0371,9450,11612
16.8Romain GrosjeanHaas VF-161:34,2722,1800,23513
17.12Felipe NasrSauber C351:34,3882,2960,11612
18.9Marcus EricssonSauber C351:34,5442,4520,15613
19.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:34,5482,4560,00411
20.31Esteban OconManor MRT051:35,2303,1380,68213
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:37,2565,1642,02610
22.55Carlos SainzToro Rosso STR111:56,32324,23119,0673
107% najlepszego czasu: 1:38,538

W przeciwieństwie do wczorajszych sesji, ostatni trening rozpoczął się na wilgotnej nawierzchni, a wokół toru wisiały ciemne deszczowe chmury. Dla inżynierów powodowało to spory ból głowy, gdyż zdecydowanie utrudnione miało być sprawdzanie zmian dokonanych po wczorajszych jazdach. Dla nas oznaczało to dodatkowe emocje, gdyż deszcz mógł spaść w każdej chwili.

Okrążenia instalacyjne zawodnicy wykonali na przejściowych i deszczowych oponach, jednak przez radio meldowali, iż tor jest niemal gotowy na użycie gładkich Pirelli. Mimo wszystko pierwszy odważny do takiego rozwiązania pojawił się na torze dopiero po 15 minutach i był to Fernando Alonso. Hiszpan na pierwszym pomiarowym kółku wykręcił czas 1:35,935. Początkowo w jego ślady nie poszło wielu kierowców a Estaban Gutierrez zaliczył nawet obrót w pierwszej sekcji toru,

Po kolejnych 15 minutach na trasie pojawiły się Mercedesy. Rosberg zdecydowanie poprawił czas Alosno i wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:33,230. Kolejne minuty przyniosły zdecydowanie większą aktywność. Za Mercedesy wskoczyły Ferrari. Kierowców stajni z Maranello przedzielili zawodnicy Red Bulla. Tymczasem Raikkonen tracił do Rosberga w tej chwili 0,3 sekundy. Wszyscy poruszali się na pośrednich oponach.

Tymczasem na miękkie opony zdecydowali się kierowcy Williamsa i wskoczyli tym samym na siódmą i ósmą pozycję. Pechowo zakończył się trening dla Carlosa Sainza, który zaledwie po trzech okrążeniach musiał oddać samochód w ręce mechaników ze względu na awarię.

Na kilka minut przed końcem sesji czołówka również zdecydowała się na założenie miękkich opon. Roseberg poprawił się o ponad sekundę i wykręcił czas 1:32,092. Na torze zrobił się spory tłok i wiele okrążeń zostało zakłócone, przez co na drugie miejsce wskoczył Vettel, a za nim meldował się Verstappen. Dopiero czwarty był Hamilton. Po chwili wszystkich poza Rosbergiem zepchnął Ricciardo, wskakując za Niemca ze stratą 0,3 sekundy.

Wysoko plasowały się bolidy Renault, na ósmej i dziewiątej pozycji. Tymczasem po tak intensywnej końcówce treningu i ciągle zmieniającej się nawierzchni, ciężko było zawyrokować w jakiej formie są zawodnicy. Wszystko wskazywało na to, że równie trudne warunki będą w kwalifikacjach, przez co czasówka może przynieść kilka niespodzianek.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 86%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca