F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Emirates Japanese Grand Prix 20169 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Wprawdzie prognozy pogody dla Suzuki przed weekendem były bezlitosne, to jednak jak na razie żadna z gróźb się nie spełniła. Cała czasówki odbyła się na suchej nawierzchni, a kierowcy mogli spokojnie walczyć o najlepsze czasy. Świetną formę zaprezentował Rosberg, który niemal przez całą sesję był najszybszy na torze i ostatecznie pokonał Hamiltona w walce o pierwsze pole startowe.

Q1

Wśród czarnych chmur na tor stawkę poprowadziły Manory. Również wcześnie wyjechały Mercedesy, ale wśród zawodników na torze zdecydowanie nie było jednomyślności w kwestii doboru opon. Mistrzowie świata zdecydowali się na przejazd na pośredniej mieszance. Rosberg mimo błędu w jednym z zakrętów pojechał szybciej od Hamiltona o ponad 0,3 sekundy. Na podobny ruch z oponami zdecydował się Red Bull, jednak Ferrari nie zamierzało ryzykować i na miękkiej mieszance wskoczyło przed Srebrne Strzały.

W strefie spadkowej po pierwszym przejeździe znalazł się między innymi Button, dlatego zdecydowanie musiał jeszcze raz pojawić się na torze. Niestety dla McLarena nie prezentowali tutaj formy chciażby z toru Sepang. Tak samo uczynili wszyscy z czołowej piątki oraz Perez, który był dziewiąty.

Dla Buttona poprawa czasu nic nie dała i Brytyjczyk odpadł z dalszej walki. Jego partner zespołowy, Fernando Alonso szczęśliwi przeszedł do Q2 na 16 miejscu. Za Buttonem uplasował się Magnussen, Ericsson, Nasr, Ocon oraz Wehrlein.

Q2

W drugiej części czasówki Mercedesy postanowiły nie ryzykować próby wejścia do Q3 na twardszych mieszankach i pierwszy przejazd od razu odbyli na miękkich oponach. Na pierwszym miejscu ponownie był Rosberg, tym razem szybszy od Hamiltona o 0,4 sekundy. Dalej mieliśmy dwójkę Ferrari przed dwójką Red Bulla. CO ciekawe na siódmym miejscu mieliśmy Romaina Grosjeana.

Williams zdecydował się tylko na jeden przejazd w Q2. Bottas wskoczył na ósme miejsce, a Massa zaledwie na dziesiąte. Brazylijczyka oraz Fina z dalszej rywalizacji wypchnęli kierowcy Haasa i Force India. W międzyczasie Carlos Sainz zaliczył obrót w zakręcie Spoon co pogrzebało jego szanse na awans. Na Q2 dzisiejsze zmagania zakończył również Alonso i Palmer.

Q3

Tymczasem jako pierwszy, który wyjechał walczyć o pole position był Daniel Ricciardo. Szybko dołączyli do niego inni i po pierwszej rundzie na czele mieliśmy diametralną zmianę. Tym razem to Hamilton pojechał szybciej, a Rosberg uzyskał wynik gorszy o niemal 0,2 sekundy. Dalej meldowała się dwójka Verrari przed Red Bullem, jednak różnice tu były minimalne. Co ciekawy pierwszy przejazd zaliczyły jedynie trzy czołowe ekipy.

Praktycznie wszystkim udało się poprawić na drugim przejeździe i stawka dość znacznie się zmieszała. Raikkonen wskoczył przed Rosberga, jednak ten popisał się świetnym wynikiem i wskoczył na czoło tabeli. Red Bull próbował pokonać Ferrari jedynak te utrzymało pozycje przed ekipą z Milton Keynes. Jednak najbardziej zawiedziony może czuć się Lewis Hamilton, który pierwszy po pierwszym przejeździe, tym razem nie zdołał pokonać partnera zespołowego i zabrakło mu 0,013 sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 86%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kutanos, 08.10.2016 09:50[!]
"Verrari"... żałosne...
Szadi, 08.10.2016 10:05[!]
Bystrzaku, dostępna jest funkcja "zgłoś błąd w newsie" i to z niej powinieneś skorzystać.
MairJ23, 08.10.2016 12:23[!]
@Szadi dostepna masz funkcje nie komentowania - bystrzaku
Takie literowki moga byc wylapane przez ponowne przeczytanie tekstu przed publikacja. Prosze nas czytelnikow szanowac.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca